ClickCease Jakie są najlepsze rozszerzenia Google Chrome? | Invette

OFERTA BLACK FRIDAY

#dlamarketera

Najlepsze rozszerzenia Google Chrome dla specjalisty PPC

16 marca 2022

Dla każdego specjalisty PPC działającego w obszarze marketingu internetowego ważne jest przyspieszenie swojej pracy oraz korzystania z efektywnych narzędzi już na poziomie przeglądarki. W końcu czas to pieniądz! W związku z tym, w niniejszym artykule przedstawimy polecane narzędzia, które znacznie ułatwią pracę!

Google Tag Assistant

Jest to darmowe narzędzie dla przeglądarki Chrome, które umożliwia weryfikację poprawności wdrożeń narzędzi takich jak Google Analytics czy Google Tag Manager. Domyślnie program działa w trybie uśpienia, aby go włączyć, należy wybrać opcję enable.

Ikona Tag Assistant może przyjmować 4 różne kolory, w zależności od problemów:
Kolor czerwony sygnalizuje, że jeden z tagów ma problem, który należy niezwłocznie rozwiązać. Klikając na czerwoną ikonę, zostaną wyświetlone szczegółowe informacje o problemie.
Kolor żółty sygnalizuje, że co najmniej jeden tag ma drobny problem lub dane się nie zbierają.
Kolor niebieski mówi o tym, że pewny Tag został wdrożony metodą niestandardową.
Kolor zielony informuje, że wszystkie Tagi działają i zostały wdrożone prawidłowo.

Czym jest porównywarka cen CSS? – różnice pomiędzy CSS a Google

Facebook Pixel Helper

Dodatek, który pomoże osobom prowadzącym kampanię na Facebooku. Umożliwia analizę poprawności wpięcia facebookowego pixela, a także skonfigurowanych zdarzeń na konkretnej podstronie. Informuje również o bieżących błędach, jak np. problem z szybkością ładowania, a także sugeruje, które elementy wymagają poprawy.

Keyword Surfer

Doskonałe narzędzie umożliwiające znalezienie lub sprawdzenie potencjału słów kluczowych. Wtyczka jest darmowa i umożliwia z poziomu przeglądarki analizę podobnych słów kluczowych do wpisanej frazy. Keyword Surfer informuje również o średniej liczbie wyszukiwań danego słowa kluczowego, a także liczbie wartościowych linków prowadzących do domen pojawiających się w SERP-ach.

Keywords Everywhere

Wtyczka, dzięki której możemy sprawdzić miesięczną liczbę wyszukiwań danej frazy, koszt kliknięcia, czyli CPC oraz dane dotyczące konkurencji słów w ponad 15 witrynach, m.in. w Google Analytics, Google Search Controle, YouTube czy Amazon. Wtyczka oferuje również dodatkowe funkcje, m.in. analizuje podstrony i przedstawia słowa kluczowe, które zostały na nich umieszczone. Jednak dostępność do tych danych wymaga opłaty.

Czym są kupony Google? – kto może skorzystać z kuponów o wartości 1200zł?

Character Count

Wtyczka umożliwia szybką analizę liczby słów, w zaznaczonym fragmencie tekstu. Informacja wyświetla się po kliknięciu w ikonkę wtyczki. Jest to niezwykle przydatne narzędzie dla specjalistów SEM, ponieważ umożliwia zarówno sprawdzenie długości description w linku sponsorowanym, jak i długości artykułu.

Lighthouse

Dodatek umożliwiający z pozycji przeglądarki przeprowadzenie darmowego audytu strony, oceniając jakość czy szybkość strony, co jest bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na wynik jakości reklamy w sieci wyszukiwania. Audyt można przeprowadzić w następujących kategoriach:
Performance – strona jest analizowana pod kątem wydajności, optymalizacji kodu strony, zastosowanego kodu, czasu ładowania poszczególnych skryptów.
Accessibility – parametry dotyczące dostępności czy też użyteczności strony, dotyczących takich elementów jak kolorystyka strony, rozmieszczenie treści, tytuły poszczególnych sekcji.
Best Practices – najlepsze praktyki związane z projektowaniem i zwiększeniem widoczności strony, przykładowo zastosowanie protokołu HTTPS.
SEO – informacje odnośnie optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarki Google.

Wappalyzer

Rozszerzenie Google Chrome, które pozwala sprawdzić informacje o zastosowanych technologiach i CMSie, który wykorzystuje strona. Wtyczka wyświetla również informacje o podpiętej analityce, narzędziach śledzących, skryptach czcionek oraz programach umożliwiających automatyzację marketingu.

Reguły automatyczne w Google Ads

Podsumowanie

Zaprezentowane narzędzia pozwolą zaoszczędzić czas i lepiej optymalizować kampanie jak i strony. Oczywiście zestawienie ma charakter subiektywny, można wymienić również takie dodatki jak Ghostery czy Page Load time. Jednak w naszej ocenie przedstawione 7 dodatków charakteryzuje się największą wartością.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry