Czym jest SXO i jak może pomóc Twojej witrynie? | Invette
#dla marketera

Czym jest SXO i jak może pomóc Twojej stronie?

Angelika Załęska

29 września 2021

Przedsiębiorstwa decydujące się na rozpoczęcie działań promocyjnych w Internecie mają zazwyczaj ten sam cel, jakim jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców oraz zwiększenie przychodów. W efekcie nieustającego rozwoju branży marketingu internetowego oraz zmian, zachodzących w wynikach wyszukiwania, rozwinęła się zupełnie nowa strategia, nazywana SXO.

Istnieje powiedzenie, że SXO to nic innego niż “rozbudowane SEO”. Czy rzeczywiście tak jest? Nic bardziej mylnego! Choć nie można zaprzeczyć, że z tradycyjnym SEO, SXO ma wiele wspólnego, to warto pamiętać, iż działania wchodzące w jego zakres są o wiele bardziej obszerne.

W niniejszym artykule wyjaśnimy, na czym polega SXO oraz odpowiemy na pytanie, czy warto z niego korzystać podczas kampanii e-marketingowej.

Czym jest SXO?

SXO (Search Experience Optimization) powstało z połączenia słów SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience), w prostym tłumaczeniu możemy nazwać ten termin optymalizacją doświadczenia użytkownika. Co oznacza ten termin w praktyce?

SXO jest kompleksowym zbiorem działań ukierunkowanych na pozyskanie uwagi, podtrzymanie jej oraz zachęcenia użytkownika do dokonania konwersji w obrębie witryny. Jest to bez wątpienia nowoczesne podejście do promocji w sieci, które skupia w sobie wiele zmiennych.

Błąd 404 – jak znaleźć niedziałające podstrony i co z nimi zrobić?

Na działania z zakresu SXO składają się następujące elementy:

  • SEO — pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych, której celem jest zwiększenie wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • CRO — czyli optymalizacja ścieżki konwersji na witrynie, jej celem jest maksymalizacja uzyskanych konwersji, na przykład ilość dokonanych zakupów, w stosunku do całkowitej liczby wejść na witrynę,
  • UX/UI — dostosowanie strony w formę możliwie jak najbardziej przyjazną dla użytkownika, dzięki odpowiedniemu dostosowaniu interfejsu, intuicyjnej obsłudze oraz czytelnym elementom witryny,
  • Web development — poprawa technicznych aspektów witryny, między innymi zwiększenie szybkości jej ładowania, optymalizacja kodów HTML, CSS itp.,
  • Content marketing — opiera się na dostarczeniu odpowiedniej ilości wyselekcjonowanych i wartościowych treści na witrynę w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach wyszukiwania oraz ułatwienia zdobycia poszukiwanych informacji,
  • Analityka — pozwala analizować zachowania użytkownika na stronie oraz dostosowywać dalsze etapy działań w celu uzyskania jak najlepszych wyników.

Audyt SXO

Podobnie jak w przypadku pozostałych kampanii marketingowych, audyt SXO stanowi podstawowy element, który na dalszych jej etapach będzie decydował o kierunku obranej strategii, udzielonych rekomendacji oraz wdrażanych działań. Można powiedzieć, że audyt SXO zawiera w sobie elementy audytu SEO, UX i CRO.

Szczegółowa analiza witryny w tym przypadku opierać się będzie na sprawdzeniu użyteczności witryny względem użytkownika, ocenie nawigacji oraz layoutu strony, sprawdzeniu jej szybkości wraz z przystosowaniem do urządzeń mobilnych i ocenie opublikowanych treści.

Zalety stosowania SXO

Zalet wynikających ze stosowania SXO jest wiele. Na pierwszym miejscu bez wątpienia należy wymienić wzrost konwersji w obrębie witryny, dzięki czemu przedsiębiorstwo może liczyć na zwiększenie ilości sprzedaży i zysków. Wzrost liczby odwiedzin na stronie pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców, dzięki czemu możliwe staje się generowanie większej ilości leadów.

Wszystkie wyżej wymienione elementy są w pewien sposób ze sobą powiązane i współgrają ze sobą. Ich spójność przekłada się na zwiększenie efektywności kampanii wchodzących w zakres marketingu internetowego.

Strona wywołująca u użytkownika pozytywne odczucia sprawi, że odwiedzający częściej będą na nią wracać. Dzięki temu istnieje szansa na pozyskanie lojalnego grona klientów, chętnie powracających na stronę oraz dokonujących konwersji.

Treści na stronie internetowej przyjazne dla człowieka i robotów 

Wady SXO

Skoro była mowa o zaletach, nadszedł czas na wady. Bez wątpienia do największych należy czas wymagany do wdrożenia wszystkich zmian. Aby kampania przyniosła jak najlepsze rezultaty, konieczna jest nieustanna analiza wyników i jej reoptymlizacja.

Ze względu na szeroki zakres działań, jakie obejmuje w sobie kampania SXO, koszt ich realizacji jest relatywnie wysoki w porównaniu do pozostałych form promocji.

SXO czy SEO, co wybrać?

W pierwszej kolejności musimy obalić mit, iż “SXO to nowe SEO”. W przypadku SEO kluczową rolę odgrywają pozycję i frazy kluczowe. Działania z zakresu SXO są o wiele bardziej złożone i skupiają się na wielu zagadnieniach.

Pomimo tego, że SXO zawiera w sobie elementy optymalizacji i pozycjonowania, horyzont działań z tego zakresu jest o wiele szerszy. Co zatem wybrać?

Wszystko zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć. Jeśli naszym głównym zamiarem jest zwiększenie widoczności witryny, zdecydowanie lepszym wyborem będzie kampania SEO. Natomiast, jeśli chcemy zadbać o poprawę witryny pod pozostałymi aspektami (UX, content itp.) i jesteśmy świadomi czasu, który zajmie prowadzenie wyżej wymienionych działań, powinniśmy zdecydować się na SXO.

Growth hacking – czy czeka nas rewolucja w marketingu?

Podsumowanie

SXO bez wątpienia należy do innowacyjnych podejść w świecie marketingu internetowego. Skupia w sobie prace nad treścią, widocznością oraz wyglądem witryny. Zastosowanie wszystkich wyżej wymienionych elementów w jednej kampanii niesie ze sobą wiele zalet.

Kompleksowe podejście do promocji przedsiębiorstwa w sieci zaowocuje wysokimi efektami.

Zgłoś się do nas po darmowy audyt SXO tutaj!

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry