ClickCease Dlaczego strona konkurencji pozycjonuje się lepiej?

OFERTA BLACK FRIDAY

#dlaklienta

Dlaczego strona konkurencji pozycjonuje się lepiej?

Weronika Fortuna

17 sierpnia 2022

Będąc właścicielem firmy, rozumiesz, jak ważny jest marketing internetowy w dzisiejszych czasach. Idąc za trendami, postanawiasz stworzyć stronę internetową dla swojego biznesu i rozpoczynasz działania SEO, stosując się do znanych wskazówek. Wszystko idzie gładko, aż do czasu, gdy po wpisaniu frazy związanej z ofertą Twojej firmy, konkurencja pojawia się w pierwszych wynikach wyszukiwania, a Twoja strona znajduję się daleko poza TOP10. Jeśli konkurenci przewyższają Twoją firmą nawet o jedną pozycję — ich strona jest częściej odwiedzana, a co za tym idzie, generuje więcej potencjalnych klientów i uzyskuje większe przychody.

Analizując pozycje witryny, pada pytanie: Co oni robią, czego ja nie robię?

W dzisiejszych czasach wysokie pozycje w SERPACH (ang. Search Engine Results Page) nie są dziełem przypadku, a wynikiem celowych działań. Istnieje wiele powodów, dla których Twoi konkurenci pojawiają się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zastanawiasz się jak wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć konwersje poprzez wyższe pozycje w wyszukiwarce? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w niniejszym artykule!

Konkurencja ma lepszą treść

Obecnie najważniejszym czynnikiem rankingowym, jakie wyszukiwarki biorą pod uwagę ustalając pozycję w SERP-ach jest treść na stronie internetowej.

Bardziej wartościowe treści konkurencji to powód, dla którego Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania jest niższa.

Celem każdej kampanii SEO jest zwiększenie ruchu na Twojej witrynie, ale jeśli Twoja firma nie tworzy jakościowych treści, jesteś na przegranej pozycji. Pisanie postów na blogu, opisów kategorii i treści pomocniczych może być skutecznym sposobem na pozyskiwanie i utrzymywanie klientów. Dzięki treści możesz odpowiadać na wszelkie pytania dotyczące Twojego produktu czy usługi, dostarczając przy tym unikalnych i interesujących informacji.

Analizując konkurencję pod kątem treści, istotne jest zwrócenie uwagi na ilość i długość tekstów oraz miejsca, w których są one umieszczane, a także nasycenie ich frazami kluczowymi. Punktem wyjścia do tworzenia tekstu na stronie powinno być dopasowanie go do potrzeb użytkowników, jak również robotów, które skanują Twoją stronę.

Szczegółowych informacji o tym, jak tworzyć treści na stronie dowiesz się w naszym artykule:

Treści na stronie internetowej przyjazne dla człowieka i robotów 

Twoja konkurencja ma silne backlinki

Posiadanie wartościowych linków prowadzących do witryny to jeden z istotnych czynników, które Google bierze pod uwagę, ustalając pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Ale czym właściwie są backlinki?

Backlink to inaczej link przychodzący, zamieszczony na innej stronie www, który odsyła do naszej strony internetowej. Jednak, na co zwrócić uwagę analizując profil linków konkurencji?

Jakość linków

Wysoka jakość linków jest lepiej odbierana przez roboty niż ich ilość. Wysokiej jakości linki charakteryzują się wyższym ruchem organicznym, jak również wyższym autorytetem domeny co przekłada się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dokonując analizy linków konkurencji, unikaj spamerskich forów i wybieraj renomowane źródła z wysokim autorytetem domeny i ruchem organicznym.

Trafność linków zwrotnych

Zamieszczaj linki odsyłające na stronach dopasowanych do charakteru Twojej działalności. Załóżmy, że prowadzisz salon fryzjerski. Jeśli zamieścisz link na blogu kulinarnym Google, oceni go jako nieodpowiedni, co przełoży się na brak indeksacji. Pamiętaj na budowaniu profilu linków w odpowiednich witrynach i nie trać czasu na skupianiu się na słabych ogniwach.

Analiza linków przychodzących dostarcza cennych informacji na temat Twojej konkurencji. Dokonując analizy, jesteś w stanie zamieścić linki w tym samych serwisach co konkurencja lub uzyskać linki ze stron, na których nie ma konkurencji, co przełoży się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dokonując analizy, upewnij się, że wybierasz witryny dopasowane do Twojej działalności, z wysokim autorytetem.

Sprawdź, jak pozyskać wartościowe linki!

Pozyskiwanie wartościowych linków odnoszących do witryny

Techniczne SEO

Optymalizacja witryny, to jeden z obligatoryjnych elementów strategii SEO. Pozycjonowana strona powinna być dobrze zbudowana i w miarę możliwości nieustannie dostępna dla użytkowników, jak również robotów Google. Zwróć uwagę na kilka elementów, których nie ma w Twojej witrynie, a ma je konkurencja. Być może na Twojej stronie brakuje kilka istotnych elementów technicznych, co przekłada się na niższą pozycję w wynikach wyszukiwania?

Szybkość strony

Szybkość strony to ważny element rankingowy, który Google bierze pod uwagę ustalając pozycje w SERP-ach. Szybko ładująca się strona, nie jest istotna tylko dla robotów, ale również dla doświadczeń użytkownika. Według dostępnych statystyk jedna sekunda opóźnienia może, zmniejszyć konwersje nawet o 20%! Co więcej, około 70 % klientów przyznaje, że wolny czas ładowania strony wpływa na ich decyzje o zakupie.

Certyfikat SSL

Duża część informacji przesyłanych w internecie to dane poufne i tajne, których utrata może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Istotne miejsce w polityce Google odgrywa kwestia bezpieczeństwa, dlatego na stronie powinien znaleźć się certyfikat SSL. Stanowi on ważny czynnik rankingowy, a witryny oznaczone protokołem HTTPS mają większe szanse na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Co więcej, certyfikat jest niezwykle ważny z perspektywy użytkownika i poczucia bezpieczeństwa.

Responsywność

Dynamiczny rozwój technologii i dostępność urządzeń mobilnych powoduje, że coraz więcej osób na co dzień korzysta z urządzeń mobilnych. Dopasowanie witryny pod względem mobilnym to kolejny czynnik rankingowy i absolutna konieczność przy posiadaniu własnej strony internetowej. Brak dostosowania strony do wersji mobilnej doprowadzi do spadku w wynikach wyszukiwania i faworyzowaniu stron z responsywnością. Zwróć uwagę na tą kwestię podczas analizowania strony konkurencji.

Podsumowanie

Porównanie działań konkurencji to punkt wyjścia przy opracowaniu strategii SEO. Analiza linków, treści i optymalizacja witryny może wpłynąć na znaczącą poprawą pozycji strony internetowej. Aspekty opisane w tym artykule to tylko niewielka część spośród obszernej listy czynników, które przyczyniają się do zwiększenia pozycji. Ostateczny plan pod względem działań SEO zawsze musi być spersonalizowany dla każdej ze stron.

Dowiedz się więcej o technicznym SEO!

Czym jest techniczne SEO i dlaczego warto wdrożyć je w sklepie internetowym?

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry