Jakie są typy wpisów w Google Moja Firma? | Invette
#dla marketera #dla klienta

Typy wpisów w Google Moja Firma

Michał Sznurkowski

5 czerwca 2020

Oceń post

Google Moja Firma jest narzędziem, które jest stale rozwijane przez przez jej twórców

Niedawno dodanych zostało kilka nowych możliwości. My natomiast skupimy się na znanych już od jakiegoś czasu wpisach w wizytówce – Google Posts.

Jeśli prowadzisz firmę, a w dalszym ciągu nie masz założonej swojej wizytówki w Google Moja Firma, najwyższy czas to zrobić jak najszybciej. Tutaj przedstawiamy krok po kroku, w jaki sposób założyć swój profil w Google Moja Firma.

Dlaczego warto wykorzystywać wpisy w wizytówce Google Moja Firma?

Wpisy w wizytówce Google Moja Firma warto wykorzystywać z kilku powodów. Po pierwsze, pozwoli Ci to w komunikacji z potencjalnymi klientami. Będziesz mógł przekazać ważne informacje na temat działalności swojej firmy, zmian jakie w niej zachodzą, aktualizacji asortymentu itp. Pozwoli to na zwiększenie zaangażowania klientów, którzy są już zainteresowani Twoją ofertą, a dodatkowo może wpłynąć na decyzje zakupowe nowych klientów.

Po drugie, odpowiednia optymalizacja tekstów wpłynie na pozycjonowanie strony oraz samej wizytówki. algorytmy będą w stanie lepiej dopasować wyniki wyszukiwania do Twojego biznesu.

Po trzecie, Twoja firma będzie wyglądała na dużo bardziej wiarygodną i godną zaufania. Dodawanie eksperckich wpisów pozwoli Ci na kreowanie swojego wizerunku jako specjalisty w tym, czym się zajmujesz, co może bezpośrednio wpłynąć na odbiór Twojego biznesu przez klientów.

Typy wpisów

W tym momencie dysponujemy pięcioma typami wpisów. Są to cztery, które dostępne były od jakiegoś czasu – “Dodaj ofertę”, “Dodaj wpis”, “Dodaj wydarzenie” oraz “Dodaj produkt”. Niedawno przez pandemię spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa został dodany jeszcze jeden typ wpisów – “COVID-19 poinformuj”.

Typy wpisów w google moja firma

Źródło: Google Moja Firma

Jak widzisz, Google Moja Firma dostarcza nam szereg możliwości dodawania wpisów, które możemy wykorzystać.

Informacja o zmianach w związku z COVID-19

Typy wpisów w google moja firma aktualności

Jeśli zawiesiłeś swoją działalność na czas pandemii koronawirusa, albo obecna sytuacja zmusiła Cię do zmian w funkcjonowaniu Twojej firmy – poinformuj swoich klientów o tym, dodając wpis poprzez zakładkę “COVID-19 poinformuj).

Oferta

Wizytówka Google pozwala także informować potencjalnych klientów na temat naszej oferty. Możesz dodać zdjęcia, tytuł oferty, od kiedy do kiedy oferta jest ważna, a także opisać jej szczegóły, dodać kod kuponu, link do oferty (na przykład rozwinięcie na Twojej stronie internetowej), oraz warunki, na jakich realizowana jest przedstawiona Twoja oferta.

Zwykły wpis – nowości

Kolejnym typem są zwykłe wpisy, które dostępne są już od dłuższego czasu. To w jaki sposób je wykorzystasz zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Możesz dodawać krótkie wpisy informujące o poczynaniach Twojej firmy, możesz dodawać swoje przykładowe realizacje, czy prace. Możesz także dodawać informacje o swojej ofercie, czy promocjach.

Typy wpisów w google moja firma promocje nowości

Wydarzenie

Jeśli planujesz organizację jakiegoś wydarzenia związanego ze swoją działalnością w okolicy, koniecznie utwórz wydarzenie w Google Moja Firma. Dzięki temu poinformujesz osoby potencjalnie zainteresowane o tym fakcie. Dodanie informacji o wydarzeniu sprawdza się kiedy chcesz na przykład zaprosić klientów na dzień otwarty, promocję, jakiś event związany z Twoją firmą.

Typy wpisów w google moja firma wydarzenie

Dodawanie produktów

Możliwość dodawania produktów została udostępniona stosunkowo niedawno. Warto potraktować to jako kolejne medium, za pomocą którego możemy dotrzeć do klientów z naszą ofertą. Aby dodać produkt musimy dodać jego zdjęcie, przypisać go do konkretnej kategorii, ustalić cenę lub zakres cen oraz dodać jego opis.

Typy wpisów w google moja firma produkty

Podsumowanie

Jak widzisz, Google Moja Firma dostarcza nam cztery (obecnie pięć) różnych możliwości publikowania wpisów. Warto z nich korzystać, ponieważ mogą przynieść Ci większe ilości klientów. Pamiętaj, że dobrze zoptymalizowana wizytówka Google sprawi, że będzie się ona wyświetlała wyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio powinno wpłynąć na ilość odwiedzin Twojej firmy.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry