Kamila Makarewicz

Autor

rodzaje reklam linkedin ads
Oce艅 post

LinkedIn to popularny, mi臋dzynarodowy serwis spo艂eczno艣ciowy wykorzystywany przede wszystkim do cel贸w zawodowo-biznesowych. Portal daje mo偶liwo艣膰 rozwoju zawodowego, jak i osobistego oraz pozwala na znalezienia pracy. U偶ytkownik贸w korzystaj膮cych z tego serwisu jest z dnia na dzie艅 coraz wi臋cej. W Polsce konto na platformie ma blisko 3,5 mln os贸b.

LinkedIn ze wzgl臋du na sw贸j potencja艂 biznesowy posiada ogrom rozwi膮za艅, kt贸re umo偶liwiaj膮 p艂atne dotarcie do konkretnych grup. Reklamy na tej platformie s膮 czym艣, w co warto zainwestowa膰.

Algorytm reklamowy na LinkedInie

Podobnie jak Facebook, LinkedIn opiera swoj膮 funkcjonalno艣膰 na algorytmach. Platforma ta jest przyk艂adem typowego systemu reklamowego second-price auction. W owym modelu chodzi o to, aby przebi膰 innych reklamodawc贸w, p艂ac膮c minimalnie wi臋cej. Dzia艂a to niezale偶nie od tego jak wysoko ustalony jest pu艂ap w systemie.

W trakcie dzia艂ania na rzecz kampanii reklamowej system na podstawie wprowadzonych danych podpowie nam jak膮 stawk臋 warto wpisa膰, aby osi膮gn膮膰 obrany cel.

Istniej膮 bowiem trzy sposoby 鈥瀊idowania鈥:

– za klikni臋cie,

– za tysi膮c wy艣wietle艅 reklamy

– za wy艣wietlenie.

Istnieje r贸wnie偶, oddzielnie funkcjonuj膮cy koszt poprawnie wys艂anej wiadomo艣ci. U偶ywany jest przy wiadomo艣ciach sponsorowanych, kt贸re kierowane s膮 bezpo艣rednio do skrzynek odbiorczych InMail.

System reklamowy 鈥 klikni臋cia i wy艣wietlenia

Czym艣, o czym warto pami臋ta膰 jest to, w jaki spos贸b system reklamowy dzia艂aj膮cy na platformie oblicza wy艣wietlenia i klikni臋cia. Pojawienie si臋 ca艂ej reklamy na ekranie przez wi臋cej ni偶 0,3 s m贸wi o prawid艂owym wy艣wietleniu.

Ods艂ona wideo to z kolei przynajmniej 2 s materia艂u widocznego w minimum 50%. Liczone s膮 tak偶e klikni臋cia w linki w kreacji reklamowej, ale r贸wnie偶 klikni臋cia w logo, czy w nazw臋 profilu.

Kampanie reklamowe

LinkedIn ocenia atrakcyjno艣膰 kampanii dla ustalonej grupy docelowej za pomoc膮 relevance score. W swojej ocenie kieruje si臋 wsp贸艂czynnikiem klikni臋膰, komentarzami, poleceniami oraz udost臋pnieniami.

Rodzaje, cele i formaty reklam

LinkedIn posiada bardzo rozwini臋t膮 list臋 format贸w reklamowych, kt贸re s膮 dost臋pne przy r贸偶nych celach kampanii reklamowych.

Reklama tekstowa

Taki rodzaj reklamy jest dost臋pny tylko i wy艂膮cznie przy celu 鈥濿ebsite visits鈥. U偶ytkownicy kierowani s膮 na profil firmowy na LinkedInie lub na zewn膮trz serwisu, np. na konkretn膮 stron臋 internetow膮.

Co wi臋cej, warto nadmieni膰, i偶 reklama tekstowa jest widoczna wy艂膮cznie na komputerach. Wy艣wietla si臋 zalogowanym u偶ytkownikom nad newsfeedem lub w kolumnach na r贸偶nych stronach portalu, np. na stronie g艂贸wnej profilu, przy prawym boku strony.

Reklama ta nie jest jednak najtrafniejsza. W por贸wnaniu do innych jest ma艂o zauwa偶alna i b臋dzie osi膮ga艂a s艂absze wyniki klikalno艣ci.

Kampanie reklamowe w Yandex.Direct

Reklamy s艂u偶膮ce do promocji tre艣ci i przekierowywania ruchu

Dzi臋ki takim reklamom mo偶na mi臋dzy innymi promowa膰 content, kt贸ry pojawia si臋 w newsfeedzie. Takie tre艣ci s膮 zdecydowanie lepiej widoczne od reklamy tekstowej.

R贸偶ni膮 si臋 od niej wielko艣ci膮 formatu reklamowego, ale tak偶e emisj膮 w bardziej anga偶uj膮cym miejscu na platformie, czyli w newsfeedzie. Taka reklama dotrze do u偶ytkownik贸w na ka偶dym urz膮dzeniu. Je偶eli celem kampanii jest zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki lub produktu, albo nawi膮zanie komunikacji z klientami, dobrym rozwi膮zaniem b臋dzie 鈥渟ingle image ad鈥, czyli tekst po艂膮czony z grafik膮.聽

Video ad, czyli wideo sponsorowane to rodzaj reklamy, kt贸ry warto u偶y膰 w momencie, gdy celem dzia艂a艅 jest powi臋kszenie zaanga偶owania skonkretyzowanej grupy odbiorc贸w.

Podczas gdy celem reklamy jest prezentacja z艂o偶onej oferty, przedstawienie kilku produkt贸w czy te偶 us艂ug, najlepiej skorzysta膰 z karuzeli, czyli z 鈥渃arousel image ad鈥. Ta stosunkowo nowa forma, zapo偶yczona z Facebooka, wyst臋puje w postaci przesuwanych obrazk贸w i zmusza odbiorc臋 do pewnego rodzaju aktywno艣ci.

Reklamy dynamiczne

To spersonalizowane reklamy, kt贸re dopasowuj膮 si臋 do u偶ytkownika na podstawie danych profilowych. W ich sk艂ad wchodz膮 mi臋dzy innymi: imi臋, zdj臋cie, czy nazwa firmy.

W ramach reklam dynamicznych istnieje mo偶liwo艣膰 wykorzystania dw贸ch opcji. Jedn膮 z nich jest 鈥渇ollower ads鈥, kt贸ra jest pomocna, w momencie gdy chcemy poszerzy膰 grup臋 obserwator贸w profilu.

Drug膮 opcj膮 jest 鈥渟potlight ads鈥, kt贸ra pomaga w uzyskaniu ruchu na zewn臋trzny landing page.

InMail

Bezpo艣redni kontakt z odbiorcami to co艣, co mo偶na uzyska膰 dzi臋ki InMail. Pozwala on na wys艂anie prywatnej wiadomo艣ci wewn膮trz platformy LinkedIna.

Poprzez odpowiednio przygotowany szablon mo偶na przekaza膰 odbiorcy spersonalizowany komunikat. Co wi臋cej, mo偶na zwr贸ci膰 si臋 do niego z imienia i nazwiska.

Podsumowanie

LinkedIn to bardzo dobra alternatywa, b膮d藕 uzupe艂nienie dla Facebookowych dzia艂a艅 reklamowych. Dzieje si臋 tak poprzez wyst臋powanie wielu rodzaj贸w reklam oraz zwi臋kszonym mo偶liwo艣ciom analitycznym portalu.

Platforma doskonale sprawdzi si臋 zar贸wno przy konkretnie sprecyzowanych kampaniach, jak i w przypadku reklam konsumenckich.

jak SGE wp艂ynie na SEO AutomatyzacjeSXO

SGE 鈥 czym jest i jak wp艂ynie na wyniki w wyszukiwarce?

艢wiat SEO staje na progu prawdziwej rewolucji! Rok temu zaskoczy艂 nas Chat GPT i mocne wej艣cie AI. Teraz Google przedstawia Search Generative Experience (SGE). SGE to nowa wyszukiwarka ...
CZYTAJ DALEJ
czym jest google adsense i jak na nim zarabia膰 Aktualno艣ciPPC/Reklamy

Google Ad Sense – co to jest i jak dzia艂a

Google AdSense to innowacyjne narz臋dzie otwieraj膮ce drzwi do zarabiania pieni臋dzy na Twojej stronie internetowej. W jaki spos贸b to dzia艂a? Mo偶esz udost臋pni膰 przestrze艅 reklamow膮 w swojej witrynie, dzi臋ki czemu Google b臋dzie mog艂o wy艣wietla膰 ...
CZYTAJ DALEJ
indeksowanie strony w Google SXO

Jak d艂ugo trwa indeksowanie strony w Google?

Indeksowanie strony przez Google jest kluczowym procesem, kt贸ry wp艂ywa na to, na jakich pozycjach strony internetowe s膮 widoczne w wynikach wyszukiwania. Czas, potrzebny na zaindeksowanie strony jest uzale偶niony od wielu czynnik贸w. W niniejszym artykule ...
CZYTAJ DALEJ