Case Study SEO - Pozycjonowanie lokalne | iNVETTE

Pozycjonowanie lokalne – Case Study

7 września 2021

Poniższy przykład pozycjonowania opiera się na współpracy z jedną z kancelarii finansowych zlokalizowanych w Warszawie. Naszą współpracę rozpoczęliśmy na początku marca 2021 roku. Przed rozpoczęciem kampanii, strona internetowa klienta indeksowała się w wynikach wyszukiwania na dalekich pozycjach, co może świadczyć o tym, że klient nie korzystał w przeszłości z usług innych agencji e-marketingowych.

Cele

Głównym celem, który ustaliliśmy z klientem na początku współpracy było uzyskanie i utrzymanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Kolejne cele, które ustaliliśmy to wzrost wejść na stronę oraz budowanie świadomości wśród obecnych i potencjalnych klientów.

Osiągnięcie zamierzonych celów miało przełożyć się na pozyskanie większej ilości nowych klientów, a jednocześnie zwiększenie sprzedaży realizowanych usług.

Największą barierą, z jaką przyszło się nam zmierzyć, była duża konkurencja wynikająca z lokalizacji firmy klienta oraz poziom trudności opracowanych fraz kluczowych.

Przebieg działań

Zgodnie z założeniami kampanii, pierwszym krokiem, który podjęliśmy było przeprowadzenie audytu strony. Na jego podstawie przygotowaliśmy kompleksowy plan optymalizacji witryny, który skupiał się na usprawnieniu domeny zarówno dla użytkowników, poprzez dostarczanie im wartościowych treści, jak i widoczności dla robotów Google, które oceniają witrynę według określonych algorytmów.

Przeprowadzona analiza przyczyniła się do wykrycia błędów znajdujących się na stronie internetowej klienta. Aby dostosować witrynę do aktualnych wymogów SEO, wprowadziliśmy zmiany obejmujące optymalizację nagłówków znajdujących się na stronie, implementację certyfikatu SSL, rozbudowę i optymalizację treści dostępnych na stronie oraz dodanie wymaganych atrybutów ALT przy grafikach.

Po zaakceptowaniu przez klienta przygotowanego planu optymalizacji, wprowadziliśmy zmiany na stronie. Zauważyliśmy niemal natychmiastowy wpływ podjętych przez nas działań na pozycję fraz w wyszukiwarce. Było to spowodowane rozbudową treści znajdujących się na stronie o odpowiednie frazy kluczowe.

W celu utrzymania uzyskanych efektów jak najdłużej, rozpoczęliśmy prowadzenie kampanii linkbuildingowej opierającej się na pozyskiwaniu odnośników ze stron zewnętrznych. Staramy się, aby kampania prowadzona była na lokalnych serwisach związanych z branżą naszego klienta. Dodatkowo, regularnie na zapleczu witryny zamieszczamy teksty zawierające linki do strony. Takie działania umożliwiają utrzymanie wysokich pozycji fraz przez długi okres. Potwierdzeniem naszych słów jest zamieszczona poniżej tabela.

Uzyskany efekt

Proces pozycjonowania jest skomplikowany i wymaga dużej ilości czasu, aby zaobserwować pierwsze efekty. Jednak, nam udało się w krótkim czasie sprawić, aby strona znacznie zwiększyła swoją widoczność, a frazy znalazły się w TOP 10 wyników wyszukiwania.

Po 3 miesiącach kampanii

case seo lokalne invette

 

Podsumowanie

Pomimo krótkiego czasu trwania kampanii, udało nam się uzyskać zadowalające dla nas i klienta efekty, które są możliwe do utrzymania przez długi okres. Aby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty regularnie prowadzimy kampanię, a także uzupełniamy witrynę o wartościowe treści.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry