Jakie są zalety strony internetowej opartej na systemie Wordpress? | Invette
#dla marketera #dla klienta

Zalety strony na WordPressie

Angelika Załęska

28 lipca 2020

Strony internetowe mogą być oparte na wielu różnych systemach CMS. Najpopularniejszym z nich jest system WordPress. Na czym polega i jakie ma zalety?

Czym jest WordPress?

Najprościej mówiąc – WordPress jest jednym z wielu dostępnych na rynku, systemem do zarządzania treścią (CMS), napisanym w języku PHP. Jego początki sięgają 2003 roku, to właśnie wtedy opublikowana została jego pierwsza.

Intuicyjna budowa WordPressa pozwala zbudować od zera stronę oraz zarządzać nią osobie, która do tej pory nie miała styczności z tego typu oprogramowaniem dlatego chętnie korzystają z niego zarówno początkujący właściciele stron jak i profesjonalni programiści.

https://invette.pl/blog/od-czego-zaczac-tworzenie-strony-internetowej/

Najpopularniejszy CMS na świecie

Na początku swojego istnienia WordPress służył przede wszystkim do obsługi stron blogowych, przyjęło się, że został zaprojektowany głównie właśnie w tym celu. Na dzień dzisiejszy, system przeszedł długą drogę ewolucji i już mało kto kojarzy go jedynie z oprogramowaniem służącym do prowadzenia bloga.

Praktyczne zastosowanie znajduje również w:

– prowadzeniu stron firmowych,

– katalogów produktowych,

– serwisów internetowych,

– portali informacyjnych,

– serwisów społecznościowych,

– forum,

– aplikacji mobilnych.

Na systemie WordPress oparte zostały niektóre z popularnych stron o międzynarodowym zasięgu takie jak Vogue, The New Yorker, Chicago Suntimes, Facebook Newsroom a nawet… oficjalna strona Beyonce! Fakt, że WordPress zdobył zaufanie największych globalnych firm i portali z szerokiego zakresu działalności świadczy o jego popularności i dużym zaufaniu, jakim darzą go użytkownicy.

Szacuje się, że korzysta z niego aż 63% stron posiadających system zarządzania treścią co tym samym czyni go najpopularniejszym CMS na świecie.

Poniżej postaram się przedstawić najistotniejsze zalety, jakie niesie za sobą tworzenie strony w oparciu o WordPressa.

https://invette.pl/blog/czym-jest-duplicate-content-i-kiedy-wystepuje/

1. Łatwość w użyciu

Jak już wcześniej zostało wspomniane, intuicyjna budowa WordPressa pozwala na korzystanie z niego zarówno osobom doświadczonym, jak i tym trochę mniej. Łatwość w użyciu stanowi chyba największą zaletę oprogramowania.

W przypadku chęci wprowadzenia zmian na stronie nie jest wymagana od nas znajomość kodowania. Będziemy do tego potrzebować jedynie instalacji kilku wtyczek, za pomocą których wprowadzimy wszystkie planowane modyfikacje.

https://invette.pl/blog/certyfikat-ssl-jak-go-wdrozyc-na-strone/

2. Wtyczki

WordPress udostępnia swoim użytkownikom aż kilkadziesiąt tysięcy (w większości darmowych) wtyczek. Tak bogaty wybór pozwala modyfikować stronę niemalże w dowolny sposób. To właśnie dzięki wtyczkom, WordPress został oficjalnie uznany za pełnowartościowy CMS i pożegnał się z przypisaną łatką skryptu blogowego.

https://invette.pl/blog/jak-poprawic-szybkosc-strony-w-page-speed-insights/

3. Widoczność w Google

Jest to spowodowane w dużej mierze kodem wysokiej jakości, który został użyty do jego napisania, spełniając przy tym wszystkie standardy SEO. Sprawia to, że strony oparte na WordPressie traktowane są przez wyszukiwarkę w “uprzywilejowany” sposób.

https://invette.pl/blog/porady-dotyczace-pozycjonowania-grafik-w-google/

4. Szablony

Podobnie jak w przypadku wtyczek, WordPress udostępnia swoim użytkownikom szeroki wachlarz szablonów do wykorzystania. Prosty, minimalistyczny motyw, czy może nowoczesny, zgodny z obowiązującymi trendami? Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

5. Pozycjonowanie

Śmiało można stwierdzić, że WordPress jest najbardziej przyjaznym i pomocnym CMSem podczas procesu pozycjonowania. Dodatkowo, istnieje szereg wtyczek dzięki którym działania SEO będą jeszcze bardziej skuteczne i prostsze w obsłudze.

Niektóre szablony graficzne, tworzone są specjalnie z myślą o czynnikach rankingowych (na przykład szybkość ładowania strony). Ich użycie również pomoże nam uzyskać lepsze wyniki podczas całego procesu.

https://invette.pl/blog/po-co-stronie-internetowej-pozycjonowanie/

6. Responsywność

Tworząc stronę na WordPressie nie ma potrzeby martwić się o to, czy będzie się ona wyświetlać na urządzeniach mobilnych. Szablony WordPressa są nowoczesne i responsywne – dopasowują się do ekranów komórek oraz komputerów. Jedyna rzecz o której należy pamiętać to wybór odpowiednich szablonów i wtyczek, które są dopasowane do urządzeń mobilnych.

https://invette.pl/blog/mobilna-a-responsywna-strona-internetowa/

7. Brak opłat

Tworzenie strony na WordPressie jest całkowicie darmowe. Nie istnieją tu popularne na innych serwerach pakiety lub abonamenty. Za pobranie oprogramowania, jego instalację a nawet modyfikację nie poniesiemy żadnych opłat. Jedyne koszty, z którymi użytkownik musi się liczyć to hosting u swojego dostawcy a także zakup niektórych płatnych wtyczek czy też szablonów, o ile się na takie zdecyduje.

8. Kompatybilność

Częste aktualizacje oprogramowania sprawiają, że WordPress jest kompatybilny z większością narzędzi, zatem połączenie strony z Google Search Console, Google Analytics czy też Google XML Site Maps nie będzie stanowiło żadnego problemu.

https://invette.pl/blog/wspolczynnik-konwersji-co-to-jest-i-jak-dziala/

Podsumowanie

Biorąc pod uwagę wszystkie (oczywiście, w rzeczywistości jest ich znacznie więcej), wyżej wymienione zalety nie ma wątpliwości, iż WordPress stanowi godny uwagi i polecenia system zarówno dla początkujących jak i doświadczonych osób.

Jako darmowe oprogramowanie daje użytkownikom niesamowitą możliwość modyfikacji i rozbudowy strony w taki sposób, aby dopasować ją do jego indywidualnych potrzeb. Ciągłe ulepszania WordPressa sprawiają, że wraz z każdą nową aktualizacją zyskuje nowe przydatne funkcje ułatwiające przeprowadzanie prac na nim opartych.

Szczególną uwagę na WordPressa powinny zwrócić uwagę osoby pozycjonujące stronę, lub chcące to robić w przyszłości, gdyż obecnie na rynku nie ma żadnego innego oprogramowania, który w tak dużym stopniu jak WordPress wspomógłby ten proces.

Słowa kluczowe to frazy czy hasła, które stanowią łatwy sposób przekazywania informacji

W czasach rozwoju marketingu internetowego stały się one jednym z głównych narzędzi wykorzystywanych podczas rywalizacji o wyświetlenia, kliknięcia i pozycję w wyszukiwarce. Odpowiedni dobór słów kluczowych może przesądzić o sukcesie lub porażce danej firmy. Także dzięki słowom kluczowym architektura serwisu jest spójna i skupiona na odpowiedniej tematyce.

Jakie są rodzaje fraz wspomagających pozycjonowanie?

Istnieje kilka rodzajów słów kluczowych, stosowanych w zależności od ich celu i formy.

Brandowe słowa kluczowe to słowa, które są unikatowe dla danej firmy, najczęściej stanowią jej nazwę. Wykorzystywane są w celu bezpośredniej reklamy firmy i prezentowania jej wizerunku. Wyróżnia się także ogólne słowa kluczowe – najczęściej dwuczłonowe, określające nazwę danego produktu czy też usługi.  Ich odmianą są słowa kluczowe typu long tail, czyli takie składające się z więcej niż dwóch członów, przydatne w pozycjonowaniu dzięki mniejszej konkurencyjności.

Jak odpowiednio dobrać słowa kluczowe?

Aby dobrać odpowiednie słowa, należy dokładnie określić charakter i aspekty działalności, do której mają one nawiązywać. Najlepszym sposobem jest stworzenie krótkich i treściwych podsumowań, a następnie przeanalizowanie, które słowa powtarzają się lub są najistotniejsze w danym podsumowaniu. Kolejnym niezbędnym krokiem jest sporządzenie jak najdłuższej liczby synonimów, dzięki którym treści będą nasycone słowami kluczowymi bez zagrożenia nadmiernych powtórzeń. Na tym etapie pomóc mogą liczne generatory słów kluczowych oraz słowniki synonimów dostępne za darmo w internecie.

Częsty dylemat stanowi konieczność wyboru pomiędzy szczegółowymi a ogólnymi słowami kluczowymi. Te pierwsze zapewniają dostęp do konkretnej klienteli, która z pewnością jest zainteresowana daną ofertą określoną przez słowa kluczowe, natomiast ogólne, mało precyzyjne gwarantują szerszy zasięg. Są one jednak trudniejsze w procesie pozycjonowania niż te bardziej konkretne i unikatowe.

Na co zwrócić uwagę podczas doboru słów kluczowych?

Kiedy posiadamy już gotową listę haseł kluczowych, kolejnym krokiem jest jej odpowiednia analiza. Istnieje kilka aspektów, na które należy zwrócić uwagę, kiedy oceniamy precyzyjność naszej listy pod względem skuteczności fraz w pozycjonowaniu.

Na co zwrócić uwagę podczas doboru słów kluczowych?

Kiedy posiadamy już gotową listę haseł kluczowych, kolejnym krokiem jest jej odpowiednia analiza. Istnieje kilka aspektów, na które należy zwrócić uwagę, kiedy oceniamy precyzyjność naszej listy pod względem skuteczności fraz w pozycjonowaniu.

  • KONKURENCJA 

Pierwszym z nich jest kwestia konkurencji słów kluczowych – w niektórych kategoriach konkurencyjność ta będzie wyższa, ze względu na większą ilość starających się wybić pozycji. W takiej sytuacji dobór odpowiednich zwrotów jest jeszcze istotniejszy, więc musi zostać dokładniej przemyślany.

  • SERP

Kolejnym ważnym czynnikiem jest wyszukiwarka słów Google, która jest podstawowym miejscem pozyskiwania zainteresowania dla strony drogą słów kluczowych.

  • TEMATYKA

Ostatnim czynnikiem, na który warto poświęcić trochę czasu jest zgodność fraz kluczowych z tematyką strony lub bloga. Warto upewnić się, że treść witryny odpowiada głównym celom i zadaniom, na których skupia się działalność danej firmy, gdyż w przeciwnym razie słowa kluczowe nie podwyższą w żaden sposób jej pozycji w rankingu wyszukiwań.

  • NARZĘDZIA

Dobrym sposobem na wybranie odpowiednich słów jest sprawdzenie ich popularności na przykład za pomocą Senuto lub Keyword Planner. Należy jednak pamiętać, że niska popularność słowa nie wyklucza jego przydatności w pozycjonowaniu strony. Czasami jest wręcz przeciwnie – niespotykana fraza pozwala wbić się w rynkową niszę, która wybije stronę naszej działalności na podium wyszukiwań.

Jak tworzyć treści na fundamencie fraz kluczowych?

Odpowiednio zaprojektowana i przeanalizowana lista słów kluczowych umożliwia rozpoczęcie tworzenia treści na witrynę. Ważnym jest, by pamiętać o odpowiednim rozmieszczeniu słów kluczowych. Aby wyszukiwarka była w stanie je wyświetlić, należy umieścić je w widocznych dla niej miejscach na stronie – tytułach i nagłówkach. Nie powinno się jednak nadużywać fraz – nie tylko będzie to dobierać lekkość czytania danego tekstu, ale także może doprowadzić do przekroczenia wskazanego parametru keyword density, a w efekcie do nałożenia filtrów blokujących poprawę pozycji strony.

Skup się na temacie

Ostatnim elementem, na który warto zwrócić uwagę podczas tworzenia treści na strony internetowe, jest jak najdokładniejsze wyczerpanie danego tematu, czyli tzw. topical authority. Dzięki temu prawdopodobieństwo pojawienia się strony w wyszukiwarce osoby zainteresowanej zwiększa się. Na jakość topical authority w dużym stopniu wpływa stworzenie wyczerpującej listy fraz kluczowych. Dobrą strategią jest jednak stworzenie osobnych list do oddzielnych wątków na stronie, w celu dotarcia do bardziej różnorodnej klienteli.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry