Natalia Nawrocka

Autor

kampania google app campaigns
5/5 - (5 votes)

Kampania promuj膮ca aplikacje to doskona艂y spos贸b na dotarcie do szerokiego grona odbiorc贸w. Patrz膮c na wzrost znaczenia technologii wida膰, 偶e rozw贸j urz膮dze艅 mobilnych nabiera ogromnego tempa. Z roku na rok mo偶na zauwa偶y膰 nieustaj膮cy wzrost u偶ytkownik贸w smartfon贸w i nic nie wskazuje, aby mia艂o si臋 to zmieni膰.

Je艣li m贸wimy o urz膮dzeniach mobilnych, to r贸wnie偶 nale偶y wspomnie膰 o ogromnej pozycji aplikacji mobilnych, kt贸re maj膮 za zadanie dostarcza膰 u偶ytkownikowi r贸偶nego rodzaju funkcjonalno艣ci i rozrywki. Aplikacji mobilnych u偶ywa niemal偶e ka偶dy ze wzgl臋du na ich zr贸偶nicowany cel czy grup臋 odbiorc贸w.

Jednak samo stworzenie czy posiadanie w艂asnej aplikacji nie wystarczy, aby u偶ytkownicy ch臋tnie j膮 instalowali i z niej korzystali. Nale偶y r贸wnie偶 skupi膰 si臋 na odpowiedniej promocji i dotarciu do po偶膮danego grona odbiorc贸w, do tego mo偶e pos艂u偶y膰 mi臋dzy innymi kampania Google Ads promuj膮ca aplikacje.

Dlaczego warto 艂膮czy膰 kampanie SEO i Google Ads?

Czym jest kampania Google App Campaigns?

Kampanie tego typu zosta艂y wprowadzone przez Google w 2015 roku, od tej pory sta艂y si臋 bardzo wa偶nym elementem skutecznych dzia艂a艅 reklamowych, patrz膮c na pozyskanie klient贸w i promocj臋 aplikacji.

Kampania ta jest najwa偶niejszym elementem strategii marketingowej je艣li chodzi o aplikacje mobilne i ich reklam臋. Ma za zadanie z jak najwi臋kszym zasi臋giem wypromowa膰 aplikacj臋 reklamodawcy i dotrze膰 do u偶ytkownika, kt贸ry zechce wyda膰 w niej pieni膮dze. Dzi臋ki kampanii promuj膮cej aplikacje mo偶na wy艣wietla膰 reklamy w wielu miejscach m.in. w Google Play, YouTube, na karcie Discover, w wyszukiwarce Google i sieci reklamowej.

Tworzenie kampanii

Tworzenie kampanii promuj膮cej aplikacje jest proste, wyr贸偶nia j膮 fakt, 偶e nie trzeba projektowa膰 poszczeg贸lnych reklam. Nale偶y doda膰 tylko propozycje tekstu reklamy, obrazy i inne zasoby, a system b臋dzie testowa艂 r贸偶ne kombinacje i wy艣wietla艂 te najskuteczniejsze.

W pierwszym etapie konfiguracji wystarczy wybra膰 cel i typ kampanii.

konfiguracja kampanii Google App Campaigns

Kolejnym etapem podczas tworzenia kampanii promuj膮cej aplikacj臋, jest okre艣lenie jej podtypu. Czyli tego, na czym nam zale偶y najbardziej, mamy do wyboru:

  • Instalacje aplikacji, czyli zach臋cenie u偶ytkownik贸w do zainstalowania aplikacji, optymalizacja kampanii b臋dzie skupia艂a si臋 pod k膮tem jak najwi臋kszej liczby instalacji aplikacji mobilnej.
  • Zaanga偶owanie w aplikacj臋, czyli zach臋cenie obecnych u偶ytkownik贸w do podj臋cia dzia艂a艅 w aplikacji. W tym przypadku kampania zostanie skierowana do u偶ytkownik贸w, kt贸rzy ju偶 posiadaj膮 nasz膮 aplikacj臋, ale na przyk艂ad tylko j膮 zainstalowali, a nie uruchomili. Ten podtyp kampanii sprawdzi si臋 tak偶e w przypadku gdy reklamodawca chcia艂by pokaza膰 u偶ytkownikowi nowe funkcjonalno艣ci aplikacji czy atrakcyjne promocje.
  • Wcze艣niejsza rejestracja na aplikacj臋 –聽opcja jest dost臋pna tylko w przypadku Androida, ma za zadanie zach臋ci膰 do rejestracji jeszcze przed oficjaln膮 premier膮 naszej aplikacji. Taki typ reklamy mo偶e okaza膰 si臋 szczeg贸lnie skuteczny gdy reklamodawcy zale偶y na zwi臋kszeniu zainteresowania aplikacj膮, kt贸ra jeszcze nie zosta艂a opublikowana.

rejestracja aplikacji w Google App Campaigns

 

Nast臋pnie musimy wybra膰 odpowiedni膮 platform臋 aplikacji mobilnej i wyszuka膰 nasz膮 aplikacj臋.

 

Google App Campaigns platformy aplikacji
Jednym z kluczowych etap贸w po wybraniu odpowiedniej aplikacji jest wskazanie nazwy kampanii, lokalizacji, j臋zyka, bud偶etu i stawek. Okre艣lenie grupy reklam i samej reklamy, czyli nag艂贸wk贸w, tekst贸w, obraz贸w, film贸w i innych zasob贸w, kt贸re umo偶liwi膮 systemowi przetestowanie wspomnianych wy偶ej wielu kombinacji.

Poni偶ej mo偶na zobaczy膰 przyk艂adowo wybran膮 aplikacj臋 i kreacj臋 takich reklam wy艣wietlanych w r贸偶nych miejscach.

 

Google App Campaigns kreacja reklam

 

Nale偶y pami臋ta膰, 偶e samo stworzenie i uruchomienie kampanii nie wystarczy, a pozostawienie jej na tak zwan膮 鈥樷檖astw臋 losu鈥欌 nie b臋dzie dobrym rozwi膮zaniem. Skuteczna i ci膮g艂a optymalizacja jest konieczna, dlatego warto skorzysta膰 z pomocy specjalist贸w, kt贸rzy b臋d膮 czuwa膰 nad Twoj膮 kampani膮 i stale testowa膰 r贸偶ne rozwi膮zania, kreacje.

Podsumowanie

Ka偶dy posiadacz smartphona korzysta z wielu r贸偶nych aplikacji mniej lub bardziej funkcjonalnych. Warto wi臋c skorzysta膰 z promocji w艂asnej aplikacji 鈥 mo偶e w艂a艣nie b臋dzie to klucz do sukcesu? Kampania promuj膮ca aplikacje jest niezwykle skutecznym sposobem dotarcia do u偶ytkownika. Je艣li wi臋c posiadasz w艂asn膮 aplikacj臋, to nie zastanawiaj si臋! Dzi臋ki kampanii Google Ads zareklamujesz j膮 w bardzo szybki, 艂atwy i atrakcyjny spos贸b.

Przetestuj nowy kana艂 reklamowy - Microsoft Ads!

Czy warto spr贸bowa膰?

Tak! Tym bardziej, 偶e konfiguracj臋 i miesi膮c obs艂ugi masz u nas ZA DARMO!聽