Jak zwiększyć ruch na stronie lub sklepie internetowym? | Invette
#dla marketera

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

angelika załęska seo invette

Angelika Załęska

21 sierpnia 2020

Oceń post

Prowadzisz swoją stronę internetową i zastanawiasz się jak skutecznie zwiększyć ruch w jej obrębie? W dzisiejszych czasach, gdy konkurencja w sieci jest na bardzo wysokim poziomie (i stale rośnie), może to stanowić nie lada problem. Istnieje jednak sporo sposobów, aby temu zaradzić. Poniżej przedstawimy listę najpopularniejszych i najbardziej praktycznych wskazówek, dzięki którym będziesz w stanie zwiększyć ruch na swojej witrynie.

1. Twórz treść zgodną z zasadami SEO

Jeśli publikowanie przez Ciebie treści będą dostosowane do aktualnych wymogów SEO, możesz mieć pewność, że odbije się to pozytywnie na pojawieniu się strony w wyszukiwarce. A jak wiadomo, im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób zdecyduje się odwiedzić stronę.

Obecnie Google przykłada bardzo dużą uwagę do treści publikowanych na stronie. Jeśli nie wiesz, jak się za to zabrać – zwróć się o pomoc do agencji. Doświadczeni copywriterzy zadbają o to, aby treść dostarczona na twoją stronę była zarówno na wysokim poziomie jak i dostosowana do aktualnych wymogów.

2. Prowadź kanały na social mediach

Nie od dziś wiadomo, że social media mają moc – i to dużą. Regularne dodawanie treści na portalach społecznościowych nie tylko wzbudzi zainteresowanie twoją stroną ale również pomoże zbudować świadomość marki i zyskać nowych klientów.

Zadbaj o to, aby publikowany content był ciekawy i wyróżniał się wśród konkurencji. Dzięki temu, przyciągniesz większe grono odbiorców, którzy być może zagoszczą na twoim profilu na stałe.

https://invette.pl/blog/jak-prowadzic-swoj-fanpage-10-wskazowek/

3. Zadbaj o mobilną wersję strony

Szacuje się, że obecnie ponad 50% użytkowników Internetu korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego tak ważne jest dostosowanie się do potrzeb użytkowników i zadbanie o to, aby witryna była z nimi kompatybilna. Strona dopasowana do przeglądania jej na telefonach i tabletach pozwoli uniknąć nam sytuacji, gdy użytkownik zniechęcony wyglądem strony nie dopasowanej do urządzeń mobilnych wyjdzie z niej tak szybko, jak na nią wszedł.

https://invette.pl/blog/mobilna-a-responsywna-strona-internetowa/

4. Bądź systematyczny

Bez względu na to, w jakiej tematyce jest strona którą prowadzisz i jaką treść publikujesz – bądź systematyczny w tym co robisz. Zacznij od małych kroczków. Poświęć konkretnej czynności związanej ze stroną kilka minut dziennie i stopniowo, z dnia na dzień zwiększaj ten czas. Pomoże ci to wypracować w sobie nawyk samodyscypliny.

Tylko regularne działania przyniosą oczekiwany skutek. Bądź wytrwały w tym co robisz, a z czasem zobaczysz rezultaty swoich działań.

5. Twórz linki do witryny

Jest to kolejna czynność związana z SEO, na którą warto zwrócić uwagę. Zadbaj o to, aby do twojej witryny prowadziły linki ze stron o wysokim Trust Flow, oraz najlepiej o zbliżonej tematyce. Pamiętaj również o linkowaniu wewnętrznym, w obrębie własnej witryny, które jest nie mniej ważne niż linkowanie zewnętrzne. Do treści na stronie dodaj odnośniki prowadzące do innych podstron bądź artykułów.

Takie działanie nie tylko ułatwi użytkownikom poruszanie się po witrynie ale również zwiększy jej pozycję w wyszukiwarkach.

https://invette.pl/blog/link-building-jak-zbudowac-dobry-profil-linkow/

6. Współpracuj z blogerami / influencerami

Jak już wcześniej zostało wspomniane, social media dają nam naprawdę duże możliwości. Współpraca z blogerami lub influencerami w większości opiera się na promowaniu danego produktu bądź usługi na portalach społecznościowych. Decydując się na ten krok, należy jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach.

Przede wszystkim ważny jest dobór odpowiedniej osoby. Najlepiej, aby była choć w pewnym stopniu związana z branżą w której obraca się nasza witryna oraz posiadała odpowiedni profil odbiorców, którzy należą do naszego segmentu docelowego.

7. Zadbaj o szybkość swojej strony

Nic tak nie potrafi zachęcić internautów do dalszej interakcji, jak wolno ładująca się strona. W szczególności tyczy się to sklepów internetowych. Płynne ładowanie strony zwiększa szansę na częstsze odwiedziny i dokładną eksplorację strony przez potencjalnych użytkowników. Można tego dokonać na kilka sposobów – na przykład, poprzez optymalizację grafik i zdjęć lub użycie AMP.

https://invette.pl/blog/jak-poprawic-szybkosc-strony-w-page-speed-insights/

8. Postaw na płatne reklamy

Jeśli jesteś w stanie poświęcić część budżetu na płatne reklamy, warto wykonać ten krok. Jest to jedna z najbardziej skutecznych form promocji w sieci. Usługi Google Ads niemalże gwarantują zwiększenie ruchu na witrynie. Efekt w pewnym stopniu uzależniony jest od przeznaczonego na tę formę promocji budżetu – im większy, tym lepszych efektów możemy się spodziewać. Więcej dowiesz się w naszym wpisie Czym są reklamy Google Ads i jak działają?

9. Zwróć uwagę na UX

User Experience, czyli ogólne wrażenie jakie witryna wywołuje na użytkowniku. Między innymi, zalicza się do tego to, czy strona jest intuicyjna i posiada przyjazną budowę a poruszanie się po niej nie stanowi dla użytkownika żadnego problemu. Jeśli zadbamy o to, aby internauta miał jak najlepsze doświadczenia związane z nasza witryną, zwiększamy szansę na to, że w przyszłości odwiedzi ją po raz kolejny.

https://invette.pl/blog/ux-a-ui-podstawowe-roznice/

10. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

Kolejne działania z zakresu SEO. Słowa kluczowe stanowią podstawowe działania w czasie pozycjonowania strony. Bardzo ważny jest ich odpowiedni dobór. Istotne jest, aby były ściśle powiązane z tematyką witryny oraz cieszyły się dużą popularnością wśród użytkowników Internetu. Kolejnym krokiem jest zadbanie o to, aby nasycić nimi treść widniejącą na witrynie (oczywiście w granicach rozsądku).

https://invette.pl/blog/slowa-kluczowe-w-seo/

Powyżej przedstawione metody stanowią najpopularniejsze i najskuteczniejsze działania mające na celu zapewnić większy ruch w obrębie naszej witryny. Należy jednak pamiętać o tym, że każda strona stanowi indywidualny przypadek i nie wszystkie działania będą tak samo skuteczne.

W zależności od formy witryny, jej tematyki i grona odbiorców należy dobrać odpowiednia działania tak, aby zapewnić jak największa szansę na wzrost jej zainteresowania wśród internautów.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry