Angelika Za艂臋ska

Autor

czym jest SXO
4.7/5 - (4 votes)

Przedsi臋biorstwa decyduj膮ce si臋 na rozpocz臋cie dzia艂a艅 promocyjnych w Internecie maj膮 zazwyczaj ten sam cel, jakim jest聽dotarcie do szerokiego grona odbiorc贸w聽oraz聽zwi臋kszenie przychod贸w. W efekcie nieustaj膮cego rozwoju bran偶y marketingu internetowego oraz zmian, zachodz膮cych w wynikach wyszukiwania, rozwin臋艂a si臋 zupe艂nie nowa strategia, nazywana SXO.

Istnieje powiedzenie, 偶e SXO to nic innego ni偶 鈥渞ozbudowane SEO鈥. Czy rzeczywi艣cie tak jest? Nic bardziej mylnego! Cho膰 nie mo偶na zaprzeczy膰, 偶e z tradycyjnym SEO, SXO ma wiele wsp贸lnego, to warto pami臋ta膰, i偶 dzia艂ania wchodz膮ce w jego zakres s膮 o wiele bardziej obszerne.

W niniejszym artykule wyja艣nimy, na czym polega SXO oraz odpowiemy na pytanie, czy warto z niego korzysta膰 podczas kampanii e-marketingowej.

Czym jest SXO?

SXO (Search Experience Optimization) powsta艂o z po艂膮czenia s艂贸w SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience), w prostym t艂umaczeniu mo偶emy nazwa膰 ten termin聽optymalizacj膮 do艣wiadczenia u偶ytkownika. Co oznacza ten termin w praktyce?

SXO jest kompleksowym zbiorem dzia艂a艅 ukierunkowanych na pozyskanie uwagi, podtrzymanie jej oraz zach臋cenia u偶ytkownika do dokonania konwersji w obr臋bie witryny. Jest to bez w膮tpienia聽nowoczesne podej艣cie do promocji w sieci, kt贸re skupia w sobie wiele zmiennych.

Obecnie tradycyjne pozycjonowanie strony internetowej nie jest wystarczaj膮ce, poniewa偶 u偶ytkownicy oczekuj膮 bardziej spersonalizowanych i interaktywnych do艣wiadcze艅 online. Dlatego wa偶ne jest przerzucenie si臋 na strategi臋 SXO, kt贸ra skupia si臋 na optymalizacji ca艂ego procesu wyszukiwania, aby zapewni膰 u偶ytkownikom warto艣ciowe i zgodne z ich potrzebami wyniki wyszukiwania.

Na dzia艂ania z zakresu SXO sk艂adaj膮 si臋 nast臋puj膮ce elementy:

  • SEO聽鈥斅pozycjonowanie聽i optymalizacja stron internetowych, kt贸rej celem jest zwi臋kszenie wy艣wietle艅 witryny w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • CRO聽鈥 czyli聽optymalizacja 艣cie偶ki konwersji聽na witrynie, jej celem jest maksymalizacja uzyskanych konwersji, na przyk艂ad ilo艣膰 dokonanych zakup贸w, w stosunku do ca艂kowitej liczby wej艣膰 na witryn臋,
  • UX/UI聽鈥斅dostosowanie strony聽w form臋 mo偶liwie jak najbardziej przyjazn膮 dla u偶ytkownika, dzi臋ki odpowiedniemu dostosowaniu interfejsu, intuicyjnej obs艂udze oraz czytelnym elementom witryny,
  • Web development聽鈥斅poprawa technicznych aspekt贸w witryny, mi臋dzy innymi zwi臋kszenie szybko艣ci jej 艂adowania, optymalizacja kod贸w HTML, CSS itp.,
  • Content marketing聽鈥 opiera si臋 na dostarczeniu odpowiedniej ilo艣ci wyselekcjonowanych i聽warto艣ciowych tre艣ci聽na witryn臋 w celu zwi臋kszenia jej widoczno艣ci w wynikach wyszukiwania oraz u艂atwienia zdobycia poszukiwanych informacji,
  • Analityka聽鈥 pozwala聽analizowa膰 zachowania u偶ytkownika聽na stronie oraz dostosowywa膰 dalsze etapy dzia艂a艅 w celu uzyskania jak najlepszych wynik贸w.

Audyt SXO

Podobnie jak w przypadku pozosta艂ych kampanii marketingowych, audyt SXO stanowi聽podstawowy element, kt贸ry na dalszych jej etapach b臋dzie decydowa艂 o kierunku obranej strategii, udzielonych rekomendacji oraz wdra偶anych dzia艂a艅. Mo偶na powiedzie膰, 偶e audyt SXO zawiera w sobie elementy audytu SEO, UX i CRO.

Szczeg贸艂owa analiza witryny w tym przypadku opiera膰 si臋 b臋dzie na sprawdzeniu u偶yteczno艣ci witryny wzgl臋dem u偶ytkownika, ocenie nawigacji oraz layoutu strony, sprawdzeniu jej szybko艣ci wraz z przystosowaniem do urz膮dze艅 mobilnych i ocenie opublikowanych tre艣ci.

Zalety stosowania SXO

Zalet wynikaj膮cych ze stosowania SXO jest wiele. Na pierwszym miejscu bez w膮tpienia nale偶y wymieni膰聽wzrost konwersji聽w obr臋bie witryny, dzi臋ki czemu przedsi臋biorstwo mo偶e liczy膰 na聽zwi臋kszenie ilo艣ci sprzeda偶y i zysk贸w. Wzrost liczby odwiedzin na stronie pozwala dotrze膰 do szerszego grona odbiorc贸w, dzi臋ki czemu mo偶liwe staje si臋 generowanie wi臋kszej ilo艣ci lead贸w.

Wszystkie wy偶ej wymienione elementy s膮 w pewien spos贸b ze sob膮 powi膮zane i wsp贸艂graj膮 ze sob膮. Ich sp贸jno艣膰 przek艂ada si臋 na聽zwi臋kszenie efektywno艣ci kampanii聽wchodz膮cych w zakres marketingu internetowego.

Strona wywo艂uj膮ca u u偶ytkownika pozytywne odczucia sprawi, 偶e odwiedzaj膮cy cz臋艣ciej b臋d膮 na ni膮 wraca膰. Dzi臋ki temu istnieje szansa na pozyskanie lojalnego grona klient贸w, ch臋tnie powracaj膮cych na stron臋 oraz dokonuj膮cych konwersji.聽Dzi臋ki zastosowaniu SXO, przedsi臋biorstwo mo偶e liczy膰 na wzrost ilo艣ci sprzeda偶y oraz generowanie wi臋kszych zysk贸w. Optymalizacja strony pod k膮tem wyszukiwarek i poprawa do艣wiadczenia u偶ytkownika przyczyniaj膮 si臋 do przyci膮gania wi臋kszej liczby potencjalnych klient贸w i skuteczniejszego ich konwertowania.

Wady SXO

Skoro by艂a mowa o zaletach, nadszed艂 czas na wady. Bez w膮tpienia do najwi臋kszych nale偶y聽czas wymagany do wdro偶enia wszystkich zmian. Aby kampania przynios艂a jak najlepsze rezultaty, konieczna jest nieustanna analiza wynik贸w i jej reoptymlizacja.

Ze wzgl臋du na szeroki zakres dzia艂a艅, jakie obejmuje w sobie kampania SXO, koszt ich realizacji jest relatywnie wysoki w por贸wnaniu do pozosta艂ych form promocji.

SXO czy SEO, co wybra膰?

W pierwszej kolejno艣ci musimy obali膰 mit, i偶 鈥淪XO to nowe SEO鈥. W przypadku SEO kluczow膮 rol臋 odgrywaj膮 pozycj臋 i frazy kluczowe. Dzia艂ania z zakresu SXO s膮 o wiele bardziej z艂o偶one i skupiaj膮 si臋 na wielu zagadnieniach.

Pomimo tego, 偶e聽SXO zawiera w sobie elementy optymalizacji i pozycjonowania, horyzont dzia艂a艅 z tego zakresu jest o wiele szerszy. Co zatem wybra膰?

Wszystko zale偶y od celu, jaki chcemy osi膮gn膮膰. Je艣li naszym g艂贸wnym zamiarem jest zwi臋kszenie widoczno艣ci witryny, zdecydowanie lepszym wyborem b臋dzie kampania SEO. Natomiast, je艣li chcemy zadba膰 o popraw臋 witryny pod pozosta艂ymi aspektami (UX, content itp.) i jeste艣my 艣wiadomi czasu, kt贸ry zajmie prowadzenie wy偶ej wymienionych dzia艂a艅, powinni艣my zdecydowa膰 si臋 na SXO.

Sk膮d pomys艂 SXO?

Wynika on z ewolucji i rosn膮cej roli u偶ytkownika w 艣wiecie internetu. Wraz z rozwojem wyszukiwarek i zmieniaj膮cymi si臋 oczekiwaniami u偶ytkownik贸w, pojawi艂a si臋 potrzeba skoncentrowania si臋 na jako艣ci i warto艣ci dla u偶ytkownika. SXO 艂膮czy elementy SEO, kt贸re skupia艂y si臋 g艂贸wnie na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, z elementami UX, kt贸re k艂ad膮 nacisk na dostarczanie warto艣ciowej tre艣ci i intuicyjnego do艣wiadczenia u偶ytkownika. SXO daje mo偶liwo艣膰 zoptymalizowania witryny nie tylko dla wyszukiwarek, ale r贸wnie偶 dla ludzi, dostarczaj膮c im lepsze i bardziej zadowalaj膮ce wyniki wyszukiwania.聽

W ostatnich latach mo偶na zaobserwowa膰 wzrost liczby stron internetowych, kt贸re charakteryzuj膮 si臋 obfito艣ci膮 tre艣ci o niskiej warto艣ci oraz brakiem adekwatnych odpowiedzi na pytania odwiedzaj膮cych. Jest to zjawisko, kt贸re sta艂o si臋 powszechne i nieod艂膮cznie zwi膮zane z dynamicznym rozwojem internetu. Strony tego rodzaju nie spe艂niaj膮 oczekiwa艅 u偶ytkownik贸w, kt贸rzy oczekuj膮 warto艣ciowej i konkretnej informacji.

Podsumowanie

SXO bez w膮tpienia nale偶y do聽innowacyjnych podej艣膰 w 艣wiecie marketingu internetowego. Skupia w sobie prace nad tre艣ci膮, widoczno艣ci膮 oraz wygl膮dem witryny. Zastosowanie wszystkich wy偶ej wymienionych element贸w w jednej kampanii niesie ze sob膮 wiele zalet.聽Dzi臋ki lepiej dostosowanym tre艣ciom i bardziej intuicyjnemu designowi, u偶ytkownicy sp臋dzaj膮 wi臋cej czasu na stronie i s膮 bardziej sk艂onni do podj臋cia po偶膮danych dzia艂a艅, takich jak zakupy czy rejestracje. Warto zatem zainwestowa膰 w SXO, aby osi膮gn膮膰 lepsze wyniki i przekszta艂ci膰 odwiedzaj膮cych w zadowolonych klient贸w.

Kompleksowe podej艣cie do promocji przedsi臋biorstwa w sieci zaowocuje wysokimi efektami.

Zg艂o艣 si臋 do nas po darmowy audyt SXO聽tutaj!

zabezpieczenie strony przed wirusami SXO

Jak zabezpieczy膰 stron臋 internetow膮 przed wirusami i hakerami?

Internet to wspania艂e miejsce, w kt贸rym mo偶na zdobywa膰 informacj臋, kt贸re s膮 nam w danym momencie potrzebne oraz rozwija膰 swoje w艂asne przedsi臋biorstwa i spo艂eczno艣ci. Nie jest jednak arkadi膮 pozbawion膮 zagro偶e艅. Jednym z nich s膮 ataki …

CZYTAJ DALEJ
艂膮czenie kana艂贸w rekalmowych PPC/ReklamySXO

Skalowanie biznesu za pomoc膮 skutecznego 艂膮czenia kana艂贸w reklamowych

#dlaklienta

CZYTAJ DALEJ
css E-commercePPC/Reklamy

Czym jest por贸wnywarka cen CSS? – r贸偶nice pomi臋dzy CSS a Google

#dlaklienta

CZYTAJ DALEJ