Na czym polega White Hat SEO? | Invette
#dla marketera

Na czym polega White Hat SEO?

25 listopada 2019

Internet stał się polem zawodów, w których nagrodą jest jak najwyższa pozycja w wyszukiwarce

Aby to zrobić niektórzy uciekają się do niepoprawnych zagrań, które nie są zgodne z ogólnie przyjętymi zasadami. Istnieje jednak sposób, aby wysoką pozycję uzyskać i nie łamać przy tym reguł – nazywa się White Hat SEO. Każdy profesjonalny pozycjoner wie, jak działać, aby nie wychylić się poza jego ramy.

Czyste zagranie

Skutecznie prowadzone SEO jest obecnie rzeczą, która wymaga od pozycjonera nie lada zaangażowania. Dzieje się tak ze względu na dużą ilość stron, które przeznaczają swój budżet na uzyskanie jak najlepszej pozycji w indeksach. Konkurencja staje się więc coraz większa, a co za tym idzie, ciężej jest utrzymać się wysoko w wyszukiwarce. Dlatego też pojawiają się sytuacje, w których podejmowane są techniki niezgodne z wytycznymi Google.

Mają one na celu bardzo szybkie podniesienie pozycji poprzez różnego rodzaju nieczyste zagrania. Stanowi to jednak duże ryzyko, które może doprowadzić do nałożenia kary lub nawet usunięcia strony internetowej z indeksów. Sposobem na uniknięcie takiej możliwości, który pozwala mimo wszystko na podniesienie i utrzymanie pozycji jest wspomniane wcześniej White Hat SEO. Nie jest ono jasno opisane przez Google, jednak istnieją pewne zasady, których warto przestrzegać, by White Hat SEO było skuteczne.

Co obejmuje White Hat SEO?

Głównym celem White Hat SEO jest dostarczanie odbiorcom treści, które charakteryzują się wysoką jakością, ciekawą zawartością oraz formą. Strona ma bowiem na naturalnych warunkach zdobyć uwagę internauty, bez stosowania wobec niego technik manipulacyjnych. Warto w takim celu podjąć kilka akcji, które nie łamią żadnych zasad, a przy odpowiednim stosowaniu są w stanie zbudować wysoką pozycję naszej strony.

1. Dobór fraz kluczowych związanych z tematyką naszej strony

Jest to niezwykle ważne działanie, które może przynieść realnie zauważalne efekty. Słowa kluczowe muszą być dopasowane do ewentualnych zapytań, które mogą doprowadzić użytkownika na naszą stronę. Ważne więc, by były one ściśle związane ze świadczonymi przez nas usługami i branżą, w której działamy. Opłacalne jest podglądanie popularności danych fraz i wybieranie podobnych, synonimicznych, które użytkownicy mają tendencję wpisywać w wyszukiwarkę.

2. Optymalizacja meta tagów

Meta tagi są znacznikami, które opisują zawartość stron WWW dla robotów wyszukiwarek. Są one bardzo ważnym elementem, który może mieć duży wpływ na pozycję witryny w indeksie. Dwa najważniejsze z nich to meta tytuł oraz meta opis. Pierwszy z nich powinien zawierać nazwę strony, najważniejsze słowo kluczowe oraz treść, która będzie atrakcyjna dla użytkownika. Drugi natomiast powinien informować o tym, czego dana strona dotyczy.

3. Optymalizacja pod kątem klikalności

Działanie to polega na poprawianiu i ulepszaniu dobranych słów kluczowych tak, by były w jak najlepszym stopniu skorelowane z produktem lub usługą, które reklamujemy. Brany jest tutaj pod uwagę stosunek liczby wyświetleń do liczby kliknięć. Słowa, które generują niską liczbę kliknięć powinny być eliminowane i zastępowane innymi, dającymi bardziej widoczne efekty.

4. Dobry web design

Dobrze zaprojektowana strona przyczynia się w dużym stopniu do utrzymania na niej internautów przez dłuższy czas. Daje to algorytmom Google sygnał, że strona zawiera treści warte zobaczenia i tym samym zyskuje ona względem innych. Aby graficznie strona była ciekawa i nie zniechęcała użytkowników, należy odpowiednio rozmieścić na niej elementy, które ułatwią nawigację, pozbyć się agresywnych pop-upów, wybrać czytelną czcionkę czy umieścić najważniejsze informacje w łatwo dostępnym miejscu. Jednym z najważniejszych czynników jest również zadbanie o to, by strona internetowa była responsywna.

5. Dodawanie opisów alternatywnych zgodnych z treścią strony

Tekstów alternatywnych używa się do opisywania plików graficznych umieszczanych na witrynach. Zawarte w nich słowa kluczowe pomagają robotom wyszukiwarek łatwiej dopasować wyniki do zapytań użytkowników. Jest to element, który w odpowiedni sposób dopełnia wszelkie działania pozycjonowania i może przyczynić się do podniesienia strony w rankingach Google.

White Hat SEO jest zalecanym rozwiązaniem jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych. Regularnie i w dobry sposób prowadzone działania na tym polu mogą przynieść naprawdę widoczne efekty, unikając przy tym jakiegokolwiek ryzyka związanego z karami nakładanymi przez Google.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry