Martyna Drzewiecka-Pikoń

Autor

jak SGE AI Overview wpłynie na SEO
5/5 - (2 votes)

Świat SEO staje na progu prawdziwej rewolucji! Rok temu zaskoczył nas Chat GPT i mocne wejście AI. Teraz Google przedstawia Search Generative Experience (SGE). Najnowsza nazwa to AI Overview. SGE to nowa wyszukiwarka oparta na sztucznej inteligencji, obiecuje spersonalizowane i trafne wyniki wzbogacone o wykresy, zdjęcia produktów i wizytówki Google, dostosowane do potrzeb użytkowników. Wprowadzenie SGE prawdopodobnie będzie miało ogromny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, dlatego warto już teraz przygotować się na zmiany!

Jak wygląda SGE - AI Overview i czym różni się od standardowej wyszukiwarki?

SGE prezentuje wyniki w bardziej zrozumiały i wizualnie atrakcyjny sposób. Zamiast zwykłej listy stron internetowych, użytkownik widzi rozbudowane karty zawierające:

Oprócz wizualnych zmian, SGE różni się od standardowej wyszukiwarki kilkoma kluczowymi aspektami:

Jak działa AI Overview?

AI Overview są generowane przez Gemini, generatywny model sztucznej inteligencji Google. Gemini analizuje strony internetowe powiązane z zapytaniem użytkownika i wykorzystuje te informacje do stworzenia krótkiego, zwięzłego podsumowania zawierającego kluczowe punkty.

Przegląd AI może zawierać: tekst, obrazy, tabele i inne elementy multimedialne. Często zawiera również linki do dodatkowych źródeł informacji.

Wyniki AI pojawiają się tylko dla niektórych zapytań. Google decyduje, kiedy wyświetlić przegląd AI, na podstawie różnych czynników, w tym charakteru zapytania, dostępnych informacji i prawdopodobieństwa, że użytkownik znajdzie podsumowanie pomocne

Dlaczego AI Overview będzie miało ogromny wpływ na SEO?

Wprowadzenie Google Search Generative Experience (SGE) zapowiada rewolucję w świecie SEO. Nowa wyszukiwarka oparta na sztucznej inteligencji działa na bazie innego algorytmu niż standardowa wyszukiwarka Google. Strony internetowe, które obecnie dobrze radzą sobie w wynikach wyszukiwania, mogą nie osiągać takich samych efektów w SGE.

SGE skupia się na kontekście wyszukiwania, co oznacza, że strony internetowe adekwatnie odpowiadające na potrzeby użytkowników będą lepiej widoczne. To ważna zmiana w stosunku do tradycyjnego SEO, które skupiało się głównie na słowach kluczowych.

Dodatkowo, SGE może doprowadzić do spadku organicznych wyszukiwań nawet o 40%. Oznacza to, że strony internetowe muszą być obecne zarówno w wynikach wyszukiwania Google, jak i SGE, aby zmaksymalizować ruch.

SGE oferuje też nowe formaty wyników, takie jak wykresy i zdjęcia produktów, co daje stronom internetowym nowe sposoby prezentacji swoich treści i przyciągania użytkowników.

W Invette dostosowujemy nasze kampanie do nowej wersji wyszukiwarki już od kilku miesięcy. Dzięki temu wiemy, że zmiana nas nie zaskoczy, a strony naszych klientów będą wyświetlać się wysoko w wynikach wygenerowanych przez AI.

Jak przygotować swoją stronę do nowej wersji wyszukiwarki Google?

01.

Skup się na wysokiej jakości treści:

02.

Zoptymalizuj zdjęcia:

03.

Wykorzystaj dane strukturalne:

04.

Monitoruj wyniki:

05.

Bądź na bieżąco:

Pamiętaj, że przygotowanie do SGE to proces ciągły. Wymagając zaangażowania i regularnych działań, pozwoli Ci on utrzymać wysoką widoczność strony w erze wyszukiwania opartego na sztucznej inteligencji.

Przewidywane zmiany w strategiach SEO na najbliższe lata

Wprowadzenie Google Search Generative Experience (SGE) – AI Overview nie tylko zapowiada rewolucję w świecie SEO, ale również wymusza na specjalistach przemyślenie i dostosowanie dotychczasowych strategii. Dynamicznie rozwijająca się technologia AI, wykorzystywana przez SGE, wskazuje na konieczność ewolucji podejścia do optymalizacji stron internetowych, aby skutecznie konkurować w nowym ekosystemie wyszukiwania. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to odsyłamy do źródła, czyli strony Google tutaj.

Poniżej przedstawiamy kluczowe przewidywania dotyczące zmian, które zrewolucjonizują podejście do SEO w nadchodzących latach:

kampania invette
marketing kraków
automatyzacja napędzająca ecommerce AutomatyzacjeE-commerce

Czy Twój e-commerce działa tak sprawnie, jak powinien?

Pomyśl, ile czasu marnujesz na zadania, które mógłby wykonać system. Ręczne wykonywanie powtarzalnych zadań nie tylko pożera Twój cenny czas, ale też zwiększa ryzyko pomyłek. ...
CZYTAJ DALEJ
Jak dobrze segmentować klientów AutomatyzacjeE-commerce

Jak dobrze segmentować klientów, by Marketing Automation przynosił efekty?

Ponad 70% firm e-commerce o przychodach do 10 mln rocznie traci potencjalne zyski z powodu nieefektywnej segmentacji w strategii Marketing Automation. To narzędzie ma znaczący ...
CZYTAJ DALEJ
najskuteczniejsze sposoby skalowani budżetu reklamowego E-commercePPC/Reklamy

Jak efektywnie zwiększać budżet reklamowy, by maksymalizować zyski?

Czy zdarzyło Ci się zwiększyć budżet reklamowy, licząc na wyższe zyski, ale zamiast tego zobaczyłeś spadek efektywności? Nie jesteś sam! Wiele firm boryka się z ...
CZYTAJ DALEJ