ClickCease Czy warto korzystać z Google Ads? | Invette

OFERTA BLACK FRIDAY

#dlaklienta

Google Ads – czy warto? Inne kanały reklamy we współczesnym marketingu internetowym (Pinterest, TikTok, Bing Ads)

Jakub Dąbrowski

20 kwietnia 2022

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się jakie działania mógłbyś podjąć w celu poprawienia wyników sprzedażowych? Ilość możliwości, jakie oferuje internet, Cię przytłacza, a sama próba zrozumienia wszystkich z nich jest dla Ciebie dołująca?

Z niniejszego poradnika dowiesz się, które kampanie stoją obecnie na piedestale najlepszych rozwiązań marketingu internetowego!

Marketing internetowy to najszybciej rozwijająca się gałąź reklamy. Każde zaniechanie działań w jego obrębie prędzej czy później odbije się na wynikach Twojej firmy. Konkurencja nie śpi, warto więc planować swoje działania z wyprzedzeniem. Coraz częściej „wyłamywanie się” z utartych szlaków marketingowych przynosi zaskakujące efekty.

Google Ads – czy warto? Jak się za to zabrać?

Niewątpliwe platforma potęgi z Doliny Krzemowej to obecnie najczęściej wybierana forma reklamy internetowej. Google Ads oferuje mnóstwo możliwości i form dotarcia do klienta. Na pewno zastanawiasz się, czy warto, czy jednak to rozwiązanie tylko dla wielkich korporacji z olbrzymim budżetem reklamowym? Bez przedłużania — zdecydowanie warto!

Sprawne zaplanowanie kampanii, począwszy od grupy odbiorców, formy reklamy, tekstów reklamowych przez słowa kluczowe, grafiki czy remarketing, mogą zapewnić Twojej firmie drugie życie i nie zawsze musi się to wiązać z olbrzymim wydatkiem.

Google Ads – samodzielnie czy z pomocą agencji?

Jeśli dysponujesz wolnym czasem i posiadasz duży zapał, to warto zacząć przygodę samemu. Samo podstawowe poznanie Google Ads nie zajmie Ci więcej niż parę dni. Warto zacząć od darmowych certyfikatów, jakie oferuje Google (możesz znaleźć je tutaj), blogów czy tutoriali wideo na YouTube.

Stworzenie podstawowej kampanii również nie jest czasochłonne. Jeśli jednak zależy Ci na jak najlepszej efektywności, zaoszczędzeniu czasu oraz pieniędzy, warto oddać sprawę w ręce profesjonalistów. Ilość małych detali czy sztuczek, które mogą poprawić działanie Twojej kampanii o nawet kilkaset procent, jest spora, a to właśnie one w ostatecznej „walce” o klienta decydują o zwycięstwie.

Google Ads to nie wszystko

Jak zostało wspomniane, Google Ads to nie jedyny sposób na internetową reklamę. Warto dzielić działania marketingowe na różne kanały. Dotarcie do klienta z różnych stron zwiększa szanse na konwersję, czyli najbardziej wartościowe działanie klienta. Jakie są inne, najpopularniejsze kanały reklamy?

Facebook/Instagram

Reklamy na największym portalu społecznościowym na świecie w przeciwieństwie do Google Ads nie opierają się na słowach kluczowych, a na segmencie odbiorców – demografii, zainteresowaniach, zachowaniu czy sytuacji życiowej.

Efektywne zaplanowanie kampanii opierać się będzie na innych wytycznych, dlatego najlepszym wyborem może okazać się wybór obu platform jednocześnie. Reklama na platformie Marka Zuckerbega posiada wiele zalet, nie jest niestety wolna od wad, np. sposób dotarcia do klienta dla niektórych może być problematyczny.

Problemem mogą okazać się również mało przykuwające reklamy, które często są pomijane przez oko potencjalnego klienta. Najważniejsze w planowaniu kampanii jest jasne określenie:

  • budżetu
  • celu
  • segmentu odbiorców
  • formaty reklam

Błąd w którymkolwiek kroku może okazać się decydujący, dlatego warto dobrze zaplanować swoją kampanię albo oddać sprawę w ręce doświadczonej agencji marketingowej.

TikTok

Platforma, która wciąż błędnie przez wielu utożsamiana jest wyłącznie z młodą widownią, od dłuższego czasu pokazuje nieszablonowe i innowacyjne podejście do tematyki reklamy. TikTok wyłamuje się ze schematu i często działania, które dla wielu są nie do pomyślenia, okazują się marketingowym złotym strzałem.

Płatne reklamy na TikToku mogą być bardzo efektywne, wymagają niestety znacznie większego budżetu nie oznacza to jednak, że to jedyny sposób reklamy na tej platformie.

Działanie TikToka oparte jest na krótkich treściach wideo, których tematyka może być dowolna. W kierowaniu nagrań wykorzystuje się hasztagi oraz zachowanie użytkownika w aplikacji.

O tym, czy nagranie będzie często wyświetlane innym użytkownikom, decyduje algorytm oparty m.in. o czas oglądania filmiku, ilość udostępnień i komentarzy czy ilość osób śledzących dany profil. Dlatego tematyka czy forma, w jakiej stworzymy filmik, może okazać się decydująca w ewentualnym sukcesie. Za najważniejsze uważa się pierwsze sekundy nagrania, to właśnie wtedy w głowie oglądającego zapada decyzja czy chce nas oglądać dalej.

Trendy na TikToku oraz oryginalność w kontekście darmowej reklamy

Trend to jeden z najważniejszych elementów tej aplikacji. Jest to moda, która z reguły skupia się na innym filmiku, zjawisku społecznym, utworze muzycznym czy aktualnych wydarzeniach. Użytkownicy nagrywają treści oparte o nie, a przez to, że trend jest aktualny, to z łatwością docierają do większego grona odbiorców.

Trendy przemijają, a na ich miejsce pojawiają się nowe, dlatego działania na TikToku wymagają bardzo dużej ilości czasu spędzonej w aplikacji, aby być na bieżąco. Jeśli nigdy nie korzystałeś z TikToka, a planujesz dotrzeć do nowej grupy odbiorców i tym samym poszerzyć świadomość o swoim biznesie – zacznij lub powierz to doświadczonej agencji marketingowej. Tylko dużym zaangażowaniem i kreatywnością będziesz w stanie spełnić wyznaczone cele niskim kosztem.

Czym jest TikTok for Business?

Influencer marketing na TikToku

Płatna kampania reklamowa na TikToku może być niezwykle efektywna i skuteczna, ale jej cena to minimum 200 zł dziennie, dlatego nie dla każdego może być to optymalne rozwiązanie. Również nie zawsze uda nam się zdobyć serca widzów darmowymi filmikami z lokowaniem naszych produktów. Co wtedy?

Z pomocą przychodzą influencerzy, których na TikToku co roku pojawia się coraz więcej. Dysponują dużymi zasięgami, zaangażowaną widownią, a często dużą również wiarygodnością. Pytanie, jak zacząć?

  1. Najważniejsze na początku jest określenie celu, budżetu i briefu naszej reklamy.
  2. Kolejnym etapem jest znalezienie Influencera, najlepiej, aby charakter treści, jakie publikuje, posiadał cechy wspólne z naszym produktem/usługą, jaką chcemy reklamować.
  3. Omówienie szczegółów współpracy, harmonogramu reklamy czy wytycznych dotyczącym nagrania.

Influencer marketing to najczęstsza forma reklamy na tym portalu. Niestety przygotowanie do tego typu działań niesie za sobą sporo pracy. Jak zostało wspomniane, TikTok rządzi się swoimi prawami, a zatem stworzenie scenariusza czy sam wybór influencera wymaga doświadczenia i wiedzy.

Podobnie jak w innych dziedzinach, nie każda znana osoba budzi pozytywne emocje i zaufanie, a błąd na tym etapie może nieść za sobą odwrotne skutki do założonych. Warto wykonać szeroki research lub zgłosić się do agencji, która poza szerokim gronem influencerów może negocjować korzystniejsze warunki współpracy czy też gwarancję poprawnego wykonania umowy.

Pinterest

Pinterest stanowi doskonały sposób na podtrzymanie pozytywnych relacji z odbiorcami, ponieważ posty utrzymują się na szycie wyszukiwań przez długi okres. To właśnie wyróżnia platformę od Facebooka czy Instagrama, dla których priorytetem jest „tu i teraz”.

Na Pintereście mamy możliwość skorzystania z różnych formatów reklamy, m.in.:

  • promowane piny
  • piny filmowe
  • piny karuzelowe
  • piny aplikacji

Dowiedz się więcej o Pintereście z naszego artykułu!

Jak działają reklamy Pinterest Ads?

Bing/Microsoft Ads

Bing, czyli wyszukiwarka, która ma zaledwie kilka procent udziału w wyszukiwaniach w Polsce, dzięki czemu reklamy charakteryzują się mniejszą konkurencją i niższymi stawkami za kliknięcia. Narzędzie oferuje import reklam z Google Ads, przez co efektywne skonfigurowanie kampanii może być niezwykle szybkie. A samo jego działanie jest niemal analogiczne do tego w Google. Platforma stanowi doskonałe uzupełnienie kampanii Google Ads i na pewno warto ją rozważyć.

W Bing Ads możemy uruchomić następujące formy reklamy:

  • reklamy tekstowe
  • reklamy produktowe
  • reklamy tekstowe dynamiczne
  • reklamy display
  • remarketing

Jak można zauważyć, oferowane usługi Microsoftu, pokrywają się z tymi od Google, co z pewnością ułatwi nam lepsze zrozumienie narzędzia.

Nie można jednak traktować Bing Ads jako kalki, ponieważ końcowa optymalizacja często wymaga zwrócenia uwagi na inne aspekty, niż w przypadku Google Ads.

Obecnie nasza agencja oferuje promocyjny pakiet. Przy współpracy w obrębie Google Ads, proponujemy miesiąc prowadzenia kampanii Bing całkowicie za darmo!

Internet rozwija się w zatrważającym tempie. Działania w czasie rzeczywistym i reagowanie na zmiany na rynku są elementem obowiązkowym jeśli chcemy odnieść sukces.

Chcesz przetestować jak sprawdzą się u Ciebie nowe kanały?

DARMOWY miesiąc prowadzenia dowolnej kampanii: TikTok, Pinterest, Bing - po Twojej stronie budżet na kliknięcia.

Skontaktuj się ze specjalistą.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry