więcej słów kluczowych w TOP10
więcej kliknięć
wzrost widoczności
kampania invette
marketing kraków

Kampanie dla klientów z tej branży charakteryzują się swoją specyfiką, ponieważ należą do grupy YMYL, czyli Your Money or Your Life (Twoje pieniądze lub Twoje życie), która jest postrzegana jako szczególnie ważna ze względu na społeczny wpływ na życie, zdrowie i bezpieczeństwo czy finanse osób korzystających z wymienionych usług.

 

Co więcej, Google traktuje bardzo poważnie strony z grupy YMYL, poświęcając im szczególną uwagę, dlatego należy zadbać, aby strona była właściwie zoptymalizowana. I tutaj bardzo ważne, nie koniecznie pod roboty indeksujące, a pod użytkownika!

 

Podczas prowadzenia kampanii dla klientów z branży prawniczej pamiętaliśmy także o EEAT, czyli Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness (Ekspertyza, Autorytet, Wiarygodność). Ten czynnik zdecydowanie łączy się z grupą YMYL, dlatego podczas prowadzenia kampanii musimy uwzględnić kilka ważnych elementów. Dzięki nim możliwe jest prowadzenie odpowiednio zoptymalizowanej kampanii oraz poprawa widoczności strony klienta.

 

Przed opisaniem naszych działań, warto również zaznaczyć, że kampania pozycjonowania nie stanowi formy reklamy, szczególnie w branży prawniczej. Naszym celem nie jest bezpośrednie dotarcie do potencjalnego klienta, a odpowiednia optymalizacja strony oraz dostarczenie rzetelnych informacji, dzięki którym użytkownik na podstawie własnych doświadczeń może zdecydować się na skorzystanie z usługi.

 

W naszej kampanii stawiamy na SXO, czyli połączenie działań SEO oraz User Experience. Dzięki temu możemy zapewnić użytkownikom to czego, oczekują, tym samym zwiększając wartość merytoryczną witryny.

 

Poniżej przedstawimy najważniejsze kroki oraz wyniki realizowanych kampanii z branży prawniczej.

Na samym początku dokonaliśmy analizy słów kluczowych, aby określić jakie frazy są najczęściej wyszukiwane przez potencjalnych klientów kancelarii. W zależności od klienta oraz zakresu jego działalności dobraliśmy wartościowe frazy.

 

Ważne jest również, że w przypadku branży prawniczej unikamy słów kluczowych, które mogłyby zostać potraktowane jako reklama, np. „dobry”, „skuteczny”, „najlepszy” itp. Również unikamy stosowania CTA, czyli Call to Action (wezwanie do działania), takich jak: „Zadzwoń do nas!” czy „Odwiedź naszą kancelarię!”. Nie chcemy w żaden sposób wpływać na decyzje użytkownika, aby nie narazić się na to, że nasze działania zostaną postrzegane jako reklama.

 

Skupiamy się na przede wszystkim na użytkowniku. Pozycjonowanie realizujemy na podstawie wybranych słów kluczowych, ale to nie one są naszym priorytetem. Zależy nam na ogólnym wzroście widoczności i atrakcyjności witryny, a nie wypozycjonowaniu jej na te kilka wybranych fraz.

 

Przykładowe słowa kluczowe oraz ich pozycje:

pozycjonowanie prawnik
pozycjonowanie adwokat
pozycjonowanie kancelaria prawna
pozycjonowanie prawnicy
pozycjonowanie adwokaci
pozycjonowanie kancelarie prawne
adwokat pozycjonowanie
kancelaria prawna pozycjonowanie
adwokaci pozycjonowanie

Przed rozpoczęciem kampanii dokonaliśmy audytu witryny oraz wprowadziliśmy optymalizację na stronę, która uwzględniała aspekty techniczne związane z SEO oraz elementy UX, aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po stronie. Dzięki temu mamy pewność, że witryna spełnia kryteria nie tylko robotów indeksujących, ale przede wszystkim użytkowników

W kampanii dbamy także o content na stronie. Nie chodzi nam tutaj o zapychanie witryny rozbudowanymi treściami, nasączonymi słowami kluczowymi, a bogate w wartość merytoryczną teksty opisujące usługi, które przekażą wartościową wiedzę użytkownikowi.

 

W wielu kampaniach zdecydowaliśmy się również na prowadzenie bloga, na którym publikowane są artykuły związane z branżą klienta oraz najczęstszymi problemami jego klientów. Dzięki temu osoby zainteresowane usługą mogą się o niej więcej dowiedzieć przed nawiązaniem współpracy.

 

Treści tworzone są przez naszych klientów, ponieważ to oni najlepiej znają się na swoim fachu. Naszym zadaniem jest natomiast ich odpowiednia optymalizacja, zarówno pod użytkownika, jak i wyszukiwarkę.

widoczność witryny prawnik

Dzięki prowadzeniu wartościowego contentu udało nam się zwiększyć widoczność witryny klienta w oparciu o ilość słów znajdujących się w TOP10 o 364%.

W kampanii pozycjonowania jednym z najważniejszych elementów jest pozyskiwanie wartościowych odnośników do strony klienta. Jednak w przypadku branży prawniczej należy skupić się na linkach organicznych – pozyskanych z mapy w Google, social mediów czy stron partnerów.

Dzięki naszym działaniom strony klientów znacznie zwiększyły swoje pozycje w wyszukiwarce, co wpłynęło na wzrost ruchu na stronie oraz zmniejszenie współczynnika odrzuceń. Dzięki temu wiemy, że treści na stronie są wartościowe dla użytkownika, a Klient dzięki temu może zyskać nowe kontakty.

 

Wzrost widoczności jednego z klientów:

pozycjonowanie branży prawniczej

Na powyższym wykresie porównujemy przebieg kampanii w okresach od 20.12.2022 r. – 19.03.2023 r. oraz 20.09.2022 r. – 19.12.2022 r., są to zatem ostatnie trzy miesiące w porównaniu z poprzednimi trzema miesiącami.

 

W ostatnich trzech miesiącach wygenerowaliśmy 5,34 tys. kliknięć oraz 91,5 tys. wyświetleń strony, natomiast w poprzednich 2,55 tys. kliknięć i 77,2 tys. wyświetleń. Oznacza to, że osiągnęliśmy wzrost kliknięć o 209% oraz wyświetleń – 119%, zwiększając tym samym CTR 2,5%.

 

Porównanie skuteczności jednego z klientów w październiku 2022 roku i styczniu 2023 roku podnieśliśmy CTR o 295%:

skuteczność pozycjonowania branży prawniczej
skuteczność pozycjonowania w branży prawniczej

Na podstawie powyższego opisu naszych działań oraz zaprezentowanych efektów, mogą Państwo zauważyć, że nawet w branży prawniczej, w której mamy nieco ograniczeń, jesteśmy w stanie zwiększyć widoczność strony, która przekłada się na większy ruch na stronie oraz budowanie zaufania wśród użytkowników.

agencja marketingowa invette dla virgin mobile
agencja marketingowa invette dla itaka
agencja marketingowa invette dla bielenda
agencja marketingowa invette dla polo market
agencja marketingowa invette dla polonaise
agencja marketingowa invette dla erkado
agencja marketingowa invette dla lajkonik
agencja marketingowa invette dla trefl
agencja marketingowa invette dla moraj
agencja marketingowa invette dla grzaniec galicyjski
agencja marketingowa invette dla pragmago
agencja marketingowa invette dla scania