MARKETPLACE

Sprzedawaj tam, gdzie kupują Twoi klienci.

Zacznijmy od

STATYSTYK

(dane za 2023 rok)

54,8

miliarda PLN

Około

20

milionów klientów

(absolutna dominacja)

Ponad

5 milionów

subskrybentów

gwarantujących darmową dostawę dla wybranych produktów

(dane za 2023 rok)

524,9

miliarda PLN

Ponad

200

milionów

aktywnych użytkowników
Około

200 milionów

subskrybentów na całym świecie

oferujących m.in. szybsze dostawy i dostęp do Prime Video.

Ponad

350 milionów

produktów w wielu kategoriach

MARKETPLACE

na jakich działamy

Dla kogo są marketplace?

Producenci

Dystrybutorzy

Resellerzy

invette half blob

DLACZEGO WARTO?

- W przypadku Allegro ponad 20 mln w Polsce, w przypadku Amazona ponad 200 mln w samej Europie.

- Użytkownicy marketplace mają już sprecyzowaną potrzebę zakupu, co zwiększa szansę na szybszą konwersję sprzedażową.

- Sprzedaż na marketplace jest łatwiejszy niż stworzenie sklepu internetowego i jego promocja = mniejsze ryzyko inwestycyjne.

- Allegro i Amazon oferują zaawansowane systemy obsługi transakcji, płatności oraz reklam, co pozwala skupić się na sprzedaży bez potrzeby inwestowania w rozwiązania e-commerce.

 - Dzięki np. Allegro Smart klienci mają darmową dostawę przy wybranych produktach, co zwiększa atrakcyjność ofert oraz skłonność do zakupów.

- Klienci ufają dużym marketplaceom co wzmacnia wizerunek sprzedawców i zwiększa ich wiarygodność w oczach kupujących.

- Platformy marketplace udostępniają narzędzia do promocji i zwiększania widoczności swoich ofert, co pozwala lepiej docierać do klientów.

Wykorzystanie marketplaceów to najprostsza i najbardziej efektywna droga ekspansji zagranicznej ze swoją ofertą.

Amazon np. oferuje model FBA, dzięki czemu nie musisz się martwić o magazynowanie i wysyłanie przesyłek, Amazon zrobi to za Ciebie, a nawet obsłuży zwroty.

W czym możemy ci pomóc

na marketplace

Nasz proces działania

na marketplace

circle icon 1

Etap 1 Wzrost

Celem fazy wzrostu jest uporządkowanie wszystkich procesów, przygotowanie strategii i wprowadzenie zmian niezbędnych do rozpoczęcia sprzedaży na wybranej platformie.

circle icon 1

Etap 2 Skalowanie

Faza skalowania koncentruje się na intensyfikacji działań marketingowych i sprzedażowych w celu maksymalizacji przychodów i zasięgu.

circle icon 1

Etap 3 Rentowność

Ostatnia faza koncentruje się na stabilizacji pozycji rynkowej i przejściu do rentownego modelu biznesowego na platformie.

Dowiedz się więcej

o marketplace z naszych materiałów

norbert kowal handlowiec

Norbert Kowal

HEAD OF BUSINESS DEVELOPMENT