ClickCease W jaki sposób chatbot może usprawnić pracę w Twojej firmie?

OFERTA BLACK FRIDAY

#dlaklienta

W jaki sposób chatbot może usprawnić pracę w Twojej firmie?

Sara nowak social media invette

Sara Nowak

30 marca 2022

Dobrze prosperująca firma, to marzenie każdego przedsiębiorcy. Aktualnie wiele firm poszukuje rozwiązań, które pomogą usprawnić prowadzone działania oraz skrócić czas trwania pewnych czynności. W tym artykule dowiesz się, jak chatbot może usprawnić pracę w Twojej firmie.

Do czego służy chatbot?

Chatbot to narzędzie, które pozwala na automatyzowanie rozmów z klientami lub pracownikami. Dodatkową zaletą chatbota jest to, że jest dostępny przez całą dobę dla Twoich użytkowników. Niezależnie od pory dnia lub nocy, chatbot udzieli właściwej odpowiedzi, co zdecydowanie zwiększa User Experience i wpływa na budowę pozytywnych relacji z odbiorcami marki.

Narzędzie to z powodzeniem pomoże Ci również w zarządzaniu zespołem.

Technologia daje możliwość połączenia chatbota z:

  • fanpagem na Facebooku,
  • stroną internetową,
  • aplikacją,
  • firmowym systemem.

Czy warto połączyć konta na Facebooku i Instagramie?

Jak chatbot może usprawnić pracę w Twojej firmie?

Chatbot może przysłużyć się firmie w wielu aspektach. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, ile czasu Twoi pracownicy spędzają, odpowiadając na powtarzające się pytania klientów? Na podstawie badań w wielu firmach, czas na odpowiedzi jest naprawdę długi, dlatego warto rozważyć możliwość skrócenia tej czynności, a zaoszczędzony czas przeznaczyć na realizację innych działań. Dzięki temu nie tylko poprawisz kontakt z klientem, ale również usprawnisz funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Przykłady wykorzystania chatbotów w firmie

Automatyczne odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Klienci często zadają powtarzalne pytania, co nie jest niczym dziwnym, ponieważ pragną dowiedzieć się więcej o produktach lub świadczonych przez firmę usługach. Takich pytań w ciągu dnia może być wiele, dlatego ustawienie automatycznych odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania daje możliwość oszczędności czasu.  Zastanów się, jakie pytania zadawane są najczęściej, spisz je wszystkie, napisz wyczerpujące na nie odpowiedzi oraz skonfiguruj chatbota.

Śledzenie paczek

W przypadku firm transportowych, chatbot doskonale sprawdzi się jako narzędzie służące do sprawdzania statusu przesyłki. Jest to proste, jak i efektywne rozwiązanie, biorąc pod uwagę tysiące zapytań dziennie, a chatbot dokładnie będzie wiedział, gdzie znajduje się poszukiwana paczka.

Reklamacje

Zgłaszanie reklamacji przez klientów może być o wiele szybsze i łatwiejsze, jeżeli będą mogli zrobić to za pomocą chatbota. Dodatkowa możliwość sprawdzenia statusu wniosku, tylko wpłynie na poprawę doświadczeń konsumenta z firmą. Z takiego rozwiązania skorzystała m.in. IKEA!

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie i zyskać więcej followersów?

Informacje o produktach/dane techniczne

Chatbota można wykorzystać również do produktów. Klienci zainteresowani produktem, będą mieli możliwość otrzymania dodatkowych informacji przed dokonaniem ostatecznej decyzji o zakupie.

Nie pozwól jednak, aby wyobraźnia Cię ograniczała, ponieważ możliwości wykorzystania chatbota jest wiele. Zastanów się, który aspekt można poprawić i zdecyduj się na automatyzację firmy!

Czy chatbot jest w stanie zastąpić człowieka?

Chatbot może skrócić czas odpowiedzi użytkownikom na pytania, polepszyć komunikację z klientami oraz usprawnić działania Twojej firmy. Są jednak sytuacje, w których nie obejdzie się bez kontaktu z człowiekiem. Mowa tutaj o poważniejszych problemach, których rozwiązanie musi byś spersonalizowane, dostosowane do określonych wytycznych lub parametrów, dlatego chatbot w pełni nie zastąpi konsultanta. W takich sytuacjach najlepiej kontaktować się z klientem bezpośrednio.

Podsumowanie

Chatbot jest dostępny dla użytkownika przez całą dobę, może prowadzić konwersacje z użytkownikami, odpowiadać na pytania oraz udzielać informacji, a dodatkowo pomóc w zarządzaniu zespołem. Należy pamiętać jednak, że chatbot nie jest w stanie w pełni zastąpić człowieka. Przekonaj się sam, jak bardzo chatbot może usprawnić pracę w Twojej firmie!

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry