Alicja Furman

Autor

Dlaczego strona konkurencji pozycjonuje się lepiej
5/5 - (17 votes)

Będąc właścicielem firmy, rozumiesz, jak ważny jest marketing internetowy w dzisiejszych czasach. Idąc za trendami, postanawiasz stworzyć stronę internetową dla swojego biznesu i rozpoczynasz działania SEO, stosując się do znanych wskazówek. 

Wszystko idzie prosto, aż do czasu, gdy po wpisaniu frazy związanej z ofertą Twojej firmy, konkurencja pojawia się w pierwszych wynikach wyszukiwania, a Twoja strona znajduję się daleko poza TOP10. 

Jeśli konkurenci przewyższają Twoją firmą nawet o jedną pozycję — ich strona jest częściej odwiedzana, a co za tym idzie, generuje więcej potencjalnych klientów i uzyskuje większe przychody.

Analizując pozycje witryny, pada pytanie: Co takiego oni robią, czego ja nie robię?

W dzisiejszych czasach wysokie pozycje w SERP (ang. Search Engine Results Page) nie są dziełem przypadku, a wynikiem celowych działań. Istnieje wiele powodów, dla których Twoi konkurenci pojawiają się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zastanawiasz się jak wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć konwersje poprzez wyższe pozycje w wyszukiwarce? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w niniejszym artykule!

Konkurencja ma lepszą treść

Obecnie najważniejszym czynnikiem rankingowym, jakie wyszukiwarki biorą pod uwagę ustalając pozycję w SERP-ach jest treść na stronie internetowej.

Bardziej wartościowe treści konkurencji to powód, dla którego Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania jest niższa. Celem każdej kampanii SEO jest zwiększenie ruchu na Twojej witrynie. Jeśli Twoja firma nie tworzy jakościowych treści, jesteś na przegranej pozycji

Pisanie postów na blogu, opisów kategorii i treści pomocniczych może być skutecznym sposobem na pozyskiwanie i utrzymywanie klientów. Dzięki treści możesz odpowiadać na wszelkie pytania dotyczące Twojego produktu czy usługi, dostarczając przy tym unikalnych i interesujących informacji.

Analizując konkurencję pod kątem treści, istotne jest zwrócenie uwagi na ilość i długość tekstów oraz miejsca, w których są one umieszczane, a także nasycenie ich frazami kluczowymi. Punktem wyjścia do tworzenia tekstu na stronie powinno być dopasowanie go do potrzeb użytkowników, jak również robotów, które skanują Twoją stronę.

Twoja konkurencja ma silne backlinki

Posiadanie wartościowych linków prowadzących do witryny to jeden z istotnych czynników, które Google bierze pod uwagę, ustalając pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Ale czym właściwie są backlinki?

Backlink to inaczej link przychodzący, zamieszczony na innej stronie www, który odsyła do naszej strony internetowej. Na co musisz zwrócić uwagę analizując profil linków konkurencji?

Jakość linków

Wysoka jakość linków jest lepiej odbierana przez roboty niż ich ilość. Wysokiej jakości linki charakteryzują się wyższym ruchem organicznym, jak również wyższym autorytetem domeny co przekłada się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. 

Dokonując analizy linków konkurencji, unikaj spamerskich forów i wybieraj renomowane źródła z wysokim autorytetem domeny i ruchem organicznym.

Trafność linków zwrotnych

Zamieszczaj linki odsyłające na stronach dopasowanych do charakteru Twojej działalności. Załóżmy, że prowadzisz salon fryzjerski. Jeśli zamieścisz link na blogu kulinarnym Google, oceni go jako nieodpowiedni, co przełoży się na brak indeksacji. Pamiętaj na budowaniu profilu linków w odpowiednich witrynach i nie trać czasu na skupianiu się na słabych ogniwach.

Analiza linków przychodzących dostarcza cennych informacji na temat Twojej konkurencji. Dokonując analizy, jesteś w stanie zamieścić linki w tym samych serwisach co konkurencja lub uzyskać linki ze stron, na których nie ma konkurencji, co przełoży się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dokonując analizy, upewnij się, że wybierasz witryny dopasowane do Twojej działalności, z wysokim autorytetem.

Techniczne SEO

Optymalizacja witryny, to jeden z najważniejszych elementów strategii SEO. Pozycjonowana strona powinna być dobrze zbudowana i w miarę możliwości nieustannie dostępna dla użytkowników, jak również robotów Google. 

Zwróć uwagę na kilka elementów, których nie ma w Twojej witrynie, a ma je konkurencja. Być może na Twojej stronie brakuje kilka istotnych elementów technicznych, co przekłada się na niższą pozycję w wynikach wyszukiwania?

Szybkość strony

Szybkość strony to ważny element rankingowy, który Google bierze pod uwagę ustalając pozycje w SERP-ach. Szybko ładująca się strona, nie jest istotna tylko dla robotów, ale również dla doświadczeń użytkownika. 

Według dostępnych statystyk jedna sekunda opóźnienia może zmniejszyć konwersje nawet o 20%! Co więcej, około 70 % klientów przyznaje, że wolny czas ładowania strony wpływa na ich decyzje o zakupie.

Certyfikat SSL

Lwia część informacji przesyłanych w internecie to dane poufne i tajne, których utrata może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Istotne miejsce w polityce Google odgrywa kwestia bezpieczeństwa, dlatego na stronie powinien znaleźć się certyfikat SSL

Stanowi on ważny czynnik rankingowy, a witryny oznaczone protokołem HTTPS mają większe szanse na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Co więcej, certyfikat jest niezwykle ważny z perspektywy użytkownika i poczucia bezpieczeństwa.

Responsywność

Dynamiczny rozwój technologii i dostępność urządzeń mobilnych powoduje, że coraz więcej osób na co dzień korzysta z urządzeń mobilnych. Dopasowanie witryny pod względem mobilnym to kolejny czynnik rankingowy i absolutna konieczność przy posiadaniu własnej strony internetowej.

Brak dostosowania strony do wersji mobilnej doprowadzi do spadku w wynikach wyszukiwania i faworyzowaniu stron z responsywnością. Zwróć uwagę na tę kwestię podczas analizowania strony konkurencji.

Jak sprawdzić widoczność konkurencji w Google?

Najpierw poznaj swoją widoczność

Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy, marketerem czy po prostu blogerem, ważne jest, abyś wiedział, jak dobrze Twoja strona radzi sobie w wynikach wyszukiwania. Aby to zrobić, możesz skorzystać z darmowych narzędzi SEO, takich jak Google Search Console lub Moz. Dzięki tym narzędziom nie tylko sprawdzisz widoczność swojej strony w Google, ale również zobaczysz, które słowa kluczowe przynoszą najwięcej ruchu i jakie podstrony warto zoptymalizować.

Podejrzyj wyniki konkurencji

Przeanalizowanie swojej konkurencji to niezwykle istotny element strategii SEO. Narzędzia takie jak Semrush, Senuto czy Semstorm pomogą Ci sprawdzisz widoczność konkurencji na konkretne frazy kluczowe. Dodatkowo, poznasz volumen zapytań i szacowany ruch z wyników organicznych. Dzięki temu, będziesz mógł porównać swoją widoczność z widocznością konkurentów.Warto stworzyć sobie plik z najbardziej wartościowymi frazami kluczowymi dla Twojego biznesu i zestawić pozycje swojej strony oraz konkurentów. Następnie przejrzeć stronę konkurencji i podstrony kierujące na wybrane frazy. Kolejny krok to wypisanie ilości treści, grafik, CTA i innych wyróżników, które stosuje konkurencja. Ostatnim krokiem jest optymalizacja swojej podstrony i zrobienie jej lepiej, niż konkurencja :)W sprawdzeniu profilu linków konkurencji pomoże Ci Ahrefs czy Majestic. Sprawdź ilość punktów zaufania do witryn, rodzaj i moc pozyskiwanych linków, stosunek linków follow do nofollow czy stosowane anchor texty. Dzięki takiej analizie z łatwością zdobędziesz dodatkowe miejsca do pozyskania tematycznych linków do swojej witryny.

Pierwsze kroki w dorównaniu konkurencji

Rozpocznij od optymalizacji strony pod kątem słów kluczowych, które okazały się dla Ciebie najbardziej wartościowe. Upewnij się, że używasz ich w swoich tytułach, nagłówkach i treści. Następnie zwróć uwagę na linki – staraj się uzyskać jak najwięcej wartościowych linków do swojej strony, ponieważ to jest jeden z najważniejszych czynników, które Google bierze pod uwagę przy rangowaniu stron. Ważne jest również monitorowanie wyników i analiza konkurencji. Obserwuj, jakie strategie i taktyki stosują Twoi konkurenci, aby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Analizuj ich słowa kluczowe, treści, linki i strategie marketingowe. Pamiętaj, że proces dorównania konkurencji jest długotrwały i wymaga systematycznego podejścia.

Jak wyprzedzić konkurencję?

Choć SEO jest kluczowym elementem, pamiętaj, że nie jedynym. Jeśli chcesz przewyższyć swoją konkurencję, musisz również skupić się na tworzeniu wartościowej treści, która będzie angażować użytkowników i zachęcać ich do interakcji z Twoją stroną. Ponadto, wykorzystaj media społecznościowe i e-mail marketing, aby budować relacje z swoimi klientami i zwiększyć swoją widoczność online.Istotnym elementem, który ma wpływ na konwersje i doświadczenia użytkowników jest UX (User Experience). Możesz zlecić audyt Twojej strony pod kątem UX, dzięki któremu specjalista sprawdzi kilkaset czynników, które mają wpływ na to, jak użytkownik odbiera Twoją witrynę. Bardzo często to proste elementy mają wpływ na konwersje (klikalne logo, okruszki, skrócony formularz…).Efektywnym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na kampanię SXO (połączenie SEO i UX), która od początku nastawiona jest na poprawę doświadczeń użytkowników oraz na optymalizację witryny pod roboty Google. W naszej agencji realizujemy takie kampanie na co dzień i widzimy, jak połączenie tych dwóch dziedzin marketingu pozytywnie wpływa na sprzedaż produktów i usług naszych klientów

Pozycja w wyszukiwarce a sprzedaż

Pozycja w wyszukiwarce Google czy Bing to nie wszystko. Możesz być wysoko widoczny, ale jeśli Twoja strona nie jest zoptymalizowana pod kątem konwersji, może to nie przekładać się na sprzedaż. Pamiętaj, że optymalizacja strony pod kątem użytkowników jest równie ważna, co optymalizacja dla wyszukiwarek.Twoja strona powinna być:

  • łatwa w nawigacji,
  • nowoczesna,
  • responsywna,
  • przejrzysta,
  • bezpieczna (certyfikat SSL),
  • pomocna (dostarczająca wartościowe treści, które rozwiązują problemy Twoich klientów).
Zwrócenie uwagi na wyżej wymienione czynniki i naprawa ich bardzo szybko przełoży się na wyższą konwersję na Twojej stronie.

Optymalizacja strony - dla wyszukiwarek i użytkowników

Optymalizacja strony pod kątem SEO i doświadczenia użytkownika idą w parze. W miarę postępującego zaawansowania algorytmów wyszukiwarek, coraz większe znaczenie przypisywane jest jakości treści i doświadczeniu użytkownika. Koncentrując się na tych dwóch obszarach, nie tylko zwiększasz swoje szanse na osiągnięcie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, ale także na poprawienie konwersji i sprzedaży.

Podsumowanie

Porównanie działań konkurencji to punkt wyjścia przy opracowaniu strategii SEO. Analiza linków, treści i optymalizacja witryny może wpłynąć na znaczącą poprawą pozycji strony internetowej. 

Aspekty opisane w tym artykule to tylko niewielka część spośród obszernej listy czynników, które przyczyniają się do zwiększenia pozycji. Ostateczny plan pod względem działań SEO zawsze musi być spersonalizowany dla każdej ze stron.

advantage+ wyróżniająca AktualnościPPC/Reklamy

Kampania zakupowa Advantage+ na Facebooku. Czy droga na skróty może prowadzić do dobrych wyników?

Na wstępnie zaznaczę, że artykuł nie stanowi poradnika “jak skonfigurować dobrą kampanię Advantage+ dla e-commerce’u”, a bardziej subiektywną, podpartą danymi opinie na temat wad, zalet i szans, jakie kreuje dla nas ...
CZYTAJ DALEJ
CSS - blog E-commerce

Jak oszczędzać pieniądze w kampaniach e-commerce – CSS i narzędzia antyfraudowe

Czy wiesz, że możesz łatwo obniżyć koszty i zwiększyć efektywność Twojej kampanii produktowej w Google zaledwie w dwóch krokach? Poznaj idealne rozwiązanie dla e-commerce, które pomoże Ci osiągnąć te cele, czyli: integracja porównywarki ...
CZYTAJ DALEJ
Buyer persona w B2B B2B

Buyer persona w B2B. Kim są naprawdę Twoi kupujący?

W skomplikowanym świecie biznesu B2B dokładne zrozumienie swoich klientów jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Wiedza o ich potrzebach, wyzwaniach, problemach i motywacjach pozwala na tworzenie trafnych strategii marketingowych i sprzedażowych, ...
CZYTAJ DALEJ