W艣r贸d prowadzonych przez nas kampanii reklamowych, mamy coraz wi臋cej klient贸w chc膮cych dotrze膰 do du偶o bardziej skonkretyzowanych grup odbiorc贸w.
W ostatnich latach obserwujemy wzrastaj膮cy trend wykorzystania Yandex Direct do reklamowania ofert skierowanych do klient贸w zza naszej wschodniej granicy.
Jaki艣 czas temu rozpocz臋li艣my kampani臋 reklamow膮 w wyszukiwarce Yandex skierowan膮 do os贸b szukaj膮cych pracy w Polsce. Po ustaleniu szczeg贸艂贸w kampanii z firm膮 rekrutacyjn膮 b臋d膮c膮 naszym klientem rozpocz臋li艣my nasz膮 wielk膮 przygod臋.
Czym jest Yandex?
Na samym pocz膮tku mo偶e warto wspomnie膰 to i owo na temat tego, czym Yandex jest, a jest to najpopularniejsza wyszukiwarka w Rosji, na Ukrainie i Bia艂orusi. Mo偶na 艣mia艂o stwierdzi膰, i偶 jest to brat bli藕niak Google skierowany na rynek wschodni.
Podobnie jak Google, Yandex oferuje narz臋dzie reklamowe, jakim jest Yandex.Direct, b臋d膮cy niemal偶e odpowiednikiem Google Ads.
Spos贸b, w jaki tworzy si臋 w nim reklamy, jest bardzo zbli偶ony do wspomnianego wy偶ej polskiego odpowiednika. Kampanie w Yandexie kierowane s膮 na sie膰 wyszukiwania z mo偶liwo艣ciami kierowania na sie膰 reklamow膮. Podobnie jak w GA mo偶emy dostosowywa膰 bud偶ety zale偶nie od kampanii.
Strategie ustalania stawek w Yandex Direct
W przypadku Yandex.Direct mamy mo偶liwo艣膰 ustawienia kilku strategii ustalania stawek, a s膮 to:
– osi膮gni臋cie mo偶liwie najwy偶szej pozycji,
– utrzymanie 艣redniego poziomu CPC,
– najta艅szej pozycji w bloku premium,
– tygodniowego pakietu klikni臋膰 z mo偶liwo艣ci膮 ustalenia maksymalnego CPC.
Jak wygl膮daj膮 reklamy w Yandex Direct?
Warto wspomnie膰 r贸wnie偶 o wygl膮dzie reklam, poniewa偶 r贸偶ni si臋 on nieco od Google Ads.
Nag艂贸wek w opisywanym narz臋dziu reklamowym mo偶e mie膰 33 znaki, a tekst reklamowy nie ma podzia艂u na dwa wiersze jak w Adwords, a jedynie 75 znakowe pole tekstowe.
Link docelowy w Yandexie nie mo偶e by膰 modyfikowany i wygl膮da on identycznie, jak URL strony docelowej.
Podobnie, jak w Google Ads mamy mo偶liwo艣膰 dodawania rozszerze艅 do naszych kampanii s膮 to:
– rozszerzenie link贸w do podstron,
– rozszerzenie obja艣nie艅,
– rozszerzenie daj膮ce mo偶liwo艣膰 dodania do reklamy tekstowej elementu graficznego.
Metody rozlicze艅
Niezwykle istotnym elementem, na kt贸ry warto zwr贸ci膰 uwag臋, zaczynaj膮c przygod臋 z opisywanym narz臋dziem reklamowym, s膮 stawki, w jakich rozliczamy si臋 za nasze reklamy, poniewa偶 Yandex daje mo偶liwo艣膰 rozliczania si臋 w Euro, Dolarach lub Rublach.
P艂atno艣ci nale偶y dokona膰 przed startem kampanii, wa偶n膮 informacj膮 jest to, i偶 kwota ta nie mo偶e by膰 ni偶sza ni偶 10 euro tygodniowo.
Planner s艂贸w kluczowych
R贸wnie偶 planner s艂贸w kluczowych, kt贸ry pomaga znale藕膰 warto艣ciowe frazy dla naszych klient贸w, jest zbudowany identycznie jak ten w Google Ads. Dzi臋ki niemu mo偶emy pozna膰 statystyki, takie jak:
– 艣redni膮 warto艣膰 kosztu za klikni臋cie CPC,
– liczb臋 wyszukiwa艅,
– wielko艣膰 konkurencji.
Statystyki i raporty w Yandex Direct
Po opisaniu powy偶szych sk艂adowych Yandex.Direct nale偶y wspomnie膰 r贸wnie偶 o mo偶liwo艣ciach kontroli naszych kampanii reklamowych.
Opisywane narz臋dzie oferuje ca艂kiem przejrzysty spos贸b sprawdzania statystyk i raportowania.
Mo偶emy sprawdza膰 kampanie zale偶nie od interesuj膮cego nas okresu czasowego, wyszukiwanych s艂贸w kluczowych, stron docelowych, a tak偶e pod k膮tem lokalizacji, w kt贸rych nasze reklamy wy艣wietlaj膮 si臋 potencjalnym klientom.
Podsumowanie
Yandex.Direct jest niebywale skutecznym narz臋dziem dla os贸b chc膮cych dotrze膰 do os贸b zza wschodniej granicy.
Prowadzenie takiej kampanii nie jest jednak tak proste jak si臋 wydaje, warto wi臋c skorzysta膰 z oferty profesjonalnej firmy 艣wiadcz膮cej us艂ugi z zakresu marketingu internetowego.