Czym jest reklama banerowa w Google Ads?
Co jest potrzebne do utworzenia reklamy banerowej?
Specyfikacja techniczna
Utworzenie reklamy krok po kroku
Czym jest reklama banerowa w Google Ads?
Reklama banerowa, czyli popularny Display to nic innego jak kreacje graficzne wyświetlane na stronach internetowych partnerów Google. Za ich pomocą, stosunkowo niedużym kosztem, jesteśmy w stanie dotrzeć do dużej liczby użytkowników sieci.
Dodatkowo, dzięki możliwości dokładnego targetowania grup docelowych, jaką oferuje narzędzie od amerykańskiego giganta, przy odpowiedniej konfiguracji, trafimy do osób, na których uwadze najbardziej nam zależy, nie tracąc tym samym budżetu na użytkowników niezainteresowanych naszą ofertą.
Co jest potrzebne do utworzenia reklamy banerowej?
Podstawą reklamy banerowej jest odpowiednia grafika, dlatego też warto poświęcić nieco więcej czasu na zastanowienie się, co powinno się na niej znaleźć. Co do zasady, warto zachować spójność wizualną z witryną, aby ułatwić użytkownikom zapamiętanie marki, którą promujemy.
Nie jest to jednak kwestia kluczowa, a jest nią sama kompozycja. To, co znajduje się na obrazie, musi w ciągu zaledwie kilku sekund przekonać potencjalnego klienta do kliknięcia w baner i zapoznania się z bardziej szczegółową ofertą, dlatego też zaleca się, aby grafika była nie tylko atrakcyjna i przyciągająca wzrok, ale również zawierała treść, która w sposób zwięzły, ale i możliwie wyczerpujący przedstawi użytkownikowi sieci reklamowany produkt lub usługę.
Jeśli chodzi o treść, to warto pamiętać, aby na grafice uwzględnić:
- główne hasło reklamowe
Może to być zarówno zwykłe przedstawienie produktu, jak na przykład napis “Wózki dziecięce”, jak i nieco bardziej przemyślane, łatwe do zapamiętania hasło. Ważne jest, aby umieścić je wysoko na grafice, bowiem dzięki temu zostanie przeczytane jako pierwsze.
- treść dopełniającą
W treści dopełniającej możemy uwzględnić nieco więcej informacji na temat naszej oferty, będzie to dobre miejsce na uwzględnienie informacji o aktualnej promocji, lokalizacji sklepu, elementu, który wyróżnia nas na tle konkurencji, czy też poinformowanie odbiorcy, co może zyskać na współpracy z nami.
- wezwanie do działania
Wezwanie do działania (ang. call to action), jak sama nazwa wskazuje, jest elementem, którego zadaniem jest sprawić, aby doszło do oczekiwanej przez nas konwersji. Dodanie przycisku “Kup teraz” w banerze lub “Dowiedz się więcej!” informuje użytkownika o tym co wydarzy się w kolejnym kroku, po kliknięciu w reklamę, a także sugeruje mu, jakie działanie powinien podjąć.
Specyfikacja techniczna
Zanim rozpoczniemy tworzenie grafik, musimy wziąć pod uwagę szereg zasad i wytycznych Google, co do specyfikacji przesyłanych banerów, ponieważ system nie zaakceptuje naszych kreacji, jeśli nie będą one spełniać określonych wymogów. Poniżej przedstawiona została specyfikacja techniczna dla dwóch sposobów tworzenia reklam displayowych, której należy bezwzględnie przestrzegać.
Niestandardowe reklamy displayowe
Korzystając z niestandardowych reklam displayowych, to my decydujemy, który z dostępnych formatów chcemy wykorzystać, a do wyboru mamy:
(źródło: support.google.com)
Reklamy elastyczne
Reklamy elastyczne automatycznie dostosowują swój wygląd rozmiar i format do obszaru na stronie przeznaczonego na reklamę.
Aby je utworzyć, należy przesłać do systemu obraz w formacie kwadratowym i poziomym, nagłówek, opis oraz logo, a następnie z połączenia wspomnianych elementów Google Ads utworzy przekaz reklamowy.
(źródło: ads.google.com)
Jak utworzyć standardową reklamę banerową?
- Utwórz nową kampanię, a następnie wybierz cel, na którym najbardziej Ci zależy.
- Po określeniu celu wybierz “sieć reklamową” jako typ swojej kampanii.
- Jako podtyp pozostaw “Standardową kampanię w sieci reklamowej”.
- Podaj adres swojej witryny oraz nazwę kampanii.
- A następnie zdecyduj, w jakiej lokalizacji chcesz wyświetlać swoje reklamy i jakim językiem posługują się osoby, do których chcesz dotrzeć.
- Po rozwinięciu menu “więcej ustawień” uzyskasz dostęp do dodatkowych funkcji, z których najważniejszą jest mierzenie konwersji — warto je skonfigurować na koncie przed rozpoczęciem działań reklamowych, aby móc weryfikować ich skuteczność.
- Po kliknięciu przycisku “dalej” Google poprosi Cię o określenie budżetu kampanii oraz strategii ustalania stawek. Jeśli na koncie są już mierzone konwersje i w poprzedzającym miesiącu wygenerowano ich odpowiednią liczbę, sugerujemy pozostanie przy tej opcji, jeśli jednak nie zostały skonfigurowane lub jest ich poniżej 30, prawdopodobnie bardziej skuteczne będzie wybór jednej z możliwości dostępnych po kliknięciu w “bezpośrednio wybierz strategię ustalania stawek”.
- W kolejnym kroku będziesz decydować o kierowaniu reklam, zależnie od tego, do jak szerokiej grupy odbiorców chcesz trafić. Po każdej wprowadzonej zmianie, po prawej stronie będziesz mógł zobaczyć szacunkowe wyniki kampanii.
Po określeniu docelowych odbiorców nadszedł wreszcie czas na przesłanie reklam, jak zostało wspomniane wyżej, można to zrobić na dwa sposoby:
- reklamy elastyczne — należy określić witrynę, na którą chcesz kierować ruch, za pomocą niebieskiego plusa przesyłasz obrazy oraz logo, opcjonalnie dodając wideo, a następnie, podobnie jak w reklamie w wyszukiwarce, należy dodać nagłówki i tekst reklamy,
- reklamy standardowe — należy określić witrynę, na którą chcesz kierować ruch, a następnie przesyłamy pliki graficzne.
Po przesłaniu grafik, w ostatnim kroku należy sprawdzić, czy wszystko, co dotychczas zostało skonfigurowane, zgadza się z ustalonymi założeniami — jeśli tak, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby opublikować nową kampanię i po zatwierdzeniu zgodności banerów z zasadami Google, cieszyć się skutecznym i tanim sposobem na dotarcie do milionów użytkowników sieci.