Darmowy audyt Twojej witryny

Kompleksowo sporządzony audyt stanowi podstawę do rozpoczęcia kampanii pozycjonowania. Jeśli chcesz mieć pewność, że żaden istotny element nie zostanie pominięty powierz tą kwestie naszym specjalistom.

Jak działamy?

  • Meta tagi
  • Adresy URL
  • Nagłówek, stopka
  • Nagłówki HX
  • Treść na stronie
  • Odnośniki do witryny
  • Szybkość ładowania strony

  • Mapa strony, plik robots.txt
  • Meta tagi – meta tytuł <title> w rozumieniu znacznika HTML jest jednym z ważniejszych czynników w SEO. Jest on swoistą sygnaturą podstrony. Użytkownik ma okazję widzieć ten znacznik w dwóch miejscach – w wynikach wyszukiwarki Google, gdyż znacznik <title> jest linkiem do strony, oraz w górnym pasku przeglądarki internetowej. Treść tego znacznika nie jest widoczna w obrębie strony. Każdy analizowany przez nas metatytuł sprawdzany jest pod kątem najważniejszych fraz kluczowych, długości oraz unikalności. Szukając jakiejkolwiek informacji w wyszukiwarce Google poprzez wykonywanie zapytań przy pomocy słów kluczowych otrzymujemy listę stron spełniających zadane kryteria. Każda ze stron oprócz tytułu oraz adresu posiada również krótki opis <meta name=”description”> . Opis ten powinien w sposób reprezentatywny opisywać zawartą treść na podstronie oraz zachęcać do interakcji.

  • Adresy URL – struktura adresów URL jest niezwykle ważna w SEO. Dotyczy to zarówno kwestii związanych z ich „wyglądem” (czytelnością dla użytkownika i robotów Google), jak i rozplanowania samej ich struktury. W linkowaniu wewnętrznym, umożliwiającym nawigację po stronie, ważne są tzw. „przyjazne linki”, w których występują słowa i frazy, a nie parametry i znaki alfanumeryczne.

  • Nagłówek, stopka – nagłówek oraz stopka są nieodłącznymi elementami każdej witryny, występują one na każdej podstronie.
    W nagłówku powinny znajdować się elementy takie jak menu oraz logo. Pełni on funkcję nawigacyjną, umożliwiając swobodne dotarcie do każdej podstrony. Podczas sporządzania audytu badamy poprawność linkowania wewnętrznego, umożliwiającego dotarcie do najważniejszych podstron w obrębie domeny.
    Stopka serwisu powinna zawierać najważniejsze elementy informacyjne. Podczas sporządzania audytu badamy stopkę pod kątem niepożądanych linków wychodzących do stron zewnętrznych.
  • Nagłówki HX – stanowią jedne z najważniejszych elementów występujących w treści strony. Są widoczne zarówna dla użytkownika jak i robota indeksującego Google. Główną rolą nagłówków jest odpowiednie pogrupowanie najważniejszych informacji na stronie. Służą również do zwiększenia komfortu konsumpcji treści oraz pomagają szybko odnaleźć najważniejsze informacje na stronie. Dla człowieka widoczne są pod postacią wyróżnienia od pozostałej treści za sprawą ich pogrubienia oraz zwiększenia czcionki. Robot indeksujący poprzez odpowiednie oznaczenia nagłówków H1, H2, H3… określa tematykę całego tekstu, dlatego też ważnym jest, aby zawierały najważniejsze frazy kluczowe.

  • Treść na stronie – stanowi decydujący czynnik rankingowy. Ma kluczowe znaczenie na ilość oraz pozycje fraz kluczowych. Treść powinna być unikalna oraz odpowiednio długa. Wykonanie audytu pozwala zbadać treści zawarte na podstronach zwracając szczególną uwagę na jej unikalność oraz nasycenie najważniejszymi frazami kluczowymi.

  • Odnośniki do witryny – istotnym elementem podczas pozycjonowania jest profil linków przychodzących. Ważne jest, aby domena pozyskiwała odnośniki z wielu wartościowych witryn o zbliżonej tematyce. Najbardziej pożądane linki stanowią odsyłacze tekstowe zawierające słowa kluczowe. Sporządzając audyt sprawdzamy ilość linków przychodzących, stosunek ich liczby do ilości domen odsyłających oraz ich atrybuty.

  • Szybkość ładowania witryny – czas ładowania ma ogromny wpływ na to jak użytkownicy odbierają naszą stronę. Zbyt długi czas wczytywania powoduje znaczny wzrost współczynnika odrzuceń oraz obniża komfort użytkowania witryny. Wpływ na to zjawisko ma wiele czynników: źle zoptymalizowane skrypty, nieodpowiednie style, brak optymalizacji grafik oraz wiele innych. Celem naszego audytu jest postawienie odpowiedniej diagnozy, która w przyszłości pozwoli na znaczne skrócenie czasu ładowania witryny.

  • Mapa strony, plik robots.txt – są to istotne pliki, z których roboty Google`a, pobierają informacje o naszej stronie. Mapa strony powinna odzwierciedlać faktyczny stan struktury podstron danej witryny. Umożliwia ona robotowi Google’a poprawną indeksację całej zawartości domeny.

Chcesz stać się widoczny w sieci?
Zależy Ci na zwiększeniu ruchu na Twojej witrynie? Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu jest szczegółowy audyt strony. Wyślij do nas zapytanie, a otrzymasz darmowy audyt SEO!

Napisz do nas!