Martyna Drzewiecka Pikoń i Paulina Misiek

Autor

pozycjonowanie wizytówki google
5/5 - (2 votes)

Google Moja Firma to narzędzie, z którego powinna skorzystać każda firma, która chce dotrzeć do lokalnych odbiorców oraz odwiedzających miasto turystów. Zastanów się, ile razy będąc w obcym mieście, szukałeś konkretnych usług lub miejsc? Zapewne w wynikach wyszukiwania pojawiła się mapa z zaznaczonymi lokalizacjami.

Jesteś właścicielem firmy i chcesz znaleźć się na tej liście? Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem. Dowiedz się, jak krok po kroku założyć wizytówkę, jakie informacje powinny się w niej znaleźć oraz jak możesz ją pozycjonować!

Co więcej, wizytówka to doskonałe miejsce na zbieranie pozytywnych opinii od klientów, którzy skorzystali z Twoich usług. Pamiętaj, użytkownicy przed wyborem firmy bardzo często sprawdzają informacje i opinie na temat firm i na tej podstawie dokonują wyboru!

To co, chcesz wiedzieć, jak dać się zauważyć? Sprawdź!

Dlaczego warto założyć wizytówkę w Google?

Powyższej poznałeś podstawowe informacje, dlaczego warto skorzystać z wizytówki w Google Moja Firma. Jednak warto, abyś dokładnie znał jej zalety.

Przede wszystkim wpływa ona na wygodę użytkowników, ponieważ zapewnia proste i szybkie znalezienie firmy oferującej usługi, których szukają. Najczęściej są to lokalne biznesy, np. salony kosmetyczne, warsztaty samochodowe czy ośrodki medyczne, które zlokalizowane są w pobliżu konkretnej lokalizacji, najczęściej położenia użytkownika.

W zawiązku z tym, jeśli prowadzisz swój biznes na rynku lokalnym, załóż wizytówkę w Google i postaraj się uzyskać jak najwyższą pozycję w Google Maps. Dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć do nowych klientów.
Chcesz wiedzieć, jak to zrobić? Sprawdź naszą instrukcję!

Zakładanie wizytówki Google - krok po kroku

Jesteśmy pewni, że zdziwi Cię fakt, jak proste jest założenie wizytówki. To tylko kilka kroków, które zajmą Ci niewiele czasu. Zaczynamy?

1. Stwórz konto w Google

Aby móc założyć wizytówkę, powinieneś posiadać konto w Google. Zwróć uwagę na odpowiednią nazwę adresu e-mail. Najlepiej gdyby był związany z nazwą Twojej firmy. Na stworzonym koncie warto również zainstalować moduły takie jak Google Analytics i Google Search Console, które możesz połączyć ze stroną internetową i monitorować pozycję strony w wyszukiwarce.

2. Zarejestruj wizytówkę

Kolejnym krokiem jest rejestracja wizytówki w Google Moja Firma. Możesz tego dokonać tutaj. Wybierz przycisk Zacznij teraz.

3. Wypełnij formularz

Podczas wypełniania formularza, zwróć uwagę na poprawne wypełnienie poszczególnych elementów. Poniżej kilka wskazówek.
Uwaga! Powyższe pole można wypełnić na kilka sposób, przed wybraniem konkretnych opcji, zapoznaj się z korzyściami i wadami poszczególnych decyzji:

Uwzględnienie informacji o świadczeniu usług w siedzibie firmy wiąże się z koniecznością podania dodatkowych informacji dla klienta. Uzupełnij wówczas prawdziwe informacje na temat lokalizacji firmy, podając jej region, miasto i kod pocztowy. Dodatkowo możesz również podać promień świadczenia usług.

Jeśli chcesz pozycjonować wizytówkę, powinieneś zdecydować się na ujawnienie adresu oraz podać zakres obszaru, na którym świadczysz swoje usługi.

4. Zweryfikuj wizytówkę

Aby wizytówka była widoczna w Google Moja Firma, po wypełnieniu wszystkich danych, musisz dokonać weryfikacji. Google prześle Ci kod, który należy wpisać we właściwe pole. Może to zrobić:

Sposób przesłania kodu weryfikacyjnego, jest uzależniony od tego, czy dane są rozpoznawalne przez Google. Jeśli Twój numer telefonu jest nieznany, Google wyśle Ci w przeciągu trzech tygodni pocztówkę z PIN-em na adres siedziby firmy.

5. Edytuj Google Moja Firma

Po zweryfikowaniu wizytówki możesz dodać dodatkowe informacje, które mają znaczenie dla klientów, np. godziny otwarcia, zdjęcia firmy, produktów oraz budynku (umożliwi to szybsze znalezienie lokalu) czy opis firmy.

Jeśli posiadasz możliwość rezerwacji, dodaj do wizytówki link, pod którym użytkownicy będą mogli jej dokonać!

Optymalizacja wizytówki Google

Samo założenie wizytówki to nie wszystko, jeśli chcesz ją pozycjonować i wyświetlać adres swojej firmy w Google Maps musisz podjąć dodatkowe działania, które wpłyną na poprawę jej widoczność w wyszukiwarce.

Zadbaj o wiarygodność

Twoja wizytówka będzie bardziej atrakcyjna jeśli pojawią się na niej opinie klientów, którzy skorzystali już z Twoich usług lub dokonali zakupów w Twoim sklepie. Zbieranie pozytywnych opinii to jedna z metod pozycjonowania wizytówki.

Użytkownicy mają możliwość oceny poprzez dodanie gwiazdek w skali 1-5 oraz pozostawienie komentarza opisującego doznania z firmą, usługą czy produktem. Warto zachęcić klientów do pozostawienia opinii w wizytówce!

Wprowadź możliwość zadawania pytań

Klienci często mają dodatkowe pytania dotyczące produktów i usług. Doskonałym rozwiązaniem jest wprowadzenie możliwości zadawania pytań, które będą wyświetlać się w sekcji „Pytania i odpowiedzi”. Co ciekawe, od niedawna istnieje również możliwość dodania chatu, który umożliwi Ci stały kontakt z klientami. Nic tak nie wpływa na relację z klientem jak danie mu możliwości szybkiego kontaktu i uzyskania odpowiedzi.

chat w google moja firma

Dodaj mapkę na stronie internetowej

Mapkę z lokalizacją swojej firmy warto dodać na podstronie Kontakt. Możesz to zrobić w szybki i prosty sposób. Znajdź swoją firmę na mapach, a kolejno wybierz opcję udostępnij i umieść mapkę. Wówczas Google wygeneruje kod HTML, który możesz wkleić na swojej stronie internetowej w odpowiednim miejscu.

Publikuj wpisy

Dodając wpisy w wizytówce Google Moja Firma, zyskujesz wiele korzyści. Przede wszystkim masz możliwość komunikacji z klientami. Dzięki wpisom możesz przekazać ważne informacje na temat firmy oraz dodać adres URL do swojej strony internetowej. Pozwoli to na zwiększenie zaangażowania odbiorców oraz wpłynie na poprawę ruchu na stronie.

Kolejną zaletą są odpowiednio zoptymalizowane treści wizytówki, które umożliwiają pozycjonowanie wizytówki, ale również strony internetowej. Przemyślane i zaplanowane treści sprawią, że algorytmy będą mogły precyzyjniej dopasowywać wyniki wyszukiwania do Twojej firmy.

Ostatnią zaletą jest to, że dodając wpisy, budujesz pozycję eksperta swojej branży. Zadbaj o swój wizerunek i pomóż klientom podjąć decyzje zakupowe dzięki wartościowym wpisom!

Interesujące jest również to, że Google umożliwia dodawanie kilku rodzajów wpisów. Sprawdź, z jakich możliwości możesz skorzystać!

Typy wpisów w Google Moja Firma

Obecnie możesz skorzystać z dwunastu różnych typów wpisów, takich jak np. Rezerwacje, Reklamy czy Pytania i odpowiedzi. Poniżej możesz zobaczyć wszystkie dostępne możliwości.

typy wpisów w google moja firma

Oferta

W wizytówce masz możliwość dodania informacji związanych ze specjalnymi ofertami, które mogą nakłonić potencjalnego klienta do dokonania zakupu. We wpisie możesz dodać takie informacje jak dodanie zdjęcia, nazwy oferty, czasu trwania akcji, dodatkowych szczegółów, kodu rabatowego, linku do oferty, a nawet warunków obowiązywania promocji.

dodawanie oferty w google moja firma

Zwykły wpis

Wybierając opcję zwykłe wpisy masz całkowitą dowolność w sposobie prezentowania informacji. Możesz dodawać zarówno krótkie wpisy informujące o ofercie, jak również dłuższe posty dokładnie opisujące zakres konkretnych usług.

rodzaje wpisów w google moja firma

Rezerwacje

Wprowadzając tę możliwość, umożliwiasz klientom bezpośrednie dokonanie rezerwacji w Google. Wprowadź wolne terminy oraz godziny, a użytkownik w szybki i prosty sposób będzie mógł wybrać dogodny dla niego termin.

dodawanie rezerwacji w wizytówce google

Dodawanie produktów

Dodając produkty do wizytówki, umożliwiasz klientom szybkie zapoznanie się z ofertą, co może wpłynąć na szybsze podjęcie decyzji zakupowej. Wybierając tę możliwość, uzupełnij elementy takie jak zdjęcie, kategoria produktu, opis oraz cena (lub zakres cen). Możesz również dodać link do podstrony z produktem, dzięki czemu umożliwisz szybkie dotarcie do produktu oraz poprawisz konwersje na stronie.

jak dodać produkt w wizytówce google

Czy wizytówka rzeczywiście wpływa na pozycję strony?

Prowadzimy kampanię dla Klienta, który prowadzi serwis samochody, w którym obsługuje pojazdy różnych marek.

W kampanii dobraliśmy frazy związane z konkretnymi markami pojazdów, które zajmowały dalsze pozycje w wyszukiwarce. Postanowiliśmy wówczas założyć dedykowane wizytówki w Google Moja Firma, które kierują na konkretne podstrony ofertowe.

Dzięki czemu pozycje słów kluczowych oraz ogólna widoczność strony znacznie wzrosła.

Pozycje przed założeniem wizytówek:
pozycjonowanie serwisu samochodowego
Pozycje po założeniu wizytówek:
serwis samochodowy pozycjonowanie

Podsumowanie

Jak możesz zauważyć, wizytówka w Google Moja Firma to wiele korzyści. Pozwala nie tylko na budowę wizerunku firmy, szybki kontakt i możliwość sprawdzenia opinii o Twoim biznesie, ale również wpływa na możliwość dotarcia do potencjalnych klientów oraz zbudowanie wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce.

Tak wiele korzyści i tak prosty proces kreowania wizytówki. Nie zwlekaj i już teraz załóż stwórz swój profil! Jeśli potrzebujesz pomocy z optymalizacją lub pozycjonowaniem wizytówki, skontaktuj się z nami! Chętnie pomożemy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wizytówki w Google Moja Firma, posłuchaj naszego podcastu!

czym jest google adsense i jak na nim zarabiać AktualnościPPC/Reklamy

Google Ad Sense – co to jest i jak działa

Google AdSense to innowacyjne narzędzie otwierające drzwi do zarabiania pieniędzy na Twojej stronie internetowej. W jaki sposób to działa? Możesz udostępnić przestrzeń reklamową w swojej witrynie, dzięki czemu Google będzie mogło wyświetlać ...
CZYTAJ DALEJ
indeksowanie strony w Google SXO

Jak długo trwa indeksowanie strony w Google?

Indeksowanie strony przez Google jest kluczowym procesem, który wpływa na to, na jakich pozycjach strony internetowe są widoczne w wynikach wyszukiwania. Czas, potrzebny na zaindeksowanie strony jest uzależniony od wielu czynników. W niniejszym artykule ...
CZYTAJ DALEJ
mikrokonwersje co to B2BE-commerce

Czym są i jak działają mikrokonwersje?

Skuteczne śledzenie działań użytkowników na stronie internetowej jest kluczowe dla sukcesu biznesu online. Pojęcie “mikrokonwersji” odgrywa istotną rolę w analizie i optymalizacji doświadczenia klienta. Czym jednak dokładnie są mikrokonwersje ...
CZYTAJ DALEJ