Jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku? | Invette
#dla marketera

Jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku?

Paulina Musiał

19 lutego 2021

Oceń post

Reklamowanie się firm na Facebooku powoli staje się normą. Pandemia spowodowała ogromny wzrost sklepów internetowych. Nie wystarczy już samo jego założenie, trzeba zadbać także o reklamę, a jedną z nich są reklamy na Facebooku.

Czym jest konto reklamowe?

Na początek należy rozróżnić konto reklamowe od fanpage. Konto reklamowe i fanpage na Facebooku to dwa różne twory. Zasadnicza różnica jest bardzo prosta. Na fanpage publikuje się różnego rodzaju posty oraz informacje związane z Twoją marką, zaś konto reklamowe służy do tworzenia reklam, które mają szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Konto reklamowe na Facebooku pozwala nam tworzyć reklamy skierowane do użytkowników Facebooka, potencjalnych odbiorców naszych produktów, czy usług. Konto
daje nam również możliwość być w stałym kontakcie z klientami. Kampanie na Facebooku pomagają zwiększyć rozpoznawalność marki, zachęcić użytkowników do odwiedzenia twojej strony, czy też firmy.

Facebook Ads daje Ci możliwość przesyłania doskonale spersonalizowanych reklam, zachęcania do zostawienia leadów, czy kontaktu z Twoimi klientami, którzy są już na Facebooku.

Jak mierzyć skuteczność reklam na Facebooku za pomocą UTM?

Korzyści z konta reklamowego na Facebooku

Podstawowe korzyści płynące z posiadania konta reklamowego to zasięg i prędkość działania. Odpowiednio zaprogramowana kampania Facebook Ads ma szansę dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych w szybkim czasie na podstawie danych demograficznych, polubień i działań na portalu. Innym argumentem przemawiającym na korzyść reklam na Facebooku jest ich cena.

Uruchomienie kampanii na portalu społecznościowym nie należy do najtańszych form promocji, jednak po analizie prędkości działania i zasięgu pozwala na szybkie osiągnięcie realnych korzyści.

Jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku?

Aby utworzyć konto reklamowe, należy najpierw założyć konto prywatne na Facebooku. Działania reklamowe możemy wdrażać z poziomu strony lub używając aplikacji Facebook
Ads.

Korzystanie z aplikacji “Centrum reklam” jest o wiele wygodniejsze, jednak pozwala nam na znacznie mniej działań niż Menedżer reklam. Dzięki niemu możemy konkretnie
dobrać cel reklamowy, czy stworzyć posty, które będą tylko i wyłącznie służyły reklamie, ale nie pojawią się w formie wpisów na stronie.

Dzięki niemu będziemy mogli także śledzić statystyki i przy kolejnej kampanii lepiej dobrać strategie. Po założeniu prywatnego konta możemy przystąpić do zakładania strony.
By to zrobić, należy wybrać zakładkę „Strony” w bocznym menu na stronie głównej, a następnie „Utwórz stronę”.

Na tym etapie do wyboru mamy dwie opcje: możemy stworzyć fanpage firmy lub marki albo utworzyć „społeczność” lub profil osoby publicznej.

tworzenie konta reklamowego na facebooku2

Widok może się różnić w zależności od interfejsu

Musimy podać cel reklamy oraz nazwę firmy i jej dane, dzięki temu będziemy mieli możliwość otrzymywania faktur za reklamy na Facebooku. Jeżeli jednak chcemy posiadać konto jako osoba prywatna, należy uzupełnić dane i kliknąć przycisk “Nie kupuję reklam do celów biznesowych”.

W momencie tworzenia naszej pierwszej reklamy automatycznie zakładamy nowe konto reklamowe dla naszej strony. Jeżeli już wcześniej tworzyliśmy kampanie, nasz profil już
istnieje w aplikacji. By promować się za pomocą Menedżera reklam, powinniśmy posiadać istniejącą już stronę na Facebooku.

Z poziomu profilu klikamy w menu oznaczone kropkami, które umożliwia nam bezpośrednie przekierowanie do Adsów. W ustawieniach przechodzimy do skrótów i wybieramy Menedżera reklam. W Menedżerze reklam przechodzimy do ustawień konta. Uzupełniamy informacje oraz płatności. Możemy także nadać rolę na koncie reklamowym.

Reklamy na Linkedin, czyli Linkedin Ads

Kto może mieć dostęp do naszego konta reklamowego?

Po stworzeniu konta, dostęp do niego mogą mieć także inne osoby. Menedżer pozwala nadać rolę administratora, reklamodawcy oraz analityka. Administrator w pełni kontroluje konto firmy, a analityk oraz reklamodawca mają dostęp tylko do wybranych opcji i narzędzi.

Aby nadać dostęp innym osobom, należy wybrać ikonę ustawień w prawym górnym rogu ekranu. Z poziomu Menedżera reklam, w zakładce konta reklamowe pojawi się tabelka, a obok niej przycisk “dodaj osoby”. Trzeba wpisać nazwisko osoby, którą chcemy dodać i przypisać jej konkretną rolę.

Administrator konta reklamowego:

– tworzenie, edycja, wyświetlanie reklam,
– edycja metod płatności,
– zarządzanie uprawnieniami administratorów.

Reklamodawca konta reklamowego:

– przeglądanie i edytowanie reklam,
– konfiguracja reklam z wykorzystaniem przypisanej metody płatności.

Analityk konta reklamowego:

– wyświetlanie reklam i raportów.

Jak usunąć dostęp?

Usuwanie dostępu do konta jest bardzo proste. Po przejściu w Ustawienia -> Ustawienia w Menedżerze reklam w sekcji, Role na stronie, w każdym momencie możesz usunąć
niechcianych użytkowników. Nie musisz się martwić, ponieważ po zakończeniu współpracy spokojnie możesz dodać lub usunąć osoby, które nie korzystają już z konta reklamowego.

Kampanie reklamowe w Yandex.Direct

Jak podpiąć kartę lub PayPal pod nasze konto reklamowe?

Na początek trzeba określić metodę, jaką chcemy płacić za reklamy.

Mamy trzy możliwości:

1. Karta kredytowa/debetowa,

2. PayPal

3. Kupon reklamowy Facebooka.

W przypadku karty sprawdź, czy masz możliwość wykonania transakcji online, a także jakie limity wprowadzone są na karcie. W momencie, kiedy Facebook nie będzie mógł pobrać opłaty, twoje reklamy zostaną zawieszone do momentu ponownego wykonania
płatności.

PayPal to dobra metoda, ale trzeba uważać, aby na tym nie stracić, ponieważ główną walutą jest tutaj dolar, więc przewalutowanie może być mało opłacalne.

Jeśli chodzi o kupony, to przyznawane one są z okazji okresowych promocji w ramach współpracy z Facebookiem.

Następnie należy zaznaczyć jaką walutą chcemy się posługiwać przy płatnościach.

konto reklamowe facebooku instrukcja

Jak usunąć konto reklamowe?

Usunięcie konta reklamowego całkowicie nie jest niestety możliwe. Jedynie z poziomu administratora konta możemy je dezaktywować, co skutkuje usunięciem podstawowej
metody płatności za reklamy i zatrzymaniem emisji wszystkich reklam.

By to zrobić, należy uruchomić Facebooka na komputerze, a następnie przejść do ustawień kont w Menedżerze reklam. Aby to zrobić, na końcu strony klikamy link “dezaktywuj konto reklamowe”. Nawet po dezaktywacji konta możemy przeglądać historię i statystyki z naszych poprzednich kampanii.

Podsumowanie

Zakładanie konta reklamowego na Facebooku jest dosyć łatwe, a koszty niskie, w porównaniu z korzyściami, jakie przynosi naszej firmie Facebook Ads, dlatego warto to zrobić. Jeśli nie masz doświadczenia w tego typu działaniach, zdaj się na profesjonalną firmę.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry