Autor

propozycja wartości b2b
Oceń post

W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesowym, gdzie konkurencja jest coraz większa, a klienci coraz bardziej wymagający, kluczowe jest, aby firmy B2B stosowały komunikacje marketingowe i działania sprzedażowe, które będą precyzyjnie trafiały w potrzeby wybranych grup docelowych.

Jak to zrobić?

Aby to osiągnąć, niezbędne jest zrozumienie swoich odbiorców i dostosowanie do ich specyficznych potrzeb. Właśnie tu na scenę wkracza apetyczna propozycja wartości (Unique Value Proposition – UVP), która stanowi esencję tego co Twoja usługa/produkt wniesie do biznesu Twojej grupy docelowej.

Dla przykładu i złapania kontekstu:

01.

 Usługa: plan dietetyczny i treningowy.

02.

 Efekt: będziesz miał wyraźnie mniejszy % tłuszczu w ciele i większy udział masy mięśniowej.

03.

Co to daje, że to taje?: będziesz wyglądał dużo atrakcyjniej, zyskasz pewność siebie w mowie ciała i zachowaniu co przełoży się na lepszy odbiór przez klientów co stawi Cię w roli eksperta podczas rozmowy.

Zatem, czym jest propozycja wartości?

Propozycja wartości to krótkie i jasne stwierdzenia, które opisuje unikalne korzyści, jakie Twoja firma oferuje swoim klientom. Jest to obietnica, którą składasz swoim klientom, wyjaśniając, jakie problemy rozwiążesz i jakie cele im pomożesz osiągnąć.

Dlaczego propozycja wartości jest tak ważna w B2B?

W sprzedaży B2B decyzje zakupowe są często podejmowane przez grupy osób i opierają się na racjonalnych argumentach biznesowych. Twoja propozycja wartości musi jasno komunikować, w jaki sposób Twoja firma może pomóc klientom osiągnąć ich cele i rozwiązać ich problemy.

Z uwagi na kilku decydentów, warto jest w komunikacji marketingowej i sprzedażowej uwzględnić cele i indywidualne interesy każdego z decydentów. W zależności, do jakiego segmentu sprzedajesz i jak rozproszona jest decyzyjność, możesz napotkać na sytuację w której, Twoje rozwiązanie, może na pierwszy rzut oka podważyć kompetencje jednego z decydentów, przez co skutecznie będzie negował zasadność Twojego rozwiązania.

Aby, być przygotowanym na taki scenariusz kluczowe jest głęboki i precyzyjne zbudowanie Buyer Persony, o czym przeczytasz w naszym kolejnym artykule.

Jak stworzyć skuteczną propozycję wartości?

Stworzenie skutecznej propozycji wartości wymaga, jasnego zdefiniowania co realnie daje nasz produkt i dla kogo on jest, oraz dogłębnego zrozumienia swoich idealnych klientów i ich potrzeb. Oto kilka kluczowych kroków:

1. Wyodrębnij swoje unikalne korzyści:

2. Sformułuj swoją propozycję wartości:

3. Zdefiniuj swoich idealnych klientów:

4. Przeanalizuj konkurencję:

5. Przetestuj swoją propozycję wartości:

Przykład skutecznej propozycji wartości:

Firma X pomaga firmom B2B w zwiększeniu sprzedaży o 20% w ciągu 6 miesięcy dzięki spersonalizowanym strategiom marketingowym opartym na danych.

W tym przykładzie propozycja wartości jest:

Krótka i zwięzła – łatwo ją zrozumieć i zapamiętać.

Jasna i konkretna – wyraźnie określa korzyści, jakie firma X może zaoferować swoim klientom (zwiększenie sprzedaży o 20% w ciągu 6 miesięcy).

Unikalna – wyróżnia firmę X na tle konkurencji (spersonalizowane strategie marketingowe oparte na danych).

PAMIĘTAJ:

Dodatkowe wskazówki:

Podsumowanie

Propozycja wartości to konieczne i  potężne narzędzie, bez którego przy dzisiejszej konkurencyjności trudno o wzrost firmom B2B i osiąganiu sukcesu w sprzedaży i marketingu. Wyraźnie komunikując swoje unikalne korzyści i wyróżniając się na tle konkurencji, spowoduje znaczne zwiększenie skuteczności działań marketingowych i sprzedażowych.

Perspektywa klienta, niech będzie drogowskazem dla Ciebie w przedstawianiu tego, co realnie Twój klient zyska, korzystając z Twojego rozwiązania. O ile, ważnym elementem może być fakt, że masz za sobą ogromne doświadczenie. To pozostawione samo bez kontekstu i zakotwiczenia w realnym określeniu co to znaczy dla klienta, nie będzie niosło wartości. 

Konkretne propozycje wartości, adresowane do jasno zdefiniowanych grup odbiorców pozwalają na realizacje, skutecznej i znacznie bardziej uzasadnionej pod kątem ekonomicznym strategi zwiększania zysków. Tu Gartner idzie z pomocą na podstawie danych, bądź precyzyjny.

Ostatecznie zwycięstwo kocha przygotowanych.

kampania invette
marketing kraków
metryki marketignowe AktualnościPPC/Reklamy

Enigma Marketingu, czyli metryki jakie usłyszysz od marketera

W erze cyfrowej marketing to nie tylko kreacje reklamowe i chwytliwe slogany, ale przede wszystkim dane, liczby i metryki, które pozwalają mierzyć efektywność działań i ...
CZYTAJ DALEJ
audyt konto reklamowe grafika AktualnościPPC/Reklamy

Audyt konta reklamowego

Dobrze prowadzone konto reklamowe to klucz do większych zysków i efektywniejszego wykorzystania budżetu reklamowego. W świecie reklamy internetowej efektywność kampanii zależy od wielu czynników, które ...
CZYTAJ DALEJ
content marketing wpis SXO

Chcesz prowadzić i rozwijać biznes przez lata? Content Marketing Twoim przyjacielem

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja jest zaciekła, a uwaga klientów ulotna, prowadzenie i rozwijanie biznesu wymaga skutecznych i długoterminowych strategii. Jedną z najbardziej efektywnych ...
CZYTAJ DALEJ