- Czym jest i do czego służy targetowanie reklam na Facebooku?
- Najczęściej popełniane błędy podczas targetowania?
- Jak skutecznie dobrać lokalizację do reklamy?Najczęściej popełniane błędy podczas targetowania?
- Jak dodać lokalizacje zbiorcze?
- Wykluczenia podczas wyboru targetowania na danym obszarze
- Podsumowanie
Czym jest i do czego służy targetowanie reklam na Facebooku?
Targetowanie stanowi bardzo ważny etap tworzenia reklamy. Odpowiednie dobranie grupy docelowej umożliwia dotarcie do odbiorców, jak również optymalizację kosztów przeznaczonych na kampanię.
Targetowanie opiera się na określeniu lokalizacji, wieku, zainteresowań, zachowań, języku oraz płci. Bez odpowiednich i szczegółowych ustawień, reklama nie będzie wyświetlana osobom, które są potencjalnie zainteresowane zakupem danych produktów lub usług, co skutkuje brakiem skuteczności.
Dzisiaj zajmiemy się tematem targetowania po lokalizacji, czyli możliwością docierania do konkretnych grup odbiorców w określonym obszarze geograficznym. Przedstawimy krok po kroku, jak przeprowadzić skuteczne targetowanie po lokalizacji oraz na co należy uważać i w jakich przypadkach używać targetowania
Najczęściej popełniane błędy podczas targetowania?
Na samym początku pragniemy zaznaczyć, że targetowanie nie jest skomplikowane, jeśli dokładnie się z nim zapoznamy i stanowi klucz do sukcesu. Jednak najczęściej popełnianym błędem przez marketerów jest niedokładne określenie grupy docelowej.
Budżet, który przeznaczyłeś na kampanie, maleje każdego dnia, a skuteczność reklamy jest niewielka? Problemem może być zbyt szeroka grupa odbiorców, ponieważ obszerne targetowanie można wykorzystać w przypadku reklam nastawionych na wzrost rozpoznawalności marki. Jeśli zależy Ci na efektywnej konwersji, powinieneś szczegółowo określić targetowanie.
Jak skutecznie dobrać lokalizację do reklamy?Najczęściej popełniane błędy podczas targetowania?
Facebook umożliwia dokładne określenie obszaru, na którym chcemy publikować poszczególne reklamy. Lokalizacja może być oparta o kraje, kody pocztowe, okręgi, regiony, województwa, miasta, a nawet budynki czy ulice.
Mamy również możliwość dostosowania aktywności użytkowników na danym obszarze, wybierając ich na podstawie miejsca zamieszkania lub pobytu w danej lokalizacji, czy też podróży do wybranego miejscu. Jeśli Twoja firma działa na terenie całego kraju i zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby odbiorców, wybierz go jako lokalizację.
Koniecznym zabiegiem, jaki będziesz musiał zastosować, jest odpowiednio dobrane targetowanie poprzez zainteresowania, wymagania konsumenckie, płeć, język czy wiek. Szczegółowe zawężenie liczby odbiorców sprawi, że Twoja reklama pomimo szerokiej lokalizacji, jaką jest cały kraj, będzie skuteczna. Dotrze do wszystkich osób, potencjalnie zainteresowanych ofertą.
W przypadku firm, które działają na rynku międzynarodowym, wybór kilku krajów jako potencjalnych odbiorców będzie odpowiednim krokiem. Reklama zostanie wyświetlona jedynie przez mieszkańców lub osoby przebywających w danym kraju.
Natomiast w przypadku lokalnych marek warto znacznie zawęzić lokalizację. Jeśli posiadasz sklep na terenie Krakowa i zależy Ci na dotarciu do mieszkańców tego miasta i okolicznych miejscowości, powinieneś skupić się na jeszcze bardziej szczegółowym i zawężonym targetowaniu nastawionym na lokalizację. Najczęściej konsumenci, wybierając się na zakupy, udają się do najbliższych punktów.
Ustawiając reklamę na danym obszarze, należy posługiwać się promieniem, który można odpowiednio dostosować do indywidualnych ustawień. Dzieje się tak, ponieważ wokół wybranego punktu, pojawia się możliwość rozszerzenia targetowania o okoliczne miejscowości. Chcąc bardziej zawęzić lokalizację, możesz posługiwać się danymi dzielnicami.
Jak dodać lokalizacje zbiorcze?
stnieje również możliwość ograniczenia lokalizacji do budynków sąsiadujących z siedzibą danej marki lub preferowanych ulic w pobliżu. Facebook jednak „ukrył” tę funkcję. Zatem jak ją znaleźć?
Pod mapką z wybranym obszarem należy kliknąć „dodaj lokalizacje zbiorcze”. Następnie wyświetli się rozwijane menu, z którego należy wybrać adresy w promieniu mniejszym niż 1 kilometr. Dzięki temu możesz dopasować dany obszar.
Pamiętaj, że to Facebook decyduje czy wybrane przez ustawienia są możliwe. Jednak cały proces nie jest skomplikowany, wystarczy bardzo uważnie przeglądać proponowane funkcje.
Wykluczenia podczas wyboru targetowania na danym obszarze
Facebook oferuje również możliwość korzystania z wykluczeń. Ta opcja pozwala na dotarcie do obszaru wokół wybranego miejsca z wykluczeniem jego samego. W przypadku wybrania całego kraju możemy sprawić, aby dana reklama nie wyświetlała się w określonym mieście czy województwie. Podobny zabieg możemy zastosować, wybierając konkretne miasto. Wykluczeniu wtedy podlega dana dzielnica czy nawet ulica.
Aby móc wykluczyć wybraną lokalizację należy zmienić funkcję „Uwzględnij” na „Wyklucz”. Możesz tego dokonać w obrębie okienka doboru lokalizacji.
Podsumowanie
Zanim uruchomisz kampanię reklamową, zadbaj o to, aby targetowanie było odpowiednio dobrane. Niepoprawnie dostosowana grupa odbiorców może znacznie obniżyć skuteczność kampanii. Cała praca włożona w wykonanie grafik, pójdzie na marne, jeśli błędnie skierujesz reklamę. Co gorsze, budżet przeznaczony na reklamę zostanie wyczerpany, a efekty nie będą zadowalające.
Pamiętaj, tworząc reklamy oparte o targetowanie nastawione na lokalizację, nie możesz myśleć w sposób szablonowy. Każda branża wymaga doboru innej grupy docelowej. Znaczącą rolę odgrywa przede wszystkim fakt, jakim jest cel reklamy, a w szczególności sprzedaż stacjonarna, czy też online.