Marka Synthagen Laboratories należy do międzynarodowego producenta suplementów z siedzibą w Wielkiej Brytani. Misją marki jest poprawa życia ludzi, rozwój technologiczny, zaangażowanie w liczne projekty badawcze oraz promowanie zdrowego stylu życia i szeroko pojętej profilaktyki.
Firma wprowadza na rynek innowacyjny produkt peptydowy, gdzie forma podstawowa peptydu BPC-157, poprzez modyfikacje, przekształcona zostaje w formę stabilnej soli peptydowej.
Wdrażając nowy produkt na rynek, przedsiębiorca zawsze staje przed niezwykle trudnym, aczkolwiek koniecznym do osiągnięcia zysku krokiem, jakim jest wybór środka promocji swojej marki. Dokładnie z takim problemem trafił do nas opisywany Klient, Synthagen Laboratories, wraz ze swoim innowacyjnym produktem z branży suplementów.
Podejmując z nami współpracę, Klient zawsze może liczyć na nasze indywidualne podejście i holistyczną orientację jeśli chodzi o działania marketingowe, te krótko i długookresowe.
— oczywiście nie inaczej było i tym razem. Po przeprowadzeniu całościowej analizy branży oraz konkurencji, z jaką przyszło nam się później mierzyć, określiliśmy wspólnie cele i zdecydowaliśmy się na podjęcie walki o rynek na kilku frontach reklamowych.
Podobnie jak nasz Klient, jesteśmy nastawieni na wyniki, dlatego też postawione cele były jasne i składały się z dwóch kluczowych elementów — pierwszym, oczywistym, było wygenerowanie jak największej wartości sprzedaży, możliwie najniższym kosztem, zaś drugim, nieco mniej oczywistym, ale również bardzo ważnym, zwiększenie rozpoznawalności marki, co długoterminowo miało przełożyć się na większe przywiązanie i świadomość konsumentów, a tym samym generowanie konwersji z samego tylko „brandu”.
Postawiliśmy na rozszerzenie działań PPC stworzyliśmy i zoptymalizowaliśmy trzy kampanie w Google Ads: produktową, tekstową oraz banerową. W ramach Facebook Ads realizowaliśmy wszystkie możliwe płatne formaty reklam od remarketingu po kampanie oparte na zaawansowanym targetowaniu. Co w późniejszym etapie działań okazało się przysłowiowym strzałem w 10!
Po analizie grupy docelowej stworzyliśmy kampanię mającą na celu pozyskanie ambasadorów marki. Wiedzieliśmy od samego początku, że Influencer Marketing jest mocno zasięgową formą promocji i może znacznie wpłynąć na wzrost rozpoznawalności, lojalność a tym samym zwiększenie sprzedaży.
Od założenia konta w ogromnej platformie handlowej Allegro, przez reklamy Allegro Ads aż po dominację i utrzymanie pozycji lidera w swojej kategorii.
Wiemy, że narzędzia do automatyzacji marketingu nie tylko ułatwiają działania, ale też precyzyjnie analizują wiele danych. Dlatego nie zastanawialiśmy się i wdrożyliśmy dla klienta automatyzacje z zakresu marketing Automation oraz obsługi automatycznej ecommerce — pakowanie, wysyłki, płatności (Baselinker)
Aby przełożyć zamierzenia na zyski, wykorzystaliśmy połączenie kilku rodzajów kampanii reklamowych Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads wraz z działaniami z zakresu content marketingu, influencer marketingu, marketing automation, co przyczyniło się do rekordowej sprzedaży w 2023 roku.
Ku zadowoleniu naszemu i naszego Klienta, dzięki podjętym działaniom Synthagen Laboratories stał się niekwestionowanym liderem sprzedaży w swoim segmencie rynku. Według analizy aukcji nasza kampania uzyskała najwyższy procentowy wynik udziału w wyświetleniach wśród najbliższej konkurencji, wynoszący aż 98,07%. Równie miażdżący okazał się procent wygranych aukcji, według którego wygrywaliśmy w walce o pozycję z poszczególnymi reklamodawcami w ok. 95% przypadków, pokonując nawet takich gigantów jak spółka Allegro.
To właśnie popularny „google shopping” był filarem i głównym motorem napędowym naszej sprzedaży. Odpowiednio skonfigurowana struktura kampanii i feed produktowy, w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą na temat optymalizacji pozwoliły uzyskać maksimum korzyści z nakładów poniesionych na reklamę.
Reklamy tekstowe stanowiły dla nas świetne wsparcie sprzedażowe i uzupełnienie kampanii produktowej. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe oraz profesjonalnie napisane, zachęcające użytkowników do kliknięcia teksty reklamowe pozwoliły docierać do osób, które prawdopodobnie nie zdecydowałyby się na zakup, gdyby nie zostały do niego przekonane w odpowiedni sposób.
Aby zbudować świadomość marki, wdrożyliśmy kampanię w sieci reklamowej, w której przy wykorzystaniu atrakcyjnych wizualnie banerów przygotowanych przez naszych utalentowanych grafików, niskim kosztem dotarliśmy do setek tysięcy użytkowników sieci. Grafiki zostały również wykorzystane do remarketingu, za pomocą którego powracaliśmy z naszą ofertą do osób, które na pewnym etapie lejka sprzedażowego rozważały zakup, jednak ostatecznie z niego zrezygnowały.
Poniżej przedstawiamy efekty z działań na Facebooku – ROAS 311% na kampanii wizerunkowej oraz 1625% na kampanii sprzedażowej.
Branża suplementów diety jest niezwykle wymagająca - nie tylko z powodu ogromnej konkurencji, ale przede wszystkim wymaga produktów najwyższej jakości i ogromnego zaufania klientów.
Produkt ma bardzo szerokie zastosowanie i ogromny potencjał sprzedażowy.
Aby wzmocnić wiarygodność i poprawić rozpoznawalność produktu, po przeprowadzonej analizie i segmentacji do jakich grup docelowych chcemy trafiać z produktem, podjęliśmy działania mające na celu pozyskanie ambasadorów marki.
Ofertę, jak i poszukiwania przedstawicieli skierowaliśmy przede wszystkim do branży sportowej oraz dietetycznej.
Do tej pory udało nam się pozyskać ponad 20 ambasadorów z różnych dyscyplin sportowych, jak i kilku znaczących wpływowych dietetyków.
Marka działa międzynarodowo, dlatego nasze poszukiwania skierowane były na rynki, które dla klienta mają kluczowe znaczenie.
Allegro Ads jest narzędziem działającym na podobnej zasadzie co jego starszy amerykański brat od Google, dlatego też od początku byliśmy przekonani, że oferując wysokiej jakości produkt od Synthagen Laboratories i skutecznie reklamując się za pomocą Google Ads, będziemy w stanie uzyskać zadowalający wynik również i w tym kanale promocji.
Jak zawsze, działania reklamowe na portalu rozpoczęliśmy od skrupulatnego przeanalizowania sytuacji w branży naszego Klienta oraz zachowań konkurencji, a następnie postanowiliśmy obrać strategię polegającą na stopniowym zwiększaniu kwoty budżetu dziennego do optymalnego momentu, w którym zauważymy zadowalający nas stosunek poniesionych kosztów do wartości sprzedaży.
Kampanię zdecydowaliśmy się skonfigurować i prowadzić na naszym menedżerskim koncie reklamowym ze względu na posiadany przez naszą agencję certyfikat Allegro Ads Partner, dzięki któremu uzyskujemy wcześniejszy dostęp do wprowadzanych przez Allegro możliwości oraz korzystamy z dodatkowych narzędzi, oferowanych tylko agencjom - w tym m.in. szybki dostęp do nowości od Allegro, czyli Allegro.cz, a więc platformy przeznaczonej na rynek czeski, gdzie nasz produkt stał się hitem i generuje stały wzrost popytu.
Na wyniki naszej pracy nie musieliśmy długo czekać. Dzięki profesjonalnie przygotowanej kampanii już w pierwszym dniu prowadzenia ofert sponsorowanych zanotowaliśmy sprzedaż. W ciągu tygodnia było to już kilkanaście konwersji, a w ciągu miesiąca, ponad sto, co po przeliczeniu poniesionych kosztów przełożyło się na ROAS wynoszące aż 2332%! (każda złotówka zainwestowana w Ads przełożyła się na 23,32 zł przychodu)
Taka idea przyświecała nam wdrażając zaawansowane automatyzację z zakresu obsługi zamówień w sklepie synthagenlabs.com
Integracje Baselinker w ramach, których połączyliśmy ecommerce klienta wraz z każdym obsługiwanym marketplace pozwoliły przyspieszyć prawie dwukrotnie realizację zamówień i ograniczyć koszty wynikające z pomyłek.
W ramach wdrożenia doradzaliśmy klientowi w kwestii wyboru partnerów logistycznych - tak aby wysyłki w praktycznie każde miejsce na świecie generowały możliwie jak najniższy koszt i najwyższą jakość usług.
Osobną częścią automatyzacji były działania marketingowe w oparciu o narzędzie Klavyio - wdrożyliśmy podstawowe ścieżki automatyzacji.
Copyright by Invette Holding Group. All rights reserved.