Kampania promująca aplikacje to doskonały sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Patrząc na wzrost znaczenia technologii widać, że rozwój urządzeń mobilnych nabiera ogromnego tempa. Z roku na rok można zauważyć nieustający wzrost użytkowników smartfonów i nic nie wskazuje, aby miało się to zmienić.
Jeśli mówimy o urządzeniach mobilnych, to również należy wspomnieć o ogromnej pozycji aplikacji mobilnych, które mają za zadanie dostarczać użytkownikowi różnego rodzaju funkcjonalności i rozrywki. Aplikacji mobilnych używa niemalże każdy ze względu na ich zróżnicowany cel czy grupę odbiorców.
Jednak samo stworzenie czy posiadanie własnej aplikacji nie wystarczy, aby użytkownicy chętnie ją instalowali i z niej korzystali. Należy również skupić się na odpowiedniej promocji i dotarciu do pożądanego grona odbiorców, do tego może posłużyć między innymi kampania Google Ads promująca aplikacje.
Czym jest kampania Google App Campaigns?
Kampanie tego typu zostały wprowadzone przez Google w 2015 roku, od tej pory stały się bardzo ważnym elementem skutecznych działań reklamowych, patrząc na pozyskanie klientów i promocję aplikacji.
Kampania ta jest najważniejszym elementem strategii marketingowej jeśli chodzi o aplikacje mobilne i ich reklamę. Ma za zadanie z jak największym zasięgiem wypromować aplikację reklamodawcy i dotrzeć do użytkownika, który zechce wydać w niej pieniądze. Dzięki kampanii promującej aplikacje można wyświetlać reklamy w wielu miejscach m.in. w Google Play, YouTube, na karcie Discover, w wyszukiwarce Google i sieci reklamowej.
Tworzenie kampanii
Tworzenie kampanii promującej aplikacje jest proste, wyróżnia ją fakt, że nie trzeba projektować poszczególnych reklam. Należy dodać tylko propozycje tekstu reklamy, obrazy i inne zasoby, a system będzie testował różne kombinacje i wyświetlał te najskuteczniejsze.
W pierwszym etapie konfiguracji wystarczy wybrać cel i typ kampanii.
Kolejnym etapem podczas tworzenia kampanii promującej aplikację, jest określenie jej podtypu. Czyli tego, na czym nam zależy najbardziej, mamy do wyboru:
- Instalacje aplikacji, czyli zachęcenie użytkowników do zainstalowania aplikacji, optymalizacja kampanii będzie skupiała się pod kątem jak największej liczby instalacji aplikacji mobilnej.
- Zaangażowanie w aplikację, czyli zachęcenie obecnych użytkowników do podjęcia działań w aplikacji. W tym przypadku kampania zostanie skierowana do użytkowników, którzy już posiadają naszą aplikację, ale na przykład tylko ją zainstalowali, a nie uruchomili. Ten podtyp kampanii sprawdzi się także w przypadku gdy reklamodawca chciałby pokazać użytkownikowi nowe funkcjonalności aplikacji czy atrakcyjne promocje.
- Wcześniejsza rejestracja na aplikację – opcja jest dostępna tylko w przypadku Androida, ma za zadanie zachęcić do rejestracji jeszcze przed oficjalną premierą naszej aplikacji. Taki typ reklamy może okazać się szczególnie skuteczny gdy reklamodawcy zależy na zwiększeniu zainteresowania aplikacją, która jeszcze nie została opublikowana.
Następnie musimy wybrać odpowiednią platformę aplikacji mobilnej i wyszukać naszą aplikację.
Jednym z kluczowych etapów po wybraniu odpowiedniej aplikacji jest wskazanie nazwy kampanii, lokalizacji, języka, budżetu i stawek. Określenie grupy reklam i samej reklamy, czyli nagłówków, tekstów, obrazów, filmów i innych zasobów, które umożliwią systemowi przetestowanie wspomnianych wyżej wielu kombinacji.
Poniżej można zobaczyć przykładowo wybraną aplikację i kreację takich reklam wyświetlanych w różnych miejscach.
Należy pamiętać, że samo stworzenie i uruchomienie kampanii nie wystarczy, a pozostawienie jej na tak zwaną ‘’pastwę losu’’ nie będzie dobrym rozwiązaniem. Skuteczna i ciągła optymalizacja jest konieczna, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy będą czuwać nad Twoją kampanią i stale testować różne rozwiązania, kreacje.
Podsumowanie
Każdy posiadacz smartphona korzysta z wielu różnych aplikacji mniej lub bardziej funkcjonalnych. Warto więc skorzystać z promocji własnej aplikacji — może właśnie będzie to klucz do sukcesu? Kampania promująca aplikacje jest niezwykle skutecznym sposobem dotarcia do użytkownika. Jeśli więc posiadasz własną aplikację, to nie zastanawiaj się! Dzięki kampanii Google Ads zareklamujesz ją w bardzo szybki, łatwy i atrakcyjny sposób.