Jak zwiększyliśmy liczbę słów kluczowych w TOP 10 o 66% w ciągu 3 miesięcy dla sklepu z branży dewocjonaliów?


Przedstawiamy efekt kampanii SEO dla jednego z naszych klientów z branży dewocjonaliów.

Kluczowym elementem naszej kampanii było skupienie się na linkowaniu wewnętrznym. Każdy produkt został podlinkowany do przypisanej do niego kategorii. Z kolei do każdej kategorii został stworzony unikalny opis. Następnie systematycznie zdobywaliśmy backlinki do kategorii produktów oraz samych produktów.

Z uwagi na to, że omawiany sklep ma kilka tysięcy produktów, tworzenie opisów i wdrażanie kampanii link-buildingowej było procesem długotrwałym, ale jak widać, zaczęło przynosić efekty już po 3 miesiącach.

 

Naszą kampanię podzieliliśmy na dwa etapy:

1. Przygotowanie planu kampanii. Polega on na przygotowaniu planu optymalizacji witryny zgodnie z aktualnymi wytycznymi Google, znalezieniu i wyeliminowaniu błędów występujących na stronie oraz na stworzeniu wartościowego contentu. W tym przypadku głównym błędem były kopie strony, które niezwłocznie usunęliśmy. Ważnym czynnikiem było także dodanie certyfikatu SSL oraz usprawnienie linkowania wewnętrznego.

2. Wdrożenie efektywnej kampanii linkbuildingowej, czyli systematyczne zdobywanie wartościowych odnośników dla strony za pomocą forów tematycznych, prywatnych zaplecz, dedykowanych blogów oraz katalogów.

Jak to zrobiliśmy?

Poprawa linkowania wewnętrznego

Stworzenie unikalnych opisów kategorii

Certyfikat SSL

Efekty

Wzrosty po 3 miesiącach:

TOP 3 o 60%

TOP 10 o 66%

TOP 50 o 62%