Martyna Drzewiecka-Pikoń

Autor

jak SGE AI Overview wpłynie na SEO
5/5 - (2 votes)

Świat SEO staje na progu prawdziwej rewolucji! Rok temu zaskoczył nas Chat GPT i mocne wejście AI. Teraz Google przedstawia Search Generative Experience (SGE). Najnowsza nazwa to AI Overview. SGE to nowa wyszukiwarka oparta na sztucznej inteligencji, obiecuje spersonalizowane i trafne wyniki wzbogacone o wykresy, zdjęcia produktów i wizytówki Google, dostosowane do potrzeb użytkowników. Wprowadzenie SGE prawdopodobnie będzie miało ogromny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, dlatego warto już teraz przygotować się na zmiany!

Jak wygląda SGE - AI Overview i czym różni się od standardowej wyszukiwarki?

SGE prezentuje wyniki w bardziej zrozumiały i wizualnie atrakcyjny sposób. Zamiast zwykłej listy stron internetowych, użytkownik widzi rozbudowane karty zawierające:

Oprócz wizualnych zmian, SGE różni się od standardowej wyszukiwarki kilkoma kluczowymi aspektami:

Jak działa AI Overview?

AI Overview są generowane przez Gemini, generatywny model sztucznej inteligencji Google. Gemini analizuje strony internetowe powiązane z zapytaniem użytkownika i wykorzystuje te informacje do stworzenia krótkiego, zwięzłego podsumowania zawierającego kluczowe punkty.

Przegląd AI może zawierać: tekst, obrazy, tabele i inne elementy multimedialne. Często zawiera również linki do dodatkowych źródeł informacji.

Wyniki AI pojawiają się tylko dla niektórych zapytań. Google decyduje, kiedy wyświetlić przegląd AI, na podstawie różnych czynników, w tym charakteru zapytania, dostępnych informacji i prawdopodobieństwa, że użytkownik znajdzie podsumowanie pomocne

Dlaczego AI Overview będzie miało ogromny wpływ na SEO?

Wprowadzenie Google Search Generative Experience (SGE) zapowiada rewolucję w świecie SEO. Nowa wyszukiwarka oparta na sztucznej inteligencji działa na bazie innego algorytmu niż standardowa wyszukiwarka Google. Strony internetowe, które obecnie dobrze radzą sobie w wynikach wyszukiwania, mogą nie osiągać takich samych efektów w SGE.

SGE skupia się na kontekście wyszukiwania, co oznacza, że strony internetowe adekwatnie odpowiadające na potrzeby użytkowników będą lepiej widoczne. To ważna zmiana w stosunku do tradycyjnego SEO, które skupiało się głównie na słowach kluczowych.

Dodatkowo, SGE może doprowadzić do spadku organicznych wyszukiwań nawet o 40%. Oznacza to, że strony internetowe muszą być obecne zarówno w wynikach wyszukiwania Google, jak i SGE, aby zmaksymalizować ruch.

SGE oferuje też nowe formaty wyników, takie jak wykresy i zdjęcia produktów, co daje stronom internetowym nowe sposoby prezentacji swoich treści i przyciągania użytkowników.

W Invette dostosowujemy nasze kampanie do nowej wersji wyszukiwarki już od kilku miesięcy. Dzięki temu wiemy, że zmiana nas nie zaskoczy, a strony naszych klientów będą wyświetlać się wysoko w wynikach wygenerowanych przez AI.

Jak przygotować swoją stronę do nowej wersji wyszukiwarki Google?

01.

Skup się na wysokiej jakości treści:

02.

Zoptymalizuj zdjęcia:

03.

Wykorzystaj dane strukturalne:

04.

Monitoruj wyniki:

05.

Bądź na bieżąco:

Pamiętaj, że przygotowanie do SGE to proces ciągły. Wymagając zaangażowania i regularnych działań, pozwoli Ci on utrzymać wysoką widoczność strony w erze wyszukiwania opartego na sztucznej inteligencji.

Przewidywane zmiany w strategiach SEO na najbliższe lata

Wprowadzenie Google Search Generative Experience (SGE) – AI Overview nie tylko zapowiada rewolucję w świecie SEO, ale również wymusza na specjalistach przemyślenie i dostosowanie dotychczasowych strategii. Dynamicznie rozwijająca się technologia AI, wykorzystywana przez SGE, wskazuje na konieczność ewolucji podejścia do optymalizacji stron internetowych, aby skutecznie konkurować w nowym ekosystemie wyszukiwania. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to odsyłamy do źródła, czyli strony Google tutaj.

Poniżej przedstawiamy kluczowe przewidywania dotyczące zmian, które zrewolucjonizują podejście do SEO w nadchodzących latach:

kampania invette
marketing kraków
ugc - co to jest i jakie ma znaczenie w marketingu AktualnościE-commerce

UGC – co to? Wszystko co MUSISZ wiedzieć

W dzisiejszym świecie e-commerce, gdzie konkurencja jest ogromna, a klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby produktów i usług, kluczowym elementem wyróżniającym marki jest autentyczność. Treści ...
CZYTAJ DALEJ
jak przygotować się na black friday i święta CROE-commerce

Jak skutecznie przygotować swoją firmę na Black Friday i Świąt Bożego Narodzenia?

Sezon Black Friday i świąteczny to gorący okres dla każdego przedsiębiorcy. W tym czasie klienci są bardziej skłonni do zakupów, a firmy mają szansę na ...
CZYTAJ DALEJ
metryki marketignowe AktualnościPPC/Reklamy

Enigma Marketingu, czyli metryki jakie usłyszysz od marketera

W erze cyfrowej marketing to nie tylko kreacje reklamowe i chwytliwe slogany, ale przede wszystkim dane, liczby i metryki, które pozwalają mierzyć efektywność działań i ...
CZYTAJ DALEJ