Mateusz Solski

Autor

css
Oceń post

Jeszcze niedawno Google miało całkowitą wyłączność na porównywarkę cen. Zmiany nastąpiły po surowej decyzji Komisji Europejskiej, która ukarała amerykańskiego giganta grzywną o wartości 2,4 mld euro za faworyzowanie Google Shopping. Oprócz opłacenia ogromnej kary, twórcy Google’a pozwolili innym przedsiębiorstwom promować swoje produkty na identycznych warunkach z uwagą na kilka istotnych drobiazgów. W dzisiejszym artykule przedstawimy, czym jest porównywarka cen CSS i jakie są różnice pomiędzy CSS a Google Shopping.

Porównywarka cen CSS a Google Zakupy – różnice i najważniejsze informacje

Porównywarka cen CSS (z ang. Comparison Shopping Services) jest standardową usługą pozwalającą wyświetlać reklamy produktowe. Opcja ta dotyczy kampanii wyświetlanych w Zakupach Google również dla konkurencyjnych porównywarek CSS. Produkty prezentowane za pomocą porównywarki cen CSS i Google Shopping mają aktualnie identyczne szanse na pojawienie się w wyszukiwarkach. Pierwsze są oczywiście produkty z najwyższymi stawkami CPC.

01.

Miejsce wyświetlania:
Produkty reklamowane zarówno w Google Shopping, jak i w porównywarkach CSS mogą pojawiać się w różnych miejscach na stronie wyników wyszukiwania (SERP).

02.

Format reklamy:
Format reklam w Google Shopping i porównywarkach CSS może się różnić.

03.

Opcje targetowania:
Zarówno Google Shopping, jak i porównywarki CSS oferują różne opcje targetowania reklam, pozwalając na dotarcie do określonej grupy odbiorców.
04.
Koszty:
Model płatności za reklamy w Google Shopping i porównywarkach CSS różni się.
porównywarka cen css

Dlaczego warto korzystać z reklam w porównywarkach CSS zamiast Google Zakupy?

Porównywarki CSS to przede wszystkim oszczędność na marży. Korzystając z Google Zakupy, płacisz dosyć sporą prowizję (wynoszącą nawet do 20%) utrudniającą wyświetlenie się u góry strony w wyszukiwarce. Reklamując się na CPC wynoszące 1,50 zł w Google Shopping, konkurujesz realnie ze stawkami wynoszącymi 1,20 zł w porównywarkach CSS. Konkurencyjne porównywarki CSS pozwalają także zmodyfikować plik produktowy, zwiększając tym samym skuteczność oraz częstotliwość wyświetlania się opracowanej kampanii.

Dotarcie do szerszego grona odbiorców to kolejna zaleta korzystania z CSS. Reklamując się w kilku porównywarkach jednocześnie, zwiększasz zasięg swoich kampanii i docierasz do użytkowników, którzy niekoniecznie korzystają z Google.

Szczegółowe statystyki i raporty dostarczane przez platformy CSS umożliwiają precyzyjną analizę efektywności kampanii. Dzięki temu możesz na bieżąco optymalizować swoje działania i osiągać jeszcze lepsze rezultaty.

Kiedy warto rozważyć skorzystanie z porównywarki cen CSS?

świecie e-commerce, porównywarki cen CSS (Comparison Shopping Services) stają się coraz bardziej popularnym narzędziem, szczególnie w kontekście reklam w Google Shopping. Porównywarki te mogą przynieść znaczne korzyści firmom, które szukają skutecznych sposobów na zwiększenie swojej widoczności i obniżenie kosztów reklam. Oprócz oszczędności na marży, porównywarki cen CSS mogą być dobrym rozwiązaniem dla firm, które:

Podsumowanie

Porównywarki cen CSS pozwalają wyprzedzić konkurencję reklamującą się za pomocą Google Shopping, stosując niższe stawki CPC nawet o kilkanaście procent. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ umożliwia zwiększyć ruch w sklepie internetowym i wygenerować pożądany stopień konwersji wpłacając mniej kapitału, niż wymaga Google Shopping (jak już wcześniej wspomnieliśmy, porównywarki cen CSS charakteryzują się brakiem prowizji).

jak przygotować się na black friday i święta CROE-commerce

Jak skutecznie przygotować swoją firmę na Black Friday i Świąt Bożego Narodzenia?

Sezon Black Friday i świąteczny to gorący okres dla każdego przedsiębiorcy. W tym czasie klienci są bardziej skłonni do zakupów, a firmy mają szansę na ...
CZYTAJ DALEJ
metryki marketignowe AktualnościPPC/Reklamy

Enigma Marketingu, czyli metryki jakie usłyszysz od marketera

W erze cyfrowej marketing to nie tylko kreacje reklamowe i chwytliwe slogany, ale przede wszystkim dane, liczby i metryki, które pozwalają mierzyć efektywność działań i ...
CZYTAJ DALEJ
audyt konto reklamowe grafika AktualnościPPC/Reklamy

Audyt konta reklamowego

Dobrze prowadzone konto reklamowe to klucz do większych zysków i efektywniejszego wykorzystania budżetu reklamowego. W świecie reklamy internetowej efektywność kampanii zależy od wielu czynników, które ...
CZYTAJ DALEJ