Skąd brać pomysły na dobre treści? | Invette
#dla klienta #dla marketera

Skąd brać pomysły na dobre treści?

7 listopada 2019

Content Marketing wymaga często od osób zajmujących się tworzeniem tekstów pełnej gotowości na przygotowanie odpowiedniego artykułu czy wpisu

Zdarza się jednak, że nawet w głowie zazwyczaj pełnej pomysłów panuje całkowita pustka. Pojawić się może strach przed deadlinem – a presja w żaden sposób nie wpływa pozytywnie na kreatywne myślenie. Warto wtedy mieć w zanadrzu kilka sprawdzonych technik na znalezienie dobrego contentu.

Zajrzyj do konkurencji

Bardzo dobrym rozwiązaniem na znalezienie inspiracji w pisaniu tekstów mogą okazać się blogi i strony internetowe innych firm. Możemy zobaczyć, w jaki sposób tworzą oni swoje artykuły, jaka tematyka została przez nich poruszona oraz jak wykorzystują ją w celu tworzenia ciekawego contentu. Nie znaczy to jednak, że należy kopiować te same pomysły lub bezpośrednio wzorować się na ich rozwiązaniach. Chodzi tutaj bardziej o traktowanie ich konceptu jako inspiracji, impulsu, który napędzi nasz mózg do działania. Warto także potraktować sieć całościowo, jako zbiór różnych podejść do tego samego tematu. Im więcej blogów przejrzymy, tym większa szansa na to, że zrodzi się u nas nowy pomysł na artykuł.

Potraktuj użytkownika jako źródło informacji

Internauci korzystający z naszych usług są zazwyczaj bardzo zróżnicowani. Nawet jeśli nasza strona sprzedaje buty, musimy zdać sobie sprawę, że każdy z naszych klientów podchodzi do zakupu w zupełnie inny sposób. Dlatego też dobrym rozwiązaniem jest wyjście im naprzeciw i po prostu poznanie ich potrzeb. Narzędziem, które może okazać się w tej kwestii przydatne są social media. Posty, komentarze lub dyskusje w grupach i na forach są prawdziwą kopalnią wiedzy. Osoba, która będzie potrafiła umiejętnie odnaleźć się pośród tych informacji może trafić na naprawdę ciekawe pomysły.

Skorzystaj z własnego zaplecza

Zdarza się, że, szukając inspiracji na kolejny tekst, omijamy rozwiązania, które znajdują się tuż pod naszym nosem. Mowa tutaj o produktach lub usługach oferowanych przez naszą firmę. Jeśli uda nam się odpowiednio wczuć w rolę odbiorcy, możemy zauważyć, że istnieje mnóstwo kwestii, na które klienci chcą znać odpowiedź. Wiele z nich nie jest tak oczywistymi, jak może się to wydawać osobie, dla której dana tematyka jest codziennością. Oprócz tematów ściśle związanych z naszym asortymentem, możemy poruszyć także te powiązane z naszą branżą dosyć luźno. Podczas pisania tekstów dla biura tłumaczeń może okazać się, że dużą popularnością będą cieszyły się treści nawiązujące do samej nauki języka.

Sprawdź statystyki

Dobrym rozwiązaniem jest sprawdzanie statystyk na bieżąco. Dają nam one klarowne informacje, z których możemy dowiedzieć się, które z naszych artykułów czytane były najwięcej razy, ile średnio poświęcono czasu na zapoznanie się z danym tekstem oraz jakie decyzje podejmowali użytkownicy w obrębie naszego bloga. Będziemy mieli wtedy pewność, w którym kierunku pójść i na jaki styl pisania się zdecydować, aby skuteczniej przyciągnąć odbiorców. Jeśli nasze artykułu dają im możliwość komentowania, sprawdźmy, który temat przyniósł największą aktywność i jakie było zdanie konsumentów na temat ich treści.

Osobnym rozwiązaniem może być także sprawdzanie statystyk dotyczących słów kluczowych. Frazy cieszące się dużą popularnością lub nietypowe słowa, które przyciągnęły odbiorców na naszą stronę mogą okazać się kluczem do znalezienia dobrego tematu. Zobacz jak dobierać odpowiednie słowa kluczowe.

Wygoogluj

Jedno z najprostszych rozwiązań. Google może się pochwalić naprawdę szerokim zasobem informacji, które będziemy w stanie wykorzystać jako pomysł na nowy artykuł. Warto jednak korzystać z jego pomocy umiejętnie, aby samo poszukiwanie nie zajęło nam zbyt dużo czasu. Przydatna jest także umiejętność odpowiedniego filtrowania informacji wśród ich internetowego natłoku i chaosu. Nie ma nic gorszego dla naszej kreatywności niż brak chęci.

Wykorzystaj dodatkowe narzędzia

Internet wychodzi nam naprzeciw jeszcze z jednym rozwiązaniem. Są to strony oraz narzędzia, które oferują nam możliwość poznania fraz oraz tematów połączonych z interesującą nas treścią. Jednym z najlepszych jest tutaj witryna answerthepublic.com. Po wpisaniu tematu w wyszukiwarce tej witryny, możemy poznać frazy wygenerowane w formie pytań, które mogą nam służyć jako źródło ciekawych artykułów. Baza pytań przedstawiona jest w formie wykresów kołowych oraz tabel, a sama strona po zakupie wersji premium daje nam wachlarz szerokich możliwości.

Stosując wymienione wyżej rozwiązania, możemy uratować się od momentów, w których nasza kreatywność odmawia współpracy. Jest to szansa na dotrzymanie terminu, a przy tym zaoferowanie odbiorcom bogatych i ciekawych treści.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry