Szymon Til

Autor

zabezpieczenie strony przed wirusami
5/5 - (1 vote)

Internet to wspaniałe miejsce, w którym można zdobywać informację, które są nam w danym momencie potrzebne oraz rozwijać swoje własne przedsiębiorstwa i społeczności. Nie jest jednak arkadią pozbawioną zagrożeń. Jednym z nich są ataki wirusów i hakerów, których konsekwencje mogą mieć katastrofalne skutki, obejmujące; utratę danych, pieniędzy oraz wszystkiego, co wypracowała internetowa działalność ofiary.

Na szczęście, istnieją środki i sposoby, które sprawiają, że hakerzy i wirusy nie mogą przeniknąć do systemu informatycznego i do zgromadzonych w nim danych. W tym artykule dowiesz się jak zabezpieczyć stronę przed nimi. Dzięki temu Twoja strona nie padnie ofiarą złośliwego oprogramowania lub nieautoryzowanego działania.

Jak działają wirusy i hakerzy?

W dziedzinie cyberbezpieczeństwa te dwa zjawiska – ataki hakerskie i wirusy – choć z pozoru podobne, są traktowane odrębnie, a ich rozróżnienie jest istotne w kontekście działań obronnych. Jednak mają jedną cechę wspólną – naruszają systemy informatyczne, co powoduje stratę zawartych w nich informacji lub innego rodzaju szkody wyrządzone właścicielom witryn.

Ataki hakerskie

Takimi atakami nazywa się działania  przeprowadzane przez osoby, które chcą uzyskać nieautoryzowany dostęp do systemów komputerowych lub sieci w celu kradzieży, zniszczenia danych, podszywania się pod innych użytkowników lub zakłócania normalnego funkcjonowania systemu. Celami hakerów mogą być zwykłe strony, konta instytucji finansowych, a nawet rządowe bazy danych. Istnieje kilka rodzajów cyberataków na strony internetowe, należą do nich:

Jak zabezpieczyć stronę internetową przed wirusami i hakerami?

Programy komputerowe zaprojektowane tak, by rozprzestrzeniały się między niezabezpieczonymi urządzeniami i infekowały je, nazywane są wirusami. Ich działaniu nierzadko towarzyszy niszczenie lub uszkadzanie plików i programów. Złośliwe oprogramowania są palącym problemem w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, również ze względu na ich ogromną liczbę. Wśród wirusów rozróżnia się dodatkowo:

Jak zabezpieczyć stronę internetową?

Istnieje szereg działań i praktyk, które, odpowiednio wdrożone, mogą skutecznie zabezpieczyć stronę www. Właściciele stron internetowych odgrywają kluczową rolę w tym procesie, koncentrując się na ochronie zarówno swoich danych, jak i danych użytkowników. Poniżej znajdziesz dobre praktyki, zapewniające bezpieczeństwo Twojego serwisu.

Bezpieczne hasła

Do podstawowych zabezpieczeń stron internetowych należy odpowiednia autoryzacja dostępu. Dobieraj hasła starannie, tak by były one niemożliwie do zhakowania dla osób, które chciałyby się włamać do Twoich kont. Dobre hasło to takie, które:

Kopie zapasowe

Regularne tworzenie kopii zapasowych serwisu internetowego może okazać się zbawieniem w przypadku, gdy pliki zostaną uszkodzone lub skasowane, a strona przestanie działać. W takim wypadku możliwe jest jej szybkie przywrócenie, już odpowiednio skonfigurowanej. Dlatego nie warto zapominać o regularnym zapisie podstawowych plików, treści i multimediów oraz baz danych, na którym opiera się serwis.

Aktualizacje

Wiele witryn działa na wersjach, które nie są już wspierane przez twórców, co za tym idzie, nie mają żadnych filtrów, które chroniłyby je od złośliwego oprogramowania, bądź nie mają najnowszych informacji o wirusach. Dlatego aktualizacje oprogramowania to kluczowa kwestia. W przypadku WordPressa zwróć uwagę na pliki CMS

Ciekawostka

Firewall

Odpowiednio skonfigurowany działa jak filtr, który odrzuca potencjalnie groźnie pakiety danych, zanim dotrą do serwera. Działa jak swoista tarcza, pod którą można bezpiecznie prowadzić działalność internetową.

Skanowanie

Jest to praktycznie najważniejszy punkt w cyberbezpieczeństwie witryny. Wykonywane rutynowo pozwala wykryć wszystkie problemy, jakie pojawiły się w systemie informatycznym, zanim wyrządzą one szkody dla użytkowników lub przedsiębiorstwa. Oprogramowanie skanujące serwisy internetowe stało się popularnym rozwiązaniem, co za tym idzie, istnieje spory wybór wśród nich, więc każdy właściciel strony znajdzie odpowiednie dla swojej działalności. Można je uzyskać w formie wtyczki, oprogramowania lub usługi od firmy hostingowej.

Monitorowanie aktywności

Hakerzy przed atakiem muszą rozpoznać środowisko, jakie obrali na cel. Dlatego monitorowanie aktywności pozwala wykryć podejrzane zachowania i udaremnić nielegalne działania wymierzone w stronę internetową. Oczywiście istnieją odpowiednie narzędzia, które obserwują ruch na stronie, czujne na nieprawidłowości.

Szyfrowanie płatności

W przypadku sklepu internetowego jest to wręcz obowiązkowe i każdy przedsiębiorca internetowy powinien zaopatrzyć się w odpowiednie oprogramowanie od renomowanego producenta. Musi koniecznie spełniać standardy SSL i TLS, oznacza to, że dane podczas transmisji są szyfrowane i niemożliwe jest uzyskanie do nich dostępu. 

Zabezpieczenie stron internetowych to nie tylko kwestia technologii, ale również świadomości i odpowiedzialności. Dostęp do danych osobistych użytkowników sprawia, że administrator witryny jest za nie odpowiedzialny i ich wyciek oznacza dla niego konsekwencje prawne. Najlepiej, jeśli właściciele serwisów są zaznajomieni z najnowszymi zagrożeniami cybernetycznymi i stosują efektywne praktyki bezpieczeństwa. Pozwala to zminimalizować ryzyko ataków na ich działalność, co pomaga uniknąć przykrych konsekwencji, jakie powodują. 

Nie zapominaj o zapewnieniu ochrony swojej witrynie. Przyjrzyj się jej dokładnie i zacznij od naprawienia najpoważniejszych błędów i stopniowo, krok po kroku, buduj zaporę przeciwko hakerom i wirusom. Możesz też zasięgnąć pomocy specjalistów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa.

kampania invette
marketing kraków
audyt konto reklamowe grafika AktualnościPPC/Reklamy

Audyt konta reklamowego

Dobrze prowadzone konto reklamowe to klucz do większych zysków i efektywniejszego wykorzystania budżetu reklamowego. W świecie reklamy internetowej efektywność kampanii zależy od wielu czynników, które ...
CZYTAJ DALEJ
content marketing wpis SXO

Chcesz prowadzić i rozwijać biznes przez lata? Content Marketing Twoim przyjacielem

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja jest zaciekła, a uwaga klientów ulotna, prowadzenie i rozwijanie biznesu wymaga skutecznych i długoterminowych strategii. Jedną z najbardziej efektywnych ...
CZYTAJ DALEJ
Doznania emocjonalne Twojego klienta - Customer Experience Aktualności

Doznania emocjonalne Twojego klienta, czyli wszystko, co musisz wiedzieć o Customer Experience

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym świecie, kluczowym elementem, który wyróżnia firmy na rynku, jest Customer Experience (CX) – doświadczenie klienta. CX to nie tylko jakość ...
CZYTAJ DALEJ