Przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów do danej usługi bądź produktu jest bardzo istotne i wymaga coraz to większej kreatywności od reklamodawców. Dlatego z upływem czasu wiele osób decyduje się na wybór kampanii Discovery Ads, która umożliwia dotarcie do dużej liczby odbiorców w bardzo nowoczesny i skuteczny sposób.
Krótko o kampanii Discovery Ads
Kampania jest stosunkowo nowym typem jeśli chodzi o portfolio Google. Zaprezentowano ją po raz pierwszy w 2019 roku podczas wydarzenia Google Marketing Live. Jej zadaniem jest prezentacja reklamy na szeroką skalę w atrakcyjny sposób, do czego wykorzystuje inteligentne systemy.
Reklamy i treści wyświetlane za pomocą Discovery Ads są dopasowane do zainteresowań odbiorców. Oznacza to, że użytkownik nie musi wyszukiwać danego hasła w wyszukiwarce, ponieważ systemy Google automatycznie dopasują treści zgodne z jego zainteresowaniami i wyświetlą odpowiednią reklamę.
Miejsce wyświetlania reklam
Reklamy są wyświetlane w karcie Google Discover, która służy do przedstawiania użytkownikom artykułów lub newsów zgodnych z ich zainteresowaniami, dzięki czemu przekaz staje się bardziej trafny i wzrasta szansa na cenną konwersję.
Kolejnym miejscem, gdzie wyświetlane są reklamy tego typu, jest najpopularniejszy na świecie serwis YouTube. Treści promocyjne można dostrzec na stronie głównej, a także na stronie „Co jeszcze warto obejrzeć”.
Użytkownik może spotkać się z reklamą Discovery również w popularnym Gmailu. Wyświetli się ona w zakładce „Społeczność” i „Oferty”.
Poniżej możemy zobaczyć przykład wyświetlania reklamy, jaki został zaprezentowany przez Google.
Etapy tworzenia kampanii Discovery
Aby utworzyć kampanię Discovery, konieczne jest posiadanie konta w Google Ads. Przy tworzeniu nowej kampanii wybieramy typ, który nas interesuje.
Kolejnym krokiem jest dodanie linku do witryny i nazwy kampanii. Należy również mieć na uwadze, że przed utworzeniem kampanii, na koncie powinna znajdować się poprawnie utworzona przynajmniej jedna konwersja. Podkreślamy, że im ich więcej, tym lepiej.
Następnie należy skonfigurować podstawowe ustawienia, takie jak: lokalizacja, język, określenie stawek, budżet. Kampania jest rozliczana na podstawie dwóch strategii: maksymalizacja liczby konwersji bądź docelowy CPA (cost per action).
Jeśli mamy poprawnie skonfigurowane powyższe etapy, to kolejnym będzie wybór kierowania, czyli odbiorców, którym chcemy wyświetlać reklamy. Grupy docelowe można wybrać na podstawie zainteresowań, danych demograficznych, odwiedzin na danej witrynie www lub odbiorców, którzy już wcześniej skorzystali z usługi firmy.
Bardzo ważnym elementem tworzenia kampanii Discovery Ads jest przesłanie atrakcyjnej, przyciągającej uwagę reklamy. Dlatego powinna być ona przygotowana w jakościowy sposób. Mamy do wyboru kilka form reklam, które muszą spełniać określone wymagania.
Reklama karuzelowa Discovery
Wymagania:
- Nagłówek — jeden, maksymalnie 40 znaków,
- Tekst reklamy — jeden, maksymalnie 90 znaków,
- Nazwa firmy — maksymalnie 25 znaków,
- Obrazy kart — co najmniej dwa i jedno logo (maksymalnie 10),
- Wezwanie — z gotowej listy, przygotowane przez system wezwanie do działania tzw. CTA (call to action), na przykład: „Kup teraz”, „Zarejestruj się”, „Otwórz stronę”, „Kontakt z nami” i inne,
- Końcowy URL.
Reklama Discovery
Wymagania:
- Nagłówek — maksymalnie 5 nagłówków, każdy po 40 znaków,
- Tekst reklamy — maksymalnie 5 tekstów reklam, każdy po 90 znaków,
- Nazwa firmy — maksymalnie 25 znaków,
- Obraz — co najmniej jeden poziomy lub kwadratowy, jeden pionowy i logo,
- Wezwanie do działania tzw. CTA — do wyboru przygotowane przez system warianty, takie same jak w przypadku reklamy karuzelowej,
- Końcowy URL.
Zalety, jakie niesie za sobą kampania Discovery
Kampania Discovery Ads jest dość prosta w utworzeniu, o ile mamy poprawnie dodane konwersje do konta. System Google stara się pomóc użytkownikom, więc jest odpowiednio zoptymalizowany, dzięki czemu pozwala zaoszczędzić cenny czas, skutecznie dostosować kampanię i wybrać najlepsze rozwiązania.
Do jednej z wielu zalet tego typu kampanii można zaliczyć fakt, że są one bardzo elastyczne i doskonale dopasowują się zarówno do kontekstu, jak i miejsca. Dzięki czemu znacznie zwiększa się szansa na cenną interakcję odbiorcy z przekazem reklamowym. Same reklamy są wyświetlane w sposób ciekawy i atrakcyjny dla użytkownika w odpowiednich miejscach.
Kiedy warto stosować kampanię tego typu?
Kampanię Discovery warto wykorzystać w sytuacji, gdy zależy nam na wzroście zainteresowania ofertą, poprzez zwiększenie sprzedaży czy zapisanie do newslettera.
Możemy z niej skorzystać również, gdy naszym celem jest dotarcie do nowych klientów przy wykorzystaniu reklam multimedialnych lub gdy chcemy nawiązać ponowny przekaz użytkownikom, którzy już wcześniej poznali markę.
Podsumowując
Dzięki kampanii Google Discovery, jej elastyczności i multimedialności, doskonale zaprezentujesz swoją markę, a Twoje produkty czy usługi staną się bardziej rozpoznawalne. Warto przetestować ten typ kampanii, ponieważ możesz dotrzeć do ogromnej bazy odbiorców, jak sam Google zaznacza, jest to nawet 3 miliardy użytkowników w źródłach treści.