Jak pozycjonować strony z branży odzieżowej? | Invette
#dla marketera

Pozycjonowanie stron z branży odzieżowej – wskazówki i porady

Michał Sznurkowski

22 maja 2020

Oceń post

Prowadzisz swój sklep z branży modowej? Chcesz zwiększyć zasięg swojej strony, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Przeczytaj ten wpis i zacznij pozycjonowanie sklepu internetowego z ubraniami.

Zwiększona popularność sklepów internetowych

W czasach wszechobecnej pandemii, coraz więcej osób decyduje się na dokonywanie zakupów online. Klienci są zmuszeni do tego, ze względu na obostrzenia związane z przemieszczaniem się i ogólną ilością osób, które mogą jednocześnie przebywać w sklepach.

Mimo, że galerie handlowe zostały już otwarte, wielu z nas boi się wychodzić z domu. W związku z tym, sklepy internetowe mają możliwość pozyskiwania większej ilości klientów. Na największe zyski mogą liczyć tylko ci, którzy są rozpoznawalni i których łatwo znaleźć w sieci. Dlatego jeśli jeszcze nie promujesz swojego sklepu internetowego, to najlepszy moment, żeby zacząć.

Pozycjonowanie stron z branży odzieżowejŹródło: Raport E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska

Budżet, konkurencja oraz plan

Przed rozpoczęciem takich działań, musisz najpierw odpowiedzieć sobie na jedno ważne, ale to bardzo ważne pytanie – jaki masz budżet i jak duża konkurencja panuje na rynku, na którym działasz. Od tego będzie uwarunkowana Twoja najbliższa strategia działań. Jeśli masz niski budżet, a konkurencja jest wysoka, zamiast inwestować te pieniądze w pozycjonowanie strony, przeznacz je na inne kanały, takie jak media społecznościowe, czy Google Ads.

Pamiętaj, że pozycjonowanie strony to długi, ale także dość kosztowny proces. Rozpoczęcie działań z niedostosowanym budżetem, może się wiązać z tzw. “przepalaniem budżetu”. Podczas prowadzenia działań, należy także pamiętać, o sezonowości danej branży. Bardzo często okres od końca grudnia do początku marca bywa dużo słabszy od reszty roku.

Ten wpis będziemy przyrównywać do branży modowej, ale schematy tutaj zawarte można dostosowywać także do innych branż.

Pozycjonowanie sklepu z branży modowej – od czego zacząć?

Analiza konkurencji

Zaczynając pozycjonowanie sklepu z branży modowej, musimy najpierw zdefiniować naszą konkurencję. Prowadząc swoją działalność, na pewno masz świadomość, kto jest Twoją najbliższą konkurencją. Stwórz listę konkurentów, nie tylko tych z najbliższego otoczenia, ale także inne firmy, które mogą pozycjonować się na wspólne frazy kluczowe. Możesz także skorzystać z takich narzędzi jak Semstorm lub Senuto. Pokażą one Ci przykładowe strony, które zawierają podobne słowa kluczowe do Twoich.

seo sklepu moda

Źródło: app.senuto.com

Analiza konkurencji pozwoli Ci na sprawdzenie podejmowanych przez nich działań. Być może będziesz w stanie odnaleźć jakieś schematy, które warto powielić na swojej stronie? (Pamiętaj, żeby tylko nie powielać treści! 🙂 )

Sprawdź jak dobrze zoptymalizowane są strony konkurencji. Porównaj ilość i jakość treści w stosunku do swojej strony. Konkurencja ma opisy kategorii na 2000 znaków a Ty na 500? Pomyśl nad rozszerzeniem treści.

Sprawdź także, jakie linki prowadzą do stron Twojej konkurencji. Możesz to zrobić za pomocą takich narzędzi jak Majestic, czy Ahrefs. Istnieje także możliwość darmowego sprawdzenia części linków przez tę stronę – https://ahrefs.com/pl/backlink-checker. Analizując profil linków konkurencji, będziesz w stanie ocenić jakie działania są prowadzone, jaki autorytet mają badane domeny, jakie dokładnie linki prowadzą do stron. Dzięki temu, będziesz w stanie wygenerować sobie miejsca, które warto wziąć pod uwagę podczas prowadzenia linkowania swojej strony.

Pozycjonowanie sklepu z branży odzieżowej – dobór fraz kluczowych

W momencie, kiedy będziesz wiedzieć wszystko o swojej konkurencji, przejdź do doboru odpowiednich fraz kluczowych.
Pamiętaj, że im bardziej ogólne słwoo kluczowe, tym trudniej będzie Ci je wypromować, ale też może ona przynieść większą konwersję.

Podczas pozycjonowania, bardzo ważny jest dobór odpowiednich fraz kluczowych. Jeśli wybierzesz trudne frazy, typu buty, czy spodnie, będzie Ci bardzo ciężko osiągnąć jakiekolwiek efekty. Z drugiej strony, jeśli dobierzesz frazy łatwe, ale posiadające niską liczbę wyszukiwań, to nawet jeśli będziesz na pierwszym miejscu, nie zauważysz wzrostu ruchu na swojej stronie, a co za tym idzie wzrostu sprzedaży.

Narzędzia do szukania słów kluczywych

Do znalezienia najlepszych fraz kluczowych możesz skorzystać narzędzi takich jak Planer Słów Kluczowych od Google, Google Trends, Google Search Console, Senuto, czy Semstorm. Rozpoczynając pozycjonowanie swojego sklepu z branży odzieżowej najpierw skup się na tych prostszych frazach kluczowych, z tak zwanego długiego ogona. Będą miały one mniej wyszukiwań, ale łatwiej osiągniesz pierwsze wyniki.

Pamiętaj, że ruch na stronie może także prowadzić do podniesienia pozycji na Twojej stronie, dlatego równolegle warto prężnie prowadzić swoje profile w mediach społecznościowych oraz dopełniać działania pozycjonowania reklamami Google Ads.

pozycjonowanie sklepu z branży modowej

Żródło: Google Search Console

Po dobraniu odpowiednich fraz kluczowych, należy przejść do optymalizacji strony od strony technicznej. Jak to zrobić? Jeśli nie masz w tym doświadczenia, najlepiej jest to zlecić specjalistom. Możesz skontaktować się z nami, aby uzyskać darmową wycenę.

Case

Podczas pozycjonowania strony z branży odzieżowej, ważne jest, aby dobrać odpowiednią strategię. Poniżej prezentujemy case jednego z naszych klientów właśnie z branży odzieżowej.

jak pozycjonowac sklep z odzieżą

Źródło: Semstorm

Działania rozpoczęliśmy na świeżej domenie, która nie miała długiej historii. To był pierwszy z problemów, z jakimi musieliśmy się zmierzyć. Rozpoczęliśmy działania link-buildingowe, w celu zwiększenia autorytetu domeny. Równocześnie przygotowywaliśmy strategię działań na pierwszy okres działań.

Jako, że strona posiadała bardzo krótką historię, oraz nie prowadziły do niej żadne linki, skupiliśmy się początkowo na frazach brandowych. W tym przypadku, klient miał wyrobioną już swoją markę, co ułatwiło sam proces promowania strony.

seo ecommerce sklep z odzieżą

Źródło: Google Search Console

Jak widać na powyższym wykresie, przez pierwsze półtora miesiąca nie było widać specjalnych efektów. Był to okres, w którym linkowaliśmy domenę i pozbywaliśmy się błędów. Pierwszy wzrost ruchu widać pod koniec sierpnia. Wtedy to, pierwsze frazy brandowe zaczęły osiągać pozycje 1-3. Dzięki ruchowi, który te frazy generowały, zaczęliśmy zauważać poprawę pozycji fraz ogólnych, a to także skutkowało zwiększeniem ruchu na stronie, oraz samej sprzedaży.

W tym konkretnym przypadku, odnotowaliśmy ROAS na poziomie kilku tysięcy procent.
Dlatego tak ważne jest opracowanie strategii na początku prowadzenia działań. Na początku opisałem trzy pierwsze kroki, które są kluczowe podczas rozpoczynania pozycjonowania strony.

Podsumowanie

Jeśli błędnie określisz swój budżet, nie dokonasz odpowiedniej analizy konkurencji oraz źle dopasujesz słowa kluczowe, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zaczniesz “przepalać swój budżet”, a kampania nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry