Autor

łączenie kanałów rekalmowych
5/5 - (1 vote)

2 niezbędne filary rozwijania biznesu w internecie - dla początkujących

Marketing jest podstawą każdego biznesu. Trudno wyobrazić sobie dobrze prosperującą firmę bez starannie zaplanowanej i skrupulatnie realizowanej strategii marketingowej. Jednak opieranie działań tylko na jednym kanale pozyskania Klientów, na dłuższą metę, może okazać się nieskuteczne. 

Najlepszym sposobem na stałe pozyskiwanie nowych osób zainteresowanych ofertą naszej firmy, jest skalowanie biznesu i dywersyfikacja kanałów reklamowych. Natomiast kanałów i metod dotarcia w internecie jest tak wiele, że częstym pytaniem, jakie się pojawia u początkujących przedsiębiorców jest – „No okej, to od czego mam w takim razie zacząć?!”. 

O tym, jakie są podstawowe źródła, jaka jest ich charakterystyka i dlaczego na start warto zainteresować się właśnie nimi – dowiesz się z tego artykułu.

Różne kanały reklamy internetowej

Internet jest nieograniczoną skarbnicą nowych klientów. Każdy, kto zawodowo zajmuje się marketingiem i biznesem, wie, że to przyszłość w pozyskiwaniu gorących leadów sprzedażowych i zwiększaniu zysków. Nie oznacza to jednak samych sukcesów – tylko dobrze zaplanowana kampania, może przynieść zakładane i satysfakcjonujące efekty

Źródeł, jakimi możemy dotrzeć do nowych Klientów, jest wiele i warto je poznać, aby jak najdokładniej dopasować strategię. Filarem działań dla znakomitej większości biznesów powinny być natomiast te dwa: SEM oraz social media. 

01.

SEM — marketing w wyszukiwarkach internetowych

Na pierwszy ogień weźmy wyszukiwarkę Google. To ona, jako pierwsza kojarzy się z działaniami promocyjnymi w internecie, bo jest ogromnym zbiorem wiedzy, z którego codziennie korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Nic dziwnego, że firmy prześcigają się w działaniach, aby jak najczęściej wyświetlić się użytkownikom korzystającym z wyszukiwarki.

Marketing w wyszukiwarce możemy rozgałęzić na dwa elementy — SEO, czyli optymalizację witryny oraz PPC, czyli kampanie płatne. SEM jest więc ogólnym terminem, który obejmuje różne techniki i strategie mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Może on obejmować zarówno płatne, jak i organiczne strategie marketingu wyszukiwarek, a jego głównym celem jest przyciągnięcie większej ilości ruchu do strony internetowej.

02.

SEO, czyli zwiększanie ruchu organicznego

SEO (z ang. Search Engine Optimization), to proces optymalizacji witryny tak, aby była przyjazna dla algorytmów Google. Celem SEO jest poprawa widoczności strony  w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania oraz osiąganie jak najwyższych pozycji. Dobrze przeprowadzona optymalizacja SEO może znacząco podnieść widoczność strony, co przekłada się na większą ilość odwiedzin witryny, (a co za tym idzie) – potencjalnie większe zyski i wzrost rozpoznawalności marki.

Warto zauważyć, ze SEO nie jest reklamą samą w sobie, tylko procesem, który (dzięki wdrożeniu różnych działań z zakresu contentu, optymalizacji technicznej, czy link buildingu), może przyczynić się do pozytywnej ogólnej oceny strony przez boty Google i docelowo zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarce. 

Działania związane z SEO są długoterminowe, ale wypracowane wysokie pozycje mogą utrzymywać się przez lata (o ile oczywiście, strona na bieżąco jest optymalizowana).

03.

Google Ads, czyli płatne kampanie w wyszukiwarce

Kolejną opcją promocji biznesu w wyszukiwarce są płatne kampanie, ogólnie nazywane PPC (z ang. Pay Per Click), czyli w dosłownym tłumaczeniu “Płatność za Kliknięcie”. Google oferuje swoją usługę płatnych reklam – Google Ads (wcześniej  AdWords). 

Google Ads jest więc systemem reklamowym oferowanym przez Google, który pozwala na tworzenie płatnych kampanii promocyjnych. Usługa pozwala na precyzyjne targetowanie swojej grupy docelowej na przykład za pomocą ustawienia słów kluczowych i dopasowania wyników wyświetlania do określonych odbiorców. 

Płatne kampanie w Google Ads są efektywnym narzędziem dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania, generować ruch na stronie i zwiększać konwersje. To również doskonały model reklamowy na start biznesu.

Połączenie Google Ads z działaniami SEO pozwala na kompleksową promocję strony w wyszukiwarce.

marketing internetowy - google ads

04.

Social Media

Chociaż na początku media społecznościowe służyły przede wszystkim do budowania relacji między znajomymi, to dość szybko zauważono w nich marketingowy potencjał i stały się potężnymi narzędziami komunikacyjnymi. Powszechnie znane platformy (w tym Instagram, Facebook, biznesowy LinkedIn, czy popularny wśród młodego pokolenia TikTok), są kluczowym elementem współczesnej strategii marketingowej. 

Wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie umożliwia budowanie silnej więzi emocjonalnej z użytkownikami. Angażowanie odbiorców i umożliwianie im bezpośredniego kontaktu z firmą to podstawa tworzenia długotrwałych relacji z obecnymi i nowymi klientami. Social Media to także idealne miejsce do promowania treści, zdobywania opinii klientów oraz rozpowszechniania wiadomości o nowych produktach czy usługach. 

Zarządzanie mediami społecznościowymi wymaga jednak strategicznego podejścia. Każda z platform rządzi się swoimi prawami i dla każdej z nich należy przygotować osobne sposoby komunikacji. Warto również wspomnieć, że na budowanie pozycji w mediach społecznościowych najlepiej wpływa połączenie tworzenia zasięgów organicznych z płatnymi reklamami. 

Opisane wyżej kanały promocji nie są oczywiście jedynymi ścieżkami, jakimi można dotrzeć do użytkownika. W celu zaplanowania pełnej, holistycznej strategii warto skorzystać z pomocy ekspertów.

social media
reklama w social mediach
interakcje w social mediach

Dlaczego warto dywersyfikować kanały reklamy

Dywersyfikacja kanałów dotarcia do użytkowników jest kluczowym elementem skutecznej strategii marketingowej. Warto mieć na uwadze, że różne źródła pomagają nam dotrzeć do innych odbiorców. Wiek, płeć, zawód, hobby, osobiste preferencje — to wszystko może mieć wpływ na obecność użytkownika w danym miejscu w internecie. Zamykając się na któryś z kanałów promocji, zamykamy się od razu na nowych, potencjalnych klientów.

Poza tym, reklamy mogą mieć różne cele. Czasem efektem danej kampanii ma być wzrost świadomości marki wśród konsumentów (tutaj świetnie sprawdzą się media społecznościowe), kiedy indziej działania są ukierunkowane na sprzedaż (wtedy warto rozważyć np. płatne reklamy w Google). Najlepsze efekty przynoszą spójne działania reklamowe ukierunkowane na oba cele.

Warto również wspomnieć, że dywersyfikacja kanałów reklamowych minimalizuje ryzyko niepowodzeń. Może się przecież zdarzyć, że z jakiegoś powodu (np. źle dobranej grupy docelowej), kampania nie przyniesie oczekiwanych efektów. Jeżeli cały budżet przeznaczymy tylko na jeden rodzaj działania, w takiej sytuacji będziemy na minusie. Gdybyśmy ten budżet rozdzielili na kilka kampanii, najprawdopodobniej efektywność innych reklam zminimalizowałaby odczucie fiasku w tym jednym, konkretnym kanale z niepowodzeniem.

Dywersyfikacja kanałów reklamy pozwala również na analizę wyników działań i ich optymalizację. Często różne źródła promocyjne przenikają się wzajemnie. Dobrze zaprojektowany lejek zakupowy obejmuje wszystkie kanały sprzedaży. Często usunięcie jednego elementu może mieć znaczący wpływ na cały proces. Niedocenienie jednego z nich i rezygnacja z działań w tym konkretnym obszarze, może zniszczyć powodzenie całej kampanii.

Skontaktuj się z nami, jeżeli zależy Ci na zaprojektowaniu profesjonalne strategii marketingowej dopasowanej do Twojego biznesu! Nasz zespół specjalistów na pewno przygotuje plan działania oparty o różne kanały reklamy, w celu zmaksymalizowania efektów kampanii!

czym jest google adsense i jak na nim zarabiać AktualnościPPC/Reklamy

Google Ad Sense – co to jest i jak działa

Google AdSense to innowacyjne narzędzie otwierające drzwi do zarabiania pieniędzy na Twojej stronie internetowej. W jaki sposób to działa? Możesz udostępnić przestrzeń reklamową w swojej witrynie, dzięki czemu Google będzie mogło wyświetlać ...
CZYTAJ DALEJ
indeksowanie strony w Google SXO

Jak długo trwa indeksowanie strony w Google?

Indeksowanie strony przez Google jest kluczowym procesem, który wpływa na to, na jakich pozycjach strony internetowe są widoczne w wynikach wyszukiwania. Czas, potrzebny na zaindeksowanie strony jest uzależniony od wielu czynników. W niniejszym artykule ...
CZYTAJ DALEJ
mikrokonwersje co to B2BE-commerce

Czym są i jak działają mikrokonwersje?

Skuteczne śledzenie działań użytkowników na stronie internetowej jest kluczowe dla sukcesu biznesu online. Pojęcie “mikrokonwersji” odgrywa istotną rolę w analizie i optymalizacji doświadczenia klienta. Czym jednak dokładnie są mikrokonwersje ...
CZYTAJ DALEJ