Czym różni się Google Ads od AdSense? | Invette
#dla marketera

Czym różni się Google Ads od AdSense?

Natalia Nawrocka

10 września 2021

Można śmiało stwierdzić, że Google jest aktualnie jednym ze światowych gigantów e-biznesu. Dzięki jego możliwościom wiele firm może rozwijać swój biznes i osiągnąć ogromny sukces. Jednak, aby to było możliwe, należy skorzystać z pomocy narzędzi, jakim są Google Ads oraz AdSense.

Przekonajmy się więc, czym są te dwa narzędzia, jakie są między nimi różnice czy warto z nich korzystać oraz co mogą nam zaoferować.

Czym jest Google AdSense?

AdSense jest dedykowany właścicielom stron internetowych, blogów, bądź różnego rodzaju forów. W pewnym sensie pośredniczy między reklamodawcami a webmasterami. Dzięki niemu, posiadacze stron mogą w łatwy sposób na nich zarabiać.

Pewnie zastanawiasz się jak to możliwe, że można zarobić na własnej stronie internetowej? Musisz koniecznie poznać AdSense!

Dołączenie do tej platformy jest bardzo proste i całkowicie bezpłatne. Reklamy na danej stronie mogą być wyświetlane w postaci: tekstu reklamowego, grafiki lub filmu wideo.

Jaki budżet przeznaczyć na kampanię internetową?

Reklamy w AdSense

Do najważniejszych reklam w AdSense zaliczyć można:

reklamy elastyczne displayowe — mogą dopasowywać się do każdego miejsca w witrynie,
reklamy In-feed – są reklamami natywnymi, mogą dopasowywać się do stylu i wyglądu witryny, a użytkownicy trafiają na nie podczas przewijania treści,
reklamy In-article – podobnie jak reklamy In-feed są natywne, dopasowują się do artykułów i treści na stronach, pojawiają się między akapitami tekstu.

A co jeśli nie chcesz niektórych reklam na swojej stronie lub obawiasz się, że nie będą pasować do treści Twojej strony? Wystarczy, że dodasz, do swojej witryny fragment kodu, a Google będzie wyświetlał odpowiednio dopasowane reklamy do Twojej strony. Możesz również blokować te, które Ci nie odpowiadają.

Cytując Jacka Herricka — założyciela i dyrektora generalnego wikiHow: „Wystarczy umieścić niewielki kod AdSense na stronie, by natychmiast zaczął działać”.

W AdSense w łatwy sposób można również zobaczyć, jaką przypuszczalną kwotę możemy zarobić na przestrzeni roku — wystarczy wybrać region i kategorię strony, czemu służy przykład przedstawiony poniżej.

czym-rozni-sie-google-ads-od-ad-sense

Oczywiście to, ile możemy zarobić przy pomocy AdSense, jest uzależnione od wielu czynników, takich jak na przykład treść, która w łatwy sposób przyciągnie użytkowników lub jakość witryny. Im będzie ona atrakcyjniejsza i ciekawsza, tym większe szanse na dobre zarobki.

Ważne są również słowa kluczowe, dlatego warto urozmaicać i optymalizować swoją witrynę. Dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym na stronie i działaniom związanym z pozycjonowaniem, będzie się ona wyświetlała na wyższych pozycjach, co przyczyni się do zwiększenia odwiedzin na stronie oraz szansy na kliknięcia użytkowników w reklamy.

Jakie są wymagania odnośnie dołączenia do AdSense i czy każdy może do niego dołączyć?

Jednym z podstawowych wymagań jest dostęp do kodu HTML witryny, jeśli więc strona nie należy do Ciebie, a podasz ją podczas rejestrowania do AdSense, konto nie zostanie aktywowane. Bardzo ważne jest także przestrzeganie zasad AdSense.

Nie wolno klikać we własne reklamy, generując tym samym dodatkowy ruch na stronie. Należy również pamiętać, że do programu mogą dołączyć tylko osoby pełnoletnie.

Facebook Business Manager – jak i po co założyc konto?

Czym charakteryzuje się Google Ads?

Google Ads jest bardzo przydatnym narzędziem przeznaczonym dla reklamodawców. Umożliwia promocje różnego rodzaju produktów i usług, a dedykowany jest zarówno klientom biznesowym, jak i indywidualnym.

Dzięki temu systemowi można docierać do odpowiednio dobranych grup użytkowników, poprawić rozpoznawalność swojej marki, zwiększyć sprzedaż, pozyskać wielu cennych klientów i zaznaczyć swoją pozycję na tle konkurencji. Najprościej mówiąc, Google Ads daje ogromną możliwość zwiększenia widoczności strony w Internecie.

Google Ads pozwala kierować reklamy w taki sposób, aby mogły docierać do potencjalnych użytkowników zainteresowanych danym tematem. Precyzyjne kierowanie kampanii reklamowych umożliwiają między innymi opcje, takie jak: słowa kluczowe, lokalizacja, częstotliwość reklam, wiek, urządzenia.

Reklamy, które są wyświetlane, konkurują ze sobą, a główną rolę odgrywa budżet, dlatego warto przeanalizować swoje możliwości i odpowiednio dobrać go w zależności od konkurencyjności w danej branży, wielkości kampanii, lokalizacji i wielu innych czynników.

Gdy użytkownik wpisze, dane słowo kluczowe w wyszukiwarkę Google wyświetli mu się reklama, która została ustalona dla danego słowa kluczowego i jeśli w nią kliknie, zostanie przeniesiony na stronę reklamodawcy.

Pomiar efektów w Google Ads

Do pomiaru efektów i skuteczności kluczowa jest liczba kliknięć w reklamy. Można ją łatwo sprawdzić, analizując to, czy użytkownik po dokonaniu kliknięcia podjął kolejną interakcję, na przykład kupił dany produkt czy przesłał formularz kontaktowy.

Bardzo ważne jest stałe optymalizowanie kampanii, co pozwala sprawdzić, które słowa kluczowe i reklamy są bardziej efektywne, a które mniej Dzięki temu można dokonać wyboru i zdecydować się na reklamy, które przynoszą najlepsze efekty.

Złote zasady remarketingu Facebook Ads

Jakie są podstawowe różnice pomiędzy Google Ads a Google AdSense?

Zarówno Google Ads, jak i AdSense daje użytkownikom duże możliwości i mimo wielu podobieństw mają też wiele różnic.

Patrząc na różnice, warto zwrócić uwagę na to, że reklamy Google Ads są wyświetlane w wynikach wyszukiwania, a reklamodawca dociera do osób, które wyszukiwały dane hasła, bądź treści. Co więcej, płaci za każde kliknięcie w reklamę. Należy jednak zaznaczyć, iż ma możliwość dotarcia do dużego grona odbiorców poprzez reklamy, które są wyszukiwane i wyświetlane.

Natomiast, reklamy w Google AdSense są wyświetlane w przestrzeni reklamowej na witrynie i docierają do użytkowników, którzy już znaleźli treści, którymi byli potencjalnie zainteresowani. AdSense jest przeznaczony dla właścicieli witryn, którym zależy na osiągnięciu zarobków poprzez wyświetlanie reklam na swojej własnej stronie internetowej, blogu bądź forum.

Mimo że te dwa narzędzia są od siebie różne, to w pewien sposób się łączą. Google Ads umożliwia użytkownikom reklamowanie się w sieci, korzystając między innymi z powierzchni reklamowych narzędzia Google AdSense.

Właściciel witryny zarejestrowanej w AdSense nie ponosi żadnych kosztów za reklamy, udostępnia on jedynie przestrzeń swojej witryny na wyświetlanie reklam, które już reklamodawca opłacił w Google Ads.

Jeśli przeglądający kliknie daną reklamę na witrynie, to jej właściciel otrzyma wynagrodzenie wypłacane przez Google.

Podsumowanie

Oba przedstawione narzędzia są bardzo przydatne w świecie e-biznesu i warto z nich korzystać.

Dzięki nim możemy nie tylko zwiększyć rozpoznawalność witryny w Internecie, ale również na tym zarabiać! Warto więc się zastanowić nad takimi rozwiązaniami.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry