Kiedy możesz spodziewać się pierwszych efektów z reklam Google Ads?
#dla klienta

Kiedy możesz spodziewać się pierwszych efektów z reklam Google Ads?

Paulina Misiek

2 lipca 2021

Reklamy w Google Ads są jednym z najlepszych sposobów na promowanie własnej działalności.

Dzięki nim, jesteśmy w stanie zwiększyć świadomość potencjalnych klientów odnośnie marki, a tym samym zwiększyć ruch na stronie, co przekłada się na większą sprzedaż oraz wzrost dochodów, jednak, bardzo wiele osób zadaje sobie pytanie, jak prawidłowo wdrożyć kampanię oraz jak długo należy czekać na zaobserwowanie pierwszych efektów. Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat kampanii Google Ads, zachęcamy do zapoznania się z niniejszym artykułem.

Jak poprawnie stworzyć kampanię Google Ads?

Stworzenie konta reklamowego

Tworzenie reklamy Google Ads należy rozpocząć od odpowiedniego skonfigurowania konta reklamowego tak, aby samo korzystanie z niego, jak i tworzenie reklam było proste.

Zatem, w pierwszej kolejności należy stworzyć oddzielne kategorie dla produktów lub usług, w taki sposób, aby były zgodne ze strukturą kategorii w danej witrynie. Następnie, należy opracować oddzielne kampanie dla każdej z kategorii, bowiem wpłynie to na lepszą efektywność reklam. Tworząc kampanie, możemy je również podzielić ze względu na lokalizację, nazwę bądź markę produktów, jak również typ dopasowań słów kluczowych.

Jakie wyróżniamy wskaźniki Core Web Vitals i jak je poprawić?

Ustalanie budżetu

Kolejnym etapem tworzenia kampanii Google Ads jest określenie budżetu, bowiem pozwoli to na stałą kontrolę wydatków. Podczas ustalania budżetu możemy skorzystać z dwóch metod.

Pierwsza nich to określenie maksymalnej kwoty, jaką możemy zapłacić za jedno kliknięcie w reklamę przez użytkownika, a druga to ustalenie budżetu dziennego, który jesteśmy w stanie przeznaczyć na kampanię.

Podczas szacowania budżetu należy pamiętać, aby dostosować go do własnych możliwości, jak również priorytetów. Zatem, jeśli chcemy reklamować określone produkty, powinniśmy przeznaczyć na te kampanie większy budżet.

Wybór słów kluczowych

Następnym krokiem, podczas tworzenia kampanii Google Ads jest wybór odpowiednich słów kluczowych, za pośrednictwem których dana marka będzie się reklamować w wyszukiwarce. Aby odpowiednio dopasować frazy, możemy skorzystać z profesjonalnego narzędzia, dzięki temu, znajdziemy właściwe słowa kluczowe oraz uzyskamy informację na temat ilości ich wyszukiwań oraz konkurencji.

Typy dopasowań słów kluczowych

Następnym etapem podczas tworzenia kampanii Google Ads jest dopasowanie słów kluczowych do sytuacji, w której reklama powinna zostać wyświetlona. W tym zakresie mamy kilka możliwości:

– dopasowanie przybliżone – reklama zostaje wyświetlana w największej liczbie sytuacji, zatem jeśli użytkownik wpisze frazę zawierającą określone słowa kluczowe w dowolnej kolejności, reklama również się wyświetli,
– dopasowanie przybliżone z modyfikatorem – reklama zostanie wyświetlona tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze frazę zawierającą dane słowo,
– dopasowanie ścisłe – reklama będzie wyświetlana tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze dokładnie taką frazę, jaka została wybrana do reklamy,
– dopasowanie do frazy – reklama będzie wyświetlana również w sytuacji, gdy użytkownik wpisze frazę o takim samym znaczeniu, co określone słowo kluczowe.

Dla uzyskania lepszej skuteczności reklamy, możemy stosować kampanie o różnym dopasowaniu słów kluczowych. Dzięki temu, dowiemy się, która reklama jest najbardziej korzystna.

Jak długo trwa pozycjonowanie strony internetowej?

Słowa wykluczające

Podczas tworzenia kampanii, możemy również określić słowa wykluczające. Po wpisaniu ich przez użytkownika, reklama nie będzie wyświetlana. Pozwoli to zaoszczędzić środki przeznaczone na kliknięcia, które nie mają realnego wpływu na pozyskanie konwersji.

Treść reklamy

Tworząc reklamę Google Ads należy pamiętać o tym, aby była ona ciekawa i zachęciła użytkownika do podjęcia interakcji. Zatem, reklama powinna być krótka i treściwa, musi zawierać słowo kluczowe, którego potencjalny klient może szukać oraz zawierać wezwanie do działania (CTA), jak również informację, która zachęci użytkownika do nawiązania interakcji.

Jeśli dany sklep oferuje rabat, bądź darmową dostawę, warto o tym wspomnieć w reklamie.

Strona docelowa

Strona docelowa to witryna, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w reklamę. Podczas jej tworzenia i konfigurowania należy pamiętać, aby była:
– unikalna,
– zgodna z tym, czego poszukuje użytkownik,
– wartościowa pod względem informacji, których szuka użytkownik,
zoptymalizowana pod względem słów kluczowych.

Tworzenie reklamy

Jeśli poprzednie kroki tworzenia kampanii zostały zrealizowane, możemy się teraz skupić na jej ustawieniach. Na tym etapie należy określić typ kampanii, urządzenia, na których reklama będzie się wyświetlać, lokalizację oraz język reklamy.

Śledzenie konwersji

Bardzo ważnym aspektem podczas tworzenia kampanii Google Ads jest śledzenie konwersji, bowiem dzięki temu, jestesmy w stanie monitorować liczbę kliknięć przez użytkowników oraz obserwować ich zachowanie na stronie docelowej. Śledzenie konwersji informuje o tym, czy dana kampania jest skuteczna oraz obrazuje liczbę osób, które dodały produkt do koszyka, dokonały zakupu bądź nawiązały kontakt.

Czym jest Social Media Optymalization (SMO)?

Formy kampanii

Podczas tworzenia kampanii Google Ads możemy skorzystać z różnych form reklamy. Dzięki temu, jesteśmy w stanie stworzyć reklamę, która będzie w pełni spójna z wizerunkiem danej marki.

Formy reklamy Google Ads:

– tekstowa – wyświetlana powyżej bądź poniżej wyników wyszukiwania w Google. Reklama jest dostępna od razu po wpisaniu przez użytkownika określonej frazy. Jej największą zaletą jest to, że zostaje wyświetlona od razu po dokonaniu płatności za daną kampanię oraz umożliwia dokonywanie zmian dotyczących budżetu, treści, jak i ustawień.
– graficzna – wyświetlana w sieci Display Network, mamy możliwość wyboru wielu rozmiarów grafiki, jak również typu reklamy. Stosując reklamę graficzną należy pamiętać o zamieszczeniu przycisku CTA, który skłoni użytkownika do nawiązania interakcji.
– video – najczęściej zamieszczane na platformie YouTube, są chętnie stosowane ze względu na bardzo duży zasięg, a zatem możliwość dotarcia do szerokiego grona osób.
– pocztowa – za pośrednictwem Gmail’a, reklama jest wyświetlana w zakładce oferta bądź społeczności, na górze skrzynki odbiorczej użytkownika.
– kampania produktowa – Google Shopping – szczególnie przydatne dla osób działających w e-commerce, reklama zostaje wyświetlona w wynikach wyszukiwania, jak również u partnerów. Największą zaletą tego rodzaju reklamy jest możliwość uzyskania bardzo dużego ruchu na stronie.

Zalety stosowania kampanii Google Ads

Jeśli wiemy, jak stworzyć kampanię Google Ads, oraz jakie formy reklamy możemy zastosować, warto skupić się na zaletach stosowania tego rodzaju kampanii.

Płatność za wyniki

Reklamy Google Ads są niezwykle korzystne, bowiem są rozliczane na podstawie liczby kliknięć. Zatem, koszt kampanii jest w pełni uzależniony od jej skuteczności. Dlatego, podczas wdrażania reklamy, należy umiejętnie skonfigurować wszelkie ustawienia, aby jej efekt był zgody z zamierzonym celem.

Dodatkowym atutem reklam Google Ads jest to, iż nie wymagają minimalnego wkładu finansowego, zatem nawet mniejsze przedsiębiorstwa mogą skorzystać z tego rodzaju promocji własnej firmy.

Jak wygląda kwestia praw autorskich w social mediach? 

Mierzalność

Reklama internetowa zdaje się być o wiele bardziej atrakcyjna niż tradycyjne metody promocji, bowiem umożliwia ciągłe monitorowanie skuteczności realizowanej kampanii.

Dzięki temu, mamy możliwość uzyskania szczegółowych danych na temat liczby kliknięć, ich kosztu oraz skuteczności słów kluczowych. Takie rozwiązania pozwala odpowiednio zoptymalizować poszczególne reklamy, aby trafiały do większego grona odbiorców.

Elastyczność

Jak już wspominaliśmy, podczas tworzenia kampanii Google Ads, mamy możliwość wyboru wielu typów reklamy. Możemy również precyzyjnie określić grupę odbiorców docelowych, jak również kanały, w których będzie pojawiać się dana reklama.

Zasięg

Jak wiadomo, Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką stosowaną przez ludzi na całym świecie. Dlatego, decydując się na reklamę Google Ads, możemy być pewni, iż trafi ona do szerokiego grona użytkowników, a tym samym realnie wpłynie na wzrost świadomości marki, ruch na stronie oraz sprzedaż.

Zaangażowanie

Za pośrednictwem reklamy Google Ads możemy zachęcić użytkowników do nawiązania interakcji z daną marką. Pozwala to zwiększyć grono potencjalnych klientów, jak również nawiązać trwały kontakt. Google oferuje możliwość monitorowania zaangażowania, a tym samym wprowadzenia ewentualnych zmian, które przyczynią się do większej skuteczności realizowanych działań.

Wszystko co musisz wiedzieć o Twitterze

Podjęcie współpracy z Agencją Marketingową

Decydując się na wprowadzenie kampanii Google Ads, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji e-marketingowej, która zajmie się przygotowaniem, wdrażaniem oraz monitorowaniem przebiegu kampanii.

Dzięki temu, zyskamy pewność, iż wszelkie aspekty zostaną wykonane poprawnie, a sama reklama przyniesie zamierzone korzyści. Nawiązując współpracę z agencją, możemy liczyć na kompleksową pomoc dotyczącą wyboru odpowiednich słów kluczowych, jak również typu reklamy i grona odbiorców, do których powinna być kierowana.

Ponadto, współpraca z agencją daje szansę na optymalizację kosztów oraz znaczne zwiększenie współczynnika konwersji. Zatem, nie mając odpowiedniego doświadczenia w kwestii marketingu internetowego, warto nawiązać współpracę z agencją, która przygotuje kampanię oraz będzie monitorować jej postęp, nieustannie dążąc do uzyskania lepszych efektów.

Po jakim czasie zauważymy pierwsze efekty?

Jeśli wiemy już wszystko na temat kampanii Google Ads, możemy skupić się na najbardziej interesującej kwestii, jaką jest czas, w którym zauważymy pierwsze efekty. Słowem wstępu, należy dodać, iż po utworzeniu określonych kampanii musimy poczekać na zatwierdzenie zgodności reklam z obowiązującymi przepisami.

Ten proces trwa maksymalnie jeden dzień, a w rzeczywistości zazwyczaj kilka godzin. Po zaakceptowaniu reklam, kampania zaczyna działać, a pierwsze efekty mogą być zauważalne nawet tego samego dnia. Jednak, rzeczywiste i satysfakcjonujące wyniki kampanii są widoczne w przeciągu 3-8 dni. Zatem, reklamy Google Ads stanowią najszybszą i najskuteczniejszą formę promowania własnej marki.

Jednak, efekty uzyskane w pierwszych dniach trwania kampanii często nie są tak duże, jak można by oczekiwać. Dlatego, decydując się na kampanię Google Ads należy ustalić czas jej trwania, nie krótszy niż trzy miesiące. Dzięki temu, reklama będzie miała realny wpływ na zwiększenie konwersji, a tym samym wzrost sprzedaży.

Najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu konta na Instagramie

Ile powinna trwać kampania?

Nawiązując współpracę z agencją w celu wdrożenia kampanii Google Ads, należy pamiętać, iż czas trwania umowy powinien trwać minimum najmniej 3 miesiące.

Dlaczego jest to takie istotne? Tworząc nowe konto oraz kampanię, wymagany jest czas, który zostanie przeznaczony na stworzenie kampani, analizę pierwszych efektów, gromadzenie informacji oraz danych, które przyczynią się do skutecznej optymalizacji kampanii oraz kierowania reklam na ustalone wcześniej słowa kluczowe.

Minimalny czas trwania kampanii Google Ads, wynoszący 3 miesiące, jest również uzależniony od dwóch aspektów.

Pierwszy z nich to brak historycznych danych o kampanii. Zakładając nowe konto, nie dysponujemy danymi na temat kampanii oraz ich skuteczności. Zatem, aby zgromadzić odpowiednie informacje oraz ich dostateczną ilość, należy poświęcić co najmniej trzy miesiące. Na podstawie danych, jesteśmy w stanie wprowadzić optymalizację kampanii, która może obejmować wielkość stawek, słowa kluczowe oraz targetowanie reklamy.

Należy jednak podkreślić, iż zanim wdrożymy kampanię, istotne jest dokonanie analizy konkurencji, fraz kluczowych, jak również obecnych trendów reklamowych charakterystycznych dla danej branży.

Kolejny aspekt, który wpływa na czas trwania kampanii to brak historycznych wyników kampanii.

Ściśle określone algorytmy Google oceniają reklamę na podstawie jej jakości, zatem pod uwagę brane są aspekty, takie jak ocena wyników konta Google Ads oraz grupy reklam. Oznacza to, że podczas tworzenia nowego konta, Google nie ma możliwości pozyskania tych danych, co może przełożyć się na efekty kampanii.

Warto ustalić dłuższy czas jej trwania, aby móc osiągnąć o wiele lepsze wyniki realizowanych działań.

Co wpływa na czas oczekiwania na efekty kampanii?

Jak już wspominaliśmy, pierwsze efekty kampanii Google Ads można zaobserwować już po kilka dniach od wdrożenia reklamy.

Jednak, nie zawsze możliwe jest uzyskanie sprzedaży w tak krótkim czasie. Dlatego, warto wiedzieć, jakie czynniki wpływają na rzeczywisty czas oczekiwania na wyniki. Zatem, ogromne znaczenie ma konkurencja, określone słowa kluczowe, współczynnik CTR, atrakcyjność reklamy, specyfika grupy docelowej, struktura kampanii, historia działań reklamowych oraz określone stawki. Dokładna analiza poszczególnych czynników oraz odpowiednie skonfigurowanie reklamy ma rzeczywisty wpływ na uzyskanie satysfakcjonujących wyników.

Kiedy publikować treści w social mediach?

Optymalizacja kampanii Google Ads

Podczas trwania kampanii bardzo ważne jest monitorowanie jej przebiegu. Analiza efektów kampanii, może być przydatna podczas wprowadzania optymalizacji. Warto podkreślić, iż w przypadku, gdy uzyskane efekty są niezadowalające, warto wprowadzić zmiany, a tym samym zwiększyć szansę na odniesienie sukcesu. Aby zwiększyć efektywność kampanii należy skupić się na poszczególnych kwestiach.

W pierwszym miesiącu musimy zwrócić szczególną uwagę na gromadzenie danych, które mają rzeczywisty wpływ na optymalizację kampanii. Aby to zrobić, możemy zmienić ustawienia dotyczące formy targetowania i zaznaczyć szersze grono potencjalnych odbiorców reklamy. Dzięki temu, dowiemy się, jakie słowa kluczowe są częściej wyszukiwane, bądź z jakich urządzeń korzystają użytkownicy zainteresowani reklamą.

Drugi miesiąc kampanii pozwala na optymalizację wybranych słów kluczowych, kierowania oraz stawki. Analizując dane, zebrane w pierwszym miesiącu, możemy dokonać zmian dotyczących wielkości stawek za kliknięcia, zmienić słowa kluczowe oraz targetowanie. Taki zabieg sprawi, iż reklama będzie docierać do większego grona odbiorców, a tym samym uzyska lepsze efekty.

Trzeci miesiąc kampanii możemy przeznaczyć na doskonalenie tekstów reklamowych. Jak już wspominaliśmy, reklamy Google Ads są elastyczne, zatem mamy możliwość dowolnego połączenia tekstów i nagłówków w taki sposób, aby reklama była atrakcyjna dla potencjalnego klienta.

Treści na stronie internetowej przyjazne dla człowieka i robotów 

Podsumowanie

Reklamy Google Ads są najskuteczniejszą i najszybszą formą zwiększania ruchu na stronie.

Ponadto, Google daje możliwość dostosowania reklamy do indywidualnych możliwości oraz preferencji. Dzięki temu, kampania będzie spójna z wizerunkiem marki oraz pozwoli uzyskać zamierzone efekty.

Minimalny czas trwania kampanii powinien wynosić trzy miesiące, bowiem w tym czasie mamy możliwość wprowadzania dowolnych zmian, które przyczynią się do uzyskania jeszcze lepszych wyników realizowanej kampanii. Aczkolwiek, pierwsze efekty reklamy mogą być widoczne już po kilku dniach od daty opublikowania reklamy.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry