Ostatnie lata w branży architektoniczno-budowlanej przyniosły szereg wyzwań i problemów, przed którymi stanęli właściciele firm. Rosnące ceny materiałów, transportu oraz robocizny sprawiły, że ceny usług poszły mocno do góry. Także zmieniające się przepisy dotyczące reklam i coraz większa konkurencja, sprawiły, że coraz trudniej jest przekazać pełen potencjał projektu i wyróżnić się na tle konkurentów.
Wyzwania te wymagają od branży architektonicznej zmian i innowacji, aby umożliwić skuteczne i zrównoważone rozwiązania, które będą spełniać wymagania rynku i pozwolą docierać do klientów.
Z dokładnie takimi wyzwaniami i problemami zwrócił się rok temu do nas wyżej wspomniany klient oferujący usługi projektowania premium pod klucz.
Klient, miał problemy ze spójną komunikacją marketingową, a także działaniami performance’owymi, które były prowadzone bardzo chaotycznie. Brakowało uporządkowanej struktury, a źle dobrane budżety powodowały, że środki na reklamę były po prostu przepalane. Klient otrzymywał małą ilość zleceń, które najczęściej były spoza grupy docelowej.
Po uruchomieniu kampanii dbaliśmy cały czas o to, aby była jak najlepiej zoptymalizowana m.in analizowaliśmy wyszukiwane hasła, wykluczyliśmy bądź dodawaliśmy nowe, sprawdzaliśmy które optymalizatory stawek działają najlepiej oraz cały czas monitorowaliśmy i przesuwaliśmy budżet tak, aby każda promowana usługa była wypozycjonowana, jak najwyżej w wyszukiwarce przy zachowaniu jak najmniejszego kosztu.
Dzięki wdrożonemu call trackingowi nasze kampanie miały jeszcze więcej danych do nauki i skutecznej optymalizacji. Ponadto widzieliśmy, z której kampanii jest więcej konwersji i gdzie należy przesunąć budżet.
W kwestii CRO – przeprowadziliśmy masę testów A/B. Zadbaliśmy o wygląd strony, odczucia użytkownika podczas jej przeglądania i przede wszystkim o trafny i jakościowy przekaz. Mieliśmy na uwadze również to, aby struktura strony pozwalała na jak najłatwiejszą decyzję użytkownika o ewentualnym skorzystaniu z usług naszego klienta.
Do dostosowania strony pod użytkownika i analizy ruchu użyliśmy narzędzi takich jak mapy ciepła HotJar oraz Google Optimize.
Wyjaśnienie pojęć z poniższych zrzutów ekranu z panelu reklamowego:
Natomiast poniżej zrzut ekranu z wykresem przedstawiającym jak to wyglądało na przestrzeni zeszłego roku.
Poniżej analiza aukcji w Google Ads na przestrzeni roku jak nasz klient wypadał na tle konkurencji.
W tym wypadku udało nam się rozwiązać dwa problemy klienta — brak ciągłości zleceń i mała wartość zamówień. Dzięki naszym działaniom klient regularnie, co miesiąc dostaje zapytania od docelowej grupy odbiorców i może wybierać te najciekawsze do realizacji. Są to duże, wymagające projekty premium, na których klientowi zależało najbardziej.
Co ważne – udało nam się zbudować brand klienta, który jest aktualnie znany i polecany.
Copyright by Invette Holding Group. All rights reserved.