natalia nawrocka agencja invette

Natalia Nawrocka

Autor

czym jest kampania discovery ads
5/5 - (4 votes)

Przyci膮gni臋cie uwagi potencjalnych klient贸w do danej us艂ugi b膮d藕 produktu jest bardzo istotne i wymaga coraz to wi臋kszej kreatywno艣ci od reklamodawc贸w. Dlatego z up艂ywem czasu wiele os贸b decyduje si臋 na wyb贸r kampanii Discovery Ads, kt贸ra umo偶liwia dotarcie do du偶ej liczby odbiorc贸w w bardzo nowoczesny i skuteczny spos贸b.

Kr贸tko o kampanii Discovery Ads

Kampania jest stosunkowo nowym typem je艣li chodzi o portfolio Google. Zaprezentowano j膮 po raz pierwszy w 2019 roku podczas wydarzenia Google Marketing Live. Jej zadaniem jest prezentacja reklamy na szerok膮 skal臋 w atrakcyjny spos贸b, do czego wykorzystuje inteligentne systemy.

Reklamy i tre艣ci wy艣wietlane za pomoc膮 Discovery Ads s膮 dopasowane do zainteresowa艅 odbiorc贸w. Oznacza to, 偶e u偶ytkownik nie musi wyszukiwa膰 danego has艂a w wyszukiwarce, poniewa偶 systemy Google automatycznie dopasuj膮 tre艣ci zgodne z jego zainteresowaniami i wy艣wietl膮 odpowiedni膮 reklam臋.

Reklama banerowa w Google Ads krok po kroku

Miejsce wy艣wietlania reklam

Reklamy s膮 wy艣wietlane w karcie Google Discover, kt贸ra s艂u偶y do przedstawiania u偶ytkownikom artyku艂贸w lub news贸w zgodnych z ich zainteresowaniami, dzi臋ki czemu przekaz staje si臋 bardziej trafny i wzrasta szansa na cenn膮 konwersj臋.

Kolejnym miejscem, gdzie wy艣wietlane s膮 reklamy tego typu, jest najpopularniejszy na 艣wiecie serwis YouTube. Tre艣ci promocyjne mo偶na dostrzec na stronie g艂贸wnej, a tak偶e na stronie 鈥濩o jeszcze warto obejrze膰鈥.

U偶ytkownik mo偶e spotka膰 si臋 z reklam膮 Discovery r贸wnie偶 w popularnym Gmailu. Wy艣wietli si臋 ona w zak艂adce 鈥濻po艂eczno艣膰鈥 i 鈥濷ferty鈥.

Poni偶ej mo偶emy zobaczy膰 przyk艂ad wy艣wietlania reklamy, jaki zosta艂 zaprezentowany przez Google.

miejsce wy艣wietlania reklam discover ads

殴r贸d艂o

 

Etapy tworzenia kampanii Discovery

Aby utworzy膰 kampani臋 Discovery, konieczne jest posiadanie konta w Google Ads. Przy tworzeniu nowej kampanii wybieramy typ, kt贸ry nas interesuje.

tworzenie reklamy discover ads

Kolejnym krokiem jest dodanie linku do witryny i nazwy kampanii. Nale偶y r贸wnie偶 mie膰 na uwadze, 偶e przed utworzeniem kampanii, na koncie powinna znajdowa膰 si臋 poprawnie utworzona przynajmniej jedna konwersja. Podkre艣lamy, 偶e im ich wi臋cej, tym lepiej.

Nast臋pnie nale偶y skonfigurowa膰 podstawowe ustawienia, takie jak: lokalizacja, j臋zyk, okre艣lenie stawek, bud偶et. Kampania jest rozliczana na podstawie dw贸ch strategii: maksymalizacja liczby konwersji b膮d藕 docelowy CPA (cost per action).

Je艣li mamy poprawnie skonfigurowane powy偶sze etapy, to kolejnym b臋dzie wyb贸r kierowania, czyli odbiorc贸w, kt贸rym chcemy wy艣wietla膰 reklamy. Grupy docelowe mo偶na wybra膰 na podstawie zainteresowa艅, danych demograficznych, odwiedzin na danej witrynie www lub odbiorc贸w, kt贸rzy ju偶 wcze艣niej skorzystali z us艂ugi firmy.

Bardzo wa偶nym elementem tworzenia kampanii Discovery Ads jest przes艂anie atrakcyjnej, przyci膮gaj膮cej uwag臋 reklamy. Dlatego powinna by膰 ona przygotowana w jako艣ciowy spos贸b. Mamy do wyboru kilka form reklam, kt贸re musz膮 spe艂nia膰 okre艣lone wymagania.

Reklama karuzelowa Discovery

Wymagania:

  • Nag艂贸wek 鈥 jeden, maksymalnie 40 znak贸w,
  • Tekst reklamy 鈥 jeden, maksymalnie 90 znak贸w,
  • Nazwa firmy 鈥 maksymalnie 25 znak贸w,
  • Obrazy kart 鈥 co najmniej dwa i jedno logo (maksymalnie 10),
  • Wezwanie 鈥 z gotowej listy, przygotowane przez system wezwanie do dzia艂ania tzw. CTA (call to action), na przyk艂ad: 鈥濳up teraz鈥, 鈥瀂arejestruj si臋鈥, 鈥濷tw贸rz stron臋鈥, 鈥濳ontakt z nami鈥 i inne,
  • Ko艅cowy URL.

reklama karuzelowa discovery

Reklama Discovery

Wymagania:

  • Nag艂贸wek 鈥 maksymalnie 5 nag艂贸wk贸w, ka偶dy po 40 znak贸w,
  • Tekst reklamy 鈥 maksymalnie 5 tekst贸w reklam, ka偶dy po 90 znak贸w,
  • Nazwa firmy 鈥 maksymalnie 25 znak贸w,
  • Obraz 鈥 co najmniej jeden poziomy lub kwadratowy, jeden pionowy i logo,
  • Wezwanie do dzia艂ania tzw. CTA 鈥 do wyboru przygotowane przez system warianty, takie same jak w przypadku reklamy karuzelowej,
  • Ko艅cowy URL.

reklama discovery google ads

Zalety, jakie niesie za sob膮 kampania Discovery

Kampania Discovery Ads jest do艣膰 prosta w utworzeniu, o ile mamy poprawnie dodane konwersje do konta. System Google stara si臋 pom贸c u偶ytkownikom, wi臋c jest odpowiednio zoptymalizowany, dzi臋ki czemu pozwala zaoszcz臋dzi膰 cenny czas, skutecznie dostosowa膰 kampani臋 i wybra膰 najlepsze rozwi膮zania.

Do jednej z wielu zalet tego typu kampanii mo偶na zaliczy膰 fakt, 偶e s膮 one bardzo elastyczne i doskonale dopasowuj膮 si臋 zar贸wno do kontekstu, jak i miejsca. Dzi臋ki czemu znacznie zwi臋ksza si臋 szansa na cenn膮 interakcj臋 odbiorcy z przekazem reklamowym. Same reklamy s膮 wy艣wietlane w spos贸b ciekawy i atrakcyjny dla u偶ytkownika w odpowiednich miejscach.

Kiedy warto stosowa膰 kampani臋 tego typu?

Kampani臋 Discovery warto wykorzysta膰 w sytuacji, gdy zale偶y nam na wzro艣cie zainteresowania ofert膮, poprzez zwi臋kszenie sprzeda偶y czy zapisanie do newslettera.

Mo偶emy z niej skorzysta膰 r贸wnie偶, gdy naszym celem jest dotarcie do nowych klient贸w przy wykorzystaniu reklam multimedialnych lub gdy chcemy nawi膮za膰 ponowny przekaz u偶ytkownikom, kt贸rzy ju偶 wcze艣niej poznali mark臋.

Czym jest TikTok for Business?

Podsumowuj膮c

Dzi臋ki kampanii Google Discovery, jej elastyczno艣ci i multimedialno艣ci, doskonale zaprezentujesz swoj膮 mark臋, a Twoje produkty czy us艂ugi stan膮 si臋 bardziej rozpoznawalne. Warto przetestowa膰 ten typ kampanii, poniewa偶 mo偶esz dotrze膰 do ogromnej bazy odbiorc贸w, jak sam Google zaznacza, jest to nawet 3 miliardy u偶ytkownik贸w w 藕r贸d艂ach tre艣ci.