Nie da się ukryć, że branża medyczna stanowi jedną z cięższych branż do reklamowania, ponieważ jest klasyfikowana jako YMYL (Your Money or Your Life). Niemniej pomimo pewnych regulacji, prowadzenie kampanii reklamowych dla branży medycznej nadal jest skuteczne, a przez fakt trudności prowadzenia działań, przy odpowiedniej strategii jesteśmy w stanie dosyć mocno wyprzedzić konkurencję.
Po przejęciu konta reklamowego zaproponowaliśmy ułożenie struktury kampanii na nowo. Podzieliliśmy kampanie bardzo granularnie z podziałem na konkretne usługi.
Wspólnie z klientem dobraliśmy precyzyjnie słowa kluczowe oraz chwytliwe (ale bezpieczne i zgodne z prawem) nagłówki i teksty reklamowe.
Ponadto wdrożyliśmy narzędzia analityczne, które umożliwiły mierzenie ruchu i zachowań użytkowników na stronie.
Po uruchomieniu kampanii dbaliśmy cały czas o to, aby była jak najlepiej zoptymalizowana m.in analizowaliśmy wyszukiwane hasła, wykluczyliśmy bądź dodawaliśmy nowe, sprawdzaliśmy które optymalizatory stawek działają najlepiej oraz cały czas monitorowaliśmy i przesuwaliśmy budżet tak, aby każda promowana usługa była wypozycjonowana, jak najwyżej w wyszukiwarce przy zachowaniu jak najmniejszego kosztu.
Dzięki wdrożonemu call trackingowi nasze kampanie miały jeszcze więcej danych do nauki i skutecznej optymalizacji. Ponadto widzieliśmy, z której kampanii jest więcej konwersji i gdzie należy przesunąć budżet.
W kwestii CRO – przeprowadziliśmy masę testów A/B. Zadbaliśmy o wygląd strony, odczucia użytkownika podczas jej przeglądania i przede wszystkim o trafny i jakościowy przekaz. Mieliśmy na uwadze również to, aby struktura strony pozwalała na jak najłatwiejszą decyzję użytkownika o ewentualnym skorzystaniu z usług naszego klienta.
Do dostosowania strony pod użytkownika i analizy ruchu użyliśmy narzędzi takich jak mapy ciepła HotJar oraz Google Optimize.
Wyjaśnienie pojęć z poniższych zrzutów ekranu z panelu reklamowego:
Patrząc na osiągnięty wynik w styczniu 2023, można śmiało stwierdzić, że mimo ograniczeń i restrykcji w reklamach wyniki prezentują się bardzo dobrze. Cel jaki mieliśmy ustalony z klientem to 75 konwersji (rejestracje online oraz telefoniczne), niemniej udało się przebić cel i osiągnąć 90 konwersji.
Na drugim zdjęciu widać jak wygląda współpraca na przestrzeni 4 lat i jak się kształtują poszczególne metryki.
Natomiast na kolejnym zdjęciu widać jak nasz klient wygląda na tle konkurencji od rozpoczęcia z nami współpracy czyli od stycznia 2019 roku.
Dzięki naszym działaniom, od ponad 4 lata liczba konwersji systematycznie rośnie, przy jednoczesnym spadku kosztu konwersji. Gwoli ścisłości – liczba konwersji nigdy nie była równa liczbie pacjentów, jednak dzięki wprowadzeniu automatyzacji związanej z potwierdzeniem wizyt udało nam się zwiększyć ilość potwierdzonych wizyt aż do 62% względem ilości konwersji.
Copyright by Invette Holding Group. All rights reserved.