Umów się na konsultację Umów się na konsultację
oskar szarek invette holding group

Oskar Szarek

Head of Business Development

Czym jest porównywarka cen CSS? – różnice pomiędzy CSS a Google

Jeszcze niedawno Google miało całkowitą wyłączność na porównywarkę cen. Zmiany nastąpiły po surowej decyzji Komisji Europejskiej, która ukarała amerykańskiego giganta grzywną o wartości 2,4 mld euro za faworyzowanie Google Shopping. Oprócz opłacenia ogromnej kary, twórcy Google’a pozwolili innym przedsiębiorstwom promować swoje produkty na identycznych warunkach z uwagą na kilka istotnych drobiazgów. W dzisiejszym artykule przedstawimy, czym jest porównywarka cen CSS i jakie są różnice pomiędzy CSS a Google Shopping.

Spis treści:

  1. Porównywarka cen CSS a Google Zakupy – różnice i najważniejsze informacje
  2. Dlaczego warto korzystać z reklam w porównywarkach CSS zamiast Google Zakupy?
  3. Kiedy warto rozważyć skorzystanie z porównywarki cen CSS?
  4. Podsumowanie

Porównywarka cen CSS a Google Zakupy – różnice i najważniejsze informacje

Porównywarka cen CSS (z ang. Comparison Shopping Services) jest standardową usługą pozwalającą wyświetlać reklamy produktowe. Opcja ta dotyczy kampanii wyświetlanych w Zakupach Google również dla konkurencyjnych porównywarek CSS. Produkty prezentowane za pomocą porównywarki cen CSS i Google Shopping mają aktualnie identyczne szanse na pojawienie się w wyszukiwarkach. Pierwsze są oczywiście produkty z najwyższymi stawkami CPC.

01.

Miejsce wyświetlania:Produkty reklamowane zarówno w Google Shopping, jak i w porównywarkach CSS mogą pojawiać się w różnych miejscach na stronie wyników wyszukiwania (SERP).

  • Google Shopping – reklamy wyświetlane są zazwyczaj na górze strony, w sekcji „Zakupy”, a także w innych miejscach na stronie, takich jak boczny pasek lub pod wynikami organicznymi.
  • Porównywarki CSS – reklamy mogą być wyświetlane w różnych miejscach na SERP, w zależności od porównywarki i ustawień kampanii. Niektóre porównywarki mogą wyświetlać reklamy w sekcji „Zakupy”, podczas gdy inne mogą je wyświetlać w innych miejscach na stronie.

02.

Format reklamy:Format reklam w Google Shopping i porównywarkach CSS może się różnić.

  • Google Shopping – reklamy w Google Shopping zazwyczaj składają się z zdjęcia produktu, nazwy produktu, ceny, nazwy sklepu i ocen.
  • Porównywarki CSS – format reklam w porównywarkach CSS może się różnić, ale często obejmuje zdjęcie produktu, nazwę produktu, cenę, nazwę sklepu i link do produktu.

03.

Opcje targetowania:Zarówno Google Shopping, jak i porównywarki CSS oferują różne opcje targetowania reklam, pozwalając na dotarcie do określonej grupy odbiorców.

  • Google Shopping – Google Shopping oferuje szeroki zakres opcji targetowania, w tym targetowanie według słów kluczowych, remarketing, targetowanie na odbiorców podobnych i targetowanie kontekstowe.
  • Porównywarki CSS – opcje targetowania w porównywarkach CSS mogą się różnić, ale często obejmują targetowanie według słów kluczowych, remarketing i targetowanie na odbiorców podobnych.

04.Koszty:Model płatności za reklamy w Google Shopping i porównywarkach CSS różni się.

  • Google Shopping – reklamy są rozliczane w modelu CPC (koszt za kliknięcie), co oznacza, że płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę.
  • Porównywarki CSS – mogą pobierać opłaty za reklamę w różnych modelach, takich jak CPC, CPM (koszt za 1000 wyświetleń) lub CPA (koszt za pozyskanie klienta).

porównywarka cen css

Dlaczego warto korzystać z reklam w porównywarkach CSS zamiast Google Zakupy?

Porównywarki CSS to przede wszystkim oszczędność na marży. Korzystając z Google Zakupy, płacisz dosyć sporą prowizję (wynoszącą nawet do 20%) utrudniającą wyświetlenie się u góry strony w wyszukiwarce. Reklamując się na CPC wynoszące 1,50 zł w Google Shopping, konkurujesz realnie ze stawkami wynoszącymi 1,20 zł w porównywarkach CSS. Konkurencyjne porównywarki CSS pozwalają także zmodyfikować plik produktowy, zwiększając tym samym skuteczność oraz częstotliwość wyświetlania się opracowanej kampanii.

Dotarcie do szerszego grona odbiorców to kolejna zaleta korzystania z CSS. Reklamując się w kilku porównywarkach jednocześnie, zwiększasz zasięg swoich kampanii i docierasz do użytkowników, którzy niekoniecznie korzystają z Google.

Szczegółowe statystyki i raporty dostarczane przez platformy CSS umożliwiają precyzyjną analizę efektywności kampanii. Dzięki temu możesz na bieżąco optymalizować swoje działania i osiągać jeszcze lepsze rezultaty.

Sprawdź również nasz artykuł, aby dowiedzieć się:

Kiedy możesz spodziewać się pierwszych efektów z reklam Google Ads?


Przeczytaj już teraz!

Kiedy warto rozważyć skorzystanie z porównywarki cen CSS?

świecie e-commerce, porównywarki cen CSS (Comparison Shopping Services) stają się coraz bardziej popularnym narzędziem, szczególnie w kontekście reklam w Google Shopping. Porównywarki te mogą przynieść znaczne korzyści firmom, które szukają skutecznych sposobów na zwiększenie swojej widoczności i obniżenie kosztów reklam. Oprócz oszczędności na marży, porównywarki cen CSS mogą być dobrym rozwiązaniem dla firm, które:

  • Dopiero rozpoczynają kampanie reklamowe w wyszukiwarkach.
  • Sprzedają produkty o niskiej marży.
  • Chcą dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
  • Poszukują większej kontroli nad kampaniami.

Podsumowanie

Porównywarki cen CSS pozwalają wyprzedzić konkurencję reklamującą się za pomocą Google Shopping, stosując niższe stawki CPC nawet o kilkanaście procent. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ umożliwia zwiększyć ruch w sklepie internetowym i wygenerować pożądany stopień konwersji wpłacając mniej kapitału, niż wymaga Google Shopping (jak już wcześniej wspomnieliśmy, porównywarki cen CSS charakteryzują się brakiem prowizji).

Chcesz obniżyć CPC nawet o 20% w swoim e-commerce? Skontaktuj się z nami!

NAPISZ DO NAS

Spis treści

  1. 1. Porównywarka cen CSS a Google Zakupy – różnice i najważniejsze informacje
  2. 2. Dlaczego warto korzystać z reklam w porównywarkach CSS zamiast Google Zakupy?
  3. 3. Sprawdź również nasz artykuł, aby dowiedzieć się:
  4. 4. Kiedy możesz spodziewać się pierwszych efektów z reklam Google Ads?
  5. 5. Kiedy warto rozważyć skorzystanie z porównywarki cen CSS?
  6. 6. Podsumowanie
  7. 7. Chcesz obniżyć CPC nawet o 20% w swoim e-commerce? Skontaktuj się z nami!