Autor

case study architekci branża budowlana
Oceń post

Poniższy przykład pozyskiwania ruchu na stronie opiera się na naszej współpracy z jednym z Klientów działających w branży budowlano-architektonicznej. Współpracę rozpoczęliśmy na początku maja 2020 roku. Strona Klienta znajdowała się na dalekiej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz generowała niezadowalający dla Klienta ruch, co może świadczyć o tym, iż nie Klient nie korzystał w przeszłości z usług innych agencji e-marketingowych lub działania były prowadzone bezskutecznie.

Cele

Cele, które opracowaliśmy na początku współpracy z Klientem:

– zwiększenie pozycji fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania, co miało przełożyć się na zwiększenie widoczności strony,

– zwiększenie ruchu,

– zyskanie nowych klientów,

– większa sprzedaż.

Największą barierą, jaką musieliśmy pokonać była bardzo duża konkurencja wynikająca z branży, w której działał nasz Klient. Dlatego wspólnie opracowaliśmy najlepszy plan działania, który przełożył się na szybkie uzyskanie wszystkich założonych celów.

Przebieg kampanii

Zgodnie z założeniami kampanii, naszym pierwszym zadaniem było przeprowadzenie audytu strony. Na jego podstawie zdecydowaliśmy, że dobrym rozwiązaniem będzie zamieszczenie na stronie wartościowych treści. Warto podkreślić, iż większość firm działających w tej branży publikuje na stronie wyłącznie zdjęcia wykonanych realizacji. Podobnie było w przypadku naszego Klienta, dlatego dodatkowe treści były idealnym rozwiązaniem do zwiększenia pozycji witryny w wyszukiwaniach i generowania dodatkowego ruchu. Ważnym aspektem okazała się także kompresja zdjęć, zmiana formatu na webp oraz dodanie odpowiednich atrybutów alt.

W związku z powyższym, opracowaliśmy opisy wykonanych realizacji tak, aby były wartościowe dla użytkownika oraz widoczne dla robotów Google, które oceniają witrynę według ściśle ustalonych algorytmów.

Wykonana przez nas analiza pomogła wykryć błędy znajdujące się na stronie. Aby odpowiednio ją dostosować do aktualnych wymogów SEO wprowadziliśmy zmiany obejmujące dodanie odpowiednich nagłówków na stronie, usunięcie kopii strony, dodanie przekierowań z nieistniejących podstron, implementację certyfikatu SSL, dodanie i optymalizację treści, który wcześniej opracowaliśmy oraz dodanie atrybutów ALT przy załączonych grafikach.

Po zaakceptowaniu przez Klienta przygotowanego planu, wprowadziliśmy zmiany na stronie. Wpływ zrealizowanych działań był niemal natychmiastowy. Strona zwiększyła swoją widoczność na wiele fraz kluczowych, dzięki czemu wzrosła liczba wejść na stronę.

Skupiliśmy się także na elementach UX oraz wyglądzie witryny na komórkach – wprowadziliśmy zmiany, dzięki którym strona stała się bardziej użyteczna dla użytkownika (zwiększenie przycisku, zmiana formularza, zwiększenie fontu, łatwiejsza mapa strony).

Aby utrzymać uzyskane efekty, postanowiliśmy założyć  dla Klienta bloga, na którym publikujemy trzy wartościowe wpisy każdego miesiąca, związane z tematyką budowlaną i architektoniczną. Taki zabieg jeszcze bardziej wpłynął na widoczność strony i generuje dodatkowy ruch. Potwierdzeniem naszych słów są zamieszczone poniżej wykresy, które przedstawiają ilość wejść na stronę oraz liczbę kliknięć.

 

case study invette seo architekt

Można zauważyć zwiększającą się krzywą wykresu, która obrazuje pozyskany ruch na stronę. Z miesiąca na miesiąc, wykres stopniowo się zwiększał. Mogą Państwo zauważyć, iż udało nam się zwiększyć ruch na stronie niemal dwukrotnie. Podobnie prezentuje się sytuacja przedstawiająca liczbę kliknięć na stronie Klienta.

case study invette seo architekt 1

Rozpoczęliśmy również kampanię mailingową, której celem było nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami, a w efekcie zwiększenie sprzedaży. Prowadzone przez nas działania okazały się niezwykle skuteczne, bowiem udało nam się osiągnąć wyniki przekraczające średni wynik krajowy, jeśli chodzi o współczynnik stosunku otwarć i kliknięć lub odpowiedzi. W związku z tym, udało nam się uzyskać zamierzony cel, jakim było pozyskanie gorących leadów, a nawet przekroczyć go niemal czterokrotnie.

case-architekci2-1-case study invette architekt 2

Uzyskane efekty

Pomimo licznej konkurencji wynikającej ze specyfiki branży, udało nam się uzyskać zamierzone cele w bardzo krótkim czasie. Dobrze przygotowany audyt witryny, wprowadzenie zaleceń, elminacja błędów, zwiększenie wartościowej treści połączone z kampanią mailingową, przyniosły widoczne efekty.

Nasze działania wpłynęły na zwiększenie widoczności witryny oraz zwiększenie ruchu na stronie, co przełożyło się na zdobycie większej ilości Klientów i pozwoliło zwiększyć sprzedaż.

Nieustannie prowadzimy kampanię związaną z publikacją wartościowych treści na blogu Klienta, aby utrzymać uzyskane rezultaty oraz generować jeszcze większy ruch na stronie.

indeksowanie strony w Google SXO

Jak długo trwa indeksowanie strony w Google?

Indeksowanie strony przez Google jest kluczowym procesem, który wpływa na to, na jakich pozycjach strony internetowe są widoczne w wynikach wyszukiwania. Czas, potrzebny na zaindeksowanie strony jest uzależniony od wielu czynników. W niniejszym artykule ...
CZYTAJ DALEJ
mikrokonwersje co to B2BE-commerce

Czym są i jak działają mikrokonwersje?

Skuteczne śledzenie działań użytkowników na stronie internetowej jest kluczowe dla sukcesu biznesu online. Pojęcie “mikrokonwersji” odgrywa istotną rolę w analizie i optymalizacji doświadczenia klienta. Czym jednak dokładnie są mikrokonwersje ...
CZYTAJ DALEJ
najczęstsze błędy w pozycjonowaniu stron internetowych B2BSXO

7 błędów w pozycjonowaniu stron

SEO to dynamiczna dziedzina, w której nowości pojawiają się niemal każdego dnia. Zmiany algorytmów są tak częste, że czasem aż trudno nadążyć nad wprowadzaniem zmian i dostosowywaniem nowych detali strony do kolejnych wytycznych podanych przez Google. ...
CZYTAJ DALEJ