Czym jest DSA?
Jak działa reklama DSA?
Otóż użytkownik potencjalnie zainteresowany danym produktem lub usługą, wpisuje w wyszukiwarkę hasło, które go interesuje. Jeśli dane słowo znajduje się na Twojej stronie, to w tym momencie rozpoczyna się cała rola DSA. System Google generuje odpowiednie nagłówki, które będą dopasowane do zapytań użytkownika.
Zalety reklam DSA
Do najważniejszych zalet tego typu reklamy zalicza się między innymi fakt, że jest bardzo elastyczna. Taka reklama znacznie wspiera pozostałe działania marketingowe, jak na przykład pozycjonowanie. Kolejną korzyścią jest brak konieczności dodawania słów kluczowych, co zdecydowanie skraca czas pracy nad reklamą.
Sprawdź nasz artykuł, aby dowiedzieć się:
Dla kogo są przeznaczone reklamy dynamiczne?
Reklama tego typu sprawdza się w wielu branżach, jednak warto wspomnieć, że najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie jej w przypadku rozbudowanych sklepów e-commerce, które posiadają bardzo dużą ilość produktów, podstron i treści, dostosowanych do klientów.
Reklamy DSA ułatwią dotarcie do klientów, chociażby przez fakt, że w standardowej reklamie, określenie dużej i dokładnej liczby słów okazuje się być sporym wyzwaniem.
Tworzenie reklam DSA
- Kategorie zalecane dla witryny - w tym przypadku mamy możliwość wyboru kilku stron, które będą odpowiednio dopasowane do tematyki,
- Konkretne strony - w tym przypadku wybieramy strony, do których będzie odsyłany użytkownik, na podstawie ich tytułu, adresu URL, zawartości czy kategorii,
- Wszystkie strony internetowe - w tym przypadku reklamy dynamiczne będą odsyłać do wszystkich stron, które są dostępne w domenie danej witryny.
Wykluczenia podstron
W reklamie dynamicznej możemy również zastosować wykluczenia, jeśli chcielibyśmy, aby użytkownicy nie byli kierowani na jakieś podstrony. Można wykluczyć: konkretną stronę, zwartość, kategorię, tytuł bądź adres URL.
Po skonfigurowaniu celów, następnym krokiem jest stworzenie reklamy. W tym miejscu należy wpisać tekst reklamy, który będzie liczył maksymalnie 90 znaków.
Jeśli wszystkie kroki tworzenia reklamy zostaną skonfigurowane poprawnie, to na tym etapie kreowanie reklamy się kończy. Jedyne co należy kliknąć to ‘’Gotowe’’.
Rozliczanie reklamy
Reklama jest rozliczana w taki sam sposób jak standardowe reklamy w sieci wyszukiwania. Oznacza to, że reklamodawca płaci za każde kliknięcie użytkownika potencjalnie zainteresowanego ofertą.
Podsumowanie