Julia Rak

Autor

targetowanie reklam facebook ads
5/5 - (1 vote)

Czym jest i do czego służy targetowanie reklam na Facebooku?

Targetowanie stanowi bardzo ważny etap tworzenia reklamy. Odpowiednie dobranie grupy docelowej umożliwia dotarcie do odbiorców, jak również optymalizację kosztów przeznaczonych na kampanię.

Targetowanie opiera się na określeniu lokalizacji, wieku, zainteresowań, zachowań, języku oraz płci. Bez odpowiednich i szczegółowych ustawień, reklama nie będzie wyświetlana osobom, które są potencjalnie zainteresowane zakupem danych produktów lub usług, co skutkuje brakiem skuteczności.

Dzisiaj zajmiemy się tematem targetowania po lokalizacji, czyli możliwością docierania do konkretnych grup odbiorców w określonym obszarze geograficznym. Przedstawimy krok po kroku, jak przeprowadzić skuteczne targetowanie po lokalizacji oraz na co należy uważać i w jakich przypadkach używać targetowania

Najczęściej popełniane błędy podczas targetowania?

Na samym początku pragniemy zaznaczyć, że targetowanie nie jest skomplikowane, jeśli dokładnie się z nim zapoznamy i stanowi klucz do sukcesu. Jednak najczęściej popełnianym błędem przez marketerów jest niedokładne określenie grupy docelowej.

Budżet, który przeznaczyłeś na kampanie, maleje każdego dnia, a skuteczność reklamy jest niewielka? Problemem może być zbyt szeroka grupa odbiorców, ponieważ obszerne targetowanie można wykorzystać w przypadku reklam nastawionych na wzrost rozpoznawalności marki. Jeśli zależy Ci na efektywnej konwersji, powinieneś  szczegółowo określić targetowanie.

Jak skutecznie dobrać lokalizację do reklamy?Najczęściej popełniane błędy podczas targetowania?

Facebook umożliwia dokładne określenie obszaru, na którym chcemy publikować poszczególne reklamy. Lokalizacja może być oparta o kraje, kody pocztowe, okręgi, regiony, województwa, miasta, a nawet budynki czy ulice.

Mamy również możliwość dostosowania aktywności użytkowników na danym obszarze, wybierając ich na podstawie miejsca zamieszkania lub pobytu  w danej lokalizacji, czy też podróży do wybranego miejscu. Jeśli Twoja firma działa na terenie całego kraju i zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby odbiorców, wybierz go jako lokalizację.

dobór lokalizacji facebook ads

Koniecznym zabiegiem, jaki będziesz musiał zastosować, jest odpowiednio dobrane targetowanie poprzez zainteresowania, wymagania konsumenckie, płeć, język czy wiek. Szczegółowe zawężenie liczby odbiorców sprawi, że Twoja reklama pomimo szerokiej lokalizacji, jaką jest cały kraj, będzie skuteczna. Dotrze do wszystkich osób, potencjalnie zainteresowanych ofertą.

wybór lokalizacji reklamy w facebook ads

W przypadku firm, które działają na rynku międzynarodowym, wybór kilku krajów jako potencjalnych odbiorców będzie odpowiednim krokiem. Reklama zostanie wyświetlona jedynie przez mieszkańców lub osoby przebywających w danym kraju.

targetowanie reklamy fb ads

Natomiast w przypadku lokalnych marek warto znacznie zawęzić lokalizację. Jeśli posiadasz sklep na terenie Krakowa i zależy Ci na dotarciu do mieszkańców tego miasta i okolicznych miejscowości, powinieneś skupić się na jeszcze bardziej szczegółowym i zawężonym targetowaniu nastawionym na lokalizację. Najczęściej konsumenci, wybierając się na zakupy, udają się do najbliższych punktów.

Ustawiając reklamę na danym obszarze, należy posługiwać się promieniem, który można odpowiednio dostosować do indywidualnych ustawień. Dzieje się tak, ponieważ wokół wybranego punktu, pojawia się możliwość rozszerzenia targetowania o okoliczne miejscowości. Chcąc bardziej zawęzić lokalizację, możesz posługiwać się danymi dzielnicami.

zawężanie grupy odbiorców fb ads
zawężanie grupy odbiorców facebook ads

Jak dodać lokalizacje zbiorcze?

stnieje również możliwość ograniczenia lokalizacji do budynków sąsiadujących z siedzibą danej marki lub preferowanych ulic w pobliżu. Facebook jednak „ukrył” tę funkcję. Zatem jak ją znaleźć?

Pod mapką z wybranym obszarem należy kliknąć „dodaj lokalizacje zbiorcze”. Następnie wyświetli się rozwijane menu, z którego należy wybrać adresy w promieniu mniejszym niż 1 kilometr. Dzięki temu możesz dopasować dany obszar.

Pamiętaj, że to Facebook decyduje czy wybrane przez ustawienia są możliwe. Jednak cały proces nie jest skomplikowany, wystarczy bardzo uważnie przeglądać proponowane funkcje.

lokalizacje zbiorcze fb ads
lokalizacje zbiorcze facebook ads
lokalizacje zbiorcze reklamy na facebooku
jak ustawić lokalizacje zbiorcze w facebook ads

Wykluczenia podczas wyboru targetowania na danym obszarze

Facebook oferuje również możliwość korzystania z wykluczeń. Ta opcja pozwala na dotarcie do obszaru wokół wybranego miejsca z wykluczeniem jego samego. W przypadku wybrania całego kraju możemy sprawić, aby dana reklama nie wyświetlała się w określonym mieście czy województwie. Podobny zabieg możemy zastosować, wybierając konkretne miasto. Wykluczeniu wtedy podlega dana dzielnica czy nawet ulica.

Aby móc wykluczyć wybraną lokalizację należy zmienić funkcję „Uwzględnij” na „Wyklucz”. Możesz tego dokonać w obrębie okienka doboru lokalizacji.

wykluczenia targetowania fb ads

Podsumowanie

Zanim uruchomisz kampanię reklamową, zadbaj o to, aby targetowanie było odpowiednio dobrane. Niepoprawnie dostosowana grupa odbiorców może znacznie obniżyć skuteczność kampanii. Cała praca włożona w wykonanie grafik, pójdzie na marne, jeśli błędnie skierujesz reklamę. Co gorsze, budżet przeznaczony na reklamę zostanie wyczerpany, a efekty nie będą zadowalające.

Pamiętaj, tworząc reklamy oparte o targetowanie nastawione na lokalizację, nie możesz myśleć w sposób szablonowy. Każda branża wymaga doboru innej grupy docelowej. Znaczącą rolę odgrywa przede wszystkim fakt, jakim jest cel reklamy, a w szczególności sprzedaż stacjonarna, czy też online.

metryki marketignowe AktualnościPPC/Reklamy

Enigma Marketingu, czyli metryki jakie usłyszysz od marketera

W erze cyfrowej marketing to nie tylko kreacje reklamowe i chwytliwe slogany, ale przede wszystkim dane, liczby i metryki, które pozwalają mierzyć efektywność działań i ...
CZYTAJ DALEJ
audyt konto reklamowe grafika AktualnościPPC/Reklamy

Audyt konta reklamowego

Dobrze prowadzone konto reklamowe to klucz do większych zysków i efektywniejszego wykorzystania budżetu reklamowego. W świecie reklamy internetowej efektywność kampanii zależy od wielu czynników, które ...
CZYTAJ DALEJ
content marketing wpis SXO

Chcesz prowadzić i rozwijać biznes przez lata? Content Marketing Twoim przyjacielem

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja jest zaciekła, a uwaga klientów ulotna, prowadzenie i rozwijanie biznesu wymaga skutecznych i długoterminowych strategii. Jedną z najbardziej efektywnych ...
CZYTAJ DALEJ