ClickCease W jaki sposób kreować markę wykorzystując bloga? | Invette

OFERTA BLACK FRIDAY

#dlaklienta

W jaki sposób kreować markę wykorzystując bloga?

Natalia Knapik

14 stycznia 2022

Kreowanie marki to długotrwały proces, który wymaga profesjonalnego podejścia i cennego doświadczenia. Każdemu przedsiębiorcy, który rozpoczyna promowanie swojej działalności, zależy na spektakularnych efektach w jak najkrótszym okresie czasu.

Jednym ze sposobów promocji jest content marketing, który opiera się m.in. na blogosferze. Nie wszyscy wiedzą, że blog jest doskonałym sposobem na promowanie marki i zdobycie grona zaufanych Klientów. Jak więc umieszczanie wpisów na firmową stronę wpływa na kreowanie marki?

Jaką rolę w promowaniu marki odgrywają blogi?

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu firmy, klienci obdarzają ją swoim zaufaniem. Blog ułatwia kontakt z odbiorcą poprzez rzetelne przekazanie informacji na temat oferowanych usług i powiązanych z nimi informacjami.

Autor przekazuje zdobytą wiedzę, pozyskując uwagę czytelnika oraz jego zainteresowanie. Czytelnik poprzez kliknięcie we wpis znajduje się na stronie marki, a stamtąd już prosta droga do zainteresowania się ofertą, która jest związana z tematyką tekstu. Taki zabieg jest doskonałym sposobem na stworzenie stałej bazy klientów, którzy z zaciekawieniem będą wracać na stronę firmy.

Zmiany w marketingu internetowym w 2021 roku

Czytelnicy bloga nie zawsze będą mieć pojęcie odnośnie tematyki tekstu. Często są to osoby, które chcą zdobyć podstawową wiedzę dotyczącą świadczonych usług. Dlatego blog jest doskonałym sposobem na zaznajomienie ich z ofertą firmy, bowiem we wpisach znajdą najważniejsze informacje.

Blog jest także doskonałym materiałem do udostępnienia w mediach społecznościowych firmy. Relacja zawierająca link do wpisu zachęca odbiorców do odwiedzenia strony.

Umiejętne prowadzenie bloga wpływa również na pozycjonowanie strony. Do tego niezbędne jest dodanie na stronie linków wewnętrznych oraz zewnętrznych. Oczywiście blog musi być stale uzupełniany poprzez dodawanie nowych wpisów, wtedy Algorytmy Google właściwie wpłyną na proces pozycjonowania. Istotne są również słowa kluczowe (tzw. frazy), jednak nie może ich być we wpisie zbyt wiele. Należy pamiętać, że artykuł ma być przede wszystkim wartościowy dla użytkowników, a nie dla robotów Google.

Stałe publikowanie na blogu przybliża markę do Klienta i pogłębia z nim kontakt. Ciekawe i merytoryczne teksty sprawiają, że czytelnicy zostają z marką na dłużej i wracają na stronę w celu pogłębiania wiedzy w interesującym ich temacie.

Jak zabrać się do pisania bloga?

W przygotowaniach do pisania bloga istotny jest plan. Tematy warto rozpisać z wyprzedzeniem, najlepiej na kilka najbliższych miesięcy. Niezwykle ważne jest, aby informacje w tekście były konkretne i prawdziwe. Tekst ma za zadanie wyczerpać całkowicie temat oraz zwiększyć wiedzę czytelnika. Co więcej, blogi powinny być wrzucane regularnie.

Jak opublikować artykuł sponsorowany, by dotarł do dużej ilości osób?

Informacje zawarte w tekście muszą być napisane prostym językiem i zrozumiałe, ponieważ potencjalnym odbiorcą jest osoba nieposiadająca specjalistycznej wiedzy w danym temacie. Czcionka powinna być prosta i niewyszukana, wystarczy Times New Roman lub Lora. Istotne jest również wyróżnienie nagłówków i tytułu głównego poprzez pogrubienie oraz zwiększenie czcionki.

Blog powinien również dobrze prezentować się wizualnie i posiadać atrakcyjną oprawę graficzną w formie zdjęć czy infografik. Pozwoli to na urozmaicenie tekstu. Tematy dobierane do bloga powinny być aktualne i przede wszystkim ciekawe. Mają przyciągać zarówno osoby zaznajomione z tematem, jak i te nieposiadające wiedzy w zakresie danej branży. W końcu wpisy będą wizytówką firmy, dlatego należy odpowiednio o nie zadbać.

Content marketing

Dodawanie wpisów na bloga wiąże się bezpośrednio z content marketingiem. Taki rodzaj marketingu zdobywa coraz większą popularność przez pozyskiwanie dużej ilości klientów dzięki wskazaniu na doświadczenie i autorytet firmy. W skład content marketing wchodzą nie tylko posty na blogach, ale również podcasty, infografiki z tekstem, artykuły czy treści użytkowników. Zanim jednak ktoś zdecyduje się na promowanie swojej marki w taki sposób, musi skonkretyzować grono swoich odbiorców.

Jak określić grupę docelową?

Określenie grupy docelowej to jeden z najistotniejszych, ale również najtrudniejszych etapów kampanii. Od tego w dużej mierze zależy skuteczność kreowania marki. Na wstępie należy pamiętać, że odbiorcami firmy nie będą wszyscy.

Dobrym rozwiązaniem jest skrupulatne zaplanowanie wszelkich działań. Przy wyborze odbiorców marki należy przede wszystkim zwrócić uwagę dane demograficzne, takie jak płeć oraz wiek potencjalnych klientów. Ważne czynniki to również status majątkowy, wielkość rodziny czy wykształcenie. Odbiorca to przede wszystkim osoba z własną historią i przekonaniami. Przy wyborze istotna jest również lokalizacja, szczególnie przy posiadaniu punktu stacjonarnego firmy.

Czym są teksty preclowe i jakie mają znaczenie dla pozycjonowania?

We właściwym określeniu targetu pomocne jest również narzędzie, jakim jest Google Analitycs. Aplikacja pozwala zdobyć wiedzę na temat odbiorców, w tym danych demograficznych oraz informacji na temat tego, czy strona spełniła ich oczekiwania.

Przy wyborze warto również wziąć pod uwagę szczególnie atrakcyjne okazje dla danej grupy docelowej. Może być to kod rabatowy w okresie świątecznym czy reklama nawiązująca do aktualnych wydarzeń w życiu kulturowym. Odbiorców trzeba przede wszystkim zrozumieć. Produktu nie zakupi każdy, więc warto skupić się na jednej grupie, co w dużym stopniu zwiększy szanse sprzedażowe. Dlatego osoba tworząca blog powinna się z nimi utożsamić i zacząć „pisać ich językiem”.

Najczęściej popełniane błędy

Przed rozpoczęciem reklamy należy dokładnie określić cechy marki, dla kogo jest przeznaczona oraz co ją wyróżnia. Pominięcie tych czynników może spowodować chaos organizacyjny, co obniża szansę na pozyskanie klientów. Bez określenia konkretnego działań, promocja może okazać się nieskuteczna. Ważne jest, aby zwrócić uwagę w kampanii na coś oryginalnego, co zostanie na długo w pamięci potencjalnych klientów.

Wpis na bloga musi być czytelny i poprawnie napisany. Jest to ważne również przy oprawie wizualnej, wszystko musi być ze sobą spójne i stałe (nie należy często zmieniać grafik tekstowych). Jeżeli marka będzie od samego początku kierowała się określonymi i stałymi wartościami, to jeden z kroków do sukcesu. Blog nie przyniesie zamierzonych korzyści, jeżeli strona będzie zaprojektowana w sposób nieprzyciągający uwagi.

Wykorzystanie memów w kampanii content marketingowej

Brak konkretów (tzw. lanie wody) nie zachęci potencjalnego klienta do przeczytania całego wpisu, a tym bardziej zakupu. Ważna jest również sumienność, w przeciwnym razie strona nigdy nie pozyska oczekiwanej liczby odbiorców. Bez dobrego zrozumienia swoich potencjalnych konsumentów, przekazanie informacji nie będzie skuteczne.

Osoba pisząca bloga dla firmy nie powinna traktować tego jako tekst reklamowy, bowiem nie o to w tym chodzi. Ma być to rzetelne informowanie o wybranym temacie, a nie promocja marki. Oczywiście ta też powinna się tam znaleźć, ale dyskretnie wplątana w tekst, a nie przejmująca główny zamysł.

Influencer marketing

Promowanie marki może się również odbywać przy pomocy influencera i prowadzonego przez niego bloga. Taki sposób promocji zwany jest influencer marketingiem i jest szczególnie popularny wśród młodych osób. Influencer to osoba posiadająca uznanie i zaufanie wśród internautów. Dla młodych odbiorców są oni często bardziej wiarygodni niż celebryci. Influencer marketing polega na działaniach podejmowanych przez znaną osobę w dziedzinie promowania marki. Działania te odbywają się również w blogosferze.

Ruch organiczny i pozyskiwanie leadów

W pozycjonowaniu strony ważnym pojęciem jest ruch organiczny. Jest to ruch na stronie spowodowany działaniem użytkowników, którzy na stronę trafili z wyszukiwarki internetowej. Istotne jest, że wyświetlenie strony nie jest spowodowane reklamą, a indywidualnym wyszukiwaniem.

Kiedy publikować treści w social mediach?

Taki ruch ma swoje źródło nie tylko w samym wyszukiwaniu, ale również częstotliwości wejść na stronę, postach i komentarzach na portalach społecznościowych czy w odnośnikach. W to wchodzą również linki wstawione na blogu. Jest to jeden z kroków do pozyskiwania leadów, czyli osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane danym produktem, co znacznie zwiększa szanse sprzedażowe.

Artykuł sponsorowany na blogu

Artykuł sponsorowany cieszy się popularnością wśród osób decydujących się na skorzystanie z content marketingu w swojej kampanii. Połączenie wiedzy z dobrze skonstruowaną reklamą wpływa na pozyskanie świadomego grona odbiorców.

W artykule sponsorowanym istotne jest, aby promowanie marki zostało właściwie zawarte w tekście. Zbyt duża ilość treści reklamowych szybko zniechęca użytkowników do czytania wpisów. Artykuł sponsorowany jest płatny, w związku z czym wymaga odpowiedniego podejścia i umiejętności.

Droga do sukcesu

W trakcie pisania bloga osoba pisząca wciela się w eksperta w danej dziedzinie. Czytelnik, widząc tekst napisany w sposób profesjonalny, powierzy marce swoje zaufanie i zostanie z nią na długo.

Należy o tym pamiętać, ponieważ jeżeli strona przykuje uwagę, odbiorca za jakiś czas powróci, aby przeczytać kolejny artykuł lub skorzystać z oferowanych usług. Niezależnie od zamiarów, każda aktywność wpłynie na rozwój oraz pozycjonowanie marki.

Wraz z rozwojem internetu i oferowanych usług, odbiorcy stają się coraz to bardziej świadomi. Dlatego należy zrezygnować z tekstów pozbawionych konkretnych informacji, a przepełnionych promocją marki. Kluczem do sukcesu bloga są ciekawe i merytoryczne teksty o wartościowym przekazie.

Na czym polega skuteczny marketing narracyjny?

Podsumowanie

Kreowanie marki za pomocą bloga to doskonały, a zarazem prosty sposób na dotarcie do grona stałych odbiorców oraz budowanie autorytetu w gronie odbiorców. Blog przybliża czytelnika do oferty oraz pomaga zgłębić wiedzę w interesującym go temacie. Wypróbuj prowadzenie bloga dla swojej firmy i poznaj niezwykle skuteczny sposób promocji marki!

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry