Weronika Fortuna

Autor

Dlaczego strona konkurencji pozycjonuje si─Ö lepiej
5/5 - (17 votes)

B─Öd─ůc w┼éa┼Ťcicielem firmy, rozumiesz, jak wa┼╝ny jest marketing internetowy w dzisiejszych czasach. Id─ůc za trendami, postanawiasz stworzy─ç stron─Ö internetow─ů dla swojego biznesu i rozpoczynasz dzia┼éania SEO, stosuj─ůc si─Ö do znanych wskaz├│wek.┬á

Wszystko idzie prosto, a┼╝ do czasu, gdy po wpisaniu frazy zwi─ůzanej z ofert─ů Twojej firmy,┬ákonkurencja pojawia si─Ö w pierwszych wynikach wyszukiwania, a Twoja strona znajduj─Ö si─Ö daleko poza TOP10.┬á

Je┼Ťli konkurenci przewy┼╝szaj─ů Twoj─ů firm─ů nawet o jedn─ů pozycj─Ö ÔÇö ich strona jest cz─Ö┼Ťciej odwiedzana, a co za tym idzie, generuje wi─Öcej potencjalnych klient├│w i uzyskuje wi─Öksze przychody.

Analizuj─ůc pozycje witryny, pada pytanie: Co takiego oni robi─ů, czego ja nie robi─Ö?

W dzisiejszych czasach wysokie pozycje w SERP (ang. Search Engine Results Page) nie s─ů dzie┼éem przypadku, a wynikiem celowych dzia┼éa┼ä. Istnieje wiele powod├│w, dla kt├│rych Twoi konkurenci pojawiaj─ů si─Ö wy┼╝ej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zastanawiasz si─Ö┬ájak wyr├│┼╝ni─ç si─Ö na tle konkurencji i zwi─Ökszy─ç konwersje┬ápoprzez wy┼╝sze pozycje w wyszukiwarce? Odpowied┼║ na te pytania znajdziesz w niniejszym artykule!

Konkurencja ma lepsz─ů tre┼Ť─ç

Obecnie┬ánajwa┼╝niejszym czynnikiem rankingowym, jakie wyszukiwarki bior─ů pod uwag─Ö ustalaj─ůc pozycj─Ö w SERP-ach┬ájest tre┼Ť─ç na stronie internetowej.

Bardziej warto┼Ťciowe tre┼Ťci konkurencji to pow├│d, dla kt├│rego Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania jest ni┼╝sza.┬áCelem ka┼╝dej kampanii SEO jest zwi─Ökszenie ruchu na Twojej witrynie.┬áJe┼Ťli Twoja firma nie tworzy jako┼Ťciowych tre┼Ťci, jeste┼Ť na przegranej pozycji.┬á

Pisanie post├│w na blogu, opis├│w kategorii i tre┼Ťci pomocniczych mo┼╝e by─ç skutecznym sposobem na pozyskiwanie i utrzymywanie klient├│w. Dzi─Öki tre┼Ťci mo┼╝esz odpowiada─ç na wszelkie pytania dotycz─ůce Twojego produktu czy us┼éugi, dostarczaj─ůc przy tym unikalnych i interesuj─ůcych informacji.

Analizuj─ůc konkurencj─Ö pod k─ůtem tre┼Ťci, istotne jest zwr├│cenie uwagi na┬áilo┼Ť─ç i d┼éugo┼Ť─ç tekst├│w┬áoraz miejsca, w kt├│rych s─ů one umieszczane, a tak┼╝e nasycenie ich frazami kluczowymi. Punktem wyj┼Ťcia do tworzenia tekstu na stronie powinno by─ç dopasowanie go do potrzeb u┼╝ytkownik├│w, jak r├│wnie┼╝ robot├│w, kt├│re skanuj─ů Twoj─ů stron─Ö.

Twoja konkurencja ma silne backlinki

Posiadanie┬áwarto┼Ťciowych link├│w prowadz─ůcych do witryny┬áto jeden z istotnych czynnik├│w, kt├│re Google bierze pod uwag─Ö, ustalaj─ůc pozycj─Ö strony w wynikach wyszukiwania. Ale czym w┼éa┼Ťciwie s─ů backlinki?

Backlink to inaczej┬álink przychodz─ůcy, zamieszczony na innej stronie www, kt├│ry odsy┼éa do naszej strony internetowej. Na co musisz zwr├│ci─ç uwag─Ö analizuj─ůc profil link├│w konkurencji?

Jako┼Ť─ç link├│w

Wysoka jako┼Ť─ç link├│w jest lepiej odbierana przez roboty┬áni┼╝ ich ilo┼Ť─ç. Wysokiej jako┼Ťci linki charakteryzuj─ů si─Ö wy┼╝szym ruchem organicznym, jak r├│wnie┼╝ wy┼╝szym autorytetem domeny co przek┼éada si─Ö na wy┼╝sz─ů pozycj─Ö w wynikach wyszukiwania.┬á

Dokonuj─ůc analizy link├│w konkurencji, unikaj spamerskich for├│w i wybieraj renomowane ┼║r├│d┼éa z wysokim autorytetem domeny i ruchem organicznym.

Trafno┼Ť─ç link├│w zwrotnych

Zamieszczaj linki odsy┼éaj─ůce na┬ástronach dopasowanych do charakteru Twojej dzia┼éalno┼Ťci. Za┼é├│┼╝my, ┼╝e prowadzisz salon fryzjerski. Je┼Ťli zamie┼Ťcisz link na blogu kulinarnym Google, oceni go jako nieodpowiedni, co prze┼éo┼╝y si─Ö na brak indeksacji. Pami─Ötaj na budowaniu profilu link├│w w odpowiednich witrynach i nie tra─ç czasu na skupianiu si─Ö na s┼éabych ogniwach.

Analiza link├│w przychodz─ůcych dostarcza cennych informacji na temat Twojej konkurencji. Dokonuj─ůc analizy, jeste┼Ť w stanie zamie┼Ťci─ç linki w tym samych serwisach co konkurencja lub uzyska─ç linki ze stron, na kt├│rych nie ma konkurencji, co prze┼éo┼╝y si─Ö na wy┼╝sz─ů pozycj─Ö w wynikach wyszukiwania. Dokonuj─ůc analizy, upewnij si─Ö, ┼╝e wybierasz witryny dopasowane do Twojej dzia┼éalno┼Ťci,┬áz wysokim autorytetem.

Techniczne SEO

Optymalizacja witryny, to┬ájeden z najwa┼╝niejszych element├│w strategii SEO. Pozycjonowana strona powinna by─ç dobrze zbudowana i w miar─Ö mo┼╝liwo┼Ťci nieustannie dost─Öpna dla u┼╝ytkownik├│w, jak r├│wnie┼╝ robot├│w Google.┬á

Zwr├│─ç uwag─Ö na kilka element├│w, kt├│rych nie ma w Twojej witrynie, a ma je konkurencja. By─ç mo┼╝e na Twojej stronie brakuje kilka istotnych element├│w technicznych, co przek┼éada si─Ö na ni┼╝sz─ů pozycj─Ö w wynikach wyszukiwania?

Szybko┼Ť─ç strony

Szybko┼Ť─ç strony to wa┼╝ny element rankingowy, kt├│ry Google bierze pod uwag─Ö ustalaj─ůc pozycje w SERP-ach. Szybko ┼éaduj─ůca si─Ö strona, nie jest istotna tylko dla robot├│w, ale r├│wnie┼╝ dla do┼Ťwiadcze┼ä u┼╝ytkownika.┬á

Wed┼éug dost─Öpnych statystyk┬ájedna sekunda op├│┼║nienia mo┼╝e zmniejszy─ç konwersje nawet o 20%!┬áCo wi─Öcej, oko┼éo 70 % klient├│w przyznaje, ┼╝e wolny czas ┼éadowania strony wp┼éywa na ich decyzje o zakupie.

Certyfikat SSL

Lwia cz─Ö┼Ť─ç informacji przesy┼éanych w internecie to dane poufne i tajne, kt├│rych utrata mo┼╝e doprowadzi─ç do powa┼╝nych konsekwencji. Istotne miejsce w polityce Google odgrywa kwestia bezpiecze┼ästwa, dlatego┬ána stronie powinien znale┼║─ç si─Ö certyfikat SSL.┬á

Stanowi on wa┼╝ny czynnik rankingowy, a witryny oznaczone protoko┼éem HTTPS maj─ů wi─Öksze szanse na uzyskanie wy┼╝szej pozycji w wynikach wyszukiwania. Co wi─Öcej, certyfikat jest niezwykle wa┼╝ny z perspektywy u┼╝ytkownika i poczucia bezpiecze┼ästwa.

Responsywno┼Ť─ç

Dynamiczny rozw├│j technologii i dost─Öpno┼Ť─ç urz─ůdze┼ä mobilnych powoduje, ┼╝e coraz wi─Öcej os├│b na co dzie┼ä korzysta z urz─ůdze┼ä mobilnych.┬áDopasowanie witryny pod wzgl─Ödem mobilnym┬áto kolejny czynnik rankingowy i absolutna konieczno┼Ť─ç przy posiadaniu w┼éasnej strony internetowej.

Brak dostosowania strony do wersji mobilnej doprowadzi┬ádo spadku w wynikach wyszukiwania┬ái faworyzowaniu stron z responsywno┼Ťci─ů. Zwr├│─ç uwag─Ö na t─Ö kwesti─Ö podczas analizowania strony konkurencji.

Jak sprawdzi─ç widoczno┼Ť─ç konkurencji w Google?

Najpierw poznaj swoj─ů widoczno┼Ť─ç

Niezale┼╝nie od tego, czy jeste┼Ť w┼éa┼Ťcicielem firmy, marketerem czy po prostu blogerem, wa┼╝ne jest, aby┼Ť wiedzia┼é, jak dobrze Twoja strona radzi sobie w wynikach wyszukiwania. Aby to zrobi─ç, mo┼╝esz┬áskorzysta─ç z darmowych narz─Ödzi SEO, takich jak┬áGoogle Search┬áConsole┬álub┬áMoz. Dzi─Öki tym narz─Ödziom nie tylko sprawdzisz widoczno┼Ť─ç swojej strony w Google, ale r├│wnie┼╝ zobaczysz, kt├│re s┼éowa kluczowe przynosz─ů najwi─Öcej ruchu i jakie podstrony warto zoptymalizowa─ç.

Podejrzyj wyniki konkurencji

Przeanalizowanie swojej konkurencji to niezwykle┬áistotny element strategii SEO. Narz─Ödzia takie jak┬áSemrush, Senuto┬áczy┬áSemstorm┬ápomog─ů Ci sprawdzisz widoczno┼Ť─ç konkurencji na konkretne frazy kluczowe. Dodatkowo, poznasz volumen zapyta┼ä i szacowany ruch z wynik├│w organicznych. Dzi─Öki temu, b─Ödziesz m├│g┼é por├│wna─ç swoj─ů widoczno┼Ť─ç z widoczno┼Ťci─ů konkurent├│w.Warto stworzy─ç sobie plik z najbardziej warto┼Ťciowymi frazami kluczowymi dla Twojego biznesu i zestawi─ç pozycje swojej strony oraz konkurent├│w. Nast─Öpnie przejrze─ç stron─Ö konkurencji i podstrony kieruj─ůce na wybrane frazy. Kolejny krok to wypisanie ilo┼Ťci tre┼Ťci, grafik, CTA i innych wyr├│┼╝nik├│w, kt├│re stosuje konkurencja. Ostatnim krokiem jest optymalizacja swojej podstrony i zrobienie jej lepiej, ni┼╝ konkurencja :)W sprawdzeniu profilu link├│w konkurencji pomo┼╝e Ci┬áAhrefs┬áczy┬áMajestic. Sprawd┼║ ilo┼Ť─ç punkt├│w zaufania do witryn, rodzaj i moc pozyskiwanych link├│w, stosunek link├│w follow do nofollow czy stosowane anchor texty. Dzi─Öki takiej analizie z ┼éatwo┼Ťci─ů zdob─Ödziesz dodatkowe miejsca do pozyskania tematycznych link├│w do swojej witryny.

Pierwsze kroki w dor├│wnaniu konkurencji

Rozpocznij od optymalizacji strony pod k─ůtem┬ás┼é├│w kluczowych, kt├│re okaza┼éy si─Ö dla Ciebie┬ánajbardziej warto┼Ťciowe. Upewnij si─Ö, ┼╝e u┼╝ywasz ich w swoich tytu┼éach, nag┼é├│wkach i tre┼Ťci. Nast─Öpnie┬ázwr├│─ç uwag─Ö na linki┬á– staraj si─Ö uzyska─ç jak najwi─Öcej┬áwarto┼Ťciowych link├│w┬ádo swojej strony, poniewa┼╝ to jest jeden z najwa┼╝niejszych czynnik├│w, kt├│re Google bierze pod uwag─Ö przy rangowaniu stron. Wa┼╝ne jest r├│wnie┼╝┬ámonitorowanie wynik├│w i analiza konkurencji. Obserwuj, jakie strategie i taktyki stosuj─ů Twoi konkurenci, aby osi─ůgn─ů─ç wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Analizuj ich s┼éowa kluczowe, tre┼Ťci, linki i strategie marketingowe. Pami─Ötaj, ┼╝e proces dor├│wnania konkurencji jest┬ád┼éugotrwa┼éy i wymaga systematycznego podej┼Ťcia.

Jak wyprzedzi─ç konkurencj─Ö?

Cho─ç SEO jest kluczowym elementem, pami─Ötaj, ┼╝e nie jedynym. Je┼Ťli chcesz przewy┼╝szy─ç swoj─ů konkurencj─Ö, musisz r├│wnie┼╝ skupi─ç si─Ö na┬átworzeniu warto┼Ťciowej tre┼Ťci, kt├│ra b─Ödzie anga┼╝owa─ç u┼╝ytkownik├│w i zach─Öca─ç ich do interakcji z Twoj─ů stron─ů. Ponadto, wykorzystaj┬ámedia spo┼éeczno┼Ťciowe i e-mail marketing, aby budowa─ç relacje z swoimi klientami i zwi─Ökszy─ç swoj─ů widoczno┼Ť─ç online.Istotnym elementem, kt├│ry ma wp┼éyw na konwersje i do┼Ťwiadczenia u┼╝ytkownik├│w jest┬áUX (User Experience).┬áMo┼╝esz zleci─ç audyt Twojej strony pod k─ůtem UX, dzi─Öki kt├│remu specjalista sprawdzi kilkaset czynnik├│w, kt├│re maj─ů wp┼éyw na to, jak u┼╝ytkownik odbiera Twoj─ů witryn─Ö. Bardzo cz─Östo to proste elementy maj─ů wp┼éyw na konwersje (klikalne logo, okruszki, skr├│cony formularz…).Efektywnym rozwi─ůzaniem jest zdecydowanie si─Ö na┬ákampani─Ö SXO┬á(po┼é─ůczenie SEO i UX), kt├│ra od pocz─ůtku nastawiona jest na popraw─Ö do┼Ťwiadcze┼ä u┼╝ytkownik├│w oraz na optymalizacj─Ö witryny pod roboty Google. W naszej agencji realizujemy takie kampanie na co dzie┼ä i widzimy, jak po┼é─ůczenie tych dw├│ch dziedzin marketingu pozytywnie wp┼éywa na sprzeda┼╝ produkt├│w i us┼éug naszych klient├│w

Pozycja w wyszukiwarce a sprzeda┼╝

Pozycja w wyszukiwarce Google czy Bing to nie wszystko. Mo┼╝esz by─ç wysoko widoczny, ale je┼Ťli Twoja strona nie jest zoptymalizowana pod k─ůtem konwersji, mo┼╝e to nie przek┼éada─ç si─Ö na sprzeda┼╝. Pami─Ötaj, ┼╝e optymalizacja strony pod k─ůtem u┼╝ytkownik├│w jest r├│wnie wa┼╝na, co optymalizacja dla wyszukiwarek.Twoja strona powinna by─ç:

  • ┼éatwa w nawigacji,
  • nowoczesna,
  • responsywna,
  • przejrzysta,
  • bezpieczna (certyfikat SSL),
  • pomocna (dostarczaj─ůca warto┼Ťciowe tre┼Ťci, kt├│re rozwi─ůzuj─ů problemy Twoich klient├│w).
Zwr├│cenie uwagi na wy┼╝ej wymienione czynniki i naprawa ich bardzo szybko prze┼éo┼╝y si─Ö na wy┼╝sz─ů konwersj─Ö na Twojej stronie.

Optymalizacja strony - dla wyszukiwarek i u┼╝ytkownik├│w

Optymalizacja strony pod k─ůtem SEO i do┼Ťwiadczenia u┼╝ytkownika id─ů w parze. W miar─Ö post─Öpuj─ůcego zaawansowania algorytm├│w wyszukiwarek, coraz wi─Öksze znaczenie przypisywane jest┬ájako┼Ťci tre┼Ťci i do┼Ťwiadczeniu u┼╝ytkownika. Koncentruj─ůc si─Ö na tych dw├│ch obszarach, nie tylko zwi─Ökszasz swoje szanse na osi─ůgni─Öcie wy┼╝szych pozycji w wynikach wyszukiwania, ale tak┼╝e na┬ápoprawienie konwersji i sprzeda┼╝y.

Podsumowanie

Por├│wnanie dzia┼éa┼ä konkurencji to punkt wyj┼Ťcia przy opracowaniu strategii SEO. Analiza link├│w, tre┼Ťci i optymalizacja witryny mo┼╝e wp┼éyn─ů─ç na znacz─ůc─ů popraw─ů pozycji strony internetowej.┬á

Aspekty opisane w tym artykule to tylko niewielka cz─Ö┼Ť─ç spo┼Ťr├│d obszernej listy czynnik├│w, kt├│re przyczyniaj─ů si─Ö do zwi─Ökszenia pozycji. Ostateczny plan pod wzgl─Ödem dzia┼éa┼ä SEO zawsze musi by─ç┬áspersonalizowany dla ka┼╝dej ze stron.

zabezpieczenie strony przed wirusami SXO

Jak zabezpieczy─ç stron─Ö internetow─ů przed wirusami i hakerami?

Internet to wspania┼ée miejsce, w kt├│rym mo┼╝na zdobywa─ç informacj─Ö, kt├│re s─ů nam w danym momencie potrzebne oraz rozwija─ç swoje w┼éasne przedsi─Öbiorstwa i spo┼éeczno┼Ťci. Nie jest jednak arkadi─ů pozbawion─ů zagro┼╝e┼ä. Jednym z nich s─ů ataki …

CZYTAJ DALEJ
┼é─ůczenie kana┼é├│w rekalmowych PPC/ReklamySXO

Skalowanie biznesu za pomoc─ů skutecznego ┼é─ůczenia kana┼é├│w reklamowych

#dlaklienta

CZYTAJ DALEJ
css E-commercePPC/Reklamy

Czym jest por├│wnywarka cen CSS? – r├│┼╝nice pomi─Ödzy CSS a Google

#dlaklienta

CZYTAJ DALEJ