Od czego zacząć tworzenie strony internetowej? | Invette
#dla klienta #dla marketera

Od czego zacząć tworzenie strony internetowej?

28 listopada 2019

W dobie internetu strona internetowa własnej firmy jest często kluczem do sukcesu

Dzięki niej szerokie grono klientów jest w stanie poznać ofertę oraz dowiedzieć się czegoś więcej o świadczonych usługach i oferowanych produktach. Obecnie stworzenie strony nie stanowi najmniejszego problemu dzięki ogromnej ilości poradników i kreatorów. Na co jednak warto zwrócić szczególną uwagę?

Domena

Jej wybranie nie stanowi przeważnie większego problemu, jest jednak pierwszym krokiem do stworzenia własnej strony internetowej. Domena jest swego rodzaju wizytówką firmy, ponieważ to z nią klient będzie miał pierwszy kontakt, jeszcze przed przejściem na stronę. Warto zastanowić się jakie słowa kluczowe najlepiej charakteryzują specjalizację firmy i starać się je zawrzeć w domenie.

Często proste rozwiązania są najlepsze, warto więc postawić na krótką, chwytliwą nazwę, która będzie stanowiła o istocie firmy, a zarazem będzie ciekawa i atrakcyjna dla klienta. Dobrze jest zainwestować w domenę tak, żeby strona – a więc pośrednio również cały wizerunek firmy – prezentowała się profesjonalnie i budziła zaufanie potencjalnego klienta.

Hosting

Kolejną rzeczą, nad którą warto się zastanowić jest hosting. Nie należy jednak dać się nabierać na najtańsze opcje dostępne w internecie. Niestety w większości przypadków jest tak, że hosting, za który płaciliśmy grosze przez rok, w następnych latach będzie rujnował budżet naszej firmy. Można oczywiście zmienić hosting strony, jest to jednak na tyle skomplikowane rozwiązanie, że warto go unikać. Tanią alternatywą są hostingi współdzielone, które mają wspólny adres IP – to dobra opcja dla blogów i hobbystycznych stron, jednak jeżeli chcemy promować własną firmę, warto poważnie zastanowić się nad indywidualnym adresem.

Wybór CMS

Kolejnym krokiem jest wybór CMS, czyli systemu zarządzania treścią naszej strony. Oddziela on treść zawartą na stronie od jej wyglądu. Służy on do aktualizacji, czyli wprowadzania zmian w obrębie witryny. Dzięki niemu będziemy mogli wstawiać nowe teksty, edytować je, dodawać zdjęcia. Obecnie najpopularniejszym systemem zarządzania treścią jest WordPress. Zawiera niezliczoną ilość wtyczek, dzięki czemu otrzymujemy szeroki wachlarz możliwości.

Część z wtyczek jest tworzona przez internautów i udostępniona do powszechnego użytku – niestety nie każdy z takich twórców potrafi odpowiednio zabezpieczyć wtyczkę, co stwarza realne ryzyko zainfekowania strony. 

Poza WordPress jest jeszcze mnóstwo innych systemów CMS. Warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, jednak należy unikać tych niszowych, bo choć tańsze, są często nieintuicyjne i posiadają niewiele opcji. System zarządzania treścią może także być dedykowany specjalnie dla naszej strony – w takim wypadku nie musimy się przejmować zabezpieczeniami. Jest to niestety rozwiązanie drogie, bo wymagające zatrudnienia specjalisty, na które nie każdy może sobie pozwolić. 

Co jeszcze będzie nam potrzebne?

Warto zastanowić się nad tym, jaki ma być cel naszej strony i jakie powinna mieć ona opcje do jego osiągnięcia. Zupełnie inne narzędzia będą potrzebne do prowadzenia strony sprzedażowej, inne dla bloga lub strony z fotorelacjami z podróży. Narzędziem, które sprawdzi się w przypadku każdej strony będzie takie, które będzie informowało nas o liczbie wejść na stronę i samych odwiedzających. Szczególnie warto zastanowić się nad Google Analytics, który może być kompatybilny z WordPress.

Wygląd witryny, a długość ładowania strony

Jednym z najczęstszych błędów jest przeciążanie strony zbyt ciężkimi grafikami. Strona wygląda wtedy dobrze, ale jej czas ładowania jest zbyt długi i zniechęca potencjalnych klientów. Warto więc zoptymalizować wagę zdjęć, jednocześnie nie tracąc na ich jakości. Dzięki temu witryna będzie wyglądała równie dobrze, a będzie się ładować kilka razy szybciej.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry