Jakie są najdroższe słowa kluczowe w Google Ads? | Invette

OFERTA BLACK FRIDAY

#dlaklienta #dlamarketera

30 najdroższych słów w Google Ads

natalia nawrocka agencja invette

Natalia Nawrocka

21 stycznia 2022

Wielu reklamodawców zastanawia się jaki budżet przeznaczyć na reklamę, aby przyniosła oczekiwane efekty. Koszty są w dużym stopniu uzależnione od branży, w jakiej działa firma. W Polsce najdroższe są specjalizacje powiązane z ubezpieczeniami, kredytami, bankowością, a przede wszystkim z marketingiem online, szczególnie słowa kluczowe związane z samym Google i jego narzędziami, osiągają ogromne stawki. Dla wielu reklamodawców wysoki koszt nie jest żadną barierą jeśli reklama nadal pozostaje opłacalna.

W jaki sposób możemy sprawdzić szacowane koszty poszczególnych fraz?

Podczas planowania działań marketingowych, istotnym elementem jest prognozowanie wyników oraz kosztów. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe w Google Ads są kluczem do sukcesu kampanii.

Planując określone działania, musimy już w początkowych etapach zastanowić się nad doborem fraz, które będą związane z branżą. Dzięki temu będziemy w stanie pozyskać bardziej wartościowy  ruch już na samym początku, a budżet nie zostanie zmarnowany na przypadkowe wizyty w witrynie.

Jednym z przydatnych narzędzi dla reklamodawców jest popularny i zupełnie darmowy planer słów kluczowych Google, który umożliwia poznanie informacji dotyczących miesięcznej liczby wyszukiwań, konkurencji, stawki za górę strony (górny i dolny zakres). Korzystając z niego, możemy odpowiednio zaplanować działania i poznać szacowane koszty kliknięcia za słowa kluczowe.

Jak prowadzić skuteczną reklamę wideo w Google Ads?

Najdroższe wybrane słowa kluczowe

Niektóre słowa kluczowe mogą wywołać niemałe zaskoczenie z racji wysokiej stawki. Należy zauważyć, że ceny będą zróżnicowane dla różnych branży i w dużym stopniu zależne od konkurencji. Jeśli jest ona duża, cena może osiągać bardzo wysoki próg.

Wśród najdroższych słów kluczowych niezmiennie pozostają te związane z usługami marketingu online, szczególnie powiązane z samym Google. Można zauważyć bardzo wysokie koszty słów, które wiążą się z agencjami marketingowymi SEM, SEO.

Poniższa tabela przedstawia 30 wybranych słów kluczowych, które według planera przedstawiają następujące wartości za CPC górny zakres, wraz ze średnią miesięczną liczbą wyszukiwań.

SŁOWO KLUCZOWE CPC (górny zakres) WYSZUKIWANIA
google reklama produktowa 4 041,51 zł 10
google ads 819,72zł 90 500
pozycjonowanie google 819,72zł 720
mini cooper osiągi 720,67zł 40
kampania reklamowa youtube 1 557,10 zł 10
jak znaleźć reklamę z youtube 1 115,34 zł 110
reklamy google 789,77zł 1 600
planer słów kluczowych google 820,32zł 390
console google play 3 800,39 zł 8 100
thinkwithgoogle 169,86zł 390
merchant center 3 848,52 zł 2 900
tous fb 2 815,00 zł 30
laweta kraków 176,76zł 880
pomoc drogowa na autostradzie a1 62,58zł 10
konto dla dziecka mbank 519,29zł 590
credit agricole kredyt gotówkowy 480,82zł 480
design hotel 132,75zł 210
odmowa wypłaty odszkodowania pzu życie 193,05zł 20
adwokat ząbkowice śląskie 143,89zł 110
ubezpieczenie przyczepy 94,37zł 720
wirtualna adopcja zwierząt 81,97zł 50
500 plus 210,33zł 49 500
darmowe gry sklep play 163,90zł 50
millennium konto 360 244,61zł 720
pzu grupowe ubezpieczenie 221,82zł 390
adwokat nowa ruda 377,69zł 50
ubezpieczenie oc 26,27zł 12 100
kupon rabatowy sinsay 118,83zł 210
varlesca rabat 369,85zł 30
zara home patyczki zapachowe 149,61zł 170

Co ciekawe, słowa związane z rabatem do popularnych sklepów odzieżowych potrafią kosztować nawet ponad 300 zł. Słowo reklamujące profil w social mediach popularnej marki biżuteryjnej potrafi kosztować nawet ponad 2 tys. zł, a patyczki zapachowe nawet ponad 140 zł.

Drogie są także słowa związane z bankowością i ubezpieczeniami. Okazuje się również, że słowa powiązane z pomocą drogową na autostradzie czy lawetą w Krakowie mogą osiągać kwoty nawet ponad 170 zł.

Stawka CPC za górę strony (górny zakres)

W tym przypadku stawka zazwyczaj jest wysoka z powodu liderów, którzy są w stanie zapłacić szczególnie wysoką kwotę. Sam system Google, reklamując swoje usługi, może znacznie wywindować stawkę, chociażby z racji tego, że kliknięcia w reklamę wracają do portfela Google.

Stawka CPC za górę strony (dolny zakres)

Należy również zauważyć, że dane słowo kluczowe wcale nie musi osiągać maksymalnych progów. Często zdarza się tak, że różnica między minimalną a maksymalną stawką za kliknięcie jest bardzo rażąca. Może mieć to powiązanie, z tym że liderzy branży oferują zaporowe stawki za najwyższe pozycje, czego nie są w stanie zapłacić inni reklamodawcy.

Jeśli reklamodawca nie chce walczyć o najwyższą pozycję, a tylko uzyskać ruch z wyników, zapłaci znacznie mniej. Sam planer słów kluczowych podaje użytkownikowi tylko prognozę, nie jest to dokładna wycena danego kliknięcia, a jedynie orientacyjna wartość. Skuteczność i osiągnięte wyniki będą zależne między innymi od budżetu, konkurencyjności, oferowanej usługi czy produktu.

Poniższa tabela przedstawia stawki CPC za dolny zakres wyświetleń, można zauważyć, że stają się one znacznie bardziej przystępne.

SŁOWO KLUCZOWE CPC (dolny zakres) WYSZUKIWANIA
google reklama produktowa 8,75zł 10
google ads 4,24zł 90 500
pozycjonowanie google 13,74zł 720
mini cooper osiągi 686,59zł 40
kampania reklamowa youtube 4,67zł 10
jak znaleźć reklamę z youtube 1,48zł 110
reklamy google 11,75zł 1 600
planer słów kluczowych google 1,27zł 390
console google play 1 808,46 zł 8 100
thinkwithgoogle 4,36zł 390
merchant center 6,21zł 2 900
tous fb 1 552,00 zł 30
laweta kraków 7,44zł 880
pomoc drogowa na autostradzie a1 8,84zł 10
konto dla dziecka mbank 0,74zł 590
credit agricole kredyt gotówkowy 2,12zł 480
design hotel 0,91zł 210
odmowa wypłaty odszkodowania pzu życie 1,67zł 20
adwokat ząbkowice śląskie 0,65zł 110
ubezpieczenie przyczepy 0,81zł 720
wirtualna adopcja zwierząt 7,62zł 50
500 plus 0,99zł 49 500
darmowe gry sklep play 0,64zł 50
millennium konto 360 0,23zł 720
pzu grupowe ubezpieczenie 1,66zł 390
adwokat nowa ruda 1,75zł 50
ubezpieczenie oc 7,84zł 12 100
kupon rabatowy sinsay 2,20zł 210
varlesca rabat 3,90zł 30
zara home patyczki zapachowe 0,55zł 170

 

Czy warto inwestować w drogie słowa kluczowe?

Sam system Google Ads działa na zasadzie licytacji. Oznacza to, że jeśli dany reklamodawca jest w stanie zapłacić więcej za pojawienie się w wynikach wyszukiwania na wyższych pozycjach to właśnie on „wygrywa”.

Inwestowanie w tak drogie słowa kluczowe jest zależne w dużym stopniu od branży, w jakiej działa dana firma. Jeśli więc reklamodawca posiada firmę ubezpieczeniową lub finansową, chcąc promować swoje usługi, nie ma zbyt dużego wyboru i musi wybrać słowa związane z oferowanym zakresem usług, a tym samym zainwestować więcej w reklamy.

Należy pamiętać, że faktyczna stawka CPC, jaką zapłacimy za daną frazę, jest uzależniona od wielu czynników.

Reklama banerowa w Google Ads krok po kroku

Podsumowanie

Dane, które przedstawiliśmy, są jedynie możliwą prognozą i zostały przygotowane za pomocą planera słów kluczowych Google Ads, który umożliwia poznanie stawek za górny i dolny zakres wyświetleń. Warto jednak przed uruchomieniem kampanii zapoznać się z prognozowanymi stawkami dla przykładowych słów danej branży.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry