Specjalista SEO
7 min
Poniższy przykład pozycjonowania opiera się na kliencie z branży sportowej – lokalnej szkole jogi w podwarszawskiej miejscowości. Jest więc to przykład pozycjonowania lokalnego.
Nasza współpraca rozpoczęła się na przełomie marca i kwietnia 2020 roku. Przed wprowadzeniem optymalizacji strona klienta indeksowała się w wynikach wyszukiwania, gdzie zajmowała przeciętne pozycje. Mogło to być spowodowane tym, że klient w przeszłości korzystał z usług SEO w innej firmie. Pomimo tego, strona wymagała od nas sporo pracy i poświęconego czasu aby osiągnąć możliwie jak najbardziej zadowalający efekt zarówno dla nas, jak i klienta.
Głównymi celami kampanii, które zostały założone na początku współpracy było:
– zajęcie oraz długotrwałe utrzymanie możliwie jak najwyższych pozycji wyszukiwania,
– wzrost ilości sesji, wejść na stronę,
– budowa renomy i świadomości świadczonych usług.
Powyżej wymienione działania miały na celu bezpośrednio przyczynić się do pozyskania nowych klientów usług, świadczonych przez klienta.
Główną barierą z którą musieliśmy się od początku zmierzyć, była duża konkurencja. Wynikało to przede wszystkim z obszaru działania naszego klienta (Warszawa i okolice) oraz charakterystyki świadczonych usług, które w ostatnim czasie cieszą się duża popularnością.
Wedle założeń kampanii SEO, pierwszy krokiem jest przeprowadzenie audytu strony, na podstawie którego następnie sporządzony został plan optymalizacyjny witryny. Plan ten ma na celu usprawnienie pozycjonowanej domeny pod kątem użyteczności dla potencjalnych klientów, jak i poprawę widoczności dla robotów Google, które oceniają stronę według ściśle określonych algorytmów.
Po przeprowadzeniu dogłębnej analizy witryny, pod koniec marca sporządzony został plan optymalizacji strony, w której zawarte zostały wszelkie błędy znalezione podczas audytu.
W celu dostosowania strony do aktualnych wymogów SEO zostały przeprowadzone między innymi następujące działania:
– optymalizacja nagłówków znajdujących się na podstronach,
– implementacja certyfikatu SSL,
– rozbudowa i optymalizacja treści na stronie,
– dodanie brakujących atrybutów ALT przy grafikach.
Po wysłaniu i zaakceptowaniu planu optymalizacji przez klienta, wyżej przedstawione zmiany zostały wprowadzone na stronę dnia 23 kwietnia. Wówczas pozycję fraz kluczowych prezentowały się w następujący sposób:
Z łatwością można zauważyć pozytywny oraz niemal natychmiastowy wpływ optymalizacji na pozycje fraz. Jest to w dużej mierze spowodowane rozbudową treści na stronie. Od pewnego czasu, to właśnie teksty stanowią dla Google’a jeden z ważniejszych czynników pozycjonowania, dlatego przykładamy do nich tak dużą uwagę.
Aby uzyskany wyniki utrzymał się jak najdłuzej na osiągniętych pozycjach, systematycznie prowadzona jest kampania linkbuildingowa strony, która opiera się na pozyskiwaniu odnośników ze stron zewnętrznych.
Największa uwagę przykładamy do linków tekstowych i to właśnie na nich opieramy nasze działania. Staraliśmy się aby kampania linkbuildingowa prowadzona była na lokalnych serwisach oraz możliwie jak najbardziej powiązanych z branżą naszego klienta. Oprócz tego, na zaplecza naszej firmy regularnie publikowane są wpisy zawierające linki do pozycjonowanej strony. Dzięki takim systematycznym działaniom, jesteśmy w stanie utrzymać wysokie pozycję przez długi okres co zostało przedstawione poniżej:
Maj
Czerwiec
Lipiec
Jak powszechnie wiadomo, proces pozycjonowania wymaga trochę cierpliwości i musi minąć trochę czasu aby osiągnąć zadowalający efekt, co również potwierdza nasz przykład opisany powyżej. Można z łatwością zauważyć, że z miesiąca na miesiąc uzyskane wyniki były coraz lepsze aż w końcu doszliśmy do momentu, gdzie w TOP 10 (czyli na pierwszej stronie wynikach wyszukiwania) znajdują się wszystkie frazy.
W czasie trwania naszej kampanii, chociaż od momentu jej rozpoczęcia minęło zaledwie kilka miesięcy – do tej pory udało się zrealizować najważniejsze cele ustalone na samym początku. Oprócz uzyskania oraz utrzymania wysokich wyników fraz, udało się również zwiększyć ruch na witrynie.
Od początku trwania kampanii, strona wyświetliła się w wyszukiwarce aż 9,93 tyś razy generująć przy tym 696 wejść. Uzyskany wynik generuje zatem średnio 200 wejść miesięcznie.
Pomimo krótkiego czasu trwania kampanii (zaledwie cztery miesiące) do tej pory udało się uzyskać zadowalające efekty, dzięki obraniu odpowiedniej strategii i prawidłowej optymalizacji strony. Kontynuując prowadzone do tej pory działania będziemy stopniowo zwiększać osiągnięty sukces.
CEO
733 929 001, kolech@invette.pl