Mateusz Solski

Autor

czym są dopasowania słów kluczowych w google ads
5/5 - (3 votes)

Publikowanie reklam w wyszukiwarce sprowadza się do tego, że są one wyświetlane w odpowiedzi na wpisywane przez użytkowników tzw. słowa kluczowe. Reklamy, o których mowa, wyświetlają się nad wynikami organicznymi, czyli na najwyższych pozycjach w Google. Na poniższym zdjęciu przedstawiamy umiejscowienie reklam:

lokalizacja reklam google ads

Jakie wyróżniamy dopasowania słów kluczowych?

Aby reklamy mogły się wyświetlać, należy ukierunkować Google, na które słowa kluczowe wpisane przez użytkowników, chcemy, aby wyświetlana była nasza strona. Wyróżniamy trzy rodzaje dopasowań słów kluczowych (nie licząc dopasowania wykluczającego).

W dalszej części artykułu pokrótce scharakteryzujemy oraz przedstawimy zastosowanie każdego z nich.

Dopasowanie przybliżone

Jest to rodzaj dopasowania, który można rozumieć jako najszersze, ponieważ w tym przypadku, strona jest wyświetlana na dużą liczbę różnych wyszukiwań użytkowników, które niekoniecznie muszą być powiązane z oferowanymi produktami lub usługami.

Skutkiem tego może być niskiej jakości ruch na stronie. W uproszczeniu, ten typ dopasowania, można rozumieć jako bardzo luźny, który doskonale sprawdza się w kampaniach brandowych. Jego głównym atutem są stosunkowo niskie opłaty za kliknięcie w reklamę.

Oczywiście dopasowanie przybliżone można wykorzystać nie tylko w kampaniach brandowych. Ten typ dopasowania może również pomóc w poszukiwaniu nowych słów kluczowych, które mają szansę na wysokie konwertowanie. Niemniej jednak w tym wypadku musisz mieć na uwadze, że niezbędna będzie do tego lista wykluczających fraz.

Przykład działania:

dopasowanie przybliżone google ads

źródło

Dopasowanie do wyrażenia

Typ dopasowania, w którym słowa kluczowe są zapisywane w cudzysłowie. Dzięki temu, możemy traktować frazę w tym dopasowaniu jako sugestię pewnego znaczenia, a reklamy będą wyświetlane na bardziej konkretne i szczegółowe zapytania użytkowników.

Przykład działania:

dopasowanie do wyrażenia google ads

źródło

Dopasowanie ścisłe

Dopasowanie ścisłe to najwęższy typ dopasowania słów kluczowych. Za jego pomocą, reklamy wyświetlają się na dokładnie określone frazy. Oznacza to, że reklamy będą wyświetlane wyłącznie na wskazane w kampanii słowa kluczowe lub podobne, ale mające tę samą intencję. Tego typu dopasowanie wykorzystuje się przy użyciu nawiasów kwadratowych.

Przykład działania:

dopasowanie ścisłe google ads

źródło

O czym warto pamiętać?

Chcielibyśmy jeszcze zwrócić uwagę na kilka kwestii, o których musisz pamiętać, wybierając dopasowanie słów kluczowych.

Przede wszystkim:
– Nie zapominaj o wykluczeniach.

– Nie mieszaj różnych typów dopasowań w jednej grupie reklam.

– Wykorzystując słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym, konieczne jest monitorowanie kampanii oraz analizowanie czy reklama wyświetla się wyłącznie na wybrane frazy. Można również dodawać do listy wykluczających słów te, na które nie chcesz promować swojej marki.

Możesz to sprawdzić w następujący sposób. Przejdź do zakładki „Twoja firma”, następnie „kolejna grupa” i wybierz „słowa kluczowe”, a kolejno „wyszukiwane hasła”. Teraz możesz dokładnie sprawdzić, na które z fraz wpisywanych przez użytkowników, widoczna była Twoja reklama.

– Dla zaawansowanych: Na początku najlepiej stworzyć kampanię i w niej grupę reklam ze słowami kluczowymi w dopasowaniu do wyrażenia. Następnie, z czasem, wyłaniać z tej grupy najlepiej konwertujące słowa i stworzyć dla nich osobne kampanie, dodając tam te frazy, które zostały wyciągnięte, ale już nie w dopasowaniu do wyrażenia, ale w dopasowaniu ścisłym.

UWAGA: W takiej sytuacji występuje duplikacja słów kluczowych w kampaniach, które rywalizują ze sobą. W związku z tym, z pierwszej kampanii konieczne jest wykluczenie wybranych fraz.

Zalety kampanii DSA

Podsumowanie

Typy dopasowań słów kluczowych to znaczki, które potrafią wprowadzić w niezłe zakłopotanie. Nieodpowiednie dopasowanie lub brak wykluczeń mogą wyczerpać budżet na bezwartościowe kliknięcia. Dlatego, warto dokonać dokładnej analizy grupy reklam przed uruchomieniem kampanii.

jak SGE wpłynie na SEO AutomatyzacjeSXO

SGE – czym jest i jak wpłynie na wyniki w wyszukiwarce?

Świat SEO staje na progu prawdziwej rewolucji! Rok temu zaskoczył nas Chat GPT i mocne wejście AI. Teraz Google przedstawia Search Generative Experience (SGE). SGE to nowa wyszukiwarka ...
CZYTAJ DALEJ
czym jest google adsense i jak na nim zarabiać AktualnościPPC/Reklamy

Google Ad Sense – co to jest i jak działa

Google AdSense to innowacyjne narzędzie otwierające drzwi do zarabiania pieniędzy na Twojej stronie internetowej. W jaki sposób to działa? Możesz udostępnić przestrzeń reklamową w swojej witrynie, dzięki czemu Google będzie mogło wyświetlać ...
CZYTAJ DALEJ
indeksowanie strony w Google SXO

Jak długo trwa indeksowanie strony w Google?

Indeksowanie strony przez Google jest kluczowym procesem, który wpływa na to, na jakich pozycjach strony internetowe są widoczne w wynikach wyszukiwania. Czas, potrzebny na zaindeksowanie strony jest uzależniony od wielu czynników. W niniejszym artykule ...
CZYTAJ DALEJ