Google Moja Firma to narzędzie, z którego powinna skorzystać każda firma, która chce dotrzeć do lokalnych odbiorców oraz odwiedzających miasto turystów. Zastanów się, ile razy będąc w obcym mieście, szukałeś konkretnych usług lub miejsc? Zapewne w wynikach wyszukiwania pojawiła się mapa z zaznaczonymi lokalizacjami.
Jesteś właścicielem firmy i chcesz znaleźć się na tej liście? Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem. Dowiedz się, jak krok po kroku założyć wizytówkę, jakie informacje powinny się w niej znaleźć oraz jak możesz ją pozycjonować!
Co więcej, wizytówka to doskonałe miejsce na zbieranie pozytywnych opinii od klientów, którzy skorzystali z Twoich usług. Pamiętaj, użytkownicy przed wyborem firmy bardzo często sprawdzają informacje i opinie na temat firm i na tej podstawie dokonują wyboru!
Dlaczego warto założyć wizytówkę w Google?
Przede wszystkim wpływa ona na wygodę użytkowników, ponieważ zapewnia proste i szybkie znalezienie firmy oferującej usługi, których szukają. Najczęściej są to lokalne biznesy, np. salony kosmetyczne, warsztaty samochodowe czy ośrodki medyczne, które zlokalizowane są w pobliżu konkretnej lokalizacji, najczęściej położenia użytkownika.
Zakładanie wizytówki Google - krok po kroku
1. Stwórz konto w Google
Aby móc założyć wizytówkę, powinieneś posiadać konto w Google. Zwróć uwagę na odpowiednią nazwę adresu e-mail. Najlepiej gdyby był związany z nazwą Twojej firmy. Na stworzonym koncie warto również zainstalować moduły takie jak Google Analytics i Google Search Console, które możesz połączyć ze stroną internetową i monitorować pozycję strony w wyszukiwarce.
2. Zarejestruj wizytówkę
Kolejnym krokiem jest rejestracja wizytówki w Google Moja Firma. Możesz tego dokonać tutaj. Wybierz przycisk Zacznij teraz.
3. Wypełnij formularz
- Nazwa firmy - nazwa firmy musi być pełna. Aby lepiej pozycjonować wizytówkę, możesz do nazwy dopisać frazę kluczową, na którą chcesz się wyświetlać. Pamiętaj jednak aby nie przesadzić, jedna fraza w zupełności wystarczy!
- Adres firmy - w tym miejscu musisz wpisać rzeczywisty adres siedziby Twojej firmy. Uwaga! Jeśli któryś z elementów adresu zostanie uznany za błędny, uniemożliwi Ci wypełnienie kolejnych kroków.
- Numer telefonu - numer, pod którym użytkownicy będą mogli uzyskać odpowiedzi na interesujące ich pytania.
- Kategoria - Google podsunie Ci kilka proponowanych kategorii. Zacznij od wyboru kategorii głównej, a w kolejnym etapie dodaj dodatkowe rozszerzenia profilu.
- Witryna - dodaj adres URL swojej strony internetowej.
- Informacje - jeśli oferujesz dostawę produktów lub wykonujesz usługi w domu klienta? Napisz te informacje w tym miejscu!
- zaznaczając NIE informujesz, że nie świadczysz usług ani nie dostarczasz produktów do klienta,
- wybierając opcję TAK w pierwszym punkcie i potwierdzając, że obsługujesz klientów poza firmą, adres siedziby nie trafi do Google Maps,
- zaznaczając TAK w pierwszym punkcie i potwierdzając, że świadczysz usługi zarówno u klienta, jak i w firmie, adres siedziby pojawi się w wyszukiwaniach.
Uwzględnienie informacji o świadczeniu usług w siedzibie firmy wiąże się z koniecznością podania dodatkowych informacji dla klienta. Uzupełnij wówczas prawdziwe informacje na temat lokalizacji firmy, podając jej region, miasto i kod pocztowy. Dodatkowo możesz również podać promień świadczenia usług.
Jeśli chcesz pozycjonować wizytówkę, powinieneś zdecydować się na ujawnienie adresu oraz podać zakres obszaru, na którym świadczysz swoje usługi.
4. Zweryfikuj wizytówkę
Aby wizytówka była widoczna w Google Moja Firma, po wypełnieniu wszystkich danych, musisz dokonać weryfikacji. Google prześle Ci kod, który należy wpisać we właściwe pole. Może to zrobić:
- telefonicznie
- SMS'em
- listownie
Sposób przesłania kodu weryfikacyjnego, jest uzależniony od tego, czy dane są rozpoznawalne przez Google. Jeśli Twój numer telefonu jest nieznany, Google wyśle Ci w przeciągu trzech tygodni pocztówkę z PIN-em na adres siedziby firmy.
5. Edytuj Google Moja Firma
Po zweryfikowaniu wizytówki możesz dodać dodatkowe informacje, które mają znaczenie dla klientów, np. godziny otwarcia, zdjęcia firmy, produktów oraz budynku (umożliwi to szybsze znalezienie lokalu) czy opis firmy.
Optymalizacja wizytówki Google
Zadbaj o wiarygodność
Twoja wizytówka będzie bardziej atrakcyjna jeśli pojawią się na niej opinie klientów, którzy skorzystali już z Twoich usług lub dokonali zakupów w Twoim sklepie. Zbieranie pozytywnych opinii to jedna z metod pozycjonowania wizytówki.
Użytkownicy mają możliwość oceny poprzez dodanie gwiazdek w skali 1-5 oraz pozostawienie komentarza opisującego doznania z firmą, usługą czy produktem. Warto zachęcić klientów do pozostawienia opinii w wizytówce!
Wprowadź możliwość zadawania pytań
Klienci często mają dodatkowe pytania dotyczące produktów i usług. Doskonałym rozwiązaniem jest wprowadzenie możliwości zadawania pytań, które będą wyświetlać się w sekcji „Pytania i odpowiedzi”. Co ciekawe, od niedawna istnieje również możliwość dodania chatu, który umożliwi Ci stały kontakt z klientami. Nic tak nie wpływa na relację z klientem jak danie mu możliwości szybkiego kontaktu i uzyskania odpowiedzi.
Dodaj mapkę na stronie internetowej
Mapkę z lokalizacją swojej firmy warto dodać na podstronie Kontakt. Możesz to zrobić w szybki i prosty sposób. Znajdź swoją firmę na mapach, a kolejno wybierz opcję udostępnij i umieść mapkę. Wówczas Google wygeneruje kod HTML, który możesz wkleić na swojej stronie internetowej w odpowiednim miejscu.
Publikuj wpisy
Dodając wpisy w wizytówce Google Moja Firma, zyskujesz wiele korzyści. Przede wszystkim masz możliwość komunikacji z klientami. Dzięki wpisom możesz przekazać ważne informacje na temat firmy oraz dodać adres URL do swojej strony internetowej. Pozwoli to na zwiększenie zaangażowania odbiorców oraz wpłynie na poprawę ruchu na stronie.
Kolejną zaletą są odpowiednio zoptymalizowane treści wizytówki, które umożliwiają pozycjonowanie wizytówki, ale również strony internetowej. Przemyślane i zaplanowane treści sprawią, że algorytmy będą mogły precyzyjniej dopasowywać wyniki wyszukiwania do Twojej firmy.
Ostatnią zaletą jest to, że dodając wpisy, budujesz pozycję eksperta swojej branży. Zadbaj o swój wizerunek i pomóż klientom podjąć decyzje zakupowe dzięki wartościowym wpisom!
Typy wpisów w Google Moja Firma
Obecnie możesz skorzystać z dwunastu różnych typów wpisów, takich jak np. Rezerwacje, Reklamy czy Pytania i odpowiedzi. Poniżej możesz zobaczyć wszystkie dostępne możliwości.
Oferta
W wizytówce masz możliwość dodania informacji związanych ze specjalnymi ofertami, które mogą nakłonić potencjalnego klienta do dokonania zakupu. We wpisie możesz dodać takie informacje jak dodanie zdjęcia, nazwy oferty, czasu trwania akcji, dodatkowych szczegółów, kodu rabatowego, linku do oferty, a nawet warunków obowiązywania promocji.
Zwykły wpis
Wybierając opcję zwykłe wpisy masz całkowitą dowolność w sposobie prezentowania informacji. Możesz dodawać zarówno krótkie wpisy informujące o ofercie, jak również dłuższe posty dokładnie opisujące zakres konkretnych usług.
Rezerwacje
Wprowadzając tę możliwość, umożliwiasz klientom bezpośrednie dokonanie rezerwacji w Google. Wprowadź wolne terminy oraz godziny, a użytkownik w szybki i prosty sposób będzie mógł wybrać dogodny dla niego termin.
Dodawanie produktów
Dodając produkty do wizytówki, umożliwiasz klientom szybkie zapoznanie się z ofertą, co może wpłynąć na szybsze podjęcie decyzji zakupowej. Wybierając tę możliwość, uzupełnij elementy takie jak zdjęcie, kategoria produktu, opis oraz cena (lub zakres cen). Możesz również dodać link do podstrony z produktem, dzięki czemu umożliwisz szybkie dotarcie do produktu oraz poprawisz konwersje na stronie.
Czy wizytówka rzeczywiście wpływa na pozycję strony?
Prowadzimy kampanię dla Klienta, który prowadzi serwis samochody, w którym obsługuje pojazdy różnych marek.
W kampanii dobraliśmy frazy związane z konkretnymi markami pojazdów, które zajmowały dalsze pozycje w wyszukiwarce. Postanowiliśmy wówczas założyć dedykowane wizytówki w Google Moja Firma, które kierują na konkretne podstrony ofertowe.
Dzięki czemu pozycje słów kluczowych oraz ogólna widoczność strony znacznie wzrosła.
Podsumowanie
Jak możesz zauważyć, wizytówka w Google Moja Firma to wiele korzyści. Pozwala nie tylko na budowę wizerunku firmy, szybki kontakt i możliwość sprawdzenia opinii o Twoim biznesie, ale również wpływa na możliwość dotarcia do potencjalnych klientów oraz zbudowanie wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wizytówki w Google Moja Firma, posłuchaj naszego podcastu!