Natalia Nawrocka

Autor

zalety kampanii dsa
5/5 - (3 votes)

Marketing internetowy jest niezwykle dynamiczny, dlatego ci膮g艂e zmiany s膮 na porz膮dku dziennym. Pewnie niejeden reklamodawca chocia偶 raz zastanowi艂 si臋, co zrobi膰, aby 艂atwiej i szybciej sprzeda膰 produkt lub us艂ug臋, a tym samym trafi膰 do zainteresowanego klienta.

Du偶ym wsparciem dzia艂a艅 w takim przypadku mo偶e okaza膰 si臋 zastosowanie dynamicznej reklamy, kt贸ra mo偶e przynie艣膰 znaczne korzy艣ci, jednak nale偶y pami臋ta膰 o pewnych aspektach konfiguracji (takich jak tre艣ci na witrynie), kt贸re mog膮 zawa偶y膰 na jej skuteczno艣ci.

Czym jest DSA?

Reklama DSA wy艣wietlana jest w wyszukiwarce i przybiera form臋 tekstow膮 wraz z nag艂贸wkiem. Tre艣膰 odpowiednio dopasowuje si臋 do u偶ytkownika na podstawie has艂a, kt贸re wpisa艂 w wyszukiwark臋. Reklama ta jest niezwykle elastyczna ze wzgl臋du na fakt, 偶e nie ma potrzeby ustalania przy jej tworzeniu s艂贸w kluczowych.

W tym przypadku przekaz reklamowy wy艣wietlany jest w formie dynamicznej i zawiera informacje dotycz膮ce zawarto艣ci ca艂ej witryny. Reklama DSA to niezwykle cenna forma dotarcia do klienta, kt贸ry poszukuje dok艂adnie tego, co znajduje si臋 w ofercie reklamodawcy.

30 najdro偶szych s艂贸w w Google Ads

Jak dzia艂a reklama DSA?

Ot贸偶 u偶ytkownik potencjalnie zainteresowany danym produktem lub us艂ug膮, wpisuje w wyszukiwark臋 has艂o, kt贸re go interesuje. Je艣li dane s艂owo znajduje si臋 na Twojej stronie, to w tym momencie rozpoczyna si臋 ca艂a rola DSA. System Google generuje odpowiednie nag艂贸wki, kt贸re b臋d膮 dopasowane do zapyta艅 u偶ytkownika.

Do reklamy mo偶na doda膰 rozszerzenie, a tak偶e odpowiednio dostosowany tekst. Reklamodawca sam wybiera jakiego adresu URL zechce u偶y膰. Mo偶e to by膰 ca艂a domena lub wybrane podstrony.

Poni偶ej mo偶na zobaczy膰, jak wygl膮da tego typu reklama:

na czym polega reklama dsa

 

Zalety reklam DSA

Do najwa偶niejszych zalet tego typu reklamy zalicza si臋 mi臋dzy innymi fakt, 偶e jest bardzo elastyczna. Taka reklama znacznie wspiera pozosta艂e dzia艂ania marketingowe, jak na przyk艂ad pozycjonowanie. Kolejn膮 korzy艣ci膮 jest brak konieczno艣ci dodawania s艂贸w kluczowych, co zdecydowanie skraca czas pracy nad reklam膮.

Mo偶liwe jest r贸wniej prostsze i szybsze dotarcie do odbiorcy. U偶ytkownik zostanie przekierowany dzi臋ki reklamie na odpowiednio dobran膮 do niego podstron臋, a nag艂贸wki b臋d膮 w艂a艣ciwie dopasowane do jego preferencji.

Mo偶na stwierdzi膰, 偶e DSA w pewien spos贸b mo偶e przy艣pieszy膰 niekt贸re dzia艂ania marketingowe. Dzi臋ki tego typu reklamie, ruch na witrynie jest bardziej warto艣ciowy i cenny. Co wi臋cej, u偶ytkownik ju偶 na pocz膮tku otrzymuje jasne odpowiedzi na zapytania, kt贸re go interesuj膮, co wp艂ywa na zwi臋kszenie prawdopodobie艅stwa konwersji.

Targetowanie reklam Facebook Ads po lokalizacji

Dla kogo s膮 przeznaczone reklamy dynamiczne?

Reklama tego typu sprawdza si臋 w wielu bran偶ach, jednak warto wspomnie膰, 偶e najlepszym rozwi膮zaniem b臋dzie zastosowanie jej w przypadku rozbudowanych sklep贸w e-commerce, kt贸re posiadaj膮 bardzo du偶膮 ilo艣膰 produkt贸w, podstron i tre艣ci, dostosowanych do klient贸w.

Reklamy DSA u艂atwi膮 dotarcie do klient贸w, chocia偶by przez fakt, 偶e w standardowej reklamie, okre艣lenie du偶ej i dok艂adnej liczby s艂贸w okazuje si臋 by膰 sporym wyzwaniem.

Tworzenie reklam DSA

Utworzenie reklam DSA jest bardzo proste. Przy wyborze typu kampanii nale偶y wybra膰 sie膰 wyszukiwania, a nast臋pnie doda膰 podstawowe informacje, takie jak nazwa kampanii, bud偶et dzienny, stawki, harmonogram, lokalizacje i j臋zyki.

tworzenie reklamy dsa

Gdy podstawowe parametry zostan膮 skonfigurowane, kolejnym etapem b臋dzie konfiguracja dynamicznych cel贸w poprzez wybranie odpowiednich kategorii.

Mo偶liwe do wyboru:
– kategorie zalecane dla witryny 鈥 w tym przypadku mamy mo偶liwo艣膰 wyboru kilku stron, kt贸re b臋d膮 odpowiednio dopasowane do tematyki,
– konkretne strony 鈥 w tym przypadku wybieramy strony, do kt贸rych b臋dzie odsy艂any u偶ytkownik, na podstawie ich tytu艂u, adresu URL, zawarto艣ci czy kategorii,
– wszystkie strony internetowe 鈥 w tym przypadku reklamy dynamiczne b臋d膮 odsy艂a膰 do wszystkich stron, kt贸re s膮 dost臋pne w domenie danej witryny.

Wykluczenia

W reklamie dynamicznej mo偶emy r贸wnie偶 zastosowa膰 wykluczenia, je艣li chcieliby艣my, aby u偶ytkownicy nie byli kierowani na jakie艣 podstrony. Mo偶na wykluczy膰: konkretn膮 stron臋, zwarto艣膰, kategori臋, tytu艂 b膮d藕 adres URL.

Po skonfigurowaniu cel贸w, nast臋pnym krokiem jest stworzenie reklamy. W tym miejscu nale偶y wpisa膰 tekst reklamy, kt贸ry b臋dzie liczy艂 maksymalnie 90 znak贸w.

wykluczenia w reklamie dsa
Je艣li wszystkie kroki tworzenia reklamy zostan膮 skonfigurowane poprawnie, to na tym etapie kreowanie reklamy si臋 ko艅czy. Jedyne co nale偶y klikn膮膰 to 鈥樷橤otowe鈥欌.

Rozliczanie reklamy

Reklama jest rozliczana w taki sam spos贸b jak standardowe reklamy w sieci wyszukiwania. Oznacza to, 偶e reklamodawca p艂aci za ka偶de klikni臋cie u偶ytkownika potencjalnie zainteresowanego ofert膮.

Podsumowuj膮c

Zastosowanie reklam dynamicznych niesie za sob膮 wiele korzy艣ci. Jest to szczeg贸lnie istotne dla reklamodawc贸w, kt贸rzy dysponuj膮 rozbudowan膮 stron膮 internetow膮, pe艂n膮 warto艣ciowych tre艣ci, szerokim zakresem us艂ug czy produkt贸w.

Stosowanie tego typu reklam pozwala znaczenie zaoszcz臋dzi膰 czas, a przekaz staje si臋 bardziej cenny dla odbiorcy, co zwi臋ksza szanse na konwersje. Wyb贸r tego typu reklamy mo偶e okaza膰 si臋 trafnym wsparciem pozosta艂ych dzia艂a艅 marketingowych.

Przetestuj nowy kana艂 reklamowy - Microsoft Ads!

Czy warto spr贸bowa膰?

Tak! Tym bardziej, 偶e konfiguracj臋 i miesi膮c obs艂ugi masz u nas ZA DARMO!聽