Mateusz Solski

Autor

czym s膮 dopasowania s艂贸w kluczowych w google ads
5/5 - (3 votes)

Publikowanie reklam w wyszukiwarce sprowadza si臋 do tego, 偶e s膮 one wy艣wietlane w odpowiedzi na wpisywane przez u偶ytkownik贸w tzw. s艂owa kluczowe. Reklamy, o kt贸rych mowa, wy艣wietlaj膮 si臋 nad wynikami organicznymi, czyli na najwy偶szych pozycjach w Google. Na poni偶szym zdj臋ciu przedstawiamy umiejscowienie reklam:

lokalizacja reklam google ads

Jakie wyr贸偶niamy dopasowania s艂贸w kluczowych?

Aby reklamy mog艂y si臋 wy艣wietla膰, nale偶y ukierunkowa膰 Google, na kt贸re s艂owa kluczowe wpisane przez u偶ytkownik贸w, chcemy, aby wy艣wietlana by艂a nasza strona. Wyr贸偶niamy trzy rodzaje dopasowa艅 s艂贸w kluczowych (nie licz膮c dopasowania wykluczaj膮cego).

W dalszej cz臋艣ci artyku艂u pokr贸tce scharakteryzujemy oraz przedstawimy zastosowanie ka偶dego z nich.

Dopasowanie przybli偶one

Jest to rodzaj dopasowania, kt贸ry mo偶na rozumie膰 jako najszersze, poniewa偶 w tym przypadku, strona jest wy艣wietlana na du偶膮 liczb臋 r贸偶nych wyszukiwa艅 u偶ytkownik贸w, kt贸re niekoniecznie musz膮 by膰 powi膮zane z oferowanymi produktami lub us艂ugami.

Skutkiem tego mo偶e by膰 niskiej jako艣ci ruch na stronie. W uproszczeniu, ten typ dopasowania, mo偶na rozumie膰 jako bardzo lu藕ny, kt贸ry doskonale sprawdza si臋 w kampaniach brandowych. Jego g艂贸wnym atutem s膮 stosunkowo niskie op艂aty za klikni臋cie w reklam臋.

Oczywi艣cie dopasowanie przybli偶one mo偶na wykorzysta膰 nie tylko w kampaniach brandowych. Ten typ dopasowania mo偶e r贸wnie偶 pom贸c w poszukiwaniu nowych s艂贸w kluczowych, kt贸re maj膮 szans臋 na wysokie konwertowanie. Niemniej jednak w tym wypadku musisz mie膰 na uwadze, 偶e niezb臋dna b臋dzie do tego lista wykluczaj膮cych fraz.

Przyk艂ad dzia艂ania:

dopasowanie przybli偶one google ads

藕r贸d艂o

Dopasowanie do wyra偶enia

Typ dopasowania, w kt贸rym s艂owa kluczowe s膮 zapisywane w cudzys艂owie. Dzi臋ki temu, mo偶emy traktowa膰 fraz臋 w tym dopasowaniu jako sugesti臋 pewnego znaczenia, a reklamy b臋d膮 wy艣wietlane na bardziej konkretne i szczeg贸艂owe zapytania u偶ytkownik贸w.

Przyk艂ad dzia艂ania:

dopasowanie do wyra偶enia google ads

藕r贸d艂o

Dopasowanie 艣cis艂e

Dopasowanie 艣cis艂e to najw臋偶szy typ dopasowania s艂贸w kluczowych. Za jego pomoc膮, reklamy wy艣wietlaj膮 si臋 na dok艂adnie okre艣lone frazy. Oznacza to, 偶e reklamy b臋d膮 wy艣wietlane wy艂膮cznie na wskazane w kampanii s艂owa kluczowe lub podobne, ale maj膮ce t臋 sam膮 intencj臋. Tego typu dopasowanie wykorzystuje si臋 przy u偶yciu nawias贸w kwadratowych.

Przyk艂ad dzia艂ania:

dopasowanie 艣cis艂e google ads

藕r贸d艂o

O czym warto pami臋ta膰?

Chcieliby艣my jeszcze zwr贸ci膰 uwag臋 na kilka kwestii, o kt贸rych musisz pami臋ta膰, wybieraj膮c dopasowanie s艂贸w kluczowych.

Przede wszystkim:
– Nie zapominaj o wykluczeniach.

– Nie mieszaj r贸偶nych typ贸w dopasowa艅 w jednej grupie reklam.

– Wykorzystuj膮c s艂owa kluczowe w dopasowaniu przybli偶onym, konieczne jest monitorowanie kampanii oraz analizowanie czy reklama wy艣wietla si臋 wy艂膮cznie na wybrane frazy. Mo偶na r贸wnie偶 dodawa膰 do listy wykluczaj膮cych s艂贸w te, na kt贸re nie chcesz promowa膰 swojej marki.

Mo偶esz to sprawdzi膰 w nast臋puj膮cy spos贸b. Przejd藕 do zak艂adki 鈥濼woja firma鈥, nast臋pnie 鈥瀔olejna grupa鈥 i wybierz 鈥瀞艂owa kluczowe鈥, a kolejno 鈥瀢yszukiwane has艂a鈥. Teraz mo偶esz dok艂adnie sprawdzi膰, na kt贸re z fraz wpisywanych przez u偶ytkownik贸w, widoczna by艂a Twoja reklama.

– Dla zaawansowanych: Na pocz膮tku najlepiej stworzy膰 kampani臋 i w niej grup臋 reklam ze s艂owami kluczowymi w dopasowaniu do wyra偶enia. Nast臋pnie, z czasem, wy艂ania膰 z tej grupy najlepiej konwertuj膮ce s艂owa i stworzy膰 dla nich osobne kampanie, dodaj膮c tam te frazy, kt贸re zosta艂y wyci膮gni臋te, ale ju偶 nie w dopasowaniu do wyra偶enia, ale w dopasowaniu 艣cis艂ym.

UWAGA: W takiej sytuacji wyst臋puje duplikacja s艂贸w kluczowych w kampaniach, kt贸re rywalizuj膮 ze sob膮. W zwi膮zku z tym, z pierwszej kampanii konieczne jest wykluczenie wybranych fraz.

Zalety kampanii DSA

Podsumowanie

Typy dopasowa艅 s艂贸w kluczowych to znaczki, kt贸re potrafi膮 wprowadzi膰 w niez艂e zak艂opotanie. Nieodpowiednie dopasowanie lub brak wyklucze艅 mog膮 wyczerpa膰 bud偶et na bezwarto艣ciowe klikni臋cia. Dlatego, warto dokona膰 dok艂adnej analizy grupy reklam przed uruchomieniem kampanii.

zabezpieczenie strony przed wirusami SXO

Jak zabezpieczy膰 stron臋 internetow膮 przed wirusami i hakerami?

Internet to wspania艂e miejsce, w kt贸rym mo偶na zdobywa膰 informacj臋, kt贸re s膮 nam w danym momencie potrzebne oraz rozwija膰 swoje w艂asne przedsi臋biorstwa i spo艂eczno艣ci. Nie jest jednak arkadi膮 pozbawion膮 zagro偶e艅. Jednym z nich s膮 ataki …

CZYTAJ DALEJ
艂膮czenie kana艂贸w rekalmowych PPC/ReklamySXO

Skalowanie biznesu za pomoc膮 skutecznego 艂膮czenia kana艂贸w reklamowych

#dlaklienta

CZYTAJ DALEJ
css E-commercePPC/Reklamy

Czym jest por贸wnywarka cen CSS? – r贸偶nice pomi臋dzy CSS a Google

#dlaklienta

CZYTAJ DALEJ