Autor

propozycja wartości b2b
Oceń post

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym, gdzie konkurencja jest coraz większa, a klienci coraz bardziej wymagający, kluczowe jest, aby firmy B2B stosowały komunikacje marketingowe i działania sprzedażowe, które będą precyzyjnie trafiały w potrzeby wybranych grup docelowych.

Jak to zrobić?

Aby to osiągnąć, niezbędne jest zrozumienie swoich odbiorców i dostosowanie do ich specyficznych potrzeb. Właśnie tu na scenę wkracza apetyczna propozycja wartości (Unique Value Proposition – UVP), która stanowi esencję tego co Twoja usługa/produkt wniesie do biznesu Twojej grupy docelowej.

Dla przykładu i złapania kontekstu:

01.

 Usługa: plan dietetyczny i treningowy.

02.

 Efekt: będziesz miał wyraźnie mniejszy % tłuszczu w ciele i większy udział masy mięśniowej.

03.

Co to daje, że to taje?: będziesz wyglądał dużo atrakcyjniej, zyskasz pewność siebie w mowie ciała i zachowaniu co przełoży się na lepszy odbiór przez klientów co stawi Cię w roli eksperta podczas rozmowy.

Zatem, czym jest propozycja wartości?

Propozycja wartości to krótkie i jasne stwierdzenia, które opisuje unikalne korzyści, jakie Twoja firma oferuje swoim klientom. Jest to obietnica, którą składasz swoim klientom, wyjaśniając, jakie problemy rozwiążeszjakie cele im pomożesz osiągnąć.

Dlaczego propozycja wartości jest tak ważna w B2B?

W sprzedaży B2B decyzje zakupowe są często podejmowane przez grupy osób i opierają się na racjonalnych argumentach biznesowych. Twoja propozycja wartości musi jasno komunikować, w jaki sposób Twoja firma może pomóc klientom osiągnąć ich cele i rozwiązać ich problemy.

Z uwagi na kilku decydentów, warto jest w komunikacji marketingowej i sprzedażowej uwzględnić cele i indywidualne interesy każdego z decydentów. W zależności, do jakiego segmentu sprzedajesz i jak rozproszona jest decyzyjność, możesz napotkać na sytuację w której, Twoje rozwiązanie, może na pierwszy rzut oka podważyć kompetencje jednego z decydentów, przez co skutecznie będzie negował zasadność Twojego rozwiązania.

Aby, być przygotowanym na taki scenariusz kluczowe jest głęboki i precyzyjne zbudowanie Buyer Persony, o czym przeczytasz w naszym kolejnym artykule.

Jak stworzyć skuteczną propozycję wartości?

Stworzenie skutecznej propozycji wartości wymaga, jasnego zdefiniowania co realnie daje nasz produkt i dla kogo on jest, oraz dogłębnego zrozumienia swoich idealnych klientów i ich potrzeb. Oto kilka kluczowych kroków:

1. Wyodrębnij swoje unikalne korzyści:

2. Sformułuj swoją propozycję wartości:

3. Zdefiniuj swoich idealnych klientów:

4. Przeanalizuj konkurencję:

5. Przetestuj swoją propozycję wartości:

Przykład skutecznej propozycji wartości:

Firma X pomaga firmom B2B w zwiększeniu sprzedaży o 20% w ciągu 6 miesięcy dzięki spersonalizowanym strategiom marketingowym opartym na danych.

W tym przykładzie propozycja wartości jest:

Krótka i zwięzła – łatwo ją zrozumieć i zapamiętać.

Jasna i konkretna – wyraźnie określa korzyści, jakie firma X może zaoferować swoim klientom (zwiększenie sprzedaży o 20% w ciągu 6 miesięcy).

Unikalna – wyróżnia firmę X na tle konkurencji (spersonalizowane strategie marketingowe oparte na danych).

PAMIĘTAJ:

Dodatkowe wskazówki:

Podsumowanie

Propozycja wartości to konieczne i  potężne narzędzie, bez którego przy dzisiejszej konkurencyjności trudno o wzrost firmom B2B i osiąganiu sukcesu w sprzedaży i marketingu. Wyraźnie komunikując swoje unikalne korzyści i wyróżniając się na tle konkurencji, spowoduje znaczne zwiększenie skuteczności działań marketingowych i sprzedażowych.

Perspektywa klienta, niech będzie drogowskazem dla Ciebie w przedstawianiu tego, co realnie Twój klient zyska, korzystając z Twojego rozwiązania. O ile, ważnym elementem może być fakt, że masz za sobą ogromne doświadczenie. To pozostawione samo bez kontekstu i zakotwiczenia w realnym określeniu co to znaczy dla klienta, nie będzie niosło wartości. 

Konkretne propozycje wartości, adresowane do jasno zdefiniowanych grup odbiorców pozwalają na realizacje, skutecznej i znacznie bardziej uzasadnionej pod kątem ekonomicznym strategi zwiększania zysków. Tu Gartner idzie z pomocą na podstawie danych, bądź precyzyjny.

Ostatecznie zwycięstwo kocha przygotowanych.

kampania invette
marketing kraków
advantage+ wyróżniająca AktualnościPPC/Reklamy

Kampania zakupowa Advantage+ na Facebooku. Czy droga na skróty może prowadzić do dobrych wyników?

Na wstępnie zaznaczę, że artykuł nie stanowi poradnika “jak skonfigurować dobrą kampanię Advantage+ dla e-commerce’u”, a bardziej subiektywną, podpartą danymi opinie na temat wad, zalet i szans, jakie kreuje dla nas ...
CZYTAJ DALEJ
CSS - blog E-commerce

Jak oszczędzać pieniądze w kampaniach e-commerce – CSS i narzędzia antyfraudowe

Czy wiesz, że możesz łatwo obniżyć koszty i zwiększyć efektywność Twojej kampanii produktowej w Google zaledwie w dwóch krokach? Poznaj idealne rozwiązanie dla e-commerce, które pomoże Ci osiągnąć te cele, czyli: integracja porównywarki ...
CZYTAJ DALEJ
Buyer persona w B2B B2B

Buyer persona w B2B. Kim są naprawdę Twoi kupujący?

W skomplikowanym świecie biznesu B2B dokładne zrozumienie swoich klientów jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Wiedza o ich potrzebach, wyzwaniach, problemach i motywacjach pozwala na tworzenie trafnych strategii marketingowych i sprzedażowych, ...
CZYTAJ DALEJ