Autor

advantage+ wyróżniająca
4.9/5 - (7 votes)

Na wstępnie zaznaczę, że artykuł nie stanowi poradnika “jak skonfigurować dobrą kampanię Advantage+ dla e-commerce’u”, a bardziej subiektywną, podpartą danymi opinie na temat wad, zalet i szans, jakie kreuje dla nas rozwiązanie od Mety.

Trend ostatnich lat, czyli automatyzowanie i upraszczanie wszystkiego, co się da, nie mógł ominąć również i Mety. No i już samo kuszenie:

“Zmaksymalizuj wyniki i dotrzyj do wartościowych odbiorców przy użyciu uproszczonej konfiguracji.”

Brzmi bardzo zachęcająco, tym bardziej jeśli jesteś właścicielem firmy i prowadzisz sam swoje kampanie, a każda chwila Twojego czasu jest na wagę złota

No ale dobra, przejdźmy do rzeczy, a propos złota. Nie wszystko złoto co się świeci – już na etapie początkowym chciałbym zakorzenić w Waszych głowach pytanie, na które odpowiedzcie sobie sami na koniec (mam nadzieję):

Czym jest kampania zakupowa Advantage+?

Advantage+ to stosunkowo świeże narzędzie, które automatyzuje wiele aspektów kampanii reklamowej na Facebooku, od wyboru grupy docelowej, przez ustalenie budżetu, po tworzenie kreacji reklamowych. Wykorzystuje ona algorytmy uczenia maszynowego, które analizują dane i optymalizują kampanię w czasie rzeczywistym.

W dalszym ciągu typ kampanii oferuje te same cele, co standardowy odpowiednik:

cel kampanii

Uwaga!

Brzmi super — a więc idąc tym tropem, zacznijmy od zalet, które przez cały okres styczności z tym typem kampanii udało mi się zaobserwować:

Jakie są jej wady?

Na pewno wyżej wspomniana i opisana optymalizacja, a żeby wybrzmieć bardziej konkretnie to np. brak większej możliwości ingerowania w to komu i gdzie wyświetla się nasza reklama.

przykładowa grupa odbiorców w kampanii Advantage+

Czy wyświetlanie reklamy takiej grupie odbiorców może dać nam jakościowy feedback i pewność, że Meta, wie co robi? Według niej tak — czy zachowałbym tu zdrowy rozsądek i nutkę sceptycyzmu? Zdecydowanie.

Należy jednak pamiętać, że tworząc standardową kampanię, możemy dodać na poziomie grupy reklam grupę odbiorców Adv+, gdzie istnieje możliwość mocniejszego zawężenia/poszerzenia grupy docelowej np. o grupy podobnych odbiorców czy też grupy niestandardowych odbiorców.

Grupa odbiorców Advantage+

Dobrą praktyką, którą stosuję od paru lat, którą jednak kampania Adv+ mocno zachwiała, jest nieprzekraczanie 400-500 tysięcy wielkości grupy odbiorców – mowa tutaj o kampaniach, której budżet dzienny to minimum 100 zł dziennie. Gdy nasz budżet jest jeszcze mocniej ograniczony, to polecam zejść jeszcze niżej z finalną wielkością grupy. 

Dlaczego? Dane — które,  w działaniach marketingowych są najważniejsze, ponieważ pozwalają zrozumieć klientów, ich potrzeby i preferencje. Dzięki temu można tworzyć skuteczne kampanie reklamowe, które trafiają do właściwych osób i przynoszą oczekiwane rezultaty.

Również nasze możliwości dotyczące umiejscowienie są ograniczone. Ponieważ Meta uniemożliwia nam wybór finalnych umiejscowień, przez co jesteśmy zmuszeni oddać jej pełną “dowolność’ w tym temacie. Dla przypomnienia w standardowych kampaniach (jeszcze) wygląda to tak:

Umiejscowienia w standardowej kampanii

Co prawda w kampaniach Adv+ mamy wgląd do statystyk, które pokazują umiejscowienia wydające najwięcej budżetu, czy też dostarczają nam najlepszych wyników – jednak na tym nasze możliwości się kończą i jeśli chcemy skalować nasze działania dalej, to będziemy zmuszeni stworzyć osobną, standardową kampanię.

Na tym etapie kluczowe dla Ciebie będzie poprawne skonfigurowanie innych narzędzi analitycznych jak np. Google Analytics 4, które może rzucić więcej światła na uzyskane wyniki (jednak pamiętajmy, że GA4 mocno ucierpiało na jakości danych po wprowadzeniu Consent Mode v2.)

Czy warto i kiedy warto uruchamiać kampanie Advantage+?

Jak pewnie zauważyłeś, artykuł jest naszpikowany sceptycznym podejściem do tego rozwiązania. Nie zrozumcie mnie źle, nauczony doświadczeniem z reguły zawsze podchodzę sceptycznie i ostrożnie do nowych rozwiązań. Nie dotyczy to tylko Mety. Google również w swoich nowościach, czy też rekomendacjach zmian pozostawia wiele do życzenia i bardzo często  “chęć pomocy” kamufluje prawdziwą intencję, czyli “wydawaj u nas więcej pieniędzy”.

Zabrzmi to monotonnie, ale decyzja o wykorzystaniu kampanii Advantage+ powinna być podjęta po dokładnym przeanalizowaniu potrzeb i celów firmy. Zapewne oczekujecie prostej odpowiedzi, a więc:

01.

Jeśli nasz budżet reklamowy jest naprawdę mały – mam tutaj na myśli 10-20 zł dziennie, to kampania Advantage+ może być jedynym sensownym wyborem – mam tutaj na myśli “zaufanie” algorytmom Mety, które może coś wyczarują z 20 złotych (fajnie, jeśli znajdziemy dodatkowy budżet na działania remarketingowe). Choć tutaj są oczywiście wyjątki, jak np. zawężona kampanie, gdzie grupa docelowa jest naprawdę bardzo mała – wtedy też odrzuciłbym pomysł kampanii Advantages+ i w pełni skupił się na standardowej strukturze.

Jak zatem wtedy powinna wyglądać nasza struktura?

Kampania Advantage+

02.

Jeśli jesteś w stanie sobie pozwolić na dodatkowy budżet, to na pewno warto rozważyć połączenie kampanii Advantage+ z kampaniami tworzonymi ręcznie, aby uzyskać jak najlepsze wyniki i poszerzać grupy remarketingowe. Z prywatnych obserwacji widzę duży progres wyników podczas synergii dwóch typów kampanii jako działania w dole lejka sprzedażowego.

tabela porównanie

Jaką wtedy strukturę działań narzucić?

Kampania Advantage+ - grafika

03.

Co w przypadku, kiedy budżet nam niestraszny? Tutaj zaczyna się zabawa w “marketing”, w dużym skrócie, zakładając, że nasza oferta, wartości, proces sprzedażowy jest przygotowany i spełnia przyjęte normy, to mamy przestrzeń na bardziej zaawansowane działania lejka sprzedażowego. I właśnie w takim lejku z naszych obserwacji kampania Advantage+ rozwija swoje skrzydła najlepiej, ponieważ kampania “karmiona” jest danymi o naszych potencjalnych klientach z wielu stron.

lejek kampania adventage

04.

Kiedy warto? Tak naprawdę nie doszukuje się tutaj większej zależności. Jeśli nasz budżet marketingowy pozwala już na początku działań na konfigurację kampanii Adv+, to tak też bym uczynił. Jednak, kiedy nasz budżet jest już mocno nadwyrężony, to rekomendowałbym rozpocząć działania od standardowych struktur, tak, aby już po pierwszych miesiącach działań posiadać jakościowe informacje zwrotne.

Podsumowanie

Najważniejsza zawsze jest oczywiście analiza i ocenienie ile czasu posiadamy. Na ten moment, oczywiście przy solidnym przygotowaniu fundamentów, efekty standardowych kampanii wydają się niezaprzeczalnie lepsze. Dlatego jeśli dochodzimy do etapu, gdzie naszym celem jest maksymalizacja wyników i skalowanie przychodów firmy, a czas nie pozwala nam na pełne zaangażowanie w działania reklamowe, to warto przemyśleć oddelegowania tego zadania doświadczonej agencji marketingowej.

Nietypowym zakończeniem artykułu, który mógłby w sumie w jednym akapicie wyczerpać temat jest, to że żadna, nawet najlepiej skonfigurowana kampania, która dociera idealnie do Twojej grupy docelowej – czy to kampania standardowa, czy kampania Advantage+ – nie da oczekiwanych efektów, jeśli:

Ale tak naprawdę to osobny, bardzo obszerny i skomplikowany temat, jedynie chciałem zapożyczyć się wniosków z niego płynących, że jeśli nasz produkt nie jest łatwo dostępny i nie spełnia potrzeb i pragnień potencjalnego klienta, to nie oczekujmy, że magiczna różdżka marketera to zrobi. 

Dlatego, jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja agencja patrzyła i skalowała Twój biznes w każdym aspekcie, a nie “zamykała się ślepo” na tylko i wyłączenie działania Performance Marketingu, to wypełnij ten krótki formularz, ponieważ coś o tym wiemy:

kampania invette
marketing kraków
audyt konto reklamowe grafika AktualnościPPC/Reklamy

Audyt konta reklamowego

Dobrze prowadzone konto reklamowe to klucz do większych zysków i efektywniejszego wykorzystania budżetu reklamowego. W świecie reklamy internetowej efektywność kampanii zależy od wielu czynników, które ...
CZYTAJ DALEJ
content marketing wpis SXO

Chcesz prowadzić i rozwijać biznes przez lata? Content Marketing Twoim przyjacielem

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja jest zaciekła, a uwaga klientów ulotna, prowadzenie i rozwijanie biznesu wymaga skutecznych i długoterminowych strategii. Jedną z najbardziej efektywnych ...
CZYTAJ DALEJ
Doznania emocjonalne Twojego klienta - Customer Experience Aktualności

Doznania emocjonalne Twojego klienta, czyli wszystko, co musisz wiedzieć o Customer Experience

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym świecie, kluczowym elementem, który wyróżnia firmy na rynku, jest Customer Experience (CX) – doświadczenie klienta. CX to nie tylko jakość ...
CZYTAJ DALEJ