Aleksandra Hogan

Autor

czym s膮 mikrokonwersje i jak je wykorzysta膰
4.7/5 - (3 votes)
Spis tre艣ci:
  1. Czym jest mikrokonwersja?
  2. Przyk艂ady mikrokonwersji
  3. Czy warto 艣ledzi膰 mikrokonwersj臋?
  4. Podsumowanie

Czym jest mikrokonwersja?

Mikrokonwersj膮 nazywamy zdrzenia lub interakcje, kt贸re s膮 wykonywane przez u偶ytkownik贸w na stronie internetowej. S膮 to niewielkie dzia艂ania w obr臋bie witryny, kt贸re nie s膮 oczekiwanym dzia艂anie, ale po艣rednio prowadz膮 do w艂a艣ciwej konwersji np. wype艂nienia formularza, zakupu itd. Zazwyczaj聽艣wiadcz膮 o zainteresowaniu produktem lub us艂ug膮聽i zaanga偶owaniu ze strony potencjalnego klienta.

Mikrokonwersje mog膮 by膰 zdarzeniami, kt贸re nast臋puj膮 na 艣cie偶ce zakupu i najcz臋艣ciej odnosz膮 si臋 do lejka sprzeda偶owego, s膮 kamieniami milowymi ca艂ego procesu. Dla przyk艂adu, zapis potencjalnego klienta na darmowy webinar jest jednym z etap贸w mikrokonwersji, ten ma艂y krok jest etapem sprzeda偶y. Dzia艂ania wt贸rne s膮 r贸wnie偶 jej elementem. Mog膮 to by膰 np. zapisy na newsletter, czy przeczytanie konkretnej podstrony na stronie.

Mikrokonwersja to wszelkie zachowania konsument贸w, kt贸re 艣wiadcz膮 o zainteresowaniu ofert膮 i聽maj膮 potencja艂 do przekonania kogo艣 do zakupu. Pami臋tajmy jednak, 偶e mikrokonwersje nie s膮 g艂贸wnymi celami, s膮 to jednak dzia艂ania po偶膮dane, kt贸re przek艂adaj膮 si臋 na ca艂o艣膰 konwersji marki.

Przyk艂ady mikrokonwersji

Lejek sprzeda偶owy odgrywa kluczow膮 rol臋 w mikrokonwersji. Bardzo istotna jest 艣cie偶ka, jak膮 pokonuje klient przed dokonaniem zakupu.

Do mikrokonwersji mo偶emy zaliczy膰:

  • zaanga偶owanie u偶ytkownika聽– mo偶na je okre艣li膰 poprzez czas, jaki odbiorca sp臋dza na stronie, czy klika w link zewn臋trzny, jakie podejmuje interakcje np. czy dodaje komentarze i jak g艂臋boko przewija tre艣ci w pionie,
  • sprzeda偶 i tworzenie lead贸w聽– zapisy na webinary, subskrypcja newslettera, rejestracja konta na stronie i w sklepie, wype艂nienie formularza kontaktowego i wiele innych,
  • transakcje online聽– wy艣wietlenia produkt贸w, dodawanie i usuwanie ich z koszyka, rozpocz臋cie procesu checkout oraz b艂臋dne wype艂nienie pola 鈥瀔od rabatowy鈥,
  • konwersje off-line聽zwane r贸wnie偶 jako intencje zakupowe – klikni臋cia w numer telefonu na urz膮dzeniu mobilnym, skopiowanie adresu e-mail ze strony, wyszukiwanie lokalizacji na mapie i wyznaczenie trasy dojazdu do punktu, je艣li firma takowy posiada,
  • Anty-konwersje, czyli zdarzenia niepo偶膮dane – wy艣wietlanie b艂臋du strony 404, 艣ledzenie b艂臋d贸w JavaScript na stronie, wyszukiwanie element贸w z pustym wynikiem, b艂臋dna walidacja czy odrzucenie p艂atno艣ci w procesie checkout.
Dla e-commerce:
  • dodanie produktu do koszyka – umo偶liwia klientom zaznaczenie produkt贸w, kt贸re ich zainteresowa艂y, i przygotowanie si臋 do sfinalizowania zakupu.
  • zapisanie si臋 na newsletter – pozwala klientom otrzymywa膰 regularne aktualizacje dotycz膮ce nowych produkt贸w, promocji i wa偶nych informacji, co mo偶e zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie i zach臋ci膰 do powrotu na stron臋 sklepu.
  • utworzenie konta u偶ytkownika – umo偶liwia klientom personalizacj臋 swojego do艣wiadczenia zakupowego, przechowywanie danych adresowych, historii zam贸wie艅 i 艣ledzenie statusu przesy艂ek.
Dla strony us艂ugowej:
  • rozpocz臋cie wype艂niania formularza kontaktowego – daje u偶ytkownikom mo偶liwo艣膰 rozpocz臋cia kontaktu z firm膮 poprzez wype艂nienie formularza, co mo偶e prowadzi膰 do nawi膮zania dialogu i potencjalnej sprzeda偶y us艂ug.
  • wy艣wietlenie mapy z lokalizacj膮 – pozwala u偶ytkownikom 艂atwo znale藕膰 lokalizacj臋 firmy, co u艂atwia kontakt osobisty lub planowanie wizyty.
  • przej艣cie do strony „Cennik” – daje u偶ytkownikom mo偶liwo艣膰 zapoznania si臋 z ofert膮 us艂ug i cenami, co pomaga im oceni膰, czy spe艂nia to ich potrzeby i mo偶liwo艣ci finansowe.

Czy warto 艣ledzi膰 mikrokonwersj臋?

艢ledzenie mikrokonwersji jest niezb臋dnym elementem s艂u偶膮cym do聽poprawy og贸lnego wsp贸艂czynnika konwersji. Jej badanie dostarcza wielu informacji dotycz膮cych zachowania u偶ytkownik贸w, niezale偶nie od tego, czy mikrokonwersja doprowadzi do sprzeda偶y. Sam monitoring pomaga ujawnia膰 informacje, kt贸re pomog膮 w obs艂udze potencjalnych i obecnych klient贸w.

Ten rodzaj konwersji聽pomaga definiowa膰 skuteczno艣膰 kana艂贸w, kt贸re wykorzystujemy w dzia艂aniach sprzeda偶owych. 殴le dobrany kana艂 mo偶e okaza膰 si臋 zb臋dny w kampanii i nie przynosi膰 oczekiwanych zysk贸w, dlatego warto skupi膰 si臋 na kana艂ach, kt贸re konwertuj膮 i udoskonali膰 dzia艂ania marketingowe, zamiast inwestowa膰 w te nieprzynosz膮ce efekt贸w.

Podsumowanie

艢ledzenie mikrokonwersji w e-commerce jest niezwykle istotne i mo偶e mie膰 du偶e znaczenie dla efektywno艣ci dzia艂a艅 marketingowych. Rejestrowanie i analiza mikrokonwersji pozwala na dok艂adne monitorowanie zachowa艅 u偶ytkownik贸w na stronie internetowej lub w sklepie online. Dzi臋ki temu mo偶na uzyska膰 cenne informacje na temat preferencji, zainteresowa艅 i intencji zakupowych klient贸w.

Wykorzystanie mikrokonwersji w remarketingu staje si臋 coraz bardziej popularne i skuteczne. Pozwala ono na dostosowanie kampanii reklamowych do konkretnych grup odbiorc贸w, kt贸re wykaza艂y okre艣lone mikrokonwersje. Na przyk艂ad, je艣li u偶ytkownik doda艂 produkt do koszyka, ale nie dokona艂 zakupu, mo偶na mu wy艣wietli膰 spersonalizowane reklamy zach臋caj膮ce do powrotu i sfinalizowania transakcji.

zabezpieczenie strony przed wirusami SXO

Jak zabezpieczy膰 stron臋 internetow膮 przed wirusami i hakerami?

Internet to wspania艂e miejsce, w kt贸rym mo偶na zdobywa膰 informacj臋, kt贸re s膮 nam w danym momencie potrzebne oraz rozwija膰 swoje w艂asne przedsi臋biorstwa i spo艂eczno艣ci. Nie jest jednak arkadi膮 pozbawion膮 zagro偶e艅. Jednym z nich s膮 ataki …

CZYTAJ DALEJ
艂膮czenie kana艂贸w rekalmowych PPC/ReklamySXO

Skalowanie biznesu za pomoc膮 skutecznego 艂膮czenia kana艂贸w reklamowych

#dlaklienta

CZYTAJ DALEJ
css E-commercePPC/Reklamy

Czym jest por贸wnywarka cen CSS? – r贸偶nice pomi臋dzy CSS a Google

#dlaklienta

CZYTAJ DALEJ