Paulina Misiek

Autor

pozycjonowanie kreatorów stron
5/5 - (4 votes)

Jednym z głównych elementów, które musisz posiadać, działając w internecie, jest oczywiście strona internetowa. Dzięki temu dotrzesz do nowych odbiorców oraz będziesz mógł znacznie zwiększyć sprzedaż i przychody firmy. Co więcej, strona stanowi swego rodzaju wizytówkę i ułatwia komunikację z klientami, dlatego bardzo ważne jest, aby została odpowiednio zoptymalizowana oraz prezentowała się estetycznie.

Zdecydowana większość użytkowników, widząc przestarzałe szaty graficzne i niechlujne teksty, opuści witrynę i prawdopodobnie więcej na nią nie wróci. Dobrze zoptymalizowana strona ma realną możliwość znalezienia się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, co jeszcze bardziej zwiększa szansę na wygenerowanie sprzedaży.

Jednak stworzenie własnej witryny może być wyzwaniem dla wielu osób, a w szczególności przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność, ponieważ wiąże się to z wieloma opłatami, między innymi zakupem domeny i hostingu, jak również opłaceniem grafika i programisty.

W związku z tym popularne stały kreatory stron, które nie wymagają specjalistycznej wiedzy i umożliwiają szybkie stworzenie atrakcyjnej witryny. W niniejszym artykule dokładnie scharakteryzujemy kreatory oraz odpowiemy na pytanie, czy możliwe jest ich pozycjonowanie.

Czym jest techniczne SEO i dlaczego warto wdrożyć je w sklepie internetowym?

Charakterystyka kreatorów

Kreator stron internetowych to program umożliwiający stworzenie witryny, bez konieczności znajomości języka HTML czy CSS. W kreatorze masz możliwość wyboru wszelkich elementów estetycznych znajdujących się na stronie, między innymi kolorów i tła. Przygotowany projekt jest automatycznie przetwarzany do przeglądarek internetowych.

Głównym celem kreatorów jest umożliwienie stworzenia serwisu w krótkim czasie. Co więcej, kreatory nieustannie są rozwijane, dzięki czemu w coraz większym stopniu przystosowane do obecnych wymagań względem profesjonalnych witryn.

Poszczególne kreatory posiadają możliwość pozycjonowania oraz wprowadzenia optymalizacji zgodnej z zasadami SEO. Jednak, czy rzeczywiście możliwe jest pozycjonowanie i uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania strony utworzonej przy pomocy kreatora? O tym w dalszej części artykułu.

Czym kreatory zyskały swoją popularność?

Popularność kreatorów rośnie z każdym miesiącem ze względu kilku zalet, które oferuje. Zdecydowaną korzyścią korzystania z tego narzędzia jest możliwość szybkiego stworzenia projektu strony w stosunkowo krótkim czasie. Co wiąże się również z redukcją kosztów, które należałoby przeznaczyć na cały proces tworzenia witryny.

Kolejnym aspektem, który zrzesza coraz większą ilość zwolenników kreatorów stron, jest fakt, że ze stworzeniem projektu strony poradzi sobie każda osoba, a zatem nie trzeba posiadać odpowiedniej wiedzy technicznej. Wiele kreatorów oferuje również darmowe poradniki, które podpowiadają, jak poruszać się po kreatorze i dokonać poszczególnych zmian.

https://invette.pl/blog/dlaczego-twoja-strona-internetowa-nie-sprzedaje/

Nieustanne udoskonalanie kreatorów i wprowadzanie nowych możliwości oraz promowanie narzędzia w wielu kampaniach marketingowych i telewizyjnych spotach sprawiło, że na przestrzeni lat zyskały bardzo wielu zwolenników.

Zalety kreatora strony

O kilku zaletach kreatora strony wspominaliśmy w powyższej części artykułu. Chcielibyśmy jednak zestawić wszystkie plusy oraz porównać je z wadami narzędzia, a następnie odpowiedzieć na pytanie, czy korzystanie z kreatora strony to dobry wybór.

Zdecydowaną zaletą kreatora są wspomniane wyżej koszty. Stronę można założyć za darmo, lub jeśli chcemy skorzystać z zaawansowanych możliwości, za niewielką opłatą, która najczęściej opłacana jest w formie abonamentu.

Kolejnym aspektem przemawiającym na korzyść kreatora jest oczywiście czas. Stronę tego typu można zaprojektować w bardzo krótkim czasie. Jednak jeśli masz pewne oczekiwania estetyczne względem witryny, wybór odpowiedniego szablonu, tła czy szaty graficznej może zająć Ci nawet kilka godzin. Jednak jest to stosunkowo krótki czas, w porównaniu z tym, jaki byłby potrzebny programiście na stworzenie strony od podstaw.

Zdecydowaną zaletą kreatora strony jest fakt bezpieczeństwa. W przypadku tradycyjnych stron odpowiedzialność leży po stronie właściciela witryny, natomiast w tym przypadku twórcy danych.

Ponadto, kreatory stron są niezwykle intuicyjne oraz wyposażone w różnego rodzaju poradniki, dzięki czemu nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy z zakresu kodowania. Cała strona zostaje stworzona z dostępnych elementów.

Wady kreatora strony

Podstawowym minusem kreatora strony jest ograniczona ilość możliwości, ponieważ jesteś w pełni uzależniony od rodzajów szablonów i dostępnych elementów, przez co Twoje wyobrażenie estetyczne strony może być ciężkie do zrealizowania. Dodatkowo przestawianie i dostosowywanie poszczególnych elementów, może być czasochłonne.

Kolejnym niezwykle ważnym minusem z perspektywy User Experience jest fakt, że strony stworzone przy pomocy kreatora są wolne. Zbyt długie ładowanie się poszczególnych elementów może spowodować niechęć użytkowników, w efekcie czego opuszczą stronę, a Ty stracisz szansę na przychód.

Warto również wspomnieć o różnych ograniczeniach związanych z maksymalną ilością podstron czy umieszczaniem linków na stronie. Wszystkie te aspekty są niezwykle ważne z perspektywy pozycjonowania, dlatego decydując się na założenie strony w kreatorze, musisz mieć świadomość tego, iż Twoja strona może nie osiągnąć tak wysokich wyników w wyszukiwarce, jak konkurencja.

Na podstawie powyższych zalet i minusów, możesz określić, co będzie dla Ciebie korzystniejsze — stworzenie innowacyjnej strony poprzez kodowanie czy wykorzystanie kreatora. Wybór powinien być uzależniony od celu, w jakim powstaje strona oraz tego, co chcesz uzyskać. W przypadku sklepów internetowych korzystniejsze może okazać się pierwsze rozwiązanie.

Pozycjonowanie stron stworzonych na kreatorach

Nawiązując do tematu tematu przewodniego, a mianowicie pozycjonowania stron stworzonych przy pomocy kreatora, nie możemy jednoznacznie określić czy jest to możliwe, czy nie, ponieważ ma to zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Prawda jest taka, że decydując się na podjęcie działań związanych z SEO w przypadku owej strony, napotkamy wiele trudności i ograniczeń, których należy mieć świadomość.

Największym utrudnieniem jest brak kontroli nad kodem witryny, ponieważ w przypadku ewentualnych błędów, nie mamy możliwości wprowadzenia wymaganych zmian. Może to powodować poważne błędy na stronie, które Google szybko wychwyci, a tym samym surowo oceni, ograniczając możliwość uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarce.

Czym jest SXO i jak może pomóc Twojej stronie?

W tym miejscu warto ponownie podkreślić fakt, iż strony z kreatora wykazują się wolnym ładowaniem, które jest jednym z podstawowych elementów ocenianych przez roboty Google. Co więcej, zbyt długi czas oczekiwania na załadowanie się strony zniechęci użytkowników, generując wysoki wskaźnik odrzuceń, co z pewnością zauważy Google i w efekcie, zablokuje możliwość uzyskania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Kiedy warto skorzystać z kreatora?

Nie zawsze wybór kreatora wiąże się ze złą decyzją. Oczywiście, jeśli zamierzasz rozwijać biznes w Internecie, jedynym sensownym rozwiązaniem jest założenie witryny od zera. Jednak, w niektórych przypadkach kreator jest o wiele korzystniejszym rozwiązaniem nie tylko ze względu na koszty, ale również prostotę tworzenia.

Kreatora strony wybierz, gdy chcesz:
– stworzyć prostą stronę stanowiącą wizytówkę firmy,
– stworzyć próbną witrynę,
– szybko stworzyć stronę przy ograniczonym budżecie,
– samodzielnie zaprojektować swoją stronę.

Jednak i w powyższych przypadkach należy zastanowić się, nad szatą graficzną witryny i ocenić, czy kreator oferuje oczekiwane przez Ciebie możliwości.

Podsumowanie

Tworzenie strony przy pomocy kreatora wykazuje zarówno swoje wady, jak i zalety. Jeśli chcesz pozycjonować witrynę z kreatora, możesz napotkać wiele problemów, dlatego w przypadku zakładania sklepów internetowych bądź rozbudowanych stron, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest tradycyjna metoda. Dzięki temu będziesz w stanie wdrożyć działania związane z SEO, a tym samym dobrze wypozycjonować witrynę.

czym jest google adsense i jak na nim zarabiać AktualnościPPC/Reklamy

Google Ad Sense – co to jest i jak działa

Google AdSense to innowacyjne narzędzie otwierające drzwi do zarabiania pieniędzy na Twojej stronie internetowej. W jaki sposób to działa? Możesz udostępnić przestrzeń reklamową w swojej witrynie, dzięki czemu Google będzie mogło wyświetlać ...
CZYTAJ DALEJ
indeksowanie strony w Google SXO

Jak długo trwa indeksowanie strony w Google?

Indeksowanie strony przez Google jest kluczowym procesem, który wpływa na to, na jakich pozycjach strony internetowe są widoczne w wynikach wyszukiwania. Czas, potrzebny na zaindeksowanie strony jest uzależniony od wielu czynników. W niniejszym artykule ...
CZYTAJ DALEJ
mikrokonwersje co to B2BE-commerce

Czym są i jak działają mikrokonwersje?

Skuteczne śledzenie działań użytkowników na stronie internetowej jest kluczowe dla sukcesu biznesu online. Pojęcie “mikrokonwersji” odgrywa istotną rolę w analizie i optymalizacji doświadczenia klienta. Czym jednak dokładnie są mikrokonwersje ...
CZYTAJ DALEJ